digikamerasta tietävät

neuvokaa!!!

Tälläista tuotetta kaupataan, itse en tiedä näistä, mutta haluaisin ostaa lahjaksi rakkaalle miehelleni. Neuvokaa, onko tämä kunnon kone...
Olisiko joku muu merkki vastaava mutta edullisempi? Tämän hinta n. 850 €.

Etukäteen kiittäen
vaimo

"Canon PowerShot G3 on varustettu Canonin kehittynyttä digitaalitekniikkaa hyödyntävillä ratkaisuilla, joiden ansiosta kuvanlaatu ja kuvaamisen helppous ovat huippuluokkaa kaikissa olosuhteissa. Yhdistämällä yksiin kuoriin valovoimainen 4x zoom-objektiivi, 4 megapikselin CCD-kenno, RGB-värinmuodostus ja huippuluokan DIGIC-prosessori on saatu aikaan PowerShot-sarjan huippumalli, jolla aloittelijakin onnistuu mutta ominaisuuksia löytyy myös vaativan ammattikuvaajan tarpeisiin. Monilla automaattisilla ja käsisäätöisillä asetuksilla varustetun G3:n objektiivi laajentaa kuvan rajausmahdollisuuksia jo kuvausvaiheessa ja valovoima F 2.0 merkitsee parempia kuvia heikossakin valaistuksessa. 4 miljoonan pikselin CCD-kennon tuottamat korkealuokkaiset kuvat kestävät suurentamisen jopa A3-kokoon! Tehokas digitaalinen 12-bittinen signaaliprosessori (DIGIC) varmistaa värintoiston tarkkuuden ja yksityiskohtien toiston erityisesti sekä kuvan tummissa että erityisen vaaleissa alueissa. Voit valita täysautomaattiohjelman, ohjelmoidun automaattivalotuksen, valotusajan esivalinnan, himmenninaukon esivalinnan, käsinsäädön tai jonkin monista aiheohjelmista. Voit myös räätälöidä ja tallentaa työmuistiin kaksi omien asetustesi mukaista kuvausohjelmaa. Yksilöllisen loppusilauksen teet kuviisi tehosteilla, kuten seepia, mustavalkoinen, pehmennys, eloisat värit ja neutraalit värit. Kaikki asetukset ovat nopeasti sormiesi ulottuvilla päävalitsimen alla. Täydellinen Exif Print (2.2) -yhteensopivuus varmistaa mahdollisuudet loistaviin valokuvatulosteisiin. Kameran mukana saat monipuoliset ohjelmat kuvankäsittelyyn sekä Windows- että Macintosh-ympäristössä."

4

1267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PowerShot S20

Ehdottomasti on kunnon kone!

Canon on menestynyt digikameroiden koko markkinoillaoloajan hienosti vertailutesteissä. Pahin kilpailija lienee Olympus. Molemmilla on pitkä historia perinteisten (filmi-)kameroiden arvostettuna valmistajana.

PowerShot G3 on Canonin koko PowerShot-malliston huippumalli. Hienojen ja runsaiden ominaisuuksien vastapainoksi se ei kuulu digikameroiden pienimpiin - eikä ole vallan halpa! Jos varsinaiset KUVAUSominaisuudet ovat tärkein valintakriteeri, on G3 varmasti rautaa.

Itselläni on ollut Canon PowerShot S20 yli 3 vuoden ajan. Olen ollut kameraan erittäin tyytyväinen eikä siinä ole ilmennyt vikoja. Vaikka kamerani jää ominaisuuksiltaan G3:lle joka suhteessa, se maksoi aikanaan osapuilleen saman verran kuin G3:sta tänään pyydetään. Lisämuistikortteineen, kakkosakkuineen ja kortinlukulaitteineen maksoin itse asiassa tuntuvasti enemmänkin. Toista akkua ja riittävän kookasta muistikorttia oppii pian arvostamaan - kannattanee tinkiä ne mahdollisimman halvalla pakettiin jo alusta pitäen!

• Juha Lehtinen

Powershot G3 on hyvä kamera mutta tuo hinta on liian kallis vai tuleeko siinä kameran lisäksi mitään lisävarusteita.Itse ostin Powershot G5 kameran LJH-Computers liikkeestä helsingistä ja maksoin 855euroa suomenkielisen ohjeen kanssa.Kyllä tuon kameran saa halvemalta.Esim.LJH-Computers myy 716euron hintaan ja mukana tulee suomenkielinen ohje.Tässä linkki mikrobitti-lehden hintaseuranta sivulle jossa lisää hintoja http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/alueet.asp?SubA=73&All=1

• kiitollinen

OK ja 1000 X kiitoksia vastauksístanne!
      Alanpa sitten hieroa kauppoja.

Hyviä jatkoja teille!

• Ossi

Kilpailu merkkien välillä tuntuu niin kovalkta, että useimmat ovat hyviä. Kyvan laadun ratkaisee kuvan käsittely ja kuvaaminen, ei pelkästään kamera. Minä otin aikanaan kymmeniä aikakauslehtikuvia 1,4 miljoonan pikselin Olympuksella. sopivasti käsiteltyinä ne kelpasivat.

Pikseleistä vielä. Jos kamera ottaa neljä miljoonaa ja Photoshopissa lisää ne vaikka kuuteen tai kahdeksaan, niin juuri kukaan ei tiedä paljonko niitä alkuun oli. Vähän lisää värin voimakkuuta, Sharpen edges -komentoa jne.

Ohjelman käyttöohjeet ovat melkein yhtä tärkeät kuin kameran ohjeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      108
      4711
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3443
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2400
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1524
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1246
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1162
    8. 164
      1050
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1048
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen