Mä oon lukiossa, mutta en tiiä mitä teen lukion jälkeen? Oisko ehdotuksia mitä rupeaisin opiskelemaan? Ois nytten apua!!!!
Lukion jälkeen??
5
709
Vastaukset
- Minäkin...
Missä aineissa menestyit? Eiköhän siitä voi hakea jotain suuntaa.
- -he-
No mä oon aika hyvä, enkussa, ruotsissa, äidinkielessä ja musiikissa... Siin nytten muutama..
- opiskelija
-he- kirjoitti:
No mä oon aika hyvä, enkussa, ruotsissa, äidinkielessä ja musiikissa... Siin nytten muutama..
Jos kerran olet hyvä kielissä, niin mene (=hae) yliopistoon kieliä lukemaan. Kieliä tarvitaan aina. Yliopistossa voit sitten vaihtaa pääainetta, jos keksit mikä sinusta tulee "isona".
- Minna
-he- kirjoitti:
Nykyään kaupankäynti on kansainvälistä, joten kaupallisella puolella on etua hyvästä kielitaidosta. Myös tutkija, toimittaja, tiedottaja ja monet hallintovirkailijat tarvitsevat hyvää vieraiden kielten taitoa.
Jos taas olen palavasti kiinnostunut itse kielistä, kannattanee harkita opettajan, kääntäjän tai kielentutkijan uraa.
Jos olet myös hyvä käytännön organisaattori, kielitaitoisen sihteerin ammatti voisi tulla myös kyseeseen. Monissa vaativissa sihteeritehtävissä edellytetään hyvää kielitaitoa. Eräs tuttavani, joka valmistui entisestä Helsingin sihteeriopistosta, hallitsi 6-7 eri kieltä ja on sittemmin ollut EU-hommissa Brysselissä.
Eli ei kannata jämähtää siihen ensimmäiseen ajatukseen (opettaja, tulkki, kääntäjä) jos on hyvä kielissä. Se on hyvä "resurssi" monissa työtehtävissä, joita ei ehkä tule heti ajatelleeksikaan.
- Lukion jälkeen
Etkö voisi varata aikaa opolle tai ammatinvalintapsykolgille. Opoilla saattaa tosin olla ajankohtaisempaa tietoa eri aloista.
Mikä on sinulle tärkeää elämässä? Mitä arvostat? Mikä tekee sinut onnelliseksi?
Haluaisitko työskennellä ihmisten parissa vai yksin? Millainen olet luonteeltasi?
Kehoittaisin näin ensi alkuun hankkimaan koulutusoppaita ja eikun niitä selailemaan:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p646205Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "813856Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242841- 232380
No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452272Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1621863Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v61709Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy851322- 341281
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome201266