koulutetun uroksen

ostaminen????

Voisikohan jostain ostaa koulutetun sakemannin? ei kuitenkaan kovin vanhaa? Tuttava osti koulutetun, mutten tullut kysyneeksi mistä. Voisiko joku antaa neuvoja? ja kannattaako valmiiksi koulutettua ostaa? totteleekohan se uutta omistajaa kunnolla?

9

2554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostaa pentu

      ja kouluttaa se itse. Jos sinusta ei ole kouluttamaan sakemannia, ei sinusta ole sen omistajaksi. Aikuinen koira voi sopeutua, mutta ison aikuisen koiran ostamisessa on aina riskinsä. Et voi tietää, mitä koira on kokenut.

      Aikuisia saksanpaimenkoiria näkee myynnissä jatkuvasti, mutta tosiasia on, että harvoin kyseessä on koulutettu tai edes kunnolla kasvatettu yksilö. Jos aikuista koiraa myydään, herää aina epäily siitä, miksi koira on myynnissä. Eikö entinen omistaja osannut käsitellä koiraa oikein ja tuli ongelmia? Onko koira edes terve? Mitä vikaa koirassa on, kun se myydään?

      Eipä noita löydy kuin tuurilla (yksityisiltä, jotka joutuvat luopumaan omastaan) ja silloinkin harvoin tervettä ja koulutettua yksilöä, saati kilttiä ja hyvin kohdeltua.

      • edellistä

        Mikä on koulutettu koira?
        Voisin sanoa että itsellänikin on koulutettu koira, kun sillä on jo kilpailtu, mutta harvalle annan sitä edes hoitoon saati myisin.
        Esimerkiksi äitiäni se vie ihan kuusnolla. Nuori koira menee siitä missä aita on matalin, käyttää heti tilaisuutta hyväkseen ja on "huonokäytöksinen" jos se vaan sille sallitaan.
        Vain kokenut koiranohjaaja voi ohjata toisen kouluttamaa koiraa.
        Eri asia sitten jos koira on jo vanha yli 10v, eikä se enää turhia hötkyile, mutta en minä ainakaan myisi eläkkeellä olevaa koiraani mihinkään.


      • sally spectra

        vaikuttaa taas että halutaan munan jatkeeksi ja pönkittämään omaa egoa..toivottavasti et löydä koiraa itsellesi


    • ehhoheho

      Ei kannata ostaa seeferiä, jos ei kiinnosta koulutuskaan..

      Jos antaa koiran kasvaa pellossa, onko siitä mitä iloa kellekään..

      Koiraa pennusta asti kouluttaessa pennun ja sen omistajan/kouluttajan välille muodostuu aivan erityinen side, kun asiat kahlataan läpi yhdessä ripirinnan..

      Sitä sidettä ei sitten saavutetakaan, jos jostain ostetaan valmiiksi "koulutettu" koira.

      Elikkäs meikäläinen ei ainakaan nosta moiselle peukkua..

    • E.A

      Riippuu siitäkin miten ja mihin sen haluaisit olevan koulutetun?

      Onhan se jokatapauksessa itse opeteltava kaikki asiat esimerkiksi jos jotain kilpailemisia tarkoittaa, eihän se koira itsestään toki mitään oikein tee, vaikka kuinka osaisi kaikki liikkeet.

      Toisin kuin muut vastaajat olisin eri mieltä siitä, etteikö koira aiemmin jonkun toisen kouluttamana sopeutuisi tekemään myös uudelle omistajalleen töitä.

      Joskus muinoin oma vanha koirani sai toimia esimerkiksi tottiskuvioissa uusilla ohjaajilla koirana, jotta saivat harjoitella kenttäkaavioita, eikä tarvinnut omia nuoria koiria niillä pitkillä harjoituksilla hetimiten kyllästyttää.

      Toki aika leipääntyneeltähän sen ilme välillä vaikutti ja siltikin, vaikka osasi varmasti se otti aina omia vapauksiaan, jos ohjaaja teki virheitä.

      • ol4en suomalainen

        Jos otat yleensäkin aiemmin jollain toisella ollun koiran, sakemanni tai muu, niin miksi et menisi ammattikoirankouluttajalle ja kysyisi noita juttuja.
        Aina koira jotenkin reagoi, se voi olla vinkumista taikka ihan asunnon hajoittamista, joka ei riipu edes siitä millainen koira on ollut aiemmassa kodissa vaan se voi reagoida muutttoon/moneen juttuun yhtä aikaa.Joku typerä pieni oire, joka omistajan mielestä voi olla syy viedä koira jopa piikille, voi olla korjattavissa ja osa monenlaista kokonaisuutta.

        En tiedä onko sakemanni nyt sen kummempi koira kuin muutkaan, vaan isokokoinen ja koulutukselle hanakka.

        Panisin painoa myös sille onko koiraa KASVATETTU, sillä tokojutut voi opettaa kyllä mutta se on eri asia osaako koira esim. elää normaalia elämää jonkun kotona.


      • olen ostanut
        ol4en suomalainen kirjoitti:

        Jos otat yleensäkin aiemmin jollain toisella ollun koiran, sakemanni tai muu, niin miksi et menisi ammattikoirankouluttajalle ja kysyisi noita juttuja.
        Aina koira jotenkin reagoi, se voi olla vinkumista taikka ihan asunnon hajoittamista, joka ei riipu edes siitä millainen koira on ollut aiemmassa kodissa vaan se voi reagoida muutttoon/moneen juttuun yhtä aikaa.Joku typerä pieni oire, joka omistajan mielestä voi olla syy viedä koira jopa piikille, voi olla korjattavissa ja osa monenlaista kokonaisuutta.

        En tiedä onko sakemanni nyt sen kummempi koira kuin muutkaan, vaan isokokoinen ja koulutukselle hanakka.

        Panisin painoa myös sille onko koiraa KASVATETTU, sillä tokojutut voi opettaa kyllä mutta se on eri asia osaako koira esim. elää normaalia elämää jonkun kotona.

        Voi ostaa,harrastajat myyvät itselleen/harrastukseensa sopimattomia koiria.

        Rodun omilta palstoilta ja foorumeilta voit hakea.

        Itse olen ostanut ja toimii hyvin, jatkan harrastamista mutta eri lajissa kuin edellinen omistaja. Koira oli parivuotias kotia vaihtaessaan.

        Koira on yleensä kalliimpi kuin pentu, mutta aikuinen koira on jo kuvattu ja todettu näiltä osin terveeksi. Lisäksi koulutuksen eteen tehty työ nostaa hintaa.


    • spu,,

      ikä 3v
      terveet lonkat,terveet kyynärät
      kilpailee kahdessa kansallisessa lajissa

      3 luokassa myyn hintaan 5000 egee
      laita osoite tiedot jos kiinnostaa
      (en myy kuitenkaan kauas Laihialta)

    • koirarex

      Hei ole yhteydessä jos koulutettu uros saksanpaimenkoira kiinostaa 0407217293.
      Koira nelivuotias terve ja omaa hyvät sukulinjat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2277
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe