Kannattaako ajoasuksi ostaa Gore-Tex vai nahkapuku?
Kumpi on helpompi hoitoinen? Goret kai?
Mitä kaikkea nahkakuteille joutuu tekemään?
Entä Goreille?
Kysymyksiä
6
997
Vastaukset
- on toki
makeempi. Siitä tulee macho olo. Coretexit on nynnyjä varten.
Jos ajelee nahkoilla, niin tarvii erilliset sadevarusteet.- Jermu
Ilman muuta goretex, tai vastaava. Paljon käytännöllisempi kuin nahka. Luovuin nahka puvusta 10 vuotta sitten. Nyt olisi taas ouvun vaihdon aika, joten olen vertaillut ja todennut, että kyllä se on gore. Ei ongelmia sateella, kylmällä tai lämpämällä, jopa pakkasessa pärjää.
- minäpä
Jermu kirjoitti:
Ilman muuta goretex, tai vastaava. Paljon käytännöllisempi kuin nahka. Luovuin nahka puvusta 10 vuotta sitten. Nyt olisi taas ouvun vaihdon aika, joten olen vertaillut ja todennut, että kyllä se on gore. Ei ongelmia sateella, kylmällä tai lämpämällä, jopa pakkasessa pärjää.
Minulla on kummatkin. Tosin tänä kesänä en ole päälläni edes käyttänyt Goretexeja. Ei pikku sade haittaa kunnon motoristia. Jos pelkää sadetta, kannattaa olla kotona kutomassa villasukkia!
Nahkapuku on mukavampi päällä, jos saa oikean kokoisen. Goretexit ovat monesti löysiä lötköjä, johon tuuli tarttuu v:maisesti.
Loppukaudesta, jolloin on todella kylmä, voin käyttää Goretex-pukua, niin "lainapeite" kuin se onkin. - superheppu
minäpä kirjoitti:
Minulla on kummatkin. Tosin tänä kesänä en ole päälläni edes käyttänyt Goretexeja. Ei pikku sade haittaa kunnon motoristia. Jos pelkää sadetta, kannattaa olla kotona kutomassa villasukkia!
Nahkapuku on mukavampi päällä, jos saa oikean kokoisen. Goretexit ovat monesti löysiä lötköjä, johon tuuli tarttuu v:maisesti.
Loppukaudesta, jolloin on todella kylmä, voin käyttää Goretex-pukua, niin "lainapeite" kuin se onkin.No kyllä varmasti saa oikean kokoisen kun ei osta ensimmäistä vastaantulevaa. Jos ei löydy valmiina niin nahkapuvun teettäminen mittatilaustyönä on myös mahdollista, hinnat vaihtelevat valmistajan mukaan aika paljonkin.
Valmistajakohtaisia eroja valmiissa nahkapuvussa on teltasta kokovartalokondomiin. Dainese, Alpinestarts, IXS .. merkkeja kyllä löytyy.
- Kokenut
Kaikesta poskesoitosta nahan ja coren paremmuudesta huolimatta ratkaisevaa on, mihin aiot asuasi käyttää. Jops aiot ajella nakkikioskille tai mummolaan tuskin tarvitset coretexia. Mutta jos ajelet matkaa ja viivyt reissulla päivä- jokpa viikkotolkulla niin ehdoton valinta on core. Itselläni on molemmat, nahkaa käytän juuri noissa "polkupyörän" mittaisissa matkoissa mutta oikeissa moottoripyöräreissuissa ylläni on coretex.
Käyttötarkoitus ratkaisee - ei suuret sanat!- desmo
Samaa mieltä "Kokeneen" kanssa, oleellisinta on juuri se mihin ja minkälaiseen käyttöön asu nahka/tixtex tulee?
Rataharjoittelussa nahkapuku on tarpeeseen mutta matka-ajossa goretex lyömätön.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101094
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264606Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17605- 68567
- 95552
- 26512
- 44493
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437