Korva sykkii

Viuh

Mun toinen korva on nyt viikon verran "sykkinyt" epäsäännöllisen säännöllisesti. Muutaman kerran päivässä tulee jaksoja, jolloin tuo korvan tykyttäminen alkaa. Tykytyksiä tulee noin parinkymmenen sekunnin välein. Ne loppuu kokonaan kymmenen minuutin kuluessa.

Huolestuttaa, että voiko kyse olla jostain vakavasta? Itse vaivan voin sietää ilman lääkärissä käyntiäkin, mutta oisko mun syytä silti mennä lääkäriin. Pelkään tosissani tämän olevan kuolemanvakavaa...

Onko muilla kokemuksia samasta? Ja mistä on johtunut? Onko loppunut kokonaan?

Mun toinen korva meni lukkoon ilman syytä samaan aikaan kun tää sykkiminen alkoi toisessa. Toinen korva kyllä aukes saman päivän aikana. Onkohan niillä jotain yhteyttä?

12

22360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n: en.wikipedia.org/?title=Eustachian_tube
      jos korvatorvi menee tukkoon, esim lievästä nuhan alusta, välikorvan tilavuus (Cavum tympani) joutuu kompromissiin, sen ilmastus tuleekin mahdottomaksi ja se rasittaa sisältäpäin tärykalvoa, joka tästä rasituksesta jännittyy siten että ikänkuin krova menisi lukkoon, ei kuule niin hyvin ja samalla sen runsas verisuonisto antaa signaalia. Yksinkertaista on käyttää nuhatippoja, että saa korvatorvet auki ja ilmstoinnin palautumaan. Nezeril, Otrivin. Tällaiset nuhatipat on yleensä korvan ensiapua.
      Mutta jos EI ole tulehdustila, joudutaan käyttämään pitempään sellaista ilmapallotekniikkaa: OTOVENT, jos jää alipainetta.
      On ihmisiä joiden täytyy käyttää sellaista vuosia.

    • taustalla

      jo 9 kuukautta.
      että olen selvinnytjo ilaman masennuslääkkeitä.
      alkuun ahdisti ihan älyttömästi.
      toisinaan asia saa uudelleen vallan ja ahdistuu.
      hyvin olen pärjännyt.
      edelleen olen varma että tämä lähtee pois, sillä tälle ei ole mitään syytä miksi tämä jäisi pysyväksi.

      jos jäät kuuntelemaan varmasti ahdistaa lisää.
      melulta on vain suojauduttava. muuta ei voi, lähtee sitten aikanaan.
      stressi pahentaa vaan asiaa.
      voimuia kaikille , jotka pyörittre saman asian parissa.
      NE LÄHTEE VIELÄ!!!

      • antaa sykkiä kele

        Itselläni sykkinyt jo ainakin vuoden. Huomaan että on pahempi hartioiden jännittäessä ja painaessa jotain. Se on sitä pahempi, mitä enemmän kiinnittöä huomiota. Se ruokkii itse itseään ja kun siihen kiinnittää huomion, se kuuluu selvemmin....


    • menin lääkäriin

      Itse menin lääkäriin nyt vuoden sykinnän jälkeen pelko pe...ssä. Sykkivästä korvasta löytyi pitkäkestoinen tulehdus ja töynnä vaikkua. Kipeä se ei ole ollut sillä tavoin että oisin häiriintynyt siitä eikä tulehdus tullut mieleenkään. Voihan se sykkiä silti, mutta tuskin tuo vähentääkään sykintää. Kuunteli myös kaulasuonet, koska välillä ne on tukossa jos sykkii. Ei ollut mitään epänormaalia. Sanoi vaan, ett'ä ei kannata välittää jos ääni ei häiritse . Helpotti.

      • sykkiiiiii

        No johan on ärsyttävää. Mun vasen korva alkoi sykkimään puolisen tuntia sitten ja nyt jo tuun hulluksi. Ei ole siis sydämen sykkimistä, vaan sellaista et menee nanosekunniksi lukkoon ja heti avautuu. Heti tuli mieleen että onkohan mulla korvatulehdus, eli pitää nyt sit käydä näyttämässä lääkärissä varmaan heti huomenna. Lisäkokemuksia kaipaan tästä ihmisiltä, on nimittäin TODELLA ärsyttävän tuntuista!


    • nti231

      Toivottavasti tätä ongelmaa on muillakin parikymppisillä? Olen itse nimittäin 23-vuotias ja saanut osani tästä elämyksestä jo varmaan pari vuotta sitten. Tuntuu niin pieneltä asialta mennä lääkäriin, että taidan ottaa asian puheeksi jollain toisella ensisijaisesti muuhun asiaan liittyvällä lääkärikäynnillä...

    • mies5

      Olen ite myös 21 vuotias ja nyt alko korvat oireilee pahasti! Kuulen välillä oman hengityksen ja puheen korvissa, onko kellään samaa ongelmaa???? Mulla on myös sykkinyt monesti vasen korva, tuntuu siltä kun tärykalvo pomppisi edestakaisin.

      • Minimi

        Minulla alkoi nuo tykyttelyt joskus hieman yli parikymppisenä. Kovat äänet, suihkun kohina ym. sai korvan paukkaamaan. Nyt oli vuosia pois ja taas päällä. Olen käynyt erikoislääkärilläkin asiasta, mutta mitään muuta ei todettu kuin yliherkkä kuulo. Kukaan ei ole koskaan osannut vaivaan kertoa syytä, mutta olen tullut siihen tulokseen itse, että liittyy johonkin virusperäiseen asiaan, vaikka en koe itseäni tälläkään hetkellä millään tavoin sairaaksi! Ja varmasti noi lihasjäykkyydet liittyvät siihen.


    • Anonyymi

      Tää mun korva sykkii aina kun meen nukkumaan välillä ei mut se on jatkuvaa potuttaa. Olen jo kyllästynyt pitäis varmaan lääkäri aika tilata mut kun sinne ei pääse tän koronan takia täytyy olla tosi kipee ennen ku pääset. Mut tässä menee hermot kun ei pysty nukkumaan☹️☹️☹️☹️

    • Anonyymi

      Mulla ollut nyt muutaman päivän ajan ihmeellistä "sykkimisrahinaa" oikeassa korvassa. Ei kuulu koko ajan, vaan välillä kun haukottelen tai kurkkuun nousee sellainen hikan tai röyhtäyksen tunne. Tykyttää silleen ihmeellisen rapisevasti muutaman sekunnin, sydämen tahtiin. Kokeilin Audisprayta jos korva sattuisi olemaan tukossa, mutta ei ainakaan valunut mitään ulos, että tiedä sitten. Verenpaine mulla on ihannearvon ja normaalin rajoilla.

      • Anonyymi

        Mulla on samanlaisia rahinoita vasemmassa korvassa jokaisen röyhtäyksen yhteydessä (eli paine jotenkin aiheuttaa). Tätä jatkunut puolisen vuotta ja nyt testasin otiborin tippoja viikon, ei mitään vaikutusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on samanlaisia rahinoita vasemmassa korvassa jokaisen röyhtäyksen yhteydessä (eli paine jotenkin aiheuttaa). Tätä jatkunut puolisen vuotta ja nyt testasin otiborin tippoja viikon, ei mitään vaikutusta.

        Itsellä vajaa 4-kuukautta sitten alko tämä tykytys vasemmassa korvassa myös, itsellä se ei ole kokoaikaa ja välillä on poissakin pidempään mutta nyt esim. kiusannut melkein päivittäin ja tänäänkin röyhtäys aktivoi sen, joudun varmaan itsekin myöntämään että lääkäriinhän tästä on mentävä, itse omistan ahdistumishäiriön ja stressaan kaikesta tosi helposti ja voi olla lihaksetkin jumissa syitä voi olla monia mutta alkaa jo kieltämättä ahdistaa ja ajatella kaikkea ikävää mitä täältä netistä löytää, silti "helpottavaa" kuulla täsmälleen samoja oireita olevan muillakin vaikka en tämmöistä kellekään tietenkään toivo... Tuntuu sykkeeltä tai sitten ihankuin tärykalvo pomppisi hetken aikaa korvassa, todella rasittavaa jokatapauksessa ja usein röyhtäys saa sen alkamaan nykyään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe