Tauoton pissahätä

Pissaliisa

Minulla on elämäni kummallisin vaiva: pissahätä on vaivannut jo kolme viikkoa ilman taukoa. Mistä tässä voi olla kyse? Tunnen siis jatkuvaa painetta rakossa riippumatta siitä, miten usein käyn vessassa. Olenkin päättänyt käydä siellä samoin kuin ennenkin eli noin kolmen tunnin välein. Pidätysongelmia ei ole eikä pakottavaa tarvetta sännätä vessaan.

Terveyskeskus hoiti vaivaani virtsatieinfektiona, vaikka virtsanäyte oli puhdas. Viljelyssä ei löytynyt mitään, mutta virtsassa todettiin verta.

Yksityinen urologi diagnosoi (haastattelun perusteella) yliaktiivisen virtsarakon ja määräsi Vesicare-nimistä lääkettä, joka ei ole auttanut. Edessä on kuulemma kystoskopia ja samassa yhteydessä virtsarakon dilatointi eli venytys. Mutta mitä hyötyä venytyksestä on, jos rakkoni on ihan normaalin kokoinen jo valmiiksi?

Onkohan kukaan kokenut samaa? Ja jos on, mitä oireen takaa on paljastunut? Itse pelkään, että kystoskopiassa paljastuu interstitielli kystiitti.

9

3463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ylipainon..

      syyksi olen osin laittanut: kun maha painaa rakkoa on jatkuvasti käytävä pissalla. Lisäksi rakkoon "tuikkii" kummallisesti ja joulukuussa sekä maaliskuussa kasvoi E-Coli. Nyt olen käyttänyt 4 näytettä - on olleet puhtaat. Mutta ristiselkää polttelee myös...entä sinulla?

      Olen hyvin stressaantunut tästä vaivasta ja ajatellut myös tilata urologille ajan. Gynekologi määräsi samoja tabletteja kuin sinullekin - ei vaikutusta! Se veri on kyllä vähän paha juttu...minulta ei ole tullut verta, mutta silti tarpeeksi kurjaa tämä on...ja kun ei tiedä, mistä johtuu...?

      • Pissaliisa

        Minun "pissavikani" alkoi ihan yhtäkkiä, joten en oikein voi ylipainon syyksi sitä laittaa. Selkäkipuja (ainakaan tähän liittyviä) ei ole, mutta alavatsan alueella tuntuu välillä hyvin lieviä pieniä vihlaisuja, etenkin vasemmalla puolella. Ne alkoivat vasta myöhemmin, joten vaikea sanoa ovatko ne oire vai Vesicaren sivuvaikutus. Verta virtsassani oli todella pieni määrä, sillä paljain silmin sitä ei pystynyt havaitsemaan. Ei kuulemma välttämättä tarkoita mitään; joillakin sitä on lähes aina virtsassa.

        Urologilla käyntiä suosittelen sinullekin. Itselleni on luvassa jatkotutkimuksia, mikäli pissahätä jatkuu vielä muutaman viikon päästä. Jokin helpottava hoitokeino olisi kiva löytää, sillä kyllähän tämä vaiva häiritsee normaalia elämää aika tavalla.


      • -Petri-
        Pissaliisa kirjoitti:

        Minun "pissavikani" alkoi ihan yhtäkkiä, joten en oikein voi ylipainon syyksi sitä laittaa. Selkäkipuja (ainakaan tähän liittyviä) ei ole, mutta alavatsan alueella tuntuu välillä hyvin lieviä pieniä vihlaisuja, etenkin vasemmalla puolella. Ne alkoivat vasta myöhemmin, joten vaikea sanoa ovatko ne oire vai Vesicaren sivuvaikutus. Verta virtsassani oli todella pieni määrä, sillä paljain silmin sitä ei pystynyt havaitsemaan. Ei kuulemma välttämättä tarkoita mitään; joillakin sitä on lähes aina virtsassa.

        Urologilla käyntiä suosittelen sinullekin. Itselleni on luvassa jatkotutkimuksia, mikäli pissahätä jatkuu vielä muutaman viikon päästä. Jokin helpottava hoitokeino olisi kiva löytää, sillä kyllähän tämä vaiva häiritsee normaalia elämää aika tavalla.

        Jotenkin tuli mieleen, että kannattaisi poissulkea että sinulla ei ole virtsatiekiviä, jotka voisivat käsittääkseni teettää tuollaisia oireita, vaan kysy tarkemmin lääkäriltäsi.


    • tyttö jota pissattaa

      mua itseä kans ärsyttää ,kun pitää koko ajan käydä vessassa, kun on koulussa ja sit jos on vielä joku tärkeä tilaisuus niin ei sieltä voi kesken kaiken lähteä vessaan. Autakaa mua ! Mut usein mua rupeaa pissattamaan kun mua jännittää tai sit mä aatelen että mitä jos mun pitää lähteä kesken kaiken jostain pois mun vessa hädän takia..
      sitä on jo jatkunut 3 kk..

      • miaus2

        Mulla on myös sama juttu, että joku kertoo menevänsä vessaan ja pyytää minua mukaan saatan sanoa etten tule, sillä kävin vartti takaperin itse... mutta saman tien kun se joku tulee pois vessasta alkaa minullekkin tulla tarve menemään vessaan, 10 min pystyn pidättämään ja sitten on PAKKO päästä vessaan. ja samoin tuo, jos on jossain mahdottomassa paikassa ja ajattelee että "kauheaa jos nyt alkaa pissattaa" saman tien se iskee. iltaisin ja aamuisin käyn kolmekin kertaa tunnin sisällä pissalla


    • Stellina

      Kysyit miten venytys voi auttaa jos rakko ei ole pieni. Ainakin minulla se myös rauhoitti rakon hermostoa niin, että jatkuva vessähädän tunne lakkasi. En osaa selittää paremmin mistä se johtuu mutta ainakin itselläni vika on rakon yliaktiivisessa hermostossa joten venytys rauhoitti.

    • makkara15JARNO

      mul on aika usein pissahätä mut se on iha kivaa käydä pisulla

    • hoitoon kun voit vie

      Oot sairas... sul on urofilia eli mielenterveys järkkyy = tykkäät pissaleikeistä ja olet päästäsi vialla = MENE HOITOON VIELÄ KUN VOIT !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      152
      6409
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3868
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1995
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1959
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1799
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1646
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1553
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1498
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1488
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      35
      1380
    Aihe