Hei te joille on syystä tai toisesta kirjoitettu Panacod-lääkevalmistetta. Sain juuri soion omalta lääkäriltäni joka vaihtoi välittömästi lääkitykseni turvallisempaan. Katsokaa linkki http://www.nam.fi/uploads/tabu/tabu22008.pdf ja siellä sivu olikohan 20.
pANACOD-LÄÄKETTÄ KÄYTTÄVÄT HUOMIO!!
14
6560
Vastaukset
- ja täällä Päijät-Häme
Popsin vuodenvaihteen viikkoina 170 kpl Panacod tulehduskipulääkettä.
Ei mitää riippuvuutta; lääke sopii meikä-äijälle
erinomaisesti. - .................
oon mättäny paramax- codia migreeniin purkillisen raskauden aikana, neuvolalääkäri määräs, ku on kuulemma turvallinen lääkevalmiste... :S toivottavasti kaikki on kuitenki sit hyvin....
- minä vaan
Oli kyllä tosi kurja tapaus mutta en silti rupe hysteeriseksi sen vuoksi. Olen sairauteni takia (en lähde nyt tarkentamaan minkä sairauden) saanut lääkäriltä useita eri kuureja, myös panacod kuurin. Olen useaan otteeseen keskustellut asiasta ja muutaman eri lääkärin kanssa, kaikki ovat kertoneet minulle samaa: jo useiden vuosien ajan on panacodia käytetty raskaana olevien naisten kivunlievitykseen eikä sillä ole todettu olevan haittavaikutuksia. Eli jos parinkymmeden vuoden aikana tapahtuu yksi, kaksi tai kolme harmillista tapausta, jotka eivät edes pelkästään johdu kyseisestä lääkkeestä, niin minä kuitenkin uskon lääkäriäni (lääkäreitä) ja uskallan syödä lääkettä annettujen ohjeiden mukaan.
Tietysti tuo panacod on vahva lääke ja sen käyttämisen aloittamiseen tarvitaan aina lääkäriltä resepti, oli raskaana tai ei. Itse olen enemmän huolissani niistä lääkkeistä muista lääkkeistä mitä joudun tilanteestani johtuen syömään, paria niistä kun ei suositella raskaana oleville, lääkäri kuitenkin vakuutti että lyhyessä käytössä ei ole todettu vaikutuksia sikiöön. Harmittaa että joudun syömään yleensäkkään mitään lääkkeitä, tämä on kuitenkin tilanteen sanelema pakko. - lääke joka
sinulle kirjoitettiin?
Panacod EI ole mikään tulehduskipulääke. - ??????
Kukaan ei hysteerisoi tällaisesta, vaikka pienemmästäkin kohistaan. Minulle ei ainakaan suositellut työpaikkalääkäri panacodia, kun oli alkuraskaudessa kovia päänsärkyjä. Kätilöksikin on tuo lääkäri opiskellut ja tuntuu olevan alallaan todella pätevä. Eikä kyllä tulis heti mieleen kolmiolääkkeitä popsia. Kun niistä lääkkeistä tuntuu menevän nuppi jumiin ainakin aluksi. Ei huvita syödä tahallaan mitään ylimääräsiä lääkkeitä. Panadoolilla ja saikulla niistä selvittiin...
- hdidhfiish
joo eli naistenklinikalla sain ainakin panacodia kun olin 8viikolla raskaana. ja jouduin umppari leikkaukseen.. sen jälkeen sain 2 viikoksi eteenpäin...ja pieninä annoksina ei ole vaaraa vaan jatkuvalla käytöllä vuodesta toiseen...jää jotenkin elimistöön ja raskaana olessa lähtevät taas liikenteeseen ja vauvaan ym...ja ei välttämättä silloinkaan sama on esim burana... saan käyttää koska vereni on todella paksua ja se tiedettävästi ohentaa verta.että on niitä joka lääkkeestä jotain mikä aiheuttaa vaaraa vauvalle...niinkun ruoka aineissakin..et en nyt menis hysterioimaan tosta.
- mlakjale
Minä kirjoitin tuossa aikaisemmin etten rupea hysteeriseksi muutaman tapauksen takia. Minä en muutenkaan rupea hysteeriseksi tämän palstan kirjoituksien takia. Lääkäreissä on se hyvä puoli että he opiskelevat pitkän ja perusteellisen koulutuksen ja kouluttautuvat työnsä ohella lisää. Heillä on varmasti parasta tietoa lääkkeisiin liittyvistä asioista. Jokainen lääkäri arvioi tilanteen mukaan mitä lääkettä kenellekkin määrää, eli jos yhdelle on määrätty panacodia niin se ei tarkoita sitä että toiselle sitä myöskin määrättäisiin.
Itsekin kyseenalaistin lääkäriltäni panacodin käytön koska ajatus kolmiolääkkeestä raskaana ollessa tuntui hurjalta. En nyt rupea tähän koko sitä "luentoa" kirjoittamaan minkä häneltä sain mutta minulle tuli siitä luottavainen olo ja lääkäriini luotan tästäkin lähtien. Se kun kuitenkin on niin että meillä maallikoilla on paljon ennakkoluuloja ja harhatietoa mitä lääkkeisiin tulee. Myös apteekista saa hyvin informaatiota, ihan reseptilääkkeistäkin reseptiä hakiessa.
Eli luottakaa lääkäriinne, jos ette ole varmoja niin varatkaa soittoaika toiselle lääkärille ja varmistakaa asia vielä häneltä. Ja jos vieläkin epäröitte niin keskustelkaa apteekissa reseptiä hekiessanne, älkää tehkö lääkitsemis päätöksiänne keskustelu palstojen perusteella. Toisaalta, jos ihminen pärjää ilman eim. panacodia niin sen syömisellehän ei löydy riittävästi perusteita. - ..........
mlakjale kirjoitti:
Minä kirjoitin tuossa aikaisemmin etten rupea hysteeriseksi muutaman tapauksen takia. Minä en muutenkaan rupea hysteeriseksi tämän palstan kirjoituksien takia. Lääkäreissä on se hyvä puoli että he opiskelevat pitkän ja perusteellisen koulutuksen ja kouluttautuvat työnsä ohella lisää. Heillä on varmasti parasta tietoa lääkkeisiin liittyvistä asioista. Jokainen lääkäri arvioi tilanteen mukaan mitä lääkettä kenellekkin määrää, eli jos yhdelle on määrätty panacodia niin se ei tarkoita sitä että toiselle sitä myöskin määrättäisiin.
Itsekin kyseenalaistin lääkäriltäni panacodin käytön koska ajatus kolmiolääkkeestä raskaana ollessa tuntui hurjalta. En nyt rupea tähän koko sitä "luentoa" kirjoittamaan minkä häneltä sain mutta minulle tuli siitä luottavainen olo ja lääkäriini luotan tästäkin lähtien. Se kun kuitenkin on niin että meillä maallikoilla on paljon ennakkoluuloja ja harhatietoa mitä lääkkeisiin tulee. Myös apteekista saa hyvin informaatiota, ihan reseptilääkkeistäkin reseptiä hakiessa.
Eli luottakaa lääkäriinne, jos ette ole varmoja niin varatkaa soittoaika toiselle lääkärille ja varmistakaa asia vielä häneltä. Ja jos vieläkin epäröitte niin keskustelkaa apteekissa reseptiä hekiessanne, älkää tehkö lääkitsemis päätöksiänne keskustelu palstojen perusteella. Toisaalta, jos ihminen pärjää ilman eim. panacodia niin sen syömisellehän ei löydy riittävästi perusteita.Vastaan näihin molempiin. Eli ekaks tässä kyseisessä tapauksessahan ei ollut kyse pitkäaikaisesta lääkkeen syömisestä, vaan siitä, että tämä lääke ei sopinut kyseiselle käyttäjälle ja sitä ei etukäteen testata, että sopiiko se henkilölle. Sitä ei myöskään voi tietää siitä, että jos on aiemmin samaa lääkettä käyttänyt, koska ei aikusella oireile välttämättä muuten kuin sivuoireina.
En minäkään kehota ketään hysterisoimaan joka ainoaa asiaa, mutta mitä lääkkeisiin tulee, niin kannattaa kyseenalaistaa. Vaikka vakavia asioita, esim lapsen kuolemaan johtavia, olisikin vain vaikka yksi pariin vuoteen, kukaan ei halua sen olevan omassa perheessä! Lääkäritkään ei aina osaa arvioida lääkkeen välttämättömyyttä oikein.
Esimerkkinä kerron, että lopetin erään lääkityksen esikoista odottaessa. Lääkäri sanoi sen olevan hyvä valinta, koska lääkkeen vaikutusta sikiöön ei ole tutkittu juuri yhtään, siksi myös pakkausselosteessa sanotaan, ettei suositella raskaana oleville. Pärjäsin kaikkien mielestä hyvin ilman kyseistä lääkettä. Seuraavalla kerralla lääkäri oli vaihtunut ja uusi lääkäri työnsi puoliväkisin samasta lääkkeestä reseptin mukaani, koska mielestään oli välttämätön juuri minun tapauksessa ja sanoi, ettei lääkkeestä ollut todettu olevan haittaa. En hakenut lääkkeitä, pärjäsin hyvin ilmankin koko raskauden. Myöhemmin sain anteeksipyynnön lääkäriltä, koska selvästi oli arvioinut tilanteen väärin.
Toinen lääkäri sanoi kyseisestä lääkkeestä, ettei ikinä määräisi esim omalle vaimolleen tämän raskaana ollessa sitä lääkettä. Lääkäreillä on myös henkilökohtaisia mielipiteitä, joiden mukaan he toimivat. Mielipiteet vaan ei aina osu oikeaan.
Vaikka lääkäreillä on koulutus ja tietoa asioista, niin hekin ovat inhimillisiä ja tekevät sen mukaisia arviointivirheitä. Sokeasti ei pidä luottaa ja lääkevalintaan voi vaikuttaa itse. En sano, etteikö vahvoja lääkkeitä voisi pakon edessä syödä, vaan että kannattaa keskustella lääkärin kanssa tarkkaan vaihtoehdoista, riskeistä, tilanteesta yms.
- Odottaja77
Haluaisin myös kuulla mikä se turvallinen lääke on?
Ja ajattele, minulle lääkäri määräsi ihan tramalia näin raskaana ollessani... - prosenttia...
...suomalaisista on nopeita metaboloitsijoita joita tuo info koskee.
Jos on nopea metaboloitsija eli aineenvaihdunnaltaan tuon cyp entsyymin kantaja niin kodeiinin (jota Panacod ) sisältää , lopputuotetta eli morfiinia voi jäädä kertymänä äidinmaitoon ja tehdä vauvalle hengityslaman ja kuoleman.
harva tietää onko nopea metaboloitsija vai ei joten mä en käyttäis tota kodeiinia missään muodossa. jos sattuu kuulumaan siihen 1% ryhmään niin vauva kuolee ja se on hirveä hinta maksaa kipulääkityksestä.
t. Maria
turvallinen kipuun on panadol ja piste.- Odottaja77
turvallinen kipuun on panadol... Joo mutta entä niille joille se ei riitä? siis kipu ei lähd mihinkään pelkällä panadolilla? ei edes 1g sella?
Mitä heille? - Mameah
Odottaja77 kirjoitti:
turvallinen kipuun on panadol... Joo mutta entä niille joille se ei riitä? siis kipu ei lähd mihinkään pelkällä panadolilla? ei edes 1g sella?
Mitä heille?Todellakin, kyse on nyt niistä joilla on pitkä käyttö takana, sekä saattavat olla noita hypernopeita joilla kodeiini muuttuu morfiinijohdannaiseksi. Ei tämä ole hysteriointia, mutta koska tällainen on ilmennyt niin minä ainakin olen kiitollinen tiedosta. Jokainen tekee päätöket itse ja lääkärin kanssa ja se ei toisien asia ole. Burana yms. on tiedetty varsinkin loppuraskaudessa riskiksi ja niiden käyttöä ei suositella. Ja jos kodeiinivalmistetta otetaan lyhyitä jaksoja ja pieniä määriä niin tuo tuskin tekee suuria tuhoja, sillä ko. lääke on vanha kun taivas ja AINA pidetty odottajillekkin erittäin turvallisena. Nyt vaan on ilmentynyt uusi tutkimustulos joka julkaistiin.
Itselleni kirjoitettiin Panadol Fortea 1x3 vrk, sen tehoon en sano vielä juuta enkä jaata koska olen vasta yhden ottanut.
Tämä oli vain tiedoksianto, linkitin asian ettei kukaan luule että kyseessä olisi kiusanteko tms.
Ehkäpä asiallinen esiin tuontikin rehellisillä perusteilla ja asiasta on sitten väärin. Parempi vaan heittää herjaa ja valheita- tosin tuohon täällä on ihan omatkin osaajansa. - Odottaja77
Mameah kirjoitti:
Todellakin, kyse on nyt niistä joilla on pitkä käyttö takana, sekä saattavat olla noita hypernopeita joilla kodeiini muuttuu morfiinijohdannaiseksi. Ei tämä ole hysteriointia, mutta koska tällainen on ilmennyt niin minä ainakin olen kiitollinen tiedosta. Jokainen tekee päätöket itse ja lääkärin kanssa ja se ei toisien asia ole. Burana yms. on tiedetty varsinkin loppuraskaudessa riskiksi ja niiden käyttöä ei suositella. Ja jos kodeiinivalmistetta otetaan lyhyitä jaksoja ja pieniä määriä niin tuo tuskin tekee suuria tuhoja, sillä ko. lääke on vanha kun taivas ja AINA pidetty odottajillekkin erittäin turvallisena. Nyt vaan on ilmentynyt uusi tutkimustulos joka julkaistiin.
Itselleni kirjoitettiin Panadol Fortea 1x3 vrk, sen tehoon en sano vielä juuta enkä jaata koska olen vasta yhden ottanut.
Tämä oli vain tiedoksianto, linkitin asian ettei kukaan luule että kyseessä olisi kiusanteko tms.
Ehkäpä asiallinen esiin tuontikin rehellisillä perusteilla ja asiasta on sitten väärin. Parempi vaan heittää herjaa ja valheita- tosin tuohon täällä on ihan omatkin osaajansa.Sanotaanko näin että lääkärisi on aika kummallinen.... Miksi eka edes määrää kodeiini lääkettä, jos kuitenkin korvaa sen panadolilla?
Mulle on aina sanottu odotus aikaa että panacod on se viimeinen, joten voi käyttää.
Eli lääkäri korvasi pancodin panadolilla ja toivoo että riittää?
Heppoisin perustein määrännyt sitten pancodin. Senhän tiedetään aiheuttavan riippuvuutta, vauvallekin! Ja tuo on vanha tieto, että kodeiiniin tulee riippuvaiseksi ja vauvoja hoidetaan teholla morfiinilla.
Hyvä että asiasta keskustellaan, en sitä sano. Mutta kun tässäkin ketjussa on ollut ihmisiä, jotka vannovat että panadol on ainut turvallinen. Niin se taitaa olla ainut turvallinen, mutta ikävä kyllä se ei kaikille riitä kipuihin ja sitä ei pidä tuomit jos lääkärin määräämiä lääkkeitä käyttää. Ja se että täällä joku tekopyhä siitä leimaa, en tarkoita aloittaa, lastaan ajattelemttomaksi luuseri äidiksi, on itse erittäin typerä! - yksi odottava äiti
Odottaja77 kirjoitti:
Sanotaanko näin että lääkärisi on aika kummallinen.... Miksi eka edes määrää kodeiini lääkettä, jos kuitenkin korvaa sen panadolilla?
Mulle on aina sanottu odotus aikaa että panacod on se viimeinen, joten voi käyttää.
Eli lääkäri korvasi pancodin panadolilla ja toivoo että riittää?
Heppoisin perustein määrännyt sitten pancodin. Senhän tiedetään aiheuttavan riippuvuutta, vauvallekin! Ja tuo on vanha tieto, että kodeiiniin tulee riippuvaiseksi ja vauvoja hoidetaan teholla morfiinilla.
Hyvä että asiasta keskustellaan, en sitä sano. Mutta kun tässäkin ketjussa on ollut ihmisiä, jotka vannovat että panadol on ainut turvallinen. Niin se taitaa olla ainut turvallinen, mutta ikävä kyllä se ei kaikille riitä kipuihin ja sitä ei pidä tuomit jos lääkärin määräämiä lääkkeitä käyttää. Ja se että täällä joku tekopyhä siitä leimaa, en tarkoita aloittaa, lastaan ajattelemttomaksi luuseri äidiksi, on itse erittäin typerä!Aivan, jos panadol riittää kipuun niin todellakin on turha ottaakkaan mitään vahvempaa. Lääkäri tuskin lähtee pikku nipistyksiin panacodia määräämään ja ulkopuolisen on vaikea ymmärtää toisen ihmisen kokemaa kipua. Meistä kukaan ei voi tietää tilanteita minkä johdosta odottavalle äidille on määrätty panacodia joten sen käytön tarpeellisuuteen ei meistä kukaan voi ottaa kantaa.
Hyvää odotusta kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192596Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J681078Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2091030- 39982
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38921- 47894
- 36866
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke122842Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35812- 3746