Olen käyttänyt 3 viikkoa nexiumia ylävatsan kipuihin ja polttavaan tunteeseen. On auttanutkin, mutta nyt ylävatsan sijaan onkin alavatsa kipeä ja turvonnut! Mietin että voikohan nexium aiheuttaa sen, suolistovaivoja tai jotain...?
Nexiumin sivuvaikutukset?
Viola*
52122
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 5
Vanhimmat
kylläkyllä, siinähän lukee sivuvaikutuksien kohdallakin että voi aiheuttaa vatsakipuja! Kuten paniikkihäiriölääkkeissä lukee, että voi aluksi aiheuttaa ahdistuneisuutta...
itse olen syönyt vuoden aikana noin 5kk eikä aiheuttanut mitään tuollaista. ainakaa et oisin pistänyt merkille
toisin todistetaan. Olen käyttänyt Nexium 40 ja 20 mg ainakin kolme vuotta, ei sivuvaikutuksia, krooninen tulehduskin on osittain vaalentunut ja ph on 6.
Lääkitys puolitoista vuotta eikä
mitään sivuoireita. Oletko muuttanut ruokavaliotasi mitenkään tämän 3 viikon
aikana?
Minulla Nexium ei ole aiheuttanut muuta kuin lievää kurkun kuivumista (lähes kaikki lääkkeet tuntuvat aiheuttavan sitä minulla). Muita sivuvaikutuksia ei ole ilmennyt, ja toivon mukaan ei koskaan ilmenekään.
Lääkelaitoksen sivuilta löytyy muuten lista mahdollisista haittavaikutuksista:
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/4/37164.shtml