Mikä on keittiösuunnittelija? Uusin keittiöni ja kävin kolmessa eri keittiöfirmassa(isot ja kalliit) yritin painottaa leipomisharrastukseni, sain kolme niin erillaista pohjaratkaisua että jouduin turvautumaan tutun kokin puoleen joka hylkäsi kaikki pohjaratkaisut ja antoi oman ehdotuksen jonka myös toteutin, enkä ole kadunnut. Ovatko nämä suunnittelija vain jotain imagonmyyjiä vai osaavia keittiönkäyttäjiä? Sama koskee myös sisustussuunnittelijoita, mielipiteitähän ne vaan on:
Keittiösuunnittelu
9
4154
Vastaukset
- Keittiömaailmasta
ja sieltä vain huonoa sellaista.
Sieltä ei kannata ostaa mitään. - .....
miksei sitä keittiötä yleensä suunnitella itse. Kukaan muu ei tunne keittiön käyttäjän tarpeita kuten käyttäjä itse. Vaikeaa se ei ole kunhan tekee sen ajan kanssa.
- sisustussuunnittelijaopiske...
Keittiö on kodin huoneista kallein investointi ja sen suunnitteluun kannattaa todellakin panostaa ja käyttää aikaa. Itse kannattaa konkreettisesti miettiä mitä siellä tekee, mikä vanhassa keittiössä ei toiminut ja mitä lisävarusteita toivoisi uudessa keittiössään olevan. Keittiöfirmojen suunnittelijat eivät välttämättä ole ammattilaisia tai saanut mitään alan koulutusta, mutta yleensä he ovat tehneet monia keittiöitä ja tietävät, mikä toimii.
Mutta koska kyseessä ovat isot rahat ja vielä sinun rahasi,kannattaa olla jopa hieman "röyhkeä" ja kysyä suunnittelijalta, kuinka kauan hän on hommaa tehnyt ja mikä on hänen koulutuksensa,jos epäilee hänen pätevyyttään.
Yleensä suunnittelija tekee alkuehdotuksen ja sitä sopii asiakkaan muuttaa ja arvostella ihan vapaasti. Suunnittelijan tehtävänä on kertoa miksi hänen ratkaisunsa ovat mitä ovat. Suunnitelmaa voidaan muuttaa asiakkaan toiveita vastaavaksi, kun asiakas saa vain suunsa auki rohkeasti. Asiakashan on aina oikeassa.
Tietysti kaiken suunnittelun pohjana on asiakkaan antama budjetti, joka osaltaan voi rajoittaa tiettyjä toimintoja.
Suunnittelijatkin ovat vain tavallisia työläisiä;jotkut suhtautuvat työhönsä kunnianhimoisemmin kuin toiset.- lksda
..jos haluaa hyvän suunnitelman, pitää myös olla valmis maksamaan siitä suunnitelmasta!
Ilmaisia "myyntikuvia/tarjouskuvia" väännetään vartissa.... - tätäolen
lksda kirjoitti:
..jos haluaa hyvän suunnitelman, pitää myös olla valmis maksamaan siitä suunnitelmasta!
Ilmaisia "myyntikuvia/tarjouskuvia" väännetään vartissa....itsekkin miettinyt. Miksikäs ei voisi olla, että suunnitelman tekee todellinen (koulutuksen käynyt, ei kenenkään firman palkollinen) ja sitten vaan kilpailutetaan suunitelman pohjalta eri keittiöliikkeissä, mitä maksaa ja mitkä ovat eri materiaali vaihtoehdot.
- suunnitelman teettänyt
tätäolen kirjoitti:
itsekkin miettinyt. Miksikäs ei voisi olla, että suunnitelman tekee todellinen (koulutuksen käynyt, ei kenenkään firman palkollinen) ja sitten vaan kilpailutetaan suunitelman pohjalta eri keittiöliikkeissä, mitä maksaa ja mitkä ovat eri materiaali vaihtoehdot.
Näin se on, eli suunnitelmat lätkäistään hetkessä ja tehdään tarjous. Eräät keittiöfirmat ei anna kuvia ja siihen on syynsä, sillä niihin on käytetty aikaa ja mietitty oikesti asiakkaan kannalta tärkeitä ratkaisuja. Niitä ei ole tarkoitettu kilpailuttamiseen. Kukaan ei tee ilmaiseksi tuntien työtä vain kilpailuttamis tarkoitukseen. Siihen on mahdollisuus lunastamalla kuvat, mutta kuka sellaiseen uhraa euronsa, murehtii mielummin jälkikäteen kun esim. keittiön toiminta käytännössä on mitä on. Kun haluaa itselleen toimivaa kotia kannattaa panostaa suunnitteluvaiheessa, ihan vaan vinkiksi.
- sisustussuunnittelijaopiske...
tätäolen kirjoitti:
itsekkin miettinyt. Miksikäs ei voisi olla, että suunnitelman tekee todellinen (koulutuksen käynyt, ei kenenkään firman palkollinen) ja sitten vaan kilpailutetaan suunitelman pohjalta eri keittiöliikkeissä, mitä maksaa ja mitkä ovat eri materiaali vaihtoehdot.
Esimerkiksi sisustussuunnittelija tekee keittiösuunnitelmia ja sillon voi olla varma, että juuri sitä minun keittiötä on tarkasti mietitty. Suunnittelija suunnittelee yhdessä asiakkaan kanssa keittiön ja piirtää siitä kuvat. Lisäksi hän keskustelee ja käy suunnitelman keittiöliikkeen suunnittelijan kanssa läpi. Lopulliset, tarkat kuvat keittiöstä tekee keittiöfirma(siis sisustussuunnittelijan kuvien pohjalta),joka siis vastaa mitoituksesta ja siitä, että kaikki sopii paikoilleen.
Suunnitteluun kannattaa panostaa, enkä sano tätä vain siksi, että olen itse alalla, vaan yleensäkin kaikessa hyvällä suunnittelulla päästään haluttuihin tuloksiin. - käytäntö
sisustussuunnittelijaopiske... kirjoitti:
Esimerkiksi sisustussuunnittelija tekee keittiösuunnitelmia ja sillon voi olla varma, että juuri sitä minun keittiötä on tarkasti mietitty. Suunnittelija suunnittelee yhdessä asiakkaan kanssa keittiön ja piirtää siitä kuvat. Lisäksi hän keskustelee ja käy suunnitelman keittiöliikkeen suunnittelijan kanssa läpi. Lopulliset, tarkat kuvat keittiöstä tekee keittiöfirma(siis sisustussuunnittelijan kuvien pohjalta),joka siis vastaa mitoituksesta ja siitä, että kaikki sopii paikoilleen.
Suunnitteluun kannattaa panostaa, enkä sano tätä vain siksi, että olen itse alalla, vaan yleensäkin kaikessa hyvällä suunnittelulla päästään haluttuihin tuloksiin.joka siis vastaa mitoituksesta ja siitä, että kaikki sopii paikoilleen.
Taitaa vaan käytännössä olla niin että, kalustevalmistaja vastaa mitoista. Sisustussuunnittelia tekee luonnokset joista sitten kalustemyyjä piirtää mittakuvat.
Se on sitten eriasia onko sisustussuunnittelia parempi sunnitteleen kuin keittiömyyjä. Keittiömyyjä ainakin suunnittelee päivittäin useita keittiöitä, sisustussuunnittelia tuskin edes joka viikko.
Oman kokemuksen mukaan hyvä keittiömyyjä on parempi käytännön asioissa kuin sisustussuunnittelia, väri asiat ovat sitten makuasioita.
Nämä asiat tuli nyt mieleen kun olen toteuttanut molempien tahojen suunnittelemia keittiötä. - köksä
käytäntö kirjoitti:
joka siis vastaa mitoituksesta ja siitä, että kaikki sopii paikoilleen.
Taitaa vaan käytännössä olla niin että, kalustevalmistaja vastaa mitoista. Sisustussuunnittelia tekee luonnokset joista sitten kalustemyyjä piirtää mittakuvat.
Se on sitten eriasia onko sisustussuunnittelia parempi sunnitteleen kuin keittiömyyjä. Keittiömyyjä ainakin suunnittelee päivittäin useita keittiöitä, sisustussuunnittelia tuskin edes joka viikko.
Oman kokemuksen mukaan hyvä keittiömyyjä on parempi käytännön asioissa kuin sisustussuunnittelia, väri asiat ovat sitten makuasioita.
Nämä asiat tuli nyt mieleen kun olen toteuttanut molempien tahojen suunnittelemia keittiötä.Työtehoseura Rajamäellä on tehnyt keittiötutkimusta kymmeniä vuosia ja tekee myös keittiösuunnitelmia. Taatusti osaavat, tekivät meille 10 vuotta sitten. Maksoi jotain, en muista mitä.
Samasta suunnitelmsta eri firmat tekee sitten omat kuvat hinta voi olla toisella kaksinkertainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403097- 812984
- 1912504
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362205- 271529
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411416Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251