Voiko keliakia aiheuttaa minkäänlaisia muutoksia suussa? Tai suun limakalvoilla, tai esim. kielen turpoamista?
Kiinnostuneena
3
844
Vastaukset
- Hanna
Tuttavaani alettiin tutkia nimenomaan suun limakalvovaurioiden takia, hammaslääkäri lähetti tarkempiin tutkimuksiin ja taustalta löytyi keliakia.
Tuttavallani oli ollut keliakia pidempään; suolinukan kato oli haitannut vitamiinien imeytymistä niin, että hänen veressään ei ollut juurikaan B-12 -vitamiinia. Tämän vuoksi suun limakalvot olivat pahasti haavautuneet ja erittäin kipeät. B-12:a annettiinkin sitten pistoksina ensialkuun.
Kielen turpoamisesta en tiedä, voisiko se liittyä keliakiaan. Jotenkin tuntuisi, että se liittyisi enemmän allergiaan, mutta en tosiaan tiedä. - suussa
Kielen turpoamisesta en tiedä, mutta jos suun limakalvoilla esiintyy selittämättömän paljon ja usein aftoja syynä voi olla myös keliakia.
Hoitamaton keliakia voi aiheuttaa myös kiillevaurioita hampaisiin. - uusi keliaakikko
Itselläni juuri jatkuvien suutulehduksien seurauksena alettiin tutkia keliakian mahdollisuutta. Kieli oli kyllä turvoksissa kuin kaikki muukin suussa esim. ikenet ja limakalvot. Suu oli kauttaaltaan valkoisen katteen peittämä. Rakkuloita ilmaantui suuhun jokapuolelle, jotka lopuksi pahimmillaan levisivät huuleen ja silmän alaluomeen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976861- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41919