Oikolu OS X:ssä!

Ossi

AppleWorks 6.2.7 osaa oikolukea suomea ja englantia OS X:n alaisuudessa. Onhan tuota jo odotettukin.

16

895

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Repe Ruutikallo

mistäs moisen hoksasit? Ei AW 6.2.7:n tiedoissa mitään asiasta mainita.

Asensin nyt sitten 6.2.7:n, mutta ainoat sanakirjat ovat enklanninkieliset. Mistä löytyy suomenkielinen?

• Ossi

Olen päivttänyt vanhasta viitosesta, suomalainen sanakirja on automaattisesti mukana. Se piti kyllä valita.

• ---

Minulla on enku versio, mistä saa suomenkielisen?

• Ossi
        --- kirjoitti:

Minulla on enku versio, mistä saa suomenkielisen?

Mä vaan sain sen, saattaa olla vähän tai ihan laiton. Applen kaupasta sen saa myös, siellä on myös päivitys.

• jos...
        Ossi kirjoitti:

Mä vaan sain sen, saattaa olla vähän tai ihan laiton. Applen kaupasta sen saa myös, siellä on myös päivitys.

Olisi kiva jos voisit "lainata" minulle sen, käy myös vähän laitonkin versio :)

• iMan
        jos... kirjoitti:

Olisi kiva jos voisit "lainata" minulle sen, käy myös vähän laitonkin versio :)

Mullekin ;)

• Repe Ruutikallo

Jep, tuli nyt todettua että homma toimii. Syynonymisanasto pitää olla mukana, muuten ei näköjään hyväksy sanakirjaa. Vittuilut oikoluvun puutteesta OS X:ssä saavat luvan päättyä tähän!

• iMan

Ja mistä sen voi ladata? Minulla on OS X 10.2.6 ja AppleWorks enkukielinen, miten siihen saa suomenkielisen oikoluvun?

• Repe Ruutikallo
        iMan kirjoitti:

Ja mistä sen voi ladata? Minulla on OS X 10.2.6 ja AppleWorks enkukielinen, miten siihen saa suomenkielisen oikoluvun?

jos panet osoitteesi, voin tuupata palat rööriin jossain sopivassa välissä. Ja siis pitää olla hallussa AW 6.2.7; sitten vain valitaan ugrilaista sanakirjaa oletusenkun tilalle. Tuo AW:n kieliversio ei sinänsä käsittääkseni ole tässä kriittinen massa, vaikka tietty itte kokeilin vain tätä länsikarjalankielistä.

• iMan
        Repe Ruutikallo kirjoitti:

jos panet osoitteesi, voin tuupata palat rööriin jossain sopivassa välissä. Ja siis pitää olla hallussa AW 6.2.7; sitten vain valitaan ugrilaista sanakirjaa oletusenkun tilalle. Tuo AW:n kieliversio ei sinänsä käsittääkseni ole tässä kriittinen massa, vaikka tietty itte kokeilin vain tätä länsikarjalankielistä.

Kiitos, osoite on [email protected] (2MB raja)

Jos vielä löytyisi "jostain" tämä suomenkielinen AW, niin olisin ikionnellinen :)

• Repe Ruutikallo
        iMan kirjoitti:

Kiitos, osoite on [email protected] (2MB raja)

Jos vielä löytyisi "jostain" tämä suomenkielinen AW, niin olisin ikionnellinen :)

sen verran tuo 2 megan raja, että ehkä sun tuon liivinkielisen version suhteen pitää lähteä fyysisesti kerjuulle. Hommaa ainakin isompi postiloota...
        Pari sanastoa on nyt kumminkin lähtenyt, toivottavasti toimii.

• iMan

sen verran tuo 2 megan raja, että ehkä sun tuon liivinkielisen version suhteen pitää lähteä fyysisesti kerjuulle. Hommaa ainakin isompi postiloota...
        Pari sanastoa on nyt kumminkin lähtenyt, toivottavasti toimii.

Joo hommasin, nyt on 50MB: [email protected]
        Nyt kaikki tietävät että luen Mikrobittiä :)

Kiitos edellisistä, mutta miten ne asennetaan? Mihin ne pitää kopioida?

• Repe Ruutikallo
        iMan kirjoitti:

Joo hommasin, nyt on 50MB: [email protected]
        Nyt kaikki tietävät että luen Mikrobittiä :)

Kiitos edellisistä, mutta miten ne asennetaan? Mihin ne pitää kopioida?

AppleWorksin kansiosta kansio jonka alla on kansio jossa on sanakirjat (dictionaries). Herra ettii ny vaa ja panee sinne. Sitten valitsemaan käytettävää sanakirjaa spelling-valinnoista.

Jos ei toimi, sitten jotain puuttuu ja lähetetään lisää pakettia.

Kivan kokoinen postilaatikko kyllä nyt sulla.

• iMac

AppleWorksin kansiosta kansio jonka alla on kansio jossa on sanakirjat (dictionaries). Herra ettii ny vaa ja panee sinne. Sitten valitsemaan käytettävää sanakirjaa spelling-valinnoista.

Jos ei toimi, sitten jotain puuttuu ja lähetetään lisää pakettia.

Kivan kokoinen postilaatikko kyllä nyt sulla.

Jep, löysin AppleWorks:AppleWorks Essentials:Dictionaries

Mutta kun yritän valita sanaston ApplerWorkista, niin se näkyy harmaana, kaikki muut: English - Spelling, French - Spelling, jne.. pystyy valitsemaan, muttei suomea ?

Miksi niin? Ja niillä on ihan erilainen kuvake myös...

PS: Saisinko myös sen suomenkielisen AppleWorksin :)

• iMan
        iMac kirjoitti:

Jep, löysin AppleWorks:AppleWorks Essentials:Dictionaries

Mutta kun yritän valita sanaston ApplerWorkista, niin se näkyy harmaana, kaikki muut: English - Spelling, French - Spelling, jne.. pystyy valitsemaan, muttei suomea ?

Miksi niin? Ja niillä on ihan erilainen kuvake myös...

PS: Saisinko myös sen suomenkielisen AppleWorksin :)

An error has occurred while expanding the file "AppleWorks 6.1.tar" (Unspecified Stuffit Engine internal error).

Tiedoston koko on 27,2 Mt

:(

• Ossi

Onko mahdollista ja osaako joku: Claris Worksin oikoluku uuteen AppleWorksiin?

Tiedoston koko oli System 9 -versioissa sama, nimi sama, mutta ei toiminyt ristiin.

Ja syy? Vanha on parempi, se tarttuu harvemmin oikeisiin sanoihin. Tampereen murre on kyllä ongelma molemmille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin Enter-napilla tehdään miljardi euroa - Helsingissä

"Ei se nyt niin kovin ihmeelliseltä näytä. Tavallinen nappi, musta muovinpala, joka kököttää parikymppiä maksavan mustan
      Maailman menoa
      20
      18254
    2. Minulla ei ole ketään muita

Enkä halua ketään muita kuin sinut.
      Ikävä
      56
      5142
    3. 4,5 promillee

Aika rajut lukemat joku eilen puhaltanut.
      Suomussalmi
      24
      4787
    4. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      27
      4690
    5. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      36
      4510
    6. Ben Z: "SDP ei ole ollut 50 vuoteen näin huolissaan velasta"

"– Olen ollut eduskunnassa noin 50 vuotta, eikä SDP ole koskaan ollut niin huolissaan velasta kuin nyt. Se on tietysti h
      Maailman menoa
      74
      4407
    7. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      62
      3973
    8. Voiku saisi sen sun

Rakkauden kokea. Tykkään susta niin paljon edelleen.
      Ikävä
      42
      3625
    9. Mitä luulet, miten Martina Aitolehti pärjää Erikoisjoukoissa?

Kohujulkkis, yrittäjä ja hyvinvointivalmentaja Martina Aitolehti on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukot on
      Suomalaiset julkkikset
      40
      2904
    10. Olitpa ikävän

Kylmä eilen. Miksi ihmeessä?
      Ikävä
      45
      2619
    Aihe