Suunnitteilla alkaa ajamaan irtorehuja maatiloille omalla autolla niin kyselisin vähän asiaan neuvoja. Millaisia alustoja on yleensä käytössä 8x2 vai 8x4? Onko neljäs akseli heti vetävien edessä vai edessä heti ohjaamon takana? Kyseessä olisi rehujen ajoa toiseen suuntaan ja lankun ajoa toiseen suuntaa. mikä olisi hyvä päällirakenne tuommoiseen kahteen touhuun? Millaisia asioita siinä kannattais ottaa huomioon tuommoisia käytännön hommia? Jos jollain olisi kokemusta tämän tyyppisistä niin kommenttia vaan.
REHUN AJO
13
7718
Vastaukset
- unohtaa
Rehut ja sahatavara ei sovi nykyään samaan kuormatilaan. Tiedoksi vain.
- mikä estäisi
Mikä siitä tekee niin vaikean ettei niitä vois ajaa?
- koe!
Et tunnu tietävän aiheesta mitään.
Ei hommiin tuolla tavalla mennä.
Hanki ensin kokemusta ostamalla jonkun lopettavan yrittäjän kalusto tai ole hetki jollain töissä ja osta allasi oleva työkalu. - tuntuu olevan
kilpailutettu viimesen päälle, jos haluat autohommiin ja hankkia niin 2-aks vaihtolava-auto ja siihen pakkari ja paskapytty, paska ja roska ei ikinä lopu maailmasta ja vl-autoille aina ajoa ja ei kulut päätä huimaa, mutta jos haluat kokea rekkaromantiikkaa niin osta moduuliyhdistelmä ja mene sillä ajamaan alle euron juoksukilometrillä, kyllä on hienoa ja samallla saa tuhottua vähätkin käteiset ja perämetät
- ex-rehukuski
Tervehdys!
Itsellä kokemusta rehun ajosta pari vuotta. Autona oli 8x4 vetotavalla ja 2 2 akselirakenteella oleva vetäjä ja kolmiakselinen kärry. Molemmissa täyskorkeat, kokosivuaukeavat 6.80m pitkät kontit. Ajettiin lankkua toiseen suuntaan ja rehua toiseen. Ihan simppeli homma, vaan nyt tulee se mutta. Kalusto on tuommoisessa hommassa aina kompromissi. Lankun ajossa et saa motteja riittävästi kyytiin, tuollaset kontit painavat tuhottomasti, ja kun ajat rehua tonnitaksalla niin tarkoittaa sitä että joko nettotonnit on luokkaa 33-34t tai sitten on 5-6t ylikuormaa..Ja jos noista jotenkin ajattelit selvitä, niin viimeistään aikatauluihin tökkää koko homma. Sieltä maatilan pihasta kun ei aina pääse ihan kunnialla ja ajallaan pois niin voi olla että sahalla tai satamassa purku/lastaus jää aamuun, jolloin on taas yksi rehukuorma myöhässä, koska muut autot vievät lastausaikasi ja sitten saat vastailla äkäisille maatilan isännille että missäs niiden rehut viipyy! Isännälle riitti tuo leikki ja se möi kamppeet pois.
Sinällään rehun ajo oli ainakin minusta ihan mielekästä puuhaa, kunhan hinta on kohdallaan ja ajetaan pelkkää rehua.- samaa mieltä
Kyllä tuokin jo on mielessä pyöriny. olisiko kokemusta kannataako laittaa pelkkään rehun ajoon pönttöauto vai tämmöinen rehukontti auto. saako pönttöautoon enemmän kourmaa ja miten ne eroavat käytännön hommissa toisistaan?
- MopoErkki
Hommaa se mopokortti ensin ja kato sitten amiksen ja armeijan jälkeen vieläkö ajohommat kiinnostaa...
Mutta kuvitteeliseen tilanteeseen todellinen vastaus tai kysymys.
Voiko/saako irtorehuautolla edes kuskata puutavaraa ?
Mitä sanoo hygienia-asetukset ja entä rehutehtaiden omat vaatimukset ?
Puhumattakaan asiakkaiden omista odotuksista ja vaatimuksista..- Umpipötit
Ainakin minä tiedän yhden tapauksen, jossa autoilija joutui hygieniavaatimusten takia laittamaan umpipötit. Eli ei tykkää isännät tautivaaroista. Tuskin hyväksyvät rehutehtaatkaan sekakuljetuksia.
- ex-rehukuski
Umpipötit kirjoitti:
Ainakin minä tiedän yhden tapauksen, jossa autoilija joutui hygieniavaatimusten takia laittamaan umpipötit. Eli ei tykkää isännät tautivaaroista. Tuskin hyväksyvät rehutehtaatkaan sekakuljetuksia.
Kyllä niitä sekakuormia saa ainakin joidenkin rehutehtaiden ajossa olevilla autoilla ajaa. Tehdas määrittelee mitä voi tuoda ja mitä toimenpiteitä kuorman jälkeen vaaditaan. Useimmiten pelkkä huolellinen harjaus riittää, mutta joskus pesu ja desinfiointikin on tarpeen.
Parempi olisi kun ajaisi pelkkää rehua tai raaka-aineita. - esille
ex-rehukuski kirjoitti:
Kyllä niitä sekakuormia saa ainakin joidenkin rehutehtaiden ajossa olevilla autoilla ajaa. Tehdas määrittelee mitä voi tuoda ja mitä toimenpiteitä kuorman jälkeen vaaditaan. Useimmiten pelkkä huolellinen harjaus riittää, mutta joskus pesu ja desinfiointikin on tarpeen.
Parempi olisi kun ajaisi pelkkää rehua tai raaka-aineita.Ennen sai ajaa, mutta alkaa olla tautivaaran takia tiukka linja. Alkaa olla monella tilalla sellainen linja, ettei ole asiaa ilman asianmukaista kalustoa.
- tietoa
esille kirjoitti:
Ennen sai ajaa, mutta alkaa olla tautivaaran takia tiukka linja. Alkaa olla monella tilalla sellainen linja, ettei ole asiaa ilman asianmukaista kalustoa.
- Kannattaa,,
Täsä olis valmis rehuauto, ei muutakuin paanalle!
http://www.autovahinkokeskus.fi/sivut/muukuvapop.asp?kuva=98594d.jpg&id=1010 - rehua
olet meinannut ruveta ajamaan ja kenen keikkoja...??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tykkään sinusta tosi tosi paljon
Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska583928- 1672407
Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli2132196Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1422113Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?
Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä4241494- 791251
- 1401245
- 931158
- 2351155
Olen pahoillani mies
Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari561110