Corvette pieksee

Porsche 991:stä!

Nyt ei ole kyse mistään peräkylän veljesten käsikameralla tehdystä sekuntikellomittailusta takapihalla, vaan euroopan arvostetuimman autolehden testistä:

Corvetten keskitehoinen malli (ZR-1:ssä noin 120 hv enemmän tehoa) vs kaikkien aikojen tehokkain 911 Porsche ikinä:

http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0615/061501.pdf

TULOS:

-Corvette sekuntikaupalla nopeampi lyhyellä,vain parin kilometrinkin radalla

-Corveten kiihtyvyys murskaavan ylivoimainen (0-200 km/h välillä jo sekuntikaupalla eroa Possuun)

-Corveten huippunopeus kuin pisteenä iin päälle ylivoimaisesti kovempi

MOT: Corvette dominoi KAIKILLA osa-alueilla vapaastihengittävälläkin mallilla Porschen kaksoisahdettua uutuusmallia oikeassa huippuautolehden testissä! Sanomattakin on selvää, että malli ZR-1 mekaanisesti ahdettuna suorastaan syö aamupalaksi minimoottori-Porsseja ollen todennäköisesti maailman nopeimpia koskaan tehtyjä autoja. Corvette on urheiluautojen kuningas edelleen tukevasti!

37

5223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haukkua..

      Vaikkakin nykyään Corveten mallit ovat tehokkaampia,väännökkäämpiä ja nähtävästi myös nopeampia, niin ei kannata liikaa haukkua Porsche 911:stä,koska:

      Esim: 60-luvun lopulla 911:sessä ole parhaimmillaannkin alle 2 kertaa vähemmän tehoa ja vääntöä kuin Corveten malleissa. Nyt vuonna 2008 ero ei ole enää kuin noin sata hevosvoimaa Corveten hyväksi!

      Jos porschekin joskus oppii laittamaan V8:eja 911-malleihin,niin eri kutistunee entisestään,että eipäs ilkuta siellä!

      • teki sen

        taas. Itse avasi keskustelun ja muutaman minuutin päästä kommentoi omia jauhamisiaan. Kielisiköhän tuo jakomielitaudista tms.


    • fdhhgjhgjh

      pärjää edes vapari porscheille, saatika japseille.

    • VW-porsseilla

      mihinkään kerkeä. Olivat aikanaan suora kopio kuplasta, 80-luvulla audin pikkumalleista ja nähtävästi ei ole omena puusta kauas pudonnut 2000-luvullakaan kun käyttävät alimittaisia nuhapumppu-6 sylinterisiä vaikka kilpailijat luottaa V8-v10 ja v12-voimaan kautta rintaman. Ei ihme ettei possut kulje edes turboilla mihinkään,todella lussuja!

      • lisäksi

        olet myös sokea, kun et selvästä videopätkästä näe, kumpi on nopeampi.


    • Possulainen

      Vette on kunnon ajopeli, mutta jenkit eivät valitettavasti ole osanneet koskaan rakentaa kunnon rata-autoja. Moottorin tehon lisäksi kokonaisuuteen tarvitaan paljon muuta.

      Ovaaliradalle alustan voi säätää helposti.

      Jos vette olisi kaikin osin yhtä hyvä kuin Possu, niin vaihtaisin omanikin ns. korjattuun vetteen. Kaupasta ostettu vette on kaukana siitä.

      • vaan

        kuinka Mantorpin moottoriradalla (pituus verrattavissa Alastaroon) Z06 jätti 2,6 sekuntia per kierros 997 Turboa, tuosta artikkelista näkee että Vette saatiin taipumaan jokaiseen mutkaan kovemmalla vauhdilla läpi sen mutkan kuin Porsche.


    • vaan ei nopein

      Mitenkäs se ratsunan uusi GT-R taas kulkikaan???????????

      • kuin Corvette

        Riisikinneri voitti juuri ja juuri keskimalli Z06 Corveten, mutta uusi ZR-1 Corvette tulee voittamaan kyseisen Nismon (varttimaililla ja huipuissahan se jo sen voittaakin). Käsikellolla harjoitusaikana ZR-1 oli ainoalla tehdyllä kierroksellaan päässyt aivan Nisukan ajan lähelle, myönsivät Nismolla itsekin että ZR-1 tod näk tulee lyömään heidän aikansa.

        Sinänsä säälittävää, että ainoa joka pystyy edes vähän kamppailemaan Corvettea vastaan on japski-nipponi ja Porsche 911:t ovat aivan pujottelukeppejä ahtimillakin.


      • STYF(O
        kuin Corvette kirjoitti:

        Riisikinneri voitti juuri ja juuri keskimalli Z06 Corveten, mutta uusi ZR-1 Corvette tulee voittamaan kyseisen Nismon (varttimaililla ja huipuissahan se jo sen voittaakin). Käsikellolla harjoitusaikana ZR-1 oli ainoalla tehdyllä kierroksellaan päässyt aivan Nisukan ajan lähelle, myönsivät Nismolla itsekin että ZR-1 tod näk tulee lyömään heidän aikansa.

        Sinänsä säälittävää, että ainoa joka pystyy edes vähän kamppailemaan Corvettea vastaan on japski-nipponi ja Porsche 911:t ovat aivan pujottelukeppejä ahtimillakin.

        Miksi keksit omiasi? Keskimalli GT-R jätti keskimalli Corvetten (Z06) kauas taakseen - sillä kun on ajettu vain hitaahko aika 7:42.9.

        ZR-1 on päässyt aikaan 7:40, mikä on surkeasti 1497 kg painavalta autolta, jossa on 638 hv.
        Huom. GT-R: 480 hp/1740 kg. Eli ei ole Corvetten ajo-ominaisuuksissa hurraamista.

        GT-R:n V-Spec-versio on jo tässä vaiheessa kehityskulkuaan päässyt aikaan 7:25, mikä tekisi siitä nopeimman tuotantoauton ikinä jo nyt.

        Vai myönsivät Nissanilla tuollaista? Näytähän vaikka linkki tai jokin todiste siitä. Hahhah, oletpa lapsellinen valheinesi.

        "Sinänsä säälittävää, että ainoa joka pystyy edes vähän kamppailemaan Corvettea vastaan on japski-nipponi ja Porsche 911:t ovat aivan pujottelukeppejä ahtimillakin."

        Just. Tuo Corvette nyt ei ole mikään tekijä noissa piireissä. Katselehan vähän kierrosaikoja, ei paljon jenkit juhli:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times


      • TRETET
        STYF(O kirjoitti:

        Miksi keksit omiasi? Keskimalli GT-R jätti keskimalli Corvetten (Z06) kauas taakseen - sillä kun on ajettu vain hitaahko aika 7:42.9.

        ZR-1 on päässyt aikaan 7:40, mikä on surkeasti 1497 kg painavalta autolta, jossa on 638 hv.
        Huom. GT-R: 480 hp/1740 kg. Eli ei ole Corvetten ajo-ominaisuuksissa hurraamista.

        GT-R:n V-Spec-versio on jo tässä vaiheessa kehityskulkuaan päässyt aikaan 7:25, mikä tekisi siitä nopeimman tuotantoauton ikinä jo nyt.

        Vai myönsivät Nissanilla tuollaista? Näytähän vaikka linkki tai jokin todiste siitä. Hahhah, oletpa lapsellinen valheinesi.

        "Sinänsä säälittävää, että ainoa joka pystyy edes vähän kamppailemaan Corvettea vastaan on japski-nipponi ja Porsche 911:t ovat aivan pujottelukeppejä ahtimillakin."

        Just. Tuo Corvette nyt ei ole mikään tekijä noissa piireissä. Katselehan vähän kierrosaikoja, ei paljon jenkit juhli:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times

        Nisukkasi on häviämässä ZR-1:lle kunnolla ja silti kaikki millä pystyt nipponiasi kehumaan on tuo säälittävä kehitysversiovertailu-aika yhdeltä saksalaisradalta. No vertaillaan sitten kun kerran tahdot,vertaillaan kunnolla:

        -Kummalla kovempi kiihtyvyys (esim varttimailiaika)?
        -Kummalla kovemmat huiput?
        -Montako nippon-aikaa löydät vaikka Laguna Secan kierrosaikaennätyslistalta?
        -Montako nipponia löydät mistään varteenotettavasta rata-autokilpaluokasta,esim Belcarista ja millainen on ollut menestys verrattuna Corvetteen?
        -Corvette voittanut monesti putkeen arvostetuimman Lemans-luokan,GT1:n 2000-luvullakin,miten on Nisukalla mennyt? Amerikkalaisella V8:lla on tehty Lemansin yleisluokkaan ennätysputki jo 60-luvulla, miten on nipponisi pärjännyt?
        -Sitten pala historiaa: Kerro miten nipponisi kiihtyi ja kulki vaikkapa 60-luvulla kun Corvetten 560 hv ZL-1-tuotantomalli kulki varttimaililla alle 12 sekunnin aikoja (kiihtyi 0-100 km/h alle 5 sek)?

        Nyt ymmärrät miksi nipponisi on vain nopeahko leluauto oikeiden urheiluauto-legendojen rinnalla. Myönnän että jopa Porsche 911:sellä tehottomuudestaan huolimatta, on merkittävämpi osa autoilun historiassa kuin millään Toyota Suparalla/MR-2:lla tai Datsun Skylinellä tai 200:lla..


      • dsadasgfdgdf
        TRETET kirjoitti:

        Nisukkasi on häviämässä ZR-1:lle kunnolla ja silti kaikki millä pystyt nipponiasi kehumaan on tuo säälittävä kehitysversiovertailu-aika yhdeltä saksalaisradalta. No vertaillaan sitten kun kerran tahdot,vertaillaan kunnolla:

        -Kummalla kovempi kiihtyvyys (esim varttimailiaika)?
        -Kummalla kovemmat huiput?
        -Montako nippon-aikaa löydät vaikka Laguna Secan kierrosaikaennätyslistalta?
        -Montako nipponia löydät mistään varteenotettavasta rata-autokilpaluokasta,esim Belcarista ja millainen on ollut menestys verrattuna Corvetteen?
        -Corvette voittanut monesti putkeen arvostetuimman Lemans-luokan,GT1:n 2000-luvullakin,miten on Nisukalla mennyt? Amerikkalaisella V8:lla on tehty Lemansin yleisluokkaan ennätysputki jo 60-luvulla, miten on nipponisi pärjännyt?
        -Sitten pala historiaa: Kerro miten nipponisi kiihtyi ja kulki vaikkapa 60-luvulla kun Corvetten 560 hv ZL-1-tuotantomalli kulki varttimaililla alle 12 sekunnin aikoja (kiihtyi 0-100 km/h alle 5 sek)?

        Nyt ymmärrät miksi nipponisi on vain nopeahko leluauto oikeiden urheiluauto-legendojen rinnalla. Myönnän että jopa Porsche 911:sellä tehottomuudestaan huolimatta, on merkittävämpi osa autoilun historiassa kuin millään Toyota Suparalla/MR-2:lla tai Datsun Skylinellä tai 200:lla..

        ZE-1 sitten joku kilpa-auto? WRC focus pärjää ralleissa, joten minun 1.6 focuskin on ralliauto. Tämähän on mahtavaa logiikkaa.


      • STIYOP^S
        TRETET kirjoitti:

        Nisukkasi on häviämässä ZR-1:lle kunnolla ja silti kaikki millä pystyt nipponiasi kehumaan on tuo säälittävä kehitysversiovertailu-aika yhdeltä saksalaisradalta. No vertaillaan sitten kun kerran tahdot,vertaillaan kunnolla:

        -Kummalla kovempi kiihtyvyys (esim varttimailiaika)?
        -Kummalla kovemmat huiput?
        -Montako nippon-aikaa löydät vaikka Laguna Secan kierrosaikaennätyslistalta?
        -Montako nipponia löydät mistään varteenotettavasta rata-autokilpaluokasta,esim Belcarista ja millainen on ollut menestys verrattuna Corvetteen?
        -Corvette voittanut monesti putkeen arvostetuimman Lemans-luokan,GT1:n 2000-luvullakin,miten on Nisukalla mennyt? Amerikkalaisella V8:lla on tehty Lemansin yleisluokkaan ennätysputki jo 60-luvulla, miten on nipponisi pärjännyt?
        -Sitten pala historiaa: Kerro miten nipponisi kiihtyi ja kulki vaikkapa 60-luvulla kun Corvetten 560 hv ZL-1-tuotantomalli kulki varttimaililla alle 12 sekunnin aikoja (kiihtyi 0-100 km/h alle 5 sek)?

        Nyt ymmärrät miksi nipponisi on vain nopeahko leluauto oikeiden urheiluauto-legendojen rinnalla. Myönnän että jopa Porsche 911:sellä tehottomuudestaan huolimatta, on merkittävämpi osa autoilun historiassa kuin millään Toyota Suparalla/MR-2:lla tai Datsun Skylinellä tai 200:lla..

        Kirjoittelet niin paljon sontaa ja niin hankalalla tyylillä, etten paljon jaksa alkaa väittelemään. Sanotaan nyt vain, että odotetaan nyt ensin edes, että molemmat autot julkaistaan ja katsotaan sitten. Molemmat tiedämme, että Corvette tulee olemaan GT-R:ää hitaampi.

        Miksi muutenkin höpiset koko ajan varttimaileista ja kiihtyvyyksistä? Tajuatko itsekin, ettei jenkeillä ole asiaa ajettavuutensa puolesta? Ymmärrätkö, että kisoissa on muutakin kuin pelkkä suora: mutkatkin pitäisi hoitaa. Tämä laiskin GT-R:n versio, joka on jo maailmalla julkaistu on testattu 0-60 mph 3,3 sek. Varttimaililla se voitti Z06:n Car- tai Evo-lehden uusimmassa numerossa. ZR-1:tä ei ole vielä julkaistu, kuten ei V-Speciäkään, joten ei nyt mennä niihin. V-Spec:kin tulee muuten olemaan vain keskimalli GT-R:stä, huhujen mukaan Evo-niminen versio tulee malliston huipulle.


    • Ford

      Olikohan jotain Saksan vikatilastoja joiden mukaan Porche 911 on vähävikaisin auto. Hakkaa kaikki datsunit yms. ei ehkä nopeudessa mutta luotettavuudessa :) Mitä noita amerikkalaisten romuja edes testaamaan, joku Opelin pohjalta amerikassa kasattu muovipulkka on täys paska sanoo mittaustulokset mitä tahansa.

      • SFGIDUSI

        Vaan luuletko, että Saksan katsastustilastoissa on jotain Nissan GT-R:iä ollut mukana, kun ei sitä ole vielä edes julkaistu? Se ei tule koskaan olemaan mukana, koska nuo raportit eivät huomioi marginaaliautoja - niitä pitää olla tietty määrä.


      • .......

        Opel oli Corvetteprojektin koodinimi ja muovi ei ole lasi- tai hiilikuitua.
        Onpahan Corvette ainakin autonnäköinen, toisin kuin tuo sammakkoa muistuttava volkkari....


      • Ford
        ....... kirjoitti:

        Opel oli Corvetteprojektin koodinimi ja muovi ei ole lasi- tai hiilikuitua.
        Onpahan Corvette ainakin autonnäköinen, toisin kuin tuo sammakkoa muistuttava volkkari....

        Corvette on saman GM:n tuote kuin Opelkin. Opel on ihan hyvä auto, tehtykin Euroopassa eikä.


      • Ford
        ....... kirjoitti:

        Opel oli Corvetteprojektin koodinimi ja muovi ei ole lasi- tai hiilikuitua.
        Onpahan Corvette ainakin autonnäköinen, toisin kuin tuo sammakkoa muistuttava volkkari....

        Opel oli koodinimi koska Opel sen varmaan on kehittänytkin, näyttääkin ihan Opel GT:ltä :) Te jenkkien ihailijat ette varmaan voi sietää sitä että joitakin Porchen malleja tehdään Suomessakin. Amerikkalaiset ovat maailman suurimpia idiootteja, heitä ihailevat vain suomalaiset.


      • nyt idiootit
        Ford kirjoitti:

        Opel oli koodinimi koska Opel sen varmaan on kehittänytkin, näyttääkin ihan Opel GT:ltä :) Te jenkkien ihailijat ette varmaan voi sietää sitä että joitakin Porchen malleja tehdään Suomessakin. Amerikkalaiset ovat maailman suurimpia idiootteja, heitä ihailevat vain suomalaiset.

        edes kirjoittamaan ne autojenne nimet oikein.
        Porsche.


      • Ylpeä.
        Ford kirjoitti:

        Corvette on saman GM:n tuote kuin Opelkin. Opel on ihan hyvä auto, tehtykin Euroopassa eikä.

        Porschehan kopioi aikanaan 356 mallinsa suoraan Kuplasta. Tehoa oli murskaavat alle 70 hv tehoversiossa ja alusta suoraan kuplasta. Sama meninki on jatkunut myöhemmin, Porsche kopioi 80-luvulla suoraan Audin pappa-mallin 125 hv moottorin "urheilu"autoihinsa :D Kuinka NOLOA!!


      • .......
        Ford kirjoitti:

        Opel oli koodinimi koska Opel sen varmaan on kehittänytkin, näyttääkin ihan Opel GT:ltä :) Te jenkkien ihailijat ette varmaan voi sietää sitä että joitakin Porchen malleja tehdään Suomessakin. Amerikkalaiset ovat maailman suurimpia idiootteja, heitä ihailevat vain suomalaiset.

        Opel GT:tä tuohon aikaan.
        Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että suurimmat idiootit löytyvät jenkeistä, mutta myös makeimmat autot tehdään(tehtiin) siellä.


      • Ylpeä. kirjoitti:

        Porschehan kopioi aikanaan 356 mallinsa suoraan Kuplasta. Tehoa oli murskaavat alle 70 hv tehoversiossa ja alusta suoraan kuplasta. Sama meninki on jatkunut myöhemmin, Porsche kopioi 80-luvulla suoraan Audin pappa-mallin 125 hv moottorin "urheilu"autoihinsa :D Kuinka NOLOA!!

        Kupla on kuitenkin oikeastaan Porsche ja 924:n piti tulla myyntiin Audin nimellä.

        Paljonkos muuten siitä BMW:n perheautomoottorista otettiinkaan tehoa kun sitä käytettiin formuloissa. Kuplan koneestakin lähti 350 hevosvoimaa jo 60-luvulla. Nolous on kaukana kun lähdetään virittämään, eikä mennä helpointa kautta ja lisätä vain kuutioita ja sylintereitä.


      • se vaikein
        buddy-love kirjoitti:

        Kupla on kuitenkin oikeastaan Porsche ja 924:n piti tulla myyntiin Audin nimellä.

        Paljonkos muuten siitä BMW:n perheautomoottorista otettiinkaan tehoa kun sitä käytettiin formuloissa. Kuplan koneestakin lähti 350 hevosvoimaa jo 60-luvulla. Nolous on kaukana kun lähdetään virittämään, eikä mennä helpointa kautta ja lisätä vain kuutioita ja sylintereitä.

        tapa on myös typerin tapa. Eli kun pikkumoottorista halutaan sama teho kuin isommasta, pitää sitä virittää (ja vähentää käyttöikää). Se voi tapahtua monella tavalla, turboilla (lisää painoa ja hajoavia osia sekä turboviive), nostamalla kierrosrajaa(teho tarjolla vain korkealta ja kapealta alueelta=koko ajan vaihdettava vaihteita eikä silti olla hyvällä alueella koko ajan) jne..Vieläpä samalla kun saadaan kova teho pikkukoneesta,niin jää uupumaan ison koneen vääntö.

        Isolla koneella saat kerralla kaiken tämän: luotettava konstruktio, paljon tehoa ja vääntöä ja koko kierrosalueelta. Siksi on suorastaan typerää yrittää kikkailla pikkukoneilla tänä päivänä enää jos haetaan nopeaa autoa eikä kuutiotuumia ole rajoitettu.


      • kikkailu...
        se vaikein kirjoitti:

        tapa on myös typerin tapa. Eli kun pikkumoottorista halutaan sama teho kuin isommasta, pitää sitä virittää (ja vähentää käyttöikää). Se voi tapahtua monella tavalla, turboilla (lisää painoa ja hajoavia osia sekä turboviive), nostamalla kierrosrajaa(teho tarjolla vain korkealta ja kapealta alueelta=koko ajan vaihdettava vaihteita eikä silti olla hyvällä alueella koko ajan) jne..Vieläpä samalla kun saadaan kova teho pikkukoneesta,niin jää uupumaan ison koneen vääntö.

        Isolla koneella saat kerralla kaiken tämän: luotettava konstruktio, paljon tehoa ja vääntöä ja koko kierrosalueelta. Siksi on suorastaan typerää yrittää kikkailla pikkukoneilla tänä päivänä enää jos haetaan nopeaa autoa eikä kuutiotuumia ole rajoitettu.

        tapahtui silloin, kun sinun, tapastikos, äitisi ja isäsi tapasivat ja saivat jonkun kumman ajatuksen...


    • kuulepas

      Mitä sitten? Aivan sama. Joku tykkää Corvetesta, joku Porschesta, joku sitten mistä lie hyvänsä. Tuskin kukaan täällä pyörivistä (erityisesti kaikki speksejä suu vaahdossa vertailevat) tulevat ikinä kokeilemaan minkään oikeasti rivakan auton suorituskykyä likimainkaan auton rajoille asti, ts. sillä ei ole yhtään mitään väliä jos kiihtyvyys tai varttimailin aika eroaa jonkun sekunnin kymmenesosan verran, ainoastaan sillä, mistä autosta kokonaisuutena pitää eniten ja sen (ja varojensa) mukaan sitten ostaa.

      "Put your money where your mouth is", kuten sanonta kuuluu.

    • jenkit ei vaan osaa

      niin siis huomioikaa kuitenkin että porsche on suurin volkkarin omistaja. eli omistussuhde on näin päin.. Jenkit ei osaakaan muuta kuin lisätä niitä kuutiotuumia, porschella sentään miettiivät läpeensä teknisesti sen auton läpi. Ja onhan porsche ajajan auto, kun vette on lähinnä suoraan ajajille.

      vette on todella edullinen porscheen verrattuna, ja syystäkin. Tässä olis yks videopätkä vette vs. se nopein porsche ikinä. http://www.youtube.com/watch?v=sb4xJRMrAwA Turha siitä hinnasta on tämmösten autojen kohdalla höpöttää, jos meinaa tämmösen ostaa niin se on ihan sama maksaako 130000 puntaa vai puolet siitä. Amikset suosii kyllä vetteä, ne on edes pikkuisen lähempänä sporttiauton unelmaa.. Ja huomatkaa, vetessä on lehtijouset! Jumalauta.

      PS. Carrera GT on muuten vielä topakampi porsche, toi taitaa olla niistä sarjavalmisteisista..

    • - ____-

      "Corvette on urheiluautojen kuningas edelleen tukevasti! "

      Ja pöh. Etsi tietoja autosta Bugatti Veyron ja katso vaikka youtubesta siihen liittyviä videoita. Corvetesta ei ole edes alkupaloiksi, ei edes Yamahan 1000cc pärrästä.

      • SDGJOJ?

        Ei sekään vaan radalla (ks. vaikka Nurburgringin Nordschleife) pärjää GT-R:lle tai 911:lle. On helppoa laittaa autoon pelkkää tehoa, mutta ajo-ominaisuudet onkin sitten toinen juttu.


    • oleq

      Mitä sontaa täällä jauhetaan. kuulostaa 6 vuotiaitten jutustelulta. Tämä viestin aloittaja joka kehuu Corvettea tuskin osaisi edes hyödyntää Corveten tehoja. Mikä lie kesäautokuski (ajelee muovireplikallaan vain kesäisin vai montako Corvetta tai Porsse 911 tulee talvella vastaan?

      Täällä kalliin autoilun maassa on tärkeää että auto on luotettava, turvallinen ja auton ylläpito edullista. Vain paatunut Burgeri-Pösilö käyttää autoiluun paljon rahaa vaikka sitä olisikin paljon. Sen voi käyttää paremmin esim californian matkaan

    • Autoinsinööri

      Autolehtiä lukemalla saa oman käsityksensä urheiluautoista. Käsitys on varmasti omasta mielestä oikea.

      Oikeastaan urheiluautoa voi arvostella, jos sitä on ajanut eikä vain nähnyt niitä valokuvissa.

    • NissanPower
      • joopa joo

      • EinoReino
        joopa joo kirjoitti:

        http://en.wikipedia.org/wiki/Nürburgring_lap_times

        Tuon linkin mallissa on Perus Nissan GT-R 480hp tehoilla ja 1740kg painoilla:) jos ylemmästä linkistä katselet tulee tehokaampi ja kevyempi malli mikä luultavasti kulkee huomattavasti lujempaa:) Corvette on köykäisempi ja tehokaampi, silti vain 0,3s parempi kierrosaika. Eli ei Corvette ole edelleenkään mikään superauto, mutta näyttää pärjäävän kohtuullisesti radoilla, jossa ajetaan lähinnä suoraa.

        Noilla autoilla vois viel ajaa lumella ja soralla, niin nähtäisiin se oikea suorituskyky:) puheista huolimatta ihan hienoja autoja kaikki, samaa pätee formuloihin, toiset ne pärjää paremmin toisella radalla kuin toisella.
        Kilpailu pitää autojen kehityksen henkissä.

        Toisekseen todellisuudessa noi ajat mitä linkeissä on, eivät ole vertailu kelpoisia todellisuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe