Miten ymmärrätte sanonnan

täti puskasta

stop maija-liisa, paita on välissä. :)

-menen nyt ulos ja katselen myöhemmin mitä tämä tuo teille mieleen. Iloista päivää, aurinko viel paistaa, mut voi olla et iltasella jo sataa meillä ja jopa ukkostaa, hui hui.

16

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 50+

      koska sanontaa en ole ennen kuullut ja nyt jätettiin mahdollinen asiayhteys pois.
      :)

    • Lisbet

      No joo, kylläpä tuosta hoennasta on saanut kuulla
      lapsena ihan inhoon asti;).

      Tietyistä syistä :(

      • Lisbet

        Kun jotain hyvin tarkkaa työtä tehdään ja joku alkaa hosumaan, sanotaan noin.

        Eli maltillesemmin, ettei tule "sutta".


      • täti puskasta
        Lisbet kirjoitti:

        Kun jotain hyvin tarkkaa työtä tehdään ja joku alkaa hosumaan, sanotaan noin.

        Eli maltillesemmin, ettei tule "sutta".

        malttia tarkantyön tekijälle.


    • HTZA

      naisten virhe.
      Mehu-Maijan vesi alkaa kiehumaan ja typykkä nostaa kerrokset päälle, aamullahan se tehdään ja sinne jää sitten "Dolly"- yöpaidan lieve väliin. Se kun sojottaa ulospäin ison vatsan päältä.
      :)

      • se on se mikä kojottaa

        se yks silmänen kärmes ...ja paita on välis...


    • Kerro toki, mitä se tarkoittaa, jäi oikein vaivaamaan mieltä

      • jo lapsena

        Maija-Liisalla on siis liian kiire...


    • ihan täysin isännän oma syy - miksi ei nosta paidanhelmaa tarpeeksi, jos kerran niin kiire on ...;DDD

      • kawe

        noin, kun oikein lempi leiskuu niin paitakin unohtuu ja molemmat kärsii.
        ":)


    • sanonta miulle, - liekö paita jääny oven väliin? Hi..

      • Lisbet

        Eipä naurattaisi jos "liippaisi" liian läheltä ;)


      • Lisbet kirjoitti:

        Eipä naurattaisi jos "liippaisi" liian läheltä ;)

        siis työntekoon liittyvä kehoitus, luin vasta nyt edelliset vastaukset :)

        Eipä tuo muuten enää, - näillä kymmenillä..jne..:)


      • Lisbet
        Pirrejuupas kirjoitti:

        siis työntekoon liittyvä kehoitus, luin vasta nyt edelliset vastaukset :)

        Eipä tuo muuten enää, - näillä kymmenillä..jne..:)

        Ja jos sattuisit kasteessa saamaan tuon nimen :)

        Johan sille naureskelen, vaan muistampa kuinka
        vihainen lapsena olin, olihan se tavallaan "ilkeyttä" hokuna.

        Ja einiin etteikö sopisi minunkin välillä
        "muistaa" tarkoitus;).


      • Lisbet kirjoitti:

        Ja jos sattuisit kasteessa saamaan tuon nimen :)

        Johan sille naureskelen, vaan muistampa kuinka
        vihainen lapsena olin, olihan se tavallaan "ilkeyttä" hokuna.

        Ja einiin etteikö sopisi minunkin välillä
        "muistaa" tarkoitus;).

        Oon mä kuullu täällä pohojamaalla ku piika takkuu oli sanonu trengille notta: Pane ny jos panet tai mee pois mun päältäni. Eli liioon kahareen tapaasta, tämäki tapaus,hih.
        terv. minä ja Tiitu kulta.


    • ohrankukkia

      ...isäni joskus käytti tuota sanontaa esim. kun äiti kaatoi kahvia kuppiin, ja oli olevinaan hyvin vitsikäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1117
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe