Onko maataloudella

vastuuta?

Onko kukaan kuullut tapauksesta, että maatalouden harjoittaja olisi joutunut oikeudessa tuomituksi vesistöjen tai maan saastuttamisesta?

Onko yksikään maatalouden harjoittaja joutunut maksamaan esim. vesistöjen käyttäjille korvauksia saastuttamisesta?

Onko ensimmäistäkään maatalouden harjoittajaa velvoitettu korjaamaan aiheuttamiaan vesistöjen vaurioita?

10

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xcvgbhjuo

      ja on huomattava, että korvausvastuu on paljon ankarampi kuin jätevesiä suoraan vesistöihin laskevilla puhdistuslaitoksilla. Ilmeisesti kevät tai isompi sade on sellainen ilmiö, että se poistaa kaiken korvausvastuun noilta puhdistusasemilta.

      • ja paikka

        Missä korvauksia on maksettu?

        Missä tuomio on annettu?


    • on korkealla

      Kuinka ihmeessä syytön maatalous voidaan tuomita?
      Tosiasiassa mökkiläiset ja taajamien suruton vesien pilaaminen on edelleen ongelma ja sen tahon saastuttamiset tulisi saada kovempien rangaistuksien piiriin.

    • kommentoit?

      SSS 28.4.-08. Lounais-Suomen ympäristökeskuksen ylijohtajan kommentti eräiden jokien tilasta. Lainaus. " Ne ovat hänen mukaansa jo muutenkin rehevöityneitä maatalouden ja jätedenpuhdistamojen päästöjen takia. Vesi on kuitenkin uimakelpoista lukuunottamatta puhdistamojen vaikutusalueita."

      Jokainen voi tehdä omat päätelmät.

    • ympäristöstä

      Palstalla kukaan ei kykene esittämämään ensimmäistäkään tapausta maatalouden korvausvelvollisuudesta. Onko tehtävä johtopäätös, ettei maataloudella ole käytännössä vastuuta eikä korvausvelvollisuutta aiheuttamistaan ympäristötuhoista?

      Maatalalouden harrastajat vain nostavat katteetonta ympäristötukea.

      • maatalous

        Maatalous ei saastuta.Etsi oikeat
        syylliset ja tule sitten syyllistämään
        maajusseja.Kuinka paljon tulee idästä
        päin p..... vesistöihin.Ja kaikki
        tehtaat saastuttavat.
        Maatalous on pieni osa siitä kakusta.
        Ja samalllailla mekin joudutaan korvaamaan,
        mutta kun ei ole mitä korvata.
        Me yritämme suojella ympäristöä,
        jos kateelline olet tuesta.Ei sinulla
        paljon ole asiasta selvyyttä


      • kieltäminen
        maatalous kirjoitti:

        Maatalous ei saastuta.Etsi oikeat
        syylliset ja tule sitten syyllistämään
        maajusseja.Kuinka paljon tulee idästä
        päin p..... vesistöihin.Ja kaikki
        tehtaat saastuttavat.
        Maatalous on pieni osa siitä kakusta.
        Ja samalllailla mekin joudutaan korvaamaan,
        mutta kun ei ole mitä korvata.
        Me yritämme suojella ympäristöä,
        jos kateelline olet tuesta.Ei sinulla
        paljon ole asiasta selvyyttä

        Siis maataloudella ei ole vastuuta tekemisistään, mutta palstan kirjoittajilla ei ole edes realistista kuvaa maatalouden tuottamista saasteista. Maatalous on kiistattomasti vesien suurin saastuttaja, mutta maatalouden harrastajat kieltävät yksinkertaiset tosiasiat.

        Miten tällaisilla henkilöillä voisikaan olla kannettavanaan vastuu?


      • vastuu on
        kieltäminen kirjoitti:

        Siis maataloudella ei ole vastuuta tekemisistään, mutta palstan kirjoittajilla ei ole edes realistista kuvaa maatalouden tuottamista saasteista. Maatalous on kiistattomasti vesien suurin saastuttaja, mutta maatalouden harrastajat kieltävät yksinkertaiset tosiasiat.

        Miten tällaisilla henkilöillä voisikaan olla kannettavanaan vastuu?

        ruokkia ihmiskunta.
        Se on muiden homma räksyttää siinä sivulla ja harata vastaan.


      • haihattelijoilla
        kieltäminen kirjoitti:

        Siis maataloudella ei ole vastuuta tekemisistään, mutta palstan kirjoittajilla ei ole edes realistista kuvaa maatalouden tuottamista saasteista. Maatalous on kiistattomasti vesien suurin saastuttaja, mutta maatalouden harrastajat kieltävät yksinkertaiset tosiasiat.

        Miten tällaisilla henkilöillä voisikaan olla kannettavanaan vastuu?

        kuten sinä ei ole vastuuta mistään!
        Sisä-Suomen vesistöt ovat kaupunkien juomavesivarastoja Helsinkiä myöten ja erittäin puhtaita.
        Ongelmat alkaa vasta etelärannikolla puhdistamattomien jätevesien seurauksena, josta vastuunkantajaa ei näytä löytyvän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe