Voih teitä,mikkeliläiset.
Surkeaa.Käykääpä vaikka dressamannilla ja leidit vaikka boutiquessa välillä.Vaihtuis tuo teidänkin iänikuinen tuulipuku VÄHÄN iloisempaan asuun.Taidanpa ottaa drinkin,palvelijaaaaa....
Tuulipukukansa...
7
948
Vastaukset
- käytännöllinen tuulipuku
kerran tarkkaan, niin me tuulipukukansa oleme jo eläneet sen "boutique" ajan ja nauraen muistelemme aikaa jolloin veimme rahamme jollekin yrittäjälle.
Nyt rahamme ei ole vaatteissa, eikä humpuukissa vaan asunoissa, ym. sellaisessa, joka tekee elämästämme nautittavan. - vaikka
mielialalääkkeitä.
- elliivoo
Oikeastaan lohduttavaa että ventovieraiden ihmisten pukeutuminen on suurin huoli elämässä. Se kuvaa keskustelun aloittajan tyhjää mutta niin ongelmatonta elämää oikein hyvin. Nuoruus voi olla kummallista aikaa elämässä. Minä olen monesti miettinyt miksi nuorten mielestä ruma on kaunista. Miksi monet nuoret pukeutuvat niin kaameisiin ryysyihin. Miksi nykyään nuoret äidit pukevat pikkuvauvansakin kuin vanhan ukon vaatteisiin. On ruskeaa ruutua, sarkatakkia, lippalakkia ym. Ja vauvojen nimetkin valitaan vanhojen ihmisten nimistä. Onnia, Viljoa, Viljaa, Helmiä, Lyytiä, Siiriä, Allia. Meikäläisen keski-ikäisen mieleen nämä nimet tuovat ne jotka olivat minun lapsuudessani keski-ikäisiä ja vanhoja. Ja mielestäni juuri tuulipuvut ja verkkarit ym. ovat värikkäitä, kauniita ja käytännöllisiä. Virttyneen näköiset napapaidat, liian pitkät hihat mitä vielä venytellään, liian matala housunvyötärö (että melkein karvoitus vilkkuu), Suuret muodottomat virkatut hatut miehillä, yleensäkin pipo päässä vaikka helteellä. Nämä ovat mielestäni rumia. Vaate on kaunis jos se on mukava, sopivan kokoinen, puhdas, ehjä, kivan värinen ja käytännöllinen.
- tarpeen mukaan
tarkoitat tuolla tuulipukukansalla?
Itse kolmessa suurkaupungissa ja lopulta täällä Mikkelissä asuneena olen kyllä sitä mieltä, että joka paikassa vaatteita käytetään aina tilanteen mukaan.
Itse vedän ulkoilupuvun, kun liikun koirien kanssa tai kipaisen lähikauppaan-luulen, että aika moni muukin toimii juuri näin. Kuka jaksaa alkaa vetämään farkkuja ja rotsia korkokenkien kera, jos menee korttelin päähän hakemaan leipää ja maitoa?!!Ja joskus töiden jälkeen olen nopeasti käyttänyt karvaiset kaverini pikapissalla yllä mainituissa vaatteissa ja kieltämättä saanut hieman huvittuneita katseita! Ja tämän olen kokenut jokaisessa kaupungissa, jossa olen asunut.Toisaalta täällä katukuvassa näkee hieman enemmän sitä vanhempaa sukupolvea, suotakoon heille oikeus pukeutua mukavasti-ei varmasti vanhoilla nivelillä enää sipsutella jakkupuku ja korkkarit jalassa tai miehet ahdistavissa kauluspaidoissaan..
Okei-onhan niitä nuoria pintaliitäjiä, joiden täytyy roskatkin viedä Cosmopolitan-vaatteissa.Ja myös vanhemmissa naisissa tätä ilmiötä esiintyy, on muuten aika järkyttävää kun meikataan ja pukeudutaan kuin teinileena, vaikka on jo isomummo ja isomummon naama ryppyineen...
p.s Dressmanin vaatteet ovat ihan kamalia, keski-ikäisten ja sitä vanhempien.. - on paras......
arkena....juhla-asuja pidetään juhlissa, jupit on juppeja jotka kulkevat pikkutakissa koko ajan
- Vaan
Tuulipukukansalla talousasiat reilassa. Lompakot ei pullistele luottokortteja.
- ei sano
luottokorteista mitään,moni ei makeile sillä, onko rahaa vai ei ja moni vaan tykkää pukeutua väljästi......pöljää pitää esim. pikkutakkia arkena
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kela tukee virallisesti Pride-liikettä
Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k323748Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet501677- 731359
Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen751201Hitaille omat kassat
Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille1721057Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!
Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei6911041- 84925
Olisit ollut niin
Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua40819Mitä yhteistä sinulla
on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?49771- 39750