Sanomalehti Kalevassa oli tänään juttua pienestä koirasta (rotu bichon frise). Tätä pientä koiraa oli isommat koirat purru jo 4 kertaa elämänsä aikana. Lehti kuvassakin se näytti kauhean surulliselta, kun oli ruumis taas paketissa.
Omistaja oli miltein epätoivoinen keinoissaan, joita hän yritti keksiä suojellakseen pientä koiraansa. Kävelysauva ja piikillinen sateenvarjo mainittiin jutussa.
Toivoisin että ihmiset pitäisivät koiransa kytkettyinä ja hankkisivat sellaisia koiria pystyvät hallitsemaan. Joskus näen aika kevyen näköisiä ihmisiä ulkoiluttamassa hyvin isokokoisia koiria. Jos koira päättää jostakin ihmeen syystä tehdä jotain yllättävää, siinä ei ole kevyellä omistajalla paljon mahdollisuuksia tehdä mitään.
Tuohan iso koira turvallisuutta, mutta mielestäni omistajaansa painavemmaksi/lähelle omistajan painoa kasvavaa koiraa ei saisi hankkia (Sorry että oon näin tyly).
Itse en omista koiraa, mutta pidän niistä kovasti ja varmaan joskus hankinkin sellaisen. Tämänkin mielipiteeni kirjoittelin sen takia, kun se pieni koira oli niin murhellisen näköinen siinä lehtikuvassa.
Pientä koiraa puraan :(
3
184
Vastaukset
- mää
ole nähnyt kyseistä juttua, mutta hiukkasen haluaisin kommentoida noin yleisesti.
Itse olen huomannut, että nimenomaan näitä pieniä koiria omistaja pitää vapaana, selityksenä 'ei se mitään kellekään tee, se on ihan kiltti, se vaan tykkää haukkua'. Ainakin oma koirani on useampaan otteeseen meinannut käydä käsiksi tuommoseen jaloissa räkyttäjään, ja minusta silloin on kyllä isoin vika (jos joskus jotain sattuu) siinä sen pienen koiran omistajassa. Olenkin tätä nykyä sanonut noitten pikkuhirviöiden omistajille sanonut, että kokeillaanko miten käy jos päästän omanikin irti? :) Kyllä sitten niin nenä nyrpyssä otetaan hihnaa taskusta...
Kiinnipitämisvelvollisuus koskee kaikkia koiria,
oli pieni tai iso.- hihna
Nythän se tais tulla laki siitä että kaikki koirat on pidettävä kiinni. Hyvä niin.. ei ketään enään purra.
- Kata
Itse taas olen nähnyt ainoastaan isoja koiria pidettävän irti, mikä ei ole ollenkaan mukavaa - oma koirani on pieni ja aina kytkettynä. Kun tällainen rottis laukkaa kohti ei tiedä kumpaan se käy kiinni - pikkukoira on pakko ottaa syliin ja toivoa että rottis ei kaada minua kumoon. Ja kyllähän näitä selityksiä kuulee isonkin koiran omistajilta; kyllä se yleensä tottelee! Pikkukoira laukaisee isossa koirassa helposti saalistusvietin, eikä siinä omistajan käskyt enää tehoa. Vähän vastuuta niille normaalikoirankin omistajille... =)
Ja pikkukoirathan ovat näitä "räksyttäjiä" usein juuri siksi, että joku toinen koira on ne säikäyttänyt puremalla/hyökkäämällä aikaisemminkin. Haukkuminen = pelko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874138Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella273019No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 351338
- 10919
- 133901
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760