Korva sykkii

Viuh

Mun toinen korva on nyt viikon verran "sykkinyt" epäsäännöllisen säännöllisesti. Muutaman kerran päivässä tulee jaksoja, jolloin tuo korvan tykyttäminen alkaa. Tykytyksiä tulee noin parinkymmenen sekunnin välein. Ne loppuu kokonaan kymmenen minuutin kuluessa.

Huolestuttaa, että voiko kyse olla jostain vakavasta? Itse vaivan voin sietää ilman lääkärissä käyntiäkin, mutta oisko mun syytä silti mennä lääkäriin. Pelkään tosissani tämän olevan kuolemanvakavaa...

Onko muilla kokemuksia samasta? Ja mistä on johtunut? Onko loppunut kokonaan?

Mun toinen korva meni lukkoon ilman syytä samaan aikaan kun tää sykkiminen alkoi toisessa. Toinen korva kyllä aukes saman päivän aikana. Onkohan niillä jotain yhteyttä?

12

20167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n: en.wikipedia.org/?title=Eustachian_tube
      jos korvatorvi menee tukkoon, esim lievästä nuhan alusta, välikorvan tilavuus (Cavum tympani) joutuu kompromissiin, sen ilmastus tuleekin mahdottomaksi ja se rasittaa sisältäpäin tärykalvoa, joka tästä rasituksesta jännittyy siten että ikänkuin krova menisi lukkoon, ei kuule niin hyvin ja samalla sen runsas verisuonisto antaa signaalia. Yksinkertaista on käyttää nuhatippoja, että saa korvatorvet auki ja ilmstoinnin palautumaan. Nezeril, Otrivin. Tällaiset nuhatipat on yleensä korvan ensiapua.
      Mutta jos EI ole tulehdustila, joudutaan käyttämään pitempään sellaista ilmapallotekniikkaa: OTOVENT, jos jää alipainetta.
      On ihmisiä joiden täytyy käyttää sellaista vuosia.

    • taustalla

      jo 9 kuukautta.
      että olen selvinnytjo ilaman masennuslääkkeitä.
      alkuun ahdisti ihan älyttömästi.
      toisinaan asia saa uudelleen vallan ja ahdistuu.
      hyvin olen pärjännyt.
      edelleen olen varma että tämä lähtee pois, sillä tälle ei ole mitään syytä miksi tämä jäisi pysyväksi.

      jos jäät kuuntelemaan varmasti ahdistaa lisää.
      melulta on vain suojauduttava. muuta ei voi, lähtee sitten aikanaan.
      stressi pahentaa vaan asiaa.
      voimuia kaikille , jotka pyörittre saman asian parissa.
      NE LÄHTEE VIELÄ!!!

      • antaa sykkiä kele

        Itselläni sykkinyt jo ainakin vuoden. Huomaan että on pahempi hartioiden jännittäessä ja painaessa jotain. Se on sitä pahempi, mitä enemmän kiinnittöä huomiota. Se ruokkii itse itseään ja kun siihen kiinnittää huomion, se kuuluu selvemmin....


    • menin lääkäriin

      Itse menin lääkäriin nyt vuoden sykinnän jälkeen pelko pe...ssä. Sykkivästä korvasta löytyi pitkäkestoinen tulehdus ja töynnä vaikkua. Kipeä se ei ole ollut sillä tavoin että oisin häiriintynyt siitä eikä tulehdus tullut mieleenkään. Voihan se sykkiä silti, mutta tuskin tuo vähentääkään sykintää. Kuunteli myös kaulasuonet, koska välillä ne on tukossa jos sykkii. Ei ollut mitään epänormaalia. Sanoi vaan, ett'ä ei kannata välittää jos ääni ei häiritse . Helpotti.

      • sykkiiiiii

        No johan on ärsyttävää. Mun vasen korva alkoi sykkimään puolisen tuntia sitten ja nyt jo tuun hulluksi. Ei ole siis sydämen sykkimistä, vaan sellaista et menee nanosekunniksi lukkoon ja heti avautuu. Heti tuli mieleen että onkohan mulla korvatulehdus, eli pitää nyt sit käydä näyttämässä lääkärissä varmaan heti huomenna. Lisäkokemuksia kaipaan tästä ihmisiltä, on nimittäin TODELLA ärsyttävän tuntuista!


    • nti231

      Toivottavasti tätä ongelmaa on muillakin parikymppisillä? Olen itse nimittäin 23-vuotias ja saanut osani tästä elämyksestä jo varmaan pari vuotta sitten. Tuntuu niin pieneltä asialta mennä lääkäriin, että taidan ottaa asian puheeksi jollain toisella ensisijaisesti muuhun asiaan liittyvällä lääkärikäynnillä...

    • mies5

      Olen ite myös 21 vuotias ja nyt alko korvat oireilee pahasti! Kuulen välillä oman hengityksen ja puheen korvissa, onko kellään samaa ongelmaa???? Mulla on myös sykkinyt monesti vasen korva, tuntuu siltä kun tärykalvo pomppisi edestakaisin.

      • Minimi

        Minulla alkoi nuo tykyttelyt joskus hieman yli parikymppisenä. Kovat äänet, suihkun kohina ym. sai korvan paukkaamaan. Nyt oli vuosia pois ja taas päällä. Olen käynyt erikoislääkärilläkin asiasta, mutta mitään muuta ei todettu kuin yliherkkä kuulo. Kukaan ei ole koskaan osannut vaivaan kertoa syytä, mutta olen tullut siihen tulokseen itse, että liittyy johonkin virusperäiseen asiaan, vaikka en koe itseäni tälläkään hetkellä millään tavoin sairaaksi! Ja varmasti noi lihasjäykkyydet liittyvät siihen.


    • Anonyymi

      Tää mun korva sykkii aina kun meen nukkumaan välillä ei mut se on jatkuvaa potuttaa. Olen jo kyllästynyt pitäis varmaan lääkäri aika tilata mut kun sinne ei pääse tän koronan takia täytyy olla tosi kipee ennen ku pääset. Mut tässä menee hermot kun ei pysty nukkumaan☹️☹️☹️☹️

    • Anonyymi

      Mulla ollut nyt muutaman päivän ajan ihmeellistä "sykkimisrahinaa" oikeassa korvassa. Ei kuulu koko ajan, vaan välillä kun haukottelen tai kurkkuun nousee sellainen hikan tai röyhtäyksen tunne. Tykyttää silleen ihmeellisen rapisevasti muutaman sekunnin, sydämen tahtiin. Kokeilin Audisprayta jos korva sattuisi olemaan tukossa, mutta ei ainakaan valunut mitään ulos, että tiedä sitten. Verenpaine mulla on ihannearvon ja normaalin rajoilla.

      • Anonyymi

        Mulla on samanlaisia rahinoita vasemmassa korvassa jokaisen röyhtäyksen yhteydessä (eli paine jotenkin aiheuttaa). Tätä jatkunut puolisen vuotta ja nyt testasin otiborin tippoja viikon, ei mitään vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on samanlaisia rahinoita vasemmassa korvassa jokaisen röyhtäyksen yhteydessä (eli paine jotenkin aiheuttaa). Tätä jatkunut puolisen vuotta ja nyt testasin otiborin tippoja viikon, ei mitään vaikutusta.

        Itsellä vajaa 4-kuukautta sitten alko tämä tykytys vasemmassa korvassa myös, itsellä se ei ole kokoaikaa ja välillä on poissakin pidempään mutta nyt esim. kiusannut melkein päivittäin ja tänäänkin röyhtäys aktivoi sen, joudun varmaan itsekin myöntämään että lääkäriinhän tästä on mentävä, itse omistan ahdistumishäiriön ja stressaan kaikesta tosi helposti ja voi olla lihaksetkin jumissa syitä voi olla monia mutta alkaa jo kieltämättä ahdistaa ja ajatella kaikkea ikävää mitä täältä netistä löytää, silti "helpottavaa" kuulla täsmälleen samoja oireita olevan muillakin vaikka en tämmöistä kellekään tietenkään toivo... Tuntuu sykkeeltä tai sitten ihankuin tärykalvo pomppisi hetken aikaa korvassa, todella rasittavaa jokatapauksessa ja usein röyhtäys saa sen alkamaan nykyään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4538
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      301
      3622
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      33
      2610
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2549
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      142
      2157
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1966
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1851
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1554
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      3
      1452
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      20
      1378
    Aihe