Itse olen lopen kyllästynyt kalliiseen lupamaksuun, surkeisiin ohjelmiin ja myös kasvattajana huolestunut TV:n vaikutuksesta kehittyvään lapseen.
Millaisia kokemuksia teillä on, jos jättää TV:n kokonaan pois lapsiperheen käytöstä? Lapset 2,5 ja 1v.
Lapset ja TV
4
539
Vastaukset
- suurperheen äiti...
JOS SINULLA KERTA ON NUIN PIENIÄ LAPSIA NIIN TELKKARISTA EI TODELLAKAAN OLE HEILLE MITÄÄN HYÖTYÄ. PIENI LAPSI TARVII PALJON LIIKUNTAA.
- Iskä×2
Juu, eipä lapset siinä mistään paitsi jää. Teletappeja ja muuta kun katsoo videolta, niin ei tupsahda väkivaltaelokuvan mainosta tai muuta vastaavaa väliin. Siis aivan mahdottomasti tulee TV:stä kaikkea mikä ei ole lapsen tasapainoiselle kehitykselle eduksi. Neloskanavan ja MTV3:n ohjelmat on pahimpia 'yllättäjiä'. Jotain lapsille sopivaa kun katsot, niin mainostauon perään tulee pahin pätkä jostain kauhuleffasta.
Jos ei itse haluaisi katsoa TV:tä (poikavuosien tottumuksia, jotka häviää hitaasti), niin ei katsottaisi sitä lainkaan. Tai Ylen uutiset vois katsoa tyyliin: Kellonlyömällä töllö päälle ja heti sään jälkeen kiinni. Tuppahan ne sotimaan uutisissakin, mutta ei siellä nykyään enää taideta juuri raatoja näyttää tms.
Vähän vanhempanahan lapsien on hyvä pikkuhiljaa tottua siihen, että TV:stä voi tulla ihan mitä vain; Mailmaa kun ei voi heiltä sulkea. Saisivat olla kuitenkin aika isoja (16v tai jotain) ennen kuin niitä kauheimpia pätkiä katsovat. Niitä mistä iskä joskus 10 vuotta sitten eniten tykkäsi. :-) - iskä
Noin pienet lapset eivät kyllä varmaan kauan sure television katoamista.
Sitten, kun lapset kasvaa ja kaveripiirissä he kuulevat mitä "hauskaa" televisiosta tulee voi teillä kotona tulla aikamoinen kädenvääntö, että pitää olla televisio.
Tuskin telvisiosta paljon haittaa lapsen kehitykselle on, jos valvoo mitä lapsi televisiosta katselee sekä ei koko päivää sen ääressä vietä. - Elli
Ei tv:n poistaminen omasta kodista mitenkään traumatisoivaa ole. Varsinkaan noin pienet lapset eivät varmaan osaa sitä kaivatakaan? Minä olin 9vuotias kun vanhempani päättivät etteivät osta uutta televisiota. (vanha meni rikki!) Olin kyllä aluksi vihaínen..Mutta nyt olen 19-v ja olen elänyt ihan tyytyväisenä ilman "kotitelevisiota", voihan sitten isompana käydä leffoissa ja katella kavereilla sitä televisiota..ainakin näin minä olen tehnyt :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 996023
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804782Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv963035Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p282823Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262095Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191506Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3351067Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?851028Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚125970- 48774