Jännityspäänsärky + rasitus päänsärky?

Minä vain.

Kertokaa miten saan loppumaan tän hirveän jo viikon kestäneen jännityspäänsäryn. Oon yrittäny hieroa hartioitani ja tehdä muitakin liikkeitä, mutta eipä vaan tunnu auttavan. Mun vasenta puolta jomottaa koko ajan, ja olo on muutenkin niin väsynyt ja voimaton.

Ja mistähän johtuu päänsärky kovan fyysisen suorituksen jälkeen? Monesti ku oon liikkunnut tavallista raskaammin, ni tuntuu etten mä saa ollenkaan happea, keuhkoja ja korvia särkee, oon hiestä märkä ja naamaltani tulipunainen ja päässä jomottaa ku mikäkin. Samoin tää jomotus alkaa usein saunassa liian kovissa löylyissä.

Joten mistähän johtuu tämmönen?

16

6082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rampo

      Olis ihan hyvä ku tällaisissa jutuissa olis ikä ja sukupuoli. Olis paljon helpompaa ottaa kantaa tuollaisiin asioihin. Sama koskee monia muita asioita.

      • Minä vain..

        Joo sori.. oon siis nainen ja 19 vee..


    • ????

      Minulle määrättiin kovaan ja toistuvaan päänsärkyyn ja lihasjännitykseen masennuslääkettä (Cipramil). Lääkäri sanoi että se laukaisee lihasjännitystä ja siten lievittää päänsärkyä. Söin lääkkeitä vuoden ja tuona aikana pää oli kipeä vain pari kertaa :) ! Ei siis tarvitse olla masentunut jotta voi syödä masennuslääkkeitä ;). Lääkitys lopetettiin siis vuoden kuluttua lääkityksen aloittamisesta koska säryt olivat pysyneet hyvin poissa. Lopetuksen jälkeen kuitenkin lihasjännitys alkoi pikkuhiljaa palautumaan ja pääkivutkin palasivat. Nyt olen ollut vuoden ilman lääkkeitä ja aijonkin aloittaa lääkityksen uudestaan sietämättömien kipujen takia (nytkin on särkenyt päätä 3vkoa putkeen taukoamatta, myös öisin).

      • ärsyttää

        tollaset lekurit jotka määräävät masennuslääkkeitä joka vaivaan

        Täytyisi ensin määrittää serotoniinipitoisuudet ennenkuin aloittaa tollasen lääkityksen

        Usein migreeni johtuu aivojen vähäisestä hapensaannista, johon auttaa ??? verisuonialaajentavat lääkkeet
        esim. astmalääkkeet, sartaanit tai kalsiumsalpaajat
        Samalla saa vireyttä elämään



        Cipramil

        Lääkemuodot:
        TABL
        Vaikuttavat aineet:
        Sitalopraami, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.

        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään eri syistä aiheutuneen masennuksen hoitoon. Lisäksi se auttaa paniikkihäiriöissä sekä julkisten paikkojen pelkotiloissa. Sitä käytetään myös estämään masennuksen palautumista tai uusiutumista.

        Vaikutustapa:
        Lääke säätelee lähinnä serotoniinin, erään keskushermoston toimintaa ohjaavan aineen, vaikutuksia siten, että vaikeasti masentunut mieliala kohoaa. Vaikutus ilmaantuu tavallisesti 2 - 4 viikon kuluttua hoidon aloituksesta.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista. Lääkehoito kestää tavallisesti useita kuukausia. Joissakin tapauksissa lääkäri saattaa jatkaa hoitoa pienellä lääkeannoksella vuosienkin ajan estääkseen masennuksen uusiutumista.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään runsaan nesteen kera aterioinnista riippumatta. Tipat voi sekoittaa veteen tai appelsiini- tai omenamehuun.

        Haittavaikutukset:
        Haittavaikutuksia ilmaantuu yleisimmin hoidon alkaessa, ja ne lieventyvät usein myöhemmin hoidon jatkuessa. Tavallisimpia ovat suun kuivuminen, päänsärky, unettomuus tai uneliaisuus, voimattomuus, pahoinvointi, huimaus ja sydämen tiheälyöntisyys.

        Raskaus ja imetys:
        Valmistetta ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä, ellei lääkäri katso tätä äidin hoidon kannalta välttämättömäksi.


      • ...
        ärsyttää kirjoitti:

        tollaset lekurit jotka määräävät masennuslääkkeitä joka vaivaan

        Täytyisi ensin määrittää serotoniinipitoisuudet ennenkuin aloittaa tollasen lääkityksen

        Usein migreeni johtuu aivojen vähäisestä hapensaannista, johon auttaa ??? verisuonialaajentavat lääkkeet
        esim. astmalääkkeet, sartaanit tai kalsiumsalpaajat
        Samalla saa vireyttä elämään



        Cipramil

        Lääkemuodot:
        TABL
        Vaikuttavat aineet:
        Sitalopraami, joka kuuluu masennus- eli depressiolääkkeisiin.

        Käyttötarkoitus:
        Lääkettä käytetään eri syistä aiheutuneen masennuksen hoitoon. Lisäksi se auttaa paniikkihäiriöissä sekä julkisten paikkojen pelkotiloissa. Sitä käytetään myös estämään masennuksen palautumista tai uusiutumista.

        Vaikutustapa:
        Lääke säätelee lähinnä serotoniinin, erään keskushermoston toimintaa ohjaavan aineen, vaikutuksia siten, että vaikeasti masentunut mieliala kohoaa. Vaikutus ilmaantuu tavallisesti 2 - 4 viikon kuluttua hoidon aloituksesta.

        Annostus:
        Lääkärin ohjeen mukaan. Annostus vaihtelee riippuen oireiden voimakkuudesta sekä potilaan iästä ja muista yksilöllisistä ominaisuuksista. Lääkehoito kestää tavallisesti useita kuukausia. Joissakin tapauksissa lääkäri saattaa jatkaa hoitoa pienellä lääkeannoksella vuosienkin ajan estääkseen masennuksen uusiutumista.

        Lääkkeen ottaminen:
        Tabletit niellään runsaan nesteen kera aterioinnista riippumatta. Tipat voi sekoittaa veteen tai appelsiini- tai omenamehuun.

        Haittavaikutukset:
        Haittavaikutuksia ilmaantuu yleisimmin hoidon alkaessa, ja ne lieventyvät usein myöhemmin hoidon jatkuessa. Tavallisimpia ovat suun kuivuminen, päänsärky, unettomuus tai uneliaisuus, voimattomuus, pahoinvointi, huimaus ja sydämen tiheälyöntisyys.

        Raskaus ja imetys:
        Valmistetta ei suositella käytettäväksi raskauden aikana eikä imetyksen yhteydessä, ellei lääkäri katso tätä äidin hoidon kannalta välttämättömäksi.

        Kyllä masennuslääkkeitä käytetään muuhunkin kuin masennuksen hoitoon. Esimerkkinä tästä vaikka lasten yökastelu!!


      • ihmetys
        ... kirjoitti:

        Kyllä masennuslääkkeitä käytetään muuhunkin kuin masennuksen hoitoon. Esimerkkinä tästä vaikka lasten yökastelu!!

        Enpä ole moista koskaan kuullut että depislääkettä lasten yö kasteluun tai päänsärkyyn
        jos joku lekuri tollaisia määrää noihin vaivoihin on kyllä itse niitä depislääkkeitä syönyt.
        ja ei taatusti luotettava lääkäri

        eihän lapsille mitään deppari lääkkeitä saa antaa eihän lääkket mitään vaivaa poista vaan turruttaa vaivan ja lääkken vaikutus kun loppuu niin vaivatkin palautuu.

        Kyllä Cipramil turruttaa kakrun kuin kakrun niin että on sitten niin tosi kiltti ja kiva kakru jonkun aikaa.


      • kerroin
        ... kirjoitti:

        Kyllä masennuslääkkeitä käytetään muuhunkin kuin masennuksen hoitoon. Esimerkkinä tästä vaikka lasten yökastelu!!

        Useat (tyhmät) lääkärit käyttävät masennuslääkkeitä melkein vaivaan kuin vaivaan ... tutkimatta ... sivuoireita huomioimatta

        Hyvä toi ed kommentti ... masennuslääkkeitä määräävä lekuri on itse niitä jo vuosia kaäyttänyt ja viimeisenkin järkensä menettänyt .....

        Kyllä Minirin on yökasteluun turvallisempi ??? lääke ... mitä sivuoireita siitä pidemmän päälle ???


      • ...
        ihmetys kirjoitti:

        Enpä ole moista koskaan kuullut että depislääkettä lasten yö kasteluun tai päänsärkyyn
        jos joku lekuri tollaisia määrää noihin vaivoihin on kyllä itse niitä depislääkkeitä syönyt.
        ja ei taatusti luotettava lääkäri

        eihän lapsille mitään deppari lääkkeitä saa antaa eihän lääkket mitään vaivaa poista vaan turruttaa vaivan ja lääkken vaikutus kun loppuu niin vaivatkin palautuu.

        Kyllä Cipramil turruttaa kakrun kuin kakrun niin että on sitten niin tosi kiltti ja kiva kakru jonkun aikaa.

        Kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin tulee tänne jeesustelemaan! Useita lääkkeitä voi käyttää lääkärin määräyksestä myös muuhun tarkoitukseen kuin mitä "tuoteselosteessa" lukee! Itse hoitoalan ihmisenä olen saanut koulutuksessa tällaista tietoa:
        Masennuslääkkeet, käyttö:
        - masennustilat
        - unettomuus
        - kiputilojen hoito!
        - syömishäiriöiden hoito
        - lasten yöllisten vuoteenkastelujen hoito!
        - paniikkihäiriöiden hoito
        - pakko-oireiden hoito
        - sosiaalisen fobian hoito


      • niitä
        ... kirjoitti:

        Kannattaa ottaa selvää asioista ennen kuin tulee tänne jeesustelemaan! Useita lääkkeitä voi käyttää lääkärin määräyksestä myös muuhun tarkoitukseen kuin mitä "tuoteselosteessa" lukee! Itse hoitoalan ihmisenä olen saanut koulutuksessa tällaista tietoa:
        Masennuslääkkeet, käyttö:
        - masennustilat
        - unettomuus
        - kiputilojen hoito!
        - syömishäiriöiden hoito
        - lasten yöllisten vuoteenkastelujen hoito!
        - paniikkihäiriöiden hoito
        - pakko-oireiden hoito
        - sosiaalisen fobian hoito

        määrätään vaivaan jos toiseenkin,
        jos/kun ei viitsitä tutkia potilasta tarkemmin

        ja ei mietitä mitä toisia lääkkeitä vaativia sivuoireita ne aiheuttavat

        Masennuslääkkeet vaikuttavat aivojen välittäjäaineisiin, ne hormoneihin ja sitä kautta kaikkiin elimiin ja niiden toimintoihin
        >>>> sydän > verenkierto > aivot, keuhkot ...,
        kilpirauhanen, sex toiminnat, munuaiset >> ym.... ym..

        Masennuslääkkeet ovat ihmisruumiin piilevä vihollinen no 1


      • ...
        niitä kirjoitti:

        määrätään vaivaan jos toiseenkin,
        jos/kun ei viitsitä tutkia potilasta tarkemmin

        ja ei mietitä mitä toisia lääkkeitä vaativia sivuoireita ne aiheuttavat

        Masennuslääkkeet vaikuttavat aivojen välittäjäaineisiin, ne hormoneihin ja sitä kautta kaikkiin elimiin ja niiden toimintoihin
        >>>> sydän > verenkierto > aivot, keuhkot ...,
        kilpirauhanen, sex toiminnat, munuaiset >> ym.... ym..

        Masennuslääkkeet ovat ihmisruumiin piilevä vihollinen no 1

        Se ei tarkoita sitä ettei potilasta viitsitä tutkia kunnolla jos määrätään ns. masennuslääkkeitä. Kaikille ei sovi juuri ne lääkkeet joilla heidän vaivojaan voitaisiin auttaa/hoitaa. Siksi voidaan määrätä muuta lääkettä jos siitä on apua. Kaikilla lääkkeillähän on sivuoireita ja kaikki lääkkeet vaikuttavat lähes koko elimistöön. En ymmärrä miksi masennuslääkkeet ovat mielestäsi ihmisruumiin vihollinen, jos siitä on kerta apua monille. Pääasia että ihmisiä voidaan auttaa jos siihen on mahdollisuus!! Jos masennuslääke olisi juuri tuo mainitsemasi vihollinen, sen pitäisi olla myrkyllinen tai vaarallinen, mutta silloinhan sitä ei saisi valmistaa/myydä/käyttää!!!!!!!


    • päänsärky

      johtuu useinmiten aivojen vähäisestä hapensaannista

      Apua antaa verisuonialaajentavat lääkkeet
      esim. astmalääkkeet, sartaanit ja kalsiumsalpaajat

      Minua auttoi sartaani, päänsärky hävisi ja eloon tuli vireyttä
      (tosin myös aj. unettomuutta)

      • Minä vain..

        Joo kiitos kaikille vastauksista. Astmalääkkeitä löytyy ihan meiltä kotoakin, joten täytyypä kokeilla niitä ensi kerralla. Sen sijaan en kyllä mielelläni mitään masennuslääkkeitä alkais syömään, aiheuttaa pian riippuvuutta ym..

        Onneksi päänsärkyni kuitenkin vihdoin katosi, ja olokin on taas niin energinen : )

        En muista kuka täällä sano et hänellä saattaa olla kolmekin viikkoa putkeen kestävä päänsärky,
        jokatapauksessa sekin on tuttua mulle, vaikka onkin tosi harvinaista.

        Mutta tsemppiä kaikille päänsärystä kärsiville!


    • masennuslääkkeen

      estolääkkeenä ja yksi paljon käytetty on, vaikka ei masennusta olekkaan Kotriptyl Mite ja aloitus 1/2-1 tabletti ennen nukkumaan menoa. Se rentouttaa niskan lihaksia ja antaa unta, jos unettomus tai aamuherääminen vaivaa.

      Täsmälääkkeet sitten pääkipuun ja tavalliseenkin pääkipuun käy esim. Imigran-tabletti. Riittavä määrä täytyy itse kokeilla.

      • Kokemuksella

        Minulta loppui kaikenlainen migreeni kun lääkäri älysi määrätä minulle sartaaneihin kuuluvaa verenpainelääkettä

        vaikka kuinka väsyttäisi, ponnistelisi, hartiat olisivat jumissa,niin
        ei tule minkäänlaista särkyä

        Elämä voittaa ......

        Onneksi en suostunut syömään niitä masennuslääkkeitä .. olisin varmaan rapakunnossa


    • mää_71

      Kuntosalitreeni auttaa... Aluksi saattaa oireet pahentua, mutta jo parissa kuukaudessa vaivasta pääsee eroon lähes kokonaan. Tosin helpompihan noita lääkkeitä on napsia :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7826
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2872
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1845
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1449
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe