Suurpetojen salametsästys näyttää olevan sekä joutomiesten hupia että rikollista rahan ansaintaa. Ahmoja ja susia ammuskellaan silkasta sokeasta vihasta. Salakaadettujen hirvien lihat päätynevät varsinaisesti myyntiin.
Voi olla että hirven osalta ollaan jo pääsemättömissä. Rangaistusten koventaminen tietysti nostaa rikoksien kynnystä.
Karhujen salaato ja häämöttävä sukupuutto saadaan estettyä vain, jos karhun lihan myynti kielletään. Liha on kallista ja houkutusta on salakaatajien vaikea vastustaa. Niin kauan kuin kaupoissa ja ravointoloissa saa laillisesti myydä karhun lihaa, salakaato jatkuu.
Nyt tulisi vaatia karhun ja joidenkin harvinaistuvien metsäkanalintujen lihan kaupalliseen käytön lopettamista ja kriminalisoimista.
Jokainen voi tietysti tehdä omia valintoja ostopoaikkojensa osalta sekä antaa palautetta ravintolalle tai vähittäiskaupalle, joka myy surmattujen luonnovaraisten, ja varsinkin uhanalaisten, eläinten lihaa.
Karhun lihan myynti
10
852
Vastaukset 10
- Myydä
Karhunlihaa,Sitten tiedät enemmän asiasta.Nyt puhut pelkästään pehmeitä.
- - ja kauppaajat
Karhun lihaa on valmistettuna myynnissä pienissä ja todella kallissa purkeissa. Ravintolassa karhuopaisti on hinnoissaan. Ei se karhupatee ole itsestään purkkiin ryöminyt. Melkoiset rahat joku tekee kontoiden ruhoilla.
Olen ihmetellyt, kuna viitsii moista ostaa.
Kertokaapa kuinka paljon metästäjä saa kilohintaa karun ruhosta?
- mätä ruho
Hyi helv... pitäisi olla välitön nälkäkuoleman uhka ennen kuin koskisin karhunlihaan.
- MUKA?
Karhunlihaa?
Ettet vain kuvitellu koko juttua, kun sattui tapaus, jolloin puuttui juttukaveria, ja itselläsi teki mieli maistella karhunlihaa. - arvon asiantuntija,
mikä on se harvinaistuva metsäkanalintu, jonka kaupallinen pyynti on sallittua.
- Ainakin
RAhassa laskettuna miinukselle menee karhun metsästys,vaikka jonkun oon saanutkin.Mutta harrastuksillehan ei kustannuksia niin tarkasti lasketa.
- vastaus...
Ainakin kirjoitti:
RAhassa laskettuna miinukselle menee karhun metsästys,vaikka jonkun oon saanutkin.Mutta harrastuksillehan ei kustannuksia niin tarkasti lasketa.
väärän otsikon alle?
- Anonyymi00009
vastaus... kirjoitti:
väärän otsikon alle?
Siis harrastuksena tappaminen?
Pthyi
- vois kysellä
onko mikä kilohinta.
http://www.ksml.fi/uutiset/keski-suomi/keuruulla-yritettiin-karhun-laitonta-pyyntiä(120577).ece - Anonyymi00010
Oletko ollut ollut poliisikuulustelussa asian todistajana mitä metsästyksessä tapahtuu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1161366
- 45911
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r132697- 70666
- 67616
- 53607
- 55565
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.100499Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20490Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e98470Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32468- 34467
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?115463- 5458
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 49447
- 51445
- 52413
- 42410