Maitoa ja leipää virosta ?

PIIMAPOISS

MIKSI SUOMEEN EI TUODA VIROLAISTA LEIPÄÄ JA MAITOA ?

MIKÄ TAI KUKA ESTÄÄ

MAITO JA LEIPÄ SUOMESSA JO SIKAHINNOISSA !!!!

15

2762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaspers

Esim. Helsingissä Eestin Herkut -kaupoissa myydään virolaista maitoa ja leipomotuotteita, ml. leipää.

• -nainen-

Taitaa nuo Virolaiset itsekin juoda "etelänaapurin" lehmien maitoa.

• ja meijeröivät

Tietääkseni suomalaiset leipurit ostivat jo kauan sitten enimmät Viron leipätehtaat, ja Valio kai omistaa joukon meijereitä.
        Eli kyllä ne varmaan tuovat jos kannattavalta näyttää. Tuoretavaroiden kuljetuksessa lienee omat ongelmansa, koska pitäisi leipoa että tuore leipä olisi aamulla esim. Hgissä edellisenä iltapäivänä varmaan.

• käymään
        ja meijeröivät kirjoitti:

Tietääkseni suomalaiset leipurit ostivat jo kauan sitten enimmät Viron leipätehtaat, ja Valio kai omistaa joukon meijereitä.
        Eli kyllä ne varmaan tuovat jos kannattavalta näyttää. Tuoretavaroiden kuljetuksessa lienee omat ongelmansa, koska pitäisi leipoa että tuore leipä olisi aamulla esim. Hgissä edellisenä iltapäivänä varmaan.

yhteensä 4 tissiä. Näitä sitten imuttelin oikein tosissani. Ei tullu maitua. Juustosta ja piimästä puhumattakaan. Ai niin piimä on maito...
        Yhtä kaikki. Niistä tisseistä ei tullut yhtään mitään.

• Estofil
        Euroshopper kirjoitti:

http://www.kauppapolitiikka.fi/netcomm/news/showarticle.asp?intNWSAID=33716

Minulla ei ole ollut tapana ostaa euroshopper-merkkisiä tuotteita koska on mielikuva että ne on halpoja (huonoja) tuotteita. Mutta jos tuotteet myytäisiin reilusti virolaisina niin en hetkeäkään epäröisi vaan suosisin niitä muiden tuotteiden edelle.

• iggy

Valio omistaa vain yhden meijerin: Laevassa olevan meijerin, lähellä Tarttoa. Tuotteet mar´kkinoidaan Alma-tuotemerkillä...

• kesko konsernista
        Estofil kirjoitti:

Minulla ei ole ollut tapana ostaa euroshopper-merkkisiä tuotteita koska on mielikuva että ne on halpoja (huonoja) tuotteita. Mutta jos tuotteet myytäisiin reilusti virolaisina niin en hetkeäkään epäröisi vaan suosisin niitä muiden tuotteiden edelle.

http://www.kesko.net/index.asp?id=91E0B299355C4D049C3B375DB31894D2&data=1,URL,http://www.kesko.net/modules/page/show_page.asp?id=381E833EDE49436EA9CC31C4C9C24DF7&itemtype=00308B787886459385F296A5AFD4FA74http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000005&conference=616&posting=22000000002452563

• meijereitä!
        iggy kirjoitti:

Valio omistaa vain yhden meijerin: Laevassa olevan meijerin, lähellä Tarttoa. Tuotteet mar´kkinoidaan Alma-tuotemerkillä...

Jarva-Jaanissa myös Valion meijeri, juuri laitettu viimeisen päälle. Ja Lahteen tuodaan Virosta maitoa joka päivä vähintään 25 000 l kuorma.

• harasoo

ostivat monia virolaisia elintarviketehtaita aikoinaan jo.
        veivät sinne omat reseptinsä ja suurelta osin pilasivat aidot maut. edes
        kunnon suolakurkkuja on vaikea löytää muualta kuin torilta.
        samaa felix- sokeri- lasten kurkkuja on joka purkki. esimerkiksi vaan.
        kannattaa ostaa paikallisten pienten meijereiden, leipomoiden ym.
        tuotteita.
        isommat tuonnit estää meidän sosialistinen maatalouspolitiikka.

• viimesen päälle hyvää

just Espoontorilla on viimesen päälle hyviä virolaisia tuotteita. Kipaseppa katsomassa niin et pety.

• Itä-Pasila

• 10kampela

Nykyään virolaisia elintarvikkeita saa myös ihan tavallisista ruokakaupoista ainakin pääkaupunkiseudulla. Maahantuoja on Deliciest Oy ja valikoimissa on ainakin Jänks rahkavälipaloja, smetanaa, makkaroita, kalasäilykkeitä, kahvia, mehuja, hilloja ja valmisruokia (keittoja, kastikkeita yms.). Tuotteita on saatavilla k-supermarketeista, Citymarketeista ja muutamista Prismoista.

• uutta mulle
        10kampela kirjoitti:

Nykyään virolaisia elintarvikkeita saa myös ihan tavallisista ruokakaupoista ainakin pääkaupunkiseudulla. Maahantuoja on Deliciest Oy ja valikoimissa on ainakin Jänks rahkavälipaloja, smetanaa, makkaroita, kalasäilykkeitä, kahvia, mehuja, hilloja ja valmisruokia (keittoja, kastikkeita yms.). Tuotteita on saatavilla k-supermarketeista, Citymarketeista ja muutamista Prismoista.

http://www.deliciest.fi/

• nuihin tuotteisiin
        uutta mulle kirjoitti:

http://www.deliciest.fi/

Deliciest tuote-esittelyt
        torstaina 1.10 K-Citymarket Itäkeskuskuksessa,
        perjantaina 2.10 Prisma Itäkeskuskuksessa ja K-market Kielotiellä,
        lauantaina 3.10 Prisma Itäkeskuskuksessa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1944
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1680
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1286
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      65
      1226
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      998
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      906
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      903
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      872
    9. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      820
    10. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    Aihe