Mittarivirhe

Paljonko

Ajelin tuossa ihan kokeilumielessä 240 2.0i Volvolla mittarin mukaan 200km/h. Mitenkähän paljon mittari heittää, kun 80km/h virhe noin 8km/h. Onko suoraan noin 10%, vai onko jollakin kokemuksia? Yllättävän lujaa vanha jaksoi, mutta kyyti oli tuttuun tapaa tasaista ja hyvää.

7

1252

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reijo Tapani

240 Volvossa normaali rengastus eli mikä rekisteriotteessa lukee eli 14 tuumaiset.Mitä itsellä oli mittari näytti 100 ja nopeusnäyttö 101 siksi meinasin soittaa sinne tieliikennelaitokselle että tarkistakaa nopeusnäyttö.

• markustaja

mulla mittari sanoo sata ja navigaattori 86
        alla 14" renkaat eli ihan liian pienet

• sisähalkaisijasta kiinni
        markustaja kirjoitti:

mulla mittari sanoo sata ja navigaattori 86
        alla 14" renkaat eli ihan liian pienet

Esimerkiksi 185/80-14 koko lienee suurin jonka autoon voi asentaa vakiojousituksen kanssa. Onko sinulla kenties 185/65-14 kun virheesi oli niin iso? Muistan nähneeni sellaisen koon autoon asennettuna ja se on kyllä halkaisijaltaan liian pieni. Jos vanne on 14" niin renkaan pitäisi olla 185/70, 185/80, 175/80 tai 165/80.

• Reijo Tapani

Katsokaa että renkaana on tällainen ja puhutaan sitten niistä mittariheitoista jos ei tämän jälkeen nopeusnäyttö pelaa 100%.
      175/80-14 T

• tai sitten virheen

prosentti suurenee nopeuden noustessa. En tiedä onko se mahdollista, mutta olen kuullut sellaisen väitteen. Eihän se turbo ollut? Se sopisi paremmin kuvaan. Olen ajanut 240 4d 2.3i 85 kw Volvolla mittarin mukaan 180 km/h. Kyseisen mallin huippunopeudeksi on ilmoitettu 177 km/h. Mittarivirhe näyttäisi olevan 8%, koska satasen nopeudessa se on 8 km/h ja kahdeksankympin nopeudessa 6 km/h.

• Ajoin siis niin

kovaa kuin auto kulki, ja rengaskoko on 185/70-14.

• että kyseessä oli
        Ajoin siis niin kirjoitti:

kovaa kuin auto kulki, ja rengaskoko on 185/70-14.

viisinopeuksinen manuaalivaihteisto.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5691
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      49
      2945
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2615
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      10
      2291
    5. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2053
    6. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      12
      1982
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1706
    8. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      145
      1305
    9. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      13
      1177
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      260
      1130
    Aihe