Ajelin tuossa ihan kokeilumielessä 240 2.0i Volvolla mittarin mukaan 200km/h. Mitenkähän paljon mittari heittää, kun 80km/h virhe noin 8km/h. Onko suoraan noin 10%, vai onko jollakin kokemuksia? Yllättävän lujaa vanha jaksoi, mutta kyyti oli tuttuun tapaa tasaista ja hyvää.
Mittarivirhe
7
1227
Vastaukset
- Reijo Tapani
240 Volvossa normaali rengastus eli mikä rekisteriotteessa lukee eli 14 tuumaiset.Mitä itsellä oli mittari näytti 100 ja nopeusnäyttö 101 siksi meinasin soittaa sinne tieliikennelaitokselle että tarkistakaa nopeusnäyttö.
- markustaja
mulla mittari sanoo sata ja navigaattori 86
alla 14" renkaat eli ihan liian pienet - sisähalkaisijasta kiinni
markustaja kirjoitti:
mulla mittari sanoo sata ja navigaattori 86
alla 14" renkaat eli ihan liian pienetEsimerkiksi 185/80-14 koko lienee suurin jonka autoon voi asentaa vakiojousituksen kanssa. Onko sinulla kenties 185/65-14 kun virheesi oli niin iso? Muistan nähneeni sellaisen koon autoon asennettuna ja se on kyllä halkaisijaltaan liian pieni. Jos vanne on 14" niin renkaan pitäisi olla 185/70, 185/80, 175/80 tai 165/80.
- Reijo Tapani
Katsokaa että renkaana on tällainen ja puhutaan sitten niistä mittariheitoista jos ei tämän jälkeen nopeusnäyttö pelaa 100%.
175/80-14 T - tai sitten virheen
prosentti suurenee nopeuden noustessa. En tiedä onko se mahdollista, mutta olen kuullut sellaisen väitteen. Eihän se turbo ollut? Se sopisi paremmin kuvaan. Olen ajanut 240 4d 2.3i 85 kw Volvolla mittarin mukaan 180 km/h. Kyseisen mallin huippunopeudeksi on ilmoitettu 177 km/h. Mittarivirhe näyttäisi olevan 8%, koska satasen nopeudessa se on 8 km/h ja kahdeksankympin nopeudessa 6 km/h.
- Ajoin siis niin
kovaa kuin auto kulki, ja rengaskoko on 185/70-14.
- että kyseessä oli
Ajoin siis niin kirjoitti:
kovaa kuin auto kulki, ja rengaskoko on 185/70-14.
viisinopeuksinen manuaalivaihteisto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818