Kysymyksiä

Aloittelija

Kannattaako ajoasuksi ostaa Gore-Tex vai nahkapuku?

Kumpi on helpompi hoitoinen? Goret kai?

Mitä kaikkea nahkakuteille joutuu tekemään?
Entä Goreille?

6

997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on toki

      makeempi. Siitä tulee macho olo. Coretexit on nynnyjä varten.

      Jos ajelee nahkoilla, niin tarvii erilliset sadevarusteet.

      • Jermu

        Ilman muuta goretex, tai vastaava. Paljon käytännöllisempi kuin nahka. Luovuin nahka puvusta 10 vuotta sitten. Nyt olisi taas ouvun vaihdon aika, joten olen vertaillut ja todennut, että kyllä se on gore. Ei ongelmia sateella, kylmällä tai lämpämällä, jopa pakkasessa pärjää.


      • minäpä
        Jermu kirjoitti:

        Ilman muuta goretex, tai vastaava. Paljon käytännöllisempi kuin nahka. Luovuin nahka puvusta 10 vuotta sitten. Nyt olisi taas ouvun vaihdon aika, joten olen vertaillut ja todennut, että kyllä se on gore. Ei ongelmia sateella, kylmällä tai lämpämällä, jopa pakkasessa pärjää.

        Minulla on kummatkin. Tosin tänä kesänä en ole päälläni edes käyttänyt Goretexeja. Ei pikku sade haittaa kunnon motoristia. Jos pelkää sadetta, kannattaa olla kotona kutomassa villasukkia!

        Nahkapuku on mukavampi päällä, jos saa oikean kokoisen. Goretexit ovat monesti löysiä lötköjä, johon tuuli tarttuu v:maisesti.

        Loppukaudesta, jolloin on todella kylmä, voin käyttää Goretex-pukua, niin "lainapeite" kuin se onkin.


      • superheppu
        minäpä kirjoitti:

        Minulla on kummatkin. Tosin tänä kesänä en ole päälläni edes käyttänyt Goretexeja. Ei pikku sade haittaa kunnon motoristia. Jos pelkää sadetta, kannattaa olla kotona kutomassa villasukkia!

        Nahkapuku on mukavampi päällä, jos saa oikean kokoisen. Goretexit ovat monesti löysiä lötköjä, johon tuuli tarttuu v:maisesti.

        Loppukaudesta, jolloin on todella kylmä, voin käyttää Goretex-pukua, niin "lainapeite" kuin se onkin.

        No kyllä varmasti saa oikean kokoisen kun ei osta ensimmäistä vastaantulevaa. Jos ei löydy valmiina niin nahkapuvun teettäminen mittatilaustyönä on myös mahdollista, hinnat vaihtelevat valmistajan mukaan aika paljonkin.
        Valmistajakohtaisia eroja valmiissa nahkapuvussa on teltasta kokovartalokondomiin. Dainese, Alpinestarts, IXS .. merkkeja kyllä löytyy.


    • Kokenut

      Kaikesta poskesoitosta nahan ja coren paremmuudesta huolimatta ratkaisevaa on, mihin aiot asuasi käyttää. Jops aiot ajella nakkikioskille tai mummolaan tuskin tarvitset coretexia. Mutta jos ajelet matkaa ja viivyt reissulla päivä- jokpa viikkotolkulla niin ehdoton valinta on core. Itselläni on molemmat, nahkaa käytän juuri noissa "polkupyörän" mittaisissa matkoissa mutta oikeissa moottoripyöräreissuissa ylläni on coretex.
      Käyttötarkoitus ratkaisee - ei suuret sanat!

      • desmo

        Samaa mieltä "Kokeneen" kanssa, oleellisinta on juuri se mihin ja minkälaiseen käyttöön asu nahka/tixtex tulee?
        Rataharjoittelussa nahkapuku on tarpeeseen mutta matka-ajossa goretex lyömätön.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1094
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      68
      567
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      95
      552
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      44
      493
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe