SV 650 vs. GSX 600F

Kumpainen?

Miinuksia ja plussia molemmista, ajokokemuksia yms. kumpi on helppo/halvempi huollon suhteen? Minkäslaisia tyyppi vikoja noissa on? gsx on vm98 aj. 30 tkm ja sv vm99 aj.40 tkm. SV:ssä on 70hv ja vääntöä 62Nm kun taas GSX:ssä on 86hv ja vääntöä 58Nm. Pyörä tulisi Matka/cruisailu pyöräksi yksin ja kaksin ajellessa.

33

5861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valintaon.,

      Tuo F-malli,ehdoton peli hinta/laatu suhteeltaan,
      soveltuu hyvin matka-ja kylillä ajeluun,vakaa,tärinätön ja hyvin suojaavat katteet isommalla tiellä ajettaessa,miinuksena pidän ainoastaan lyhyttä venttiilien säätö väliä
      joka suosituksien mukaan 12tkm,tosin matkaa ajaneena hiukka epäilen tarvetta mutta pitänee ainakin kerran tarkastaa ennen kuin venyttää säätöväliä.

    • Turo--Inkeri

      SV on koneeltaan helvetisti hauskempi pyörä ajaa. Itse asiassa tuo Suzukin 650cc mylly on aika napakymppi, siinä on kivasti vääntöä ja kuitenkin jonkinmoinen tehohuippukin olemassa. SV:llä ajaa mutkateillä kahdeksikkoa GSX-F:ien ympärillä.

      Matkakäytössä GSX-F saattaa olla pikku pykälän parempi eritoten 2-päällä, mutta muuten se on kyllä armottoman vanha laitos, periaatteessa 1980-luvun konstruktio ja Suzukin ikuinen rahasampo, jota ei tarvinnut koskaan muuttaa tai kehittää paljon mitenkään. Ja tämä näkyy. Runko ja ajo-ominaisuudet eivät todellakaan paljon häikäise.

      Mutta viime kädessä homma pelkistyy siihen, pidätkö enemmän twinistä vai nelipyttyisestä. Ei tuo GSX-F:n vanhuuskaan kaikille ole haitta, kun noita myyntimääriäkin katsoo.

      • yksinkertaisesti

        voi olla totta että inkku taas täällä sontimassa "tietoansa"


      • Just!

        Sanoisin että aika uskomatonta tuubaa oli edellinen kirjoitus.


    • tarpeisiisi

      sopivampi pyörä GSXF.
      Vaikka SV onkin fantastinen pyörä yksinkruisailuun niin heti 2päällä F.ä suositeltavampi.
      Jos kuitenkin haluat varmakoneisen F.än paremmalla alaväännöllä kun 600sessa niin testaappa viel 750F,hintaerot pienet.

      • Turo--Inkeri

        ..GSX-F tosiaan voi olla hiukan parempi, mutta vain hiukan (lähinnä matkustajan tilat on paremmat). Mutta on SV:lläkin käyty kiertelemässä eteläistä Eurooppaa myöden 2-päällä ja täysin laukkusarjoin jne. Yllättävän hyvä se on siinäkin, ja itse asiassa luulin etukäteen sitä paljon kehnommaksi matkaratsuksi kuin minkälaiseksi se osoittautui!

        Yksipäällä ja kevyellä kuormalla taas ei ole mitään epäselvyyttä - SV on kaikin puolin parempi ajettava.


      • sinun kyydissä
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        ..GSX-F tosiaan voi olla hiukan parempi, mutta vain hiukan (lähinnä matkustajan tilat on paremmat). Mutta on SV:lläkin käyty kiertelemässä eteläistä Eurooppaa myöden 2-päällä ja täysin laukkusarjoin jne. Yllättävän hyvä se on siinäkin, ja itse asiassa luulin etukäteen sitä paljon kehnommaksi matkaratsuksi kuin minkälaiseksi se osoittautui!

        Yksipäällä ja kevyellä kuormalla taas ei ole mitään epäselvyyttä - SV on kaikin puolin parempi ajettava.

        noin kauan?
        Ellei kuuro,niin varmasti hulluksi tuli.


      • oli hyvä!
        sinun kyydissä kirjoitti:

        noin kauan?
        Ellei kuuro,niin varmasti hulluksi tuli.

        ...voi että tääl vyöruusun kans naureskrllaan kilpaa:))...


    • sporttisempi menijä

      Matkalle ja kaksi päällä tuo GSX600F lienee parempi. Mutta se on vanhanaikainen konstruktio ilmajäähdytteisine moottoreineen ja rungoltaan, raskasta tekoa. Huoltotarvetta lisää venttiilien tarkastus/säätö kuuden tuhannen kilsan välein. Tämän huollattaminen voi tulla kalliiksi, jos ei opettele itse tekemään.

      SV650 on selvästi sporttinen ja kevytrunkoinen vaihtoehto lähinnä yhdelle hengelle, ja sen V2-moottori on luokassaan yksinkertaisesti maailman paras, varsinkin tämän vuosituhannen ruiskuversiot. Takapenkkiläinen ei tosin oikein viihdy! Palasäätöiset venttiilit ei välttämättä tarvitse ikinä säätöä (pitää silti tsekata muistaakseni 24 tuhannen välein) ja huoltotarve pääasiassa öljynvaihtoja ja tsekkauksia, sytytystulpat ja öljysuotimet vaihtoon noin 12 / 18 tkm välein.

      • Vielätietosi

        Venat säädetään 12tkm välein suositus,käytännössä
        tarve harvemmin,pyörän paino on mielestäni eduksi matka-ajossa eli vakaa peli ajaa eikä tunnu raskaalta kylilläkään,jos ei halua maksaa
        vikaherkästä tekniikasta ja vanhempi hyväksi todettu tekniikka kelpaa niin ota F ,myös paremman näköinen pyörä!


      • Turo--Inkeri
        Vielätietosi kirjoitti:

        Venat säädetään 12tkm välein suositus,käytännössä
        tarve harvemmin,pyörän paino on mielestäni eduksi matka-ajossa eli vakaa peli ajaa eikä tunnu raskaalta kylilläkään,jos ei halua maksaa
        vikaherkästä tekniikasta ja vanhempi hyväksi todettu tekniikka kelpaa niin ota F ,myös paremman näköinen pyörä!

        SV toimii kuin junan vessa, sillä osastolla ei ole mitään eroa GSX-F:iin. Ruiskupelit toimi varmaan vieläkin paremmin kuin kaasuttimilla olleet. Polttoaineensuihkutus toimii Suzukilla kyllä aivan täysin, siitä ei ole tarvis murehtia.

        Sekin on kovasti katsojan silmässä, kumpi on paremman näköinen.


      • Turo--Inkeri
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        SV toimii kuin junan vessa, sillä osastolla ei ole mitään eroa GSX-F:iin. Ruiskupelit toimi varmaan vieläkin paremmin kuin kaasuttimilla olleet. Polttoaineensuihkutus toimii Suzukilla kyllä aivan täysin, siitä ei ole tarvis murehtia.

        Sekin on kovasti katsojan silmässä, kumpi on paremman näköinen.

        taikka tarkastus-väli on SV:ssä 24.000, eikä ainakaan omassani ollut säädöntarvetta vielä 72t kohdallakaan. Veikkaan, että F:llä olisi siinä vaiheessa niitä säädelty jo aika monta kertaa.


      • -kyllästynyt-
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        taikka tarkastus-väli on SV:ssä 24.000, eikä ainakaan omassani ollut säädöntarvetta vielä 72t kohdallakaan. Veikkaan, että F:llä olisi siinä vaiheessa niitä säädelty jo aika monta kertaa.

        väittelijää taitaa joutua etsimään kauan ja kaukaa...


      • Turo--Inkeri
        -kyllästynyt- kirjoitti:

        väittelijää taitaa joutua etsimään kauan ja kaukaa...

        on puhua taikka väitellä moottoripyöristä, eikä ihmisistä jotka tänne postaavat.

        Minulla oli SV melkein 4 vuotta, ja GSX-F:kin on tuttu pyörä.

        Ja hei, jos kyllästyttää niin OLE HYVÄ JA ÄLÄ LUE VIESTEJÄNI. Se on vieläpä tosi helppoa, sillä kirjoitan vain tällä nimimerkillä.

        Te tyhjänpuhujathan ette edes tarjoa vastaavaa mahdollisuutta.


      • Ärräpärrä

        "Matkalle ja kaksi päällä tuo GSX600F lienee parempi. Mutta se on vanhanaikainen konstruktio ilmajäähdytteisine moottoreineen ja rungoltaan, raskasta tekoa. Huoltotarvetta lisää venttiilien tarkastus/säätö kuuden tuhannen kilsan välein. Tämän huollattaminen voi tulla kalliiksi, jos ei opettele itse tekemään.

        SV650 on selvästi sporttinen ja kevytrunkoinen vaihtoehto lähinnä yhdelle hengelle, ja sen V2-moottori on luokassaan yksinkertaisesti maailman paras, varsinkin tämän vuosituhannen ruiskuversiot. Takapenkkiläinen ei tosin oikein viihdy! Palasäätöiset venttiilit ei välttämättä tarvitse ikinä säätöä (pitää silti tsekata muistaakseni 24 tuhannen välein) ja huoltotarve pääasiassa öljynvaihtoja ja tsekkauksia, sytytystulpat ja öljysuotimet vaihtoon noin 12 / 18 tkm välein."

        Ensinnäkin Äffän venttiilinsäätöväli on 12 000 km. Toisekseen moottori on ilma-öljy jäähdytteinen syyläreineen (ei huolta jäähdytysnesteistä ja huoltokin helpompaa).

        Jos V2 moottori ja 72 hevosvoimaa kuulostaa sporttiselta menijältä niin mikäs siinä :D

        Matka-ajoon suosittelisin Äffää, varsinkin 750 cc versiota, joka kulkeekin jo 650SV:hen verrattuna jotenkin.


      • Turo--Inkeri
        Ärräpärrä kirjoitti:

        "Matkalle ja kaksi päällä tuo GSX600F lienee parempi. Mutta se on vanhanaikainen konstruktio ilmajäähdytteisine moottoreineen ja rungoltaan, raskasta tekoa. Huoltotarvetta lisää venttiilien tarkastus/säätö kuuden tuhannen kilsan välein. Tämän huollattaminen voi tulla kalliiksi, jos ei opettele itse tekemään.

        SV650 on selvästi sporttinen ja kevytrunkoinen vaihtoehto lähinnä yhdelle hengelle, ja sen V2-moottori on luokassaan yksinkertaisesti maailman paras, varsinkin tämän vuosituhannen ruiskuversiot. Takapenkkiläinen ei tosin oikein viihdy! Palasäätöiset venttiilit ei välttämättä tarvitse ikinä säätöä (pitää silti tsekata muistaakseni 24 tuhannen välein) ja huoltotarve pääasiassa öljynvaihtoja ja tsekkauksia, sytytystulpat ja öljysuotimet vaihtoon noin 12 / 18 tkm välein."

        Ensinnäkin Äffän venttiilinsäätöväli on 12 000 km. Toisekseen moottori on ilma-öljy jäähdytteinen syyläreineen (ei huolta jäähdytysnesteistä ja huoltokin helpompaa).

        Jos V2 moottori ja 72 hevosvoimaa kuulostaa sporttiselta menijältä niin mikäs siinä :D

        Matka-ajoon suosittelisin Äffää, varsinkin 750 cc versiota, joka kulkeekin jo 650SV:hen verrattuna jotenkin.

        Ei millään pahalla teille jotka rakastatte F:ää, mutta SV nyt vaan on mutkaominaisuuksiltaan täysin eri planeetalta. Sporttinen, joskaan ei supersport, ja SV taittuu kurveihin pikkuisen toiseen malliin kuin kumpikaan F:istä.

        Maailmalla on jopa "middleweight-twin" kilpasarjoja näille pyörille, olkoonkin että silloin jo yleensä hieman modifioidaan jousituksia, jarruja jne... mutta montakohan kilpasarjaa on olemassa, missä ajetaan GSX-F:llä?

        Teholukemissakin kannattaa huomioida se, että ne viittaavat HUIPPUtehoon. Käyttökelpoinen keskialueen teho taas on se, millä tavallinen sukankuluttaja pyörällä ajaessaan pääsee näppärimmin eteenpäin, ja sillä alueella V-twin on aika paljon rivinelkkuja edellä.

        Hieman reippaammassakin ajossa se, miten pääset mutkista ulos näppärimmin, vaikuttaa vauhtiisi paljon enemmän kuin se, paljonko moottorista maksimissaan irtoaa tehoa. Ja jos taas on tarkoitus ajaa suoralla tiellä kovaa, kumpikaan pyörämalli ei ole optimaalisin siihen.

        Lyhyesti sanottuna SV on siis selvästi sporttisempi ja hauskempi pyörä ajaa.


      • Ärräpärrä
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Ei millään pahalla teille jotka rakastatte F:ää, mutta SV nyt vaan on mutkaominaisuuksiltaan täysin eri planeetalta. Sporttinen, joskaan ei supersport, ja SV taittuu kurveihin pikkuisen toiseen malliin kuin kumpikaan F:istä.

        Maailmalla on jopa "middleweight-twin" kilpasarjoja näille pyörille, olkoonkin että silloin jo yleensä hieman modifioidaan jousituksia, jarruja jne... mutta montakohan kilpasarjaa on olemassa, missä ajetaan GSX-F:llä?

        Teholukemissakin kannattaa huomioida se, että ne viittaavat HUIPPUtehoon. Käyttökelpoinen keskialueen teho taas on se, millä tavallinen sukankuluttaja pyörällä ajaessaan pääsee näppärimmin eteenpäin, ja sillä alueella V-twin on aika paljon rivinelkkuja edellä.

        Hieman reippaammassakin ajossa se, miten pääset mutkista ulos näppärimmin, vaikuttaa vauhtiisi paljon enemmän kuin se, paljonko moottorista maksimissaan irtoaa tehoa. Ja jos taas on tarkoitus ajaa suoralla tiellä kovaa, kumpikaan pyörämalli ei ole optimaalisin siihen.

        Lyhyesti sanottuna SV on siis selvästi sporttisempi ja hauskempi pyörä ajaa.

        Näytät olevan vahva uskossasi SV:n "sporttisuudesta". Sallittakoon se sinulle, onhan pyörä kuitenkin hieman keveämpi ja taittuu pienemmällä voimalla mutkaan. SV:n kohdalla kuitenkin puhutaan katupyörästä, ei sportista. Ja ajetaanhan pappa-tuntureillakin kilpaa, ei se mitään merkitse :D

        750 F kiihtyy nopeammin ja kulkee lujempaa ja on parempi matkapyörä. Nämä ovat myös faktoja.


      • Turo--Inkeri
        Ärräpärrä kirjoitti:

        Näytät olevan vahva uskossasi SV:n "sporttisuudesta". Sallittakoon se sinulle, onhan pyörä kuitenkin hieman keveämpi ja taittuu pienemmällä voimalla mutkaan. SV:n kohdalla kuitenkin puhutaan katupyörästä, ei sportista. Ja ajetaanhan pappa-tuntureillakin kilpaa, ei se mitään merkitse :D

        750 F kiihtyy nopeammin ja kulkee lujempaa ja on parempi matkapyörä. Nämä ovat myös faktoja.

        Kumpikaan näistä laitteista ei kiihdy eikä kulje juuri minnekään, jos niitä aletaan nykypäivän terävimpään kärkeen vertaamaan. Myös keskinäiset erot noissa (sinänsä merkityksettömissä asioissa) ovat varsin pienet.

        Ja lisäksi SV:llä tosiasiassa ajaa mutkateillä helvetin paljon kovempaa kuin F:llä, ihan sen takia, että SV on paljon ketterämpi ja myös selvästi kevyempi. F:stä loppuu mutkaominaisuudet kesken jo aika äkkiä, SV:stä taas ei lopu, sillä viihtyy kokeneempikin kuljettaja moisessa ajossa.

        En toki väitä, ettäkö se oikeiden supersporttien tasolle yltäisi, mutta kuitenkin aika lähelle. Jousituksen ja jarrujen puutteet alkavat tulla esille, jos sitä oikein ruvetaan vauhdilla tyrkkäämään. Silti F tulee mutkatiellä siinä vaiheessa vielä edellisen kunnan alueella.


      • Ärräpärrä
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Kumpikaan näistä laitteista ei kiihdy eikä kulje juuri minnekään, jos niitä aletaan nykypäivän terävimpään kärkeen vertaamaan. Myös keskinäiset erot noissa (sinänsä merkityksettömissä asioissa) ovat varsin pienet.

        Ja lisäksi SV:llä tosiasiassa ajaa mutkateillä helvetin paljon kovempaa kuin F:llä, ihan sen takia, että SV on paljon ketterämpi ja myös selvästi kevyempi. F:stä loppuu mutkaominaisuudet kesken jo aika äkkiä, SV:stä taas ei lopu, sillä viihtyy kokeneempikin kuljettaja moisessa ajossa.

        En toki väitä, ettäkö se oikeiden supersporttien tasolle yltäisi, mutta kuitenkin aika lähelle. Jousituksen ja jarrujen puutteet alkavat tulla esille, jos sitä oikein ruvetaan vauhdilla tyrkkäämään. Silti F tulee mutkatiellä siinä vaiheessa vielä edellisen kunnan alueella.

        Kumpikaan ei kulje juuri mihinkään mutta silti toinen on vielä hitaampi :D näin vain on.

        Ei se paino tapa inkeri hyvä. Radalla kyllä näkee miten kuinka oikean kuljettajan ajamina vanhat bokseri BMW:tkin syövät nykypyöriä eli jos äffällä jää edellisen kunnan alueelle on silloin opeteltava ajamaan. Itse asiassa sillä pysyy ihan mukavasti isompienkin pyörien perässä mutkapätkillä.

        Todennäköisesti pidät 650 SV:tä myös huomattavasti urheilullisempana pyöränä kuin esim. Hayabusaa; onhan se Bussi huomattavasti painavampi ja "kankeampi"...


      • Turo--Inkeri
        Ärräpärrä kirjoitti:

        Kumpikaan ei kulje juuri mihinkään mutta silti toinen on vielä hitaampi :D näin vain on.

        Ei se paino tapa inkeri hyvä. Radalla kyllä näkee miten kuinka oikean kuljettajan ajamina vanhat bokseri BMW:tkin syövät nykypyöriä eli jos äffällä jää edellisen kunnan alueelle on silloin opeteltava ajamaan. Itse asiassa sillä pysyy ihan mukavasti isompienkin pyörien perässä mutkapätkillä.

        Todennäköisesti pidät 650 SV:tä myös huomattavasti urheilullisempana pyöränä kuin esim. Hayabusaa; onhan se Bussi huomattavasti painavampi ja "kankeampi"...

        tämä aihe ala olla aika loppuun kaluttu.

        SV on kaikin puolin urheilullisempi pyörä kuin GSX-F. Enkä tarkoita tällä sanoa, että F olisi huono, se vain edustaa huomattavasti vanhempaa suunnittelua, ja on muutenkin tehty alun alkaen hieman eri segmentin pyöräksi.

        Ei tietysti ole pakko minua uskoa, lue esim. lehtiartikkeleita, joita näistä laitteista on molemmista kirjoitettu aika monta, niin huomaat, että ne osoittavat samaan suuntaan. SV on paljon lähempänä sporttia kuin F.

        Ja sekin muuten todistaa jotain, että laitteella ajetaan maailmalla kilpaa. Semmoisella pyörällä, missä ei mitään potentiaalia moiseen olisi, ei ajettaisi kilpaa, paitsi korkeintaan sitten jossain vitsailumielessä. SV:itä on ollut mukana aika monessakin harrastelijakilpaluokassa.


      • VÄNKKÄÄJÄ
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        Kumpikaan näistä laitteista ei kiihdy eikä kulje juuri minnekään, jos niitä aletaan nykypäivän terävimpään kärkeen vertaamaan. Myös keskinäiset erot noissa (sinänsä merkityksettömissä asioissa) ovat varsin pienet.

        Ja lisäksi SV:llä tosiasiassa ajaa mutkateillä helvetin paljon kovempaa kuin F:llä, ihan sen takia, että SV on paljon ketterämpi ja myös selvästi kevyempi. F:stä loppuu mutkaominaisuudet kesken jo aika äkkiä, SV:stä taas ei lopu, sillä viihtyy kokeneempikin kuljettaja moisessa ajossa.

        En toki väitä, ettäkö se oikeiden supersporttien tasolle yltäisi, mutta kuitenkin aika lähelle. Jousituksen ja jarrujen puutteet alkavat tulla esille, jos sitä oikein ruvetaan vauhdilla tyrkkäämään. Silti F tulee mutkatiellä siinä vaiheessa vielä edellisen kunnan alueella.

        HIRVEÄ VÄNKKÄÄJÄ.....taittaa olla jonkun hoitolaitoksen pensasaidassa nyt inkerinmuotoinen pakoreikä.
        Väittää täti ajavansa 50tkilsaa mp.llä vuodes mikä ei varmana oo totta,sehän asuu täällä!


      • Ärräpärrä
        Turo--Inkeri kirjoitti:

        tämä aihe ala olla aika loppuun kaluttu.

        SV on kaikin puolin urheilullisempi pyörä kuin GSX-F. Enkä tarkoita tällä sanoa, että F olisi huono, se vain edustaa huomattavasti vanhempaa suunnittelua, ja on muutenkin tehty alun alkaen hieman eri segmentin pyöräksi.

        Ei tietysti ole pakko minua uskoa, lue esim. lehtiartikkeleita, joita näistä laitteista on molemmista kirjoitettu aika monta, niin huomaat, että ne osoittavat samaan suuntaan. SV on paljon lähempänä sporttia kuin F.

        Ja sekin muuten todistaa jotain, että laitteella ajetaan maailmalla kilpaa. Semmoisella pyörällä, missä ei mitään potentiaalia moiseen olisi, ei ajettaisi kilpaa, paitsi korkeintaan sitten jossain vitsailumielessä. SV:itä on ollut mukana aika monessakin harrastelijakilpaluokassa.

        Joo eihän se F mikään sporttipyörä yritäkään olla sitä varten on R -mallit. Olen lukunyt kyllä niitä lehtiartikkeleita. Kyllähän SV on sporttisempi, vaikka onkin hitaampi.


    • muttamutta

      ..toi SV on homo-piireissä suosittu. Ajetaan perse pystyssä ja suoli pitkällään kaverin edessä keikutellen.

      F kaikilta osin paaljon parempi. Koita niin huomaat, mutta varo niitä perässä kyttääjiä.

      • kattoo

        miten "se yx" selittelee taas tuon.....ei se tuota kyl purematta niele:))


    • Aloittaja
      • Aloittaja

        Turo--Inkeri on ainakin kirjoittanut asiallisesti, kun taas toiset (ilmeisesti murrosiän alkuvaiheilla olevat mopopojat) eivät. Menkää pennut mopopuolella kehumaan pv:tä ja mankia =)


      • Turskalla
        Aloittaja kirjoitti:

        Turo--Inkeri on ainakin kirjoittanut asiallisesti, kun taas toiset (ilmeisesti murrosiän alkuvaiheilla olevat mopopojat) eivät. Menkää pennut mopopuolella kehumaan pv:tä ja mankia =)

        taktiikkana kirjoittaa itselleen kehuja, hahahah.


      • aloittaja

        ..siis nää sinivuokot on samanlaisia kusipäitä, kuin turska


      • Keskustelun avaaja-Aloittaj...
        Turskalla kirjoitti:

        taktiikkana kirjoittaa itselleen kehuja, hahahah.

        Valitettavasti joudun toteamaan että olet väärässä, olen aloittanut tämän keskustelun Kysyäkseni sv:n ja gsxf:n eroista, plussista ja miinuksista, jotka ovat faktaa. Jos ei ole oikeasti aiheeseen kuuluvaa sanottavaa niin ei tänne tarvitse kirjoittaa. Onko tuo jotenkin vaikea ymmärtää?

        Pyörä jonka seuraavaksi ostan on kolmas pyöräni (125 tzr -87, suzuki GS500E -83 aiemmat, seuraava?) ja lisäksi: minulle on ihan sama millä se kaveri ajaa, oli se sitten 250 virago tai 1400 gsx, eikä se oma aina ole paraskaan , tosin kaikkihan eivät ole samaa mieltä..=)


      • Keskustelun avaaja-Aloittaj...
        aloittaja kirjoitti:

        ..siis nää sinivuokot on samanlaisia kusipäitä, kuin turska

        Poliiseja on tuossa autossa ainakin 2, näin pitkällä ammattikoulun matikalla laskettuna( heppu tarkoittaa kato yhtä henkilöä, heput useampaa =).... ) No, jospa lopetetaan paskan jauhaminen ja häiriköt poistuisivat ihmisiä kiusaamasta... Eikös joo =)?


    • En taida saada kumpaakaan pyörää.. En ole saanut vanhaa pyörää myytyä ja myynnissä oleva mönkiäkin meni "epäkuntoon" joten se siitä "uudesta" pyörästä.. =( Ja kaiken muun pahan lisäksi saan välirahan uuteen pyörään vasta kesäkuussa=( Mutta mitä ilmeisemmin ostan sittenkin tuon katanan, tiedossa oleva yksilö halpa, suomipyörä, kohtuu km, hyvä kunto, myyjä ottaa mönkijäni vaihdossa ja eukko tykkää olla paremmin tuon kyydissä =)

      Ps. olen siis tämän keskustelun avaaja.

    • Pkle

      ...jälleen kerran tämän palstan perseelleen menneestä keskusteluketjusta. Minkäköhän helvetin takia edes luen tätä....nooh, en enää. Mukavaa mopoilukesää kaikille.

    • Aloittaja

      Tuli tuo gsx600f hankittua ja ongelmia ei ole ilmennyt eikä ole pahemmin kyllä valittamistakaan. Kiva pyörä kaiken kaikkiaan. (seuraavaksi ehkä tuo sv.. ?)

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

      kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

      Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5259
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

      r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

      Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2159
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

      Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1721
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

      Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1584
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

      Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

      Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      95
      948
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

      Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      319
      913
    Aihe