Pikkuaivoinfarkti

MP1600

Hei

Onko kellään kokemuksia pikkuaivoinfarktista? Miten toipuminen, jäikö mitään jälkiseuraamuksia. Hoitotoimenpiteet, ennaltaehkäisy?

7

11510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XXL orig.

      1) On.
      2) Osittain, eläkepaperit.
      3) Riippuu täysin tapauksesta, tupakoinnin lopettaminen, verenpaineen laskeminen.

      • MP1600

        Hei, olitko minkäikäinen, kun pikkuaivoinfarkti tuli. Mistä johtui?


      • Nimetön

        Hyvä neuvoja mutta:
        minullakin oli sellainen enkä kuuna päivänä ole tupakoinut - miksi se aina pitää vetää esille?
        Joka paikassa sain selitellä etten ole ikinä tupakoinut - jaa, sanoi joku, olet siis vähentänyt?
        EN sanoin, en ole KOSKAAN tupakoinut.


      • Nimetön kirjoitti:

        Hyvä neuvoja mutta:
        minullakin oli sellainen enkä kuuna päivänä ole tupakoinut - miksi se aina pitää vetää esille?
        Joka paikassa sain selitellä etten ole ikinä tupakoinut - jaa, sanoi joku, olet siis vähentänyt?
        EN sanoin, en ole KOSKAAN tupakoinut.

        Gluten-Free Diet Effective for Gluten Ataxia
        The diagnosis of gluten ataxia is vital because it is one of the very few treatable causes of sporadic ataxia, and strict diet is effective even in the
        .
        Eräs harva parannettavissa oleva syy pikkuaivojen Purkinjen solujen tuhoon on gliadiinivasta-aineet ja niitä voi välttää gluteenittomalla dieetillä.


    • mutta toipuminen on kesken, joten en osaa vastata tuohon toipumisaikakyselyyn ja jälkiseuraamuksiin. Olen kiinnostunut niistä itsekin. Mulla on ataksia oikealla puolella kehoa, eli kävely on höpsön näköistä ja oikeassa kädessä on ns. intentiovapinaa, enkä siten voi tehdä sillä mitään tarkkuutta vaativaa hommaa (mm. kirjoittaa). Parempaan suuntaan mennään pikku hiljaa, mm. syönti onnistuu kohtuu hyvin (ei onnistunut 2-3 kk sitten...). Syy on tapaturma ja tapahtumasta on kohta puoli vuotta.

    • anonyymi2610

      Minulla kävi hyvä tuuri ja selvisin säikähdyksellä, ei jäänyt mitään oireita. Lievä tasapaino-oire oli alkuvaiheessa mutta korjaantui viikoissa. Olen nuori ja syynä oli tapaturma.

    • Anonyymi

      Ankaran huimauksen iskiessä äkisti kehoitan soittamaan ambulanssin heti eikä 10 tunnin kuluttua.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1325
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      906
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe