GALLUP: kokeilemaan raa'alla perunalla!

majaP

Uskomatonta. Olen kamppaillut vaikean aknen kanssa vuosia. Ruokavalio ja elämäntavat kunnossa, vältän sokeria ja valkoista jauhoa ym., kaikki mahdolliset ruokavaliot on myös kokeiltu - tuloksetta.
Nyt sitten satuin lukemaan kiinalaiseen lääketieteeseen pohjaavasta keittokirjasta, että raaka peruna auttaisi akneen. Ja eikun kokeilemaan. Kuori ja pilko peruna ohuiksi siivuiksi, ovat kuin puuterivippoja, joilla "vedellään" ihoa. Tämän lisäksi olen juonut päivittäin raaoista (kuorituista) perunoista tehtyä mehua ison lasillisen (=seitsemästä-kahdeksasta perunasta puristettu mehu). Olen harrastanut perunaa vasta pari päivää, mutta huomaan jo tulosta! Iho on rauhoittuneempi ja aknealueet ovat vähemmän voimakkaan oloisia! Käsittämätöntä. Parasta on tietysti käyttää luomuperunoita, ja mehun tekemiseen tarvitset mehulingon. Muutenhan tämä lääke on mitä luonnonmukaisin ja edullisin!

Ja huom: olen kärsinyt todella vaikeasta aknesta, joka on ilmeisen hormonaalista, koska olen jo kolmenkympin paremmalla puolen. Olen tehnyt parhaani löytääkseni luonnonmukaisen hoitokeinon - nyt tuntuu, että se voisi olla just tässä: marketista haetussa isossa pussissa perunaa. Perunan teho perustuu varmasti sen emäksisyyteen: ihmisen ruokavaliohan on keskimäärin liian hapan. (kirjassa oli suositeltu tekemään mehua myös punajuurista, selleristä ja porkkanasta.)

Haastan teitä rakkaat kanssa"kärsijäni" kokeilemaan mainittua perunahoitoa. Raportoidaan tuloksistamme sitten yhdessä täällä. Aknesta eroon ja rentoutunut mieli kesäksi!

16

3021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • majaP

      Paljon vettä, kasviksia, hedelmiä, ulkoilua, joogaa. Ei alkoholia. Luontaistuotteista käytän: omega-3, sinkki, kromi, multivitamiini. Ihon pesu, hoito ja puhdistus kannattaa tehdä ainoastaan luonnonmukaisella kosmetiikalla, ettei turhaan laita mitään ylimääräisiä kemikaaleja ihoon. Luonnonmukaista kosmetiikkaahan on jo tosi hyvin saatavilla suomalaisistakin nettikaupoista esim. itse olen käyttänyt jojobaöljypuhdistusta ja kosteutukseen itse jojobaöljyä ja vaihtelevasti kehäkukkavoidetta. Yleensäkin terveelliset elämäntavat. Näillä olen siis mennyt jo pitkään, vasta nyt silti tuntuu että tuo peruna auttaa - tehokkaasti ja käsittämättömän nopeasti.

      ap

    • Uncut

      väliin, koska lehtipuiden siitepölyallergian lisäksi pari vuotta sitten huomasin olevani allerginen raaoille juureksille eli juuri esim. perunalle ja porkkanalle. Huomasin tämän allergian muutama vuosi sitten, kun oli kuorimassa raakoja perunoita perunamuusia varten. Yhtäkkiä pari sormea alkoi turpoamaan ja kihelmöimään. Vasta toisella kerralla tajusin, että perunoistahan tuo reaktio johtui. Luin sitten netistä, että raaoille juureksille allergiset ovat niitä, jotka kärsivät myös siitepölyallergiasta.

      Varmaan toi on ihan kokeilemisen arvoista, jos jaksaa nähdä vaivaa. Todelliset vaikutukset ovat kuitenkin huomattavissa pidemmän aikaa käytettynä; oli ne sitten hyviä tai huonoja.

      Kun otit tuon kosmetiikan puheeksi, niin lisäisin vielä, että ihoa rauhoittavia, hoitavia, antibakteerisia ja vain luonnon mineraaleja sisältäviä mineraalimeikkejä saa nettikaupoista ihan tavallisten meikkien hintaan. Ne eivät tuki ihoa ja sopivat herkkäihoisillekin INCI-listan lyhyyden vuoksi. Sisältävät mm. sinkkioksidia ja jotkut myös kaoliinia, ja näiden on huomattu parantavan aknea.

    • mehu juomatta

      Raaka peruna on täynnä nitriittejä, joka on suurina määrinä syöpää aiheuttava aine.

      Tyydy niihin "pumpulivippoihin", ettet sairastuisi.

    • ainahan

      sitä voi koittaa, nyt olen tehnyt noin kuinka kehotit, se tuntuu vähentävän punoitusta ja tulehtuneita finnejä, en tiedä kuvittelenko vaan, mutta aion nyt ainekin pari päivää koittaa tuota ja sanon sitten vasta tuomioni jutusta:D

    • asfaf

      Näin lääketieteen opiskelijana kikattelen ääneen tälle ketjulle :D

      • opiskelu

        jos tosiaan asiat kikatuttaa ,kannattaa lopettaa opiskelu oitis,jos et mitään muuta ratkaisua,tai
        uutta hoitoa voi edes ajatella aknen,yms hoitoon.


    • olen kuullut

      oon itsekin lukenut yhdestä "luonto paras lääkitsijä" (tai joku kirja, en muista nimeä) kirjasta että ennen vanhaan perunaa käytettiin aknen ja mustapäiden hoitoon.

      • 377474

        Varmaan kaikki huolet lähtis jos hölväisin itteeni raakaa perunaa :))) Buahahahah


    • !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      TOIMII, SUOSITTELEN KAIKILLE!

      • ...ovat konservatiivisia

        Lääkärit toimivat aina ns. kirjan mukaan, eivätkä hyväksy mitään luonnonmukaisia menetelmiä. Heidän mielestään vaan pillerit tepsii, ei mikään muu. Monet lääkärit eivät vieläkään usko ryppyvoiteiden tehoon ja hyväksyvät vain ihon kosteutuksen perinteisin kosteusvoitein. Lääkevoiteita taas määrätään ihan mihin vain.
        Miten lääkärit voivatkaan olla niin suppeakatseisia ja vanhanaikaisia? En tietenkään toivo, että lääkärit alkaisivat jotain homeopatia lääkkeitä tms. Mutta kyllä esim. omega 3sten syönti ja SINKKI AUTTAVAT AKNEEN!! Vaikka niin moni lääkäri sen kieltääkin, eivät onneksi kaikki.
        Oma ihoni paraantui kertaheitolla aloittaessani sinkki omega3 MSM kuurin! Antibiootit yms. eivät auttaneet mitään ja vatsakin oli koko ajan sekaisin!


      • dfh
        ...ovat konservatiivisia kirjoitti:

        Lääkärit toimivat aina ns. kirjan mukaan, eivätkä hyväksy mitään luonnonmukaisia menetelmiä. Heidän mielestään vaan pillerit tepsii, ei mikään muu. Monet lääkärit eivät vieläkään usko ryppyvoiteiden tehoon ja hyväksyvät vain ihon kosteutuksen perinteisin kosteusvoitein. Lääkevoiteita taas määrätään ihan mihin vain.
        Miten lääkärit voivatkaan olla niin suppeakatseisia ja vanhanaikaisia? En tietenkään toivo, että lääkärit alkaisivat jotain homeopatia lääkkeitä tms. Mutta kyllä esim. omega 3sten syönti ja SINKKI AUTTAVAT AKNEEN!! Vaikka niin moni lääkäri sen kieltääkin, eivät onneksi kaikki.
        Oma ihoni paraantui kertaheitolla aloittaessani sinkki omega3 MSM kuurin! Antibiootit yms. eivät auttaneet mitään ja vatsakin oli koko ajan sekaisin!

        Akne on on tauti siinä missä syöpäkin. Molempiin on olemassa tieteellisesti todistettuja ja moneen kertaan testattuja lääketieteellisiä hoitokeinoja. Et kai syöpäkään lähde hoitamaan jollain nokkos-uutteilla? Aknen hoito ei tässä suhteessa eroa muustakaan lääketieteestä mitenkään.

        On ihan sitten oma valintansa kullakin, että haluaako hoitaa sairautensa oikeilla hoidoilla, vai vaihtoehto-pseudohömpötyksellä. Onhan niitä niitäkin, jotka väittävät syövästä parantuvansa hautamaalla lantun takapihalle täydenkuun aikaan. Uskoo ken tahtoo.


      • justjoovainiin
        dfh kirjoitti:

        Akne on on tauti siinä missä syöpäkin. Molempiin on olemassa tieteellisesti todistettuja ja moneen kertaan testattuja lääketieteellisiä hoitokeinoja. Et kai syöpäkään lähde hoitamaan jollain nokkos-uutteilla? Aknen hoito ei tässä suhteessa eroa muustakaan lääketieteestä mitenkään.

        On ihan sitten oma valintansa kullakin, että haluaako hoitaa sairautensa oikeilla hoidoilla, vai vaihtoehto-pseudohömpötyksellä. Onhan niitä niitäkin, jotka väittävät syövästä parantuvansa hautamaalla lantun takapihalle täydenkuun aikaan. Uskoo ken tahtoo.

        Vertaatko tosissasi aknea syöpään? Ton jutun pointti on se, että tällaiset ns. luonnolliset vaihtoehdot voivat monilla tuoda avun, eivätkä lääkkeet jotka pahimmillaan laittavat koko immuunijärjestelmän täysin sekaisin moniksi kuukausiksi, jopa vuosiksi! Akneen itseensä ei varmasti kukaan ole kuollut, mutta siitä johtuvaan masennukseen tai akneen käytettävien lääkkeiden (roaccutann, e-pillerit) aiheuttamiin hormoonihäiriöihin, niistä johtuvaan mielialan vaihteluun yms, on saattanutkin.


      • aknestikko
        dfh kirjoitti:

        Akne on on tauti siinä missä syöpäkin. Molempiin on olemassa tieteellisesti todistettuja ja moneen kertaan testattuja lääketieteellisiä hoitokeinoja. Et kai syöpäkään lähde hoitamaan jollain nokkos-uutteilla? Aknen hoito ei tässä suhteessa eroa muustakaan lääketieteestä mitenkään.

        On ihan sitten oma valintansa kullakin, että haluaako hoitaa sairautensa oikeilla hoidoilla, vai vaihtoehto-pseudohömpötyksellä. Onhan niitä niitäkin, jotka väittävät syövästä parantuvansa hautamaalla lantun takapihalle täydenkuun aikaan. Uskoo ken tahtoo.

        Mietin vain, että mikä sitten on uskomuslääketiedettä eli pseudohömpää, kun tutkitusti jopa 30% "oikeiden" lääkkeidenkin tehosta perustuu placebovaikutukseen. Ihminen vaan uskoo, että lääke tehoaa.


        Itse en näe tarvetta yksinkertaistaa ja mustavalkoistaa maailmaa. Jako koululääketieteen ja uskomuslääketieteen välillä on keinotekoinen. Asiat harvoin ovat joko tai, yleensä ne ovat jotain siltä väliltä, kuten tämä peruna-metodi todistaa. On täysin mahdollista, että jotkut voivat saada helpotusta akneen hoitomenetelmistä, jonka vaikutusta perinteinen lääketiede ei tunnusta tai ei ole tutkinut.

        Biologisesta näkökannasta katsottuna ei ole olemassa eri lääketieteen lajeja. Lääkeaineet vaikuttavat solutasolla vastaanottavien molekyylien kautta. Vaihtoehtoisessa lääketieteessä es. kiinalaisen lääketieteen yrteissä on samankaltaisia lääkeaineita kuin "koululääketieteen" lääkeaineissa.

        Kiinalaisten tieto perustuu tuhansien vuosien aikana kertyneeseen empiiriseen tietoon, mikä yrtti auttaa ja millä annostuksella. "Koululääketiede" pyrkii puolestaan eristämään mm. kasveista sen tehokkaimman osan ja muokkaamaan siitä pillerin, jota puolestaan tutkitaan koehenkilöillä, jotta löydetään oikea annostustapa.

        Syöpälääkkeistäkin huomattava osa on peräisin kasveista, joten pitäisin perin erikoisena, että uskomuslääketieteen yrtit olisivat täysin tehottomia.

        Lääketieteen koulukunta luokittelut ovat siis vain luokittelua. Jos haluaa päästä selville lääkkeiden vaikutuksesta kannattaa etsiä vastauksia biokemiasta eikä takertua kulttuurisiin luokituksiin.

        Itselleni riittää empiirinen kokemus siitä, että peruna tehoaa. En tarvitse metodilleni koululääketieteen hyväksyntää.


    • majaP

      ....olisi hauska kuulla tuloksia! itsellä pian alkaa voitto häämöttää, eläköön peruna! iho on selkeästi parempi kuin aikoihin.

    • kai-saa

      Itse olen kuullut, että syötynä raaka peruna päivässä parantaa ihon kuntoa. Googletin sen enkä löytänyt aluksi mitään tietoa. Onneksi lopulta löysin tämän keskustelun. Eikö sitä perunaa sitten kuulukaan syödä vai sivelläänkö sillä ainoastaan kasvoja? Kuulemma monet Hollywood tähdet ovat tällä perunakuurilla.

    • Anonyymi

      Olen kokeillut kaiken maailman aknelääke kuureja, voiteita yms mikään ei ole oikein tehonnut. Kokeilin tätä raakaa perunaa ja vau! Aivan mieletön eri jo kahden käyttökerran jälkeen. Suosittelen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      83
      6004
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2043
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1805
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe