Tuulipukukansa...

Von Miakkanen

Voih teitä,mikkeliläiset.
Surkeaa.Käykääpä vaikka dressamannilla ja leidit vaikka boutiquessa välillä.Vaihtuis tuo teidänkin iänikuinen tuulipuku VÄHÄN iloisempaan asuun.Taidanpa ottaa drinkin,palvelijaaaaa....

7

948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytännöllinen tuulipuku

kerran tarkkaan, niin me tuulipukukansa oleme jo eläneet sen "boutique" ajan ja nauraen muistelemme aikaa jolloin veimme rahamme jollekin yrittäjälle.

Nyt rahamme ei ole vaatteissa, eikä humpuukissa vaan asunoissa, ym. sellaisessa, joka tekee elämästämme nautittavan.

• vaikka

mielialalääkkeitä.

• elliivoo

Oikeastaan lohduttavaa että ventovieraiden ihmisten pukeutuminen on suurin huoli elämässä. Se kuvaa keskustelun aloittajan tyhjää mutta niin ongelmatonta elämää oikein hyvin. Nuoruus voi olla kummallista aikaa elämässä. Minä olen monesti miettinyt miksi nuorten mielestä ruma on kaunista. Miksi monet nuoret pukeutuvat niin kaameisiin ryysyihin. Miksi nykyään nuoret äidit pukevat pikkuvauvansakin kuin vanhan ukon vaatteisiin. On ruskeaa ruutua, sarkatakkia, lippalakkia ym. Ja vauvojen nimetkin valitaan vanhojen ihmisten nimistä. Onnia, Viljoa, Viljaa, Helmiä, Lyytiä, Siiriä, Allia. Meikäläisen keski-ikäisen mieleen nämä nimet tuovat ne jotka olivat minun lapsuudessani keski-ikäisiä ja vanhoja. Ja mielestäni juuri tuulipuvut ja verkkarit ym. ovat värikkäitä, kauniita ja käytännöllisiä. Virttyneen näköiset napapaidat, liian pitkät hihat mitä vielä venytellään, liian matala housunvyötärö (että melkein karvoitus vilkkuu), Suuret muodottomat virkatut hatut miehillä, yleensäkin pipo päässä vaikka helteellä. Nämä ovat mielestäni rumia. Vaate on kaunis jos se on mukava, sopivan kokoinen, puhdas, ehjä, kivan värinen ja käytännöllinen.

• tarpeen mukaan

tarkoitat tuolla tuulipukukansalla?
      Itse kolmessa suurkaupungissa ja lopulta täällä Mikkelissä asuneena olen kyllä sitä mieltä, että joka paikassa vaatteita käytetään aina tilanteen mukaan.
      Itse vedän ulkoilupuvun, kun liikun koirien kanssa tai kipaisen lähikauppaan-luulen, että aika moni muukin toimii juuri näin. Kuka jaksaa alkaa vetämään farkkuja ja rotsia korkokenkien kera, jos menee korttelin päähän hakemaan leipää ja maitoa?!!Ja joskus töiden jälkeen olen nopeasti käyttänyt karvaiset kaverini pikapissalla yllä mainituissa vaatteissa ja kieltämättä saanut hieman huvittuneita katseita! Ja tämän olen kokenut jokaisessa kaupungissa, jossa olen asunut.Toisaalta täällä katukuvassa näkee hieman enemmän sitä vanhempaa sukupolvea, suotakoon heille oikeus pukeutua mukavasti-ei varmasti vanhoilla nivelillä enää sipsutella jakkupuku ja korkkarit jalassa tai miehet ahdistavissa kauluspaidoissaan..
      Okei-onhan niitä nuoria pintaliitäjiä, joiden täytyy roskatkin viedä Cosmopolitan-vaatteissa.Ja myös vanhemmissa naisissa tätä ilmiötä esiintyy, on muuten aika järkyttävää kun meikataan ja pukeudutaan kuin teinileena, vaikka on jo isomummo ja isomummon naama ryppyineen...
      p.s Dressmanin vaatteet ovat ihan kamalia, keski-ikäisten ja sitä vanhempien..

• on paras......

arkena....juhla-asuja pidetään juhlissa, jupit on juppeja jotka kulkevat pikkutakissa koko ajan

• Vaan

Tuulipukukansalla talousasiat reilassa. Lompakot ei pullistele luottokortteja.

• ei sano

luottokorteista mitään,moni ei makeile sillä, onko rahaa vai ei ja moni vaan tykkää pukeutua väljästi......pöljää pitää esim. pikkutakkia arkena

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kela tukee virallisesti Pride-liikettä

Iso kiitos Kansaneläkelaitokselle tuen osoittamisesta myös vähemmistöille. Näin toimii vastuullinen valtiollinen koko k
      Maailman menoa
      32
      3748
    2. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      50
      1677
    3. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      73
      1359
    4. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      75
      1201
    5. Hitaille omat kassat

Kassoilla hidastelevat ärsyttävät. Menee heti loppupäivä pilalle, kun kauppareissu kestää hidastelijoiden takia. Näille
      Maailman menoa
      172
      1057
    6. Ensimmäisenä Helluntaina ei uudelleen kastettu KETÄÄN!

Raamattu kertoo, että Helluntaina kastettiin. Mutta vaikka Raamattu ei erikseen kerro tiedän VARMASTI Ettei
      Kaste
      691
      1041
    7. Kävisikö tällainen sopimus?

Olisitko valmis juttelemaan jo ensi viikolla kahden kesken?
      Ikävä
      84
      925
    8. Olisit ollut niin

Minunlaiseni. Ehkä se on helmpompi kun emme kohtaa. Kipeältä se tuntui ettet valinnut minua
      Ikävä
      40
      819
    9. Mitä yhteistä sinulla

on kaivattusi kanssa? Sama musiikkimaku, tai huumorintaju, tai ehkä työpaikka? Vai ettekö tunne vielä niin hyvin?
      Ikävä
      49
      771
    10. Mikä tekee kuuman

Kaivatustasi?
      Ikävä
      39
      750
    Aihe