Miten ymmärrätte sanonnan

täti puskasta

stop maija-liisa, paita on välissä. :)

-menen nyt ulos ja katselen myöhemmin mitä tämä tuo teille mieleen. Iloista päivää, aurinko viel paistaa, mut voi olla et iltasella jo sataa meillä ja jopa ukkostaa, hui hui.

16

869

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen 50+

      koska sanontaa en ole ennen kuullut ja nyt jätettiin mahdollinen asiayhteys pois.
      :)

    • Lisbet

      No joo, kylläpä tuosta hoennasta on saanut kuulla
      lapsena ihan inhoon asti;).

      Tietyistä syistä :(

      • Lisbet

        Kun jotain hyvin tarkkaa työtä tehdään ja joku alkaa hosumaan, sanotaan noin.

        Eli maltillesemmin, ettei tule "sutta".


      • täti puskasta
        Lisbet kirjoitti:

        Kun jotain hyvin tarkkaa työtä tehdään ja joku alkaa hosumaan, sanotaan noin.

        Eli maltillesemmin, ettei tule "sutta".

        malttia tarkantyön tekijälle.


    • HTZA

      naisten virhe.
      Mehu-Maijan vesi alkaa kiehumaan ja typykkä nostaa kerrokset päälle, aamullahan se tehdään ja sinne jää sitten "Dolly"- yöpaidan lieve väliin. Se kun sojottaa ulospäin ison vatsan päältä.
      :)

      • se on se mikä kojottaa

        se yks silmänen kärmes ...ja paita on välis...


    • Kerro toki, mitä se tarkoittaa, jäi oikein vaivaamaan mieltä

      • jo lapsena

        Maija-Liisalla on siis liian kiire...


    • ihan täysin isännän oma syy - miksi ei nosta paidanhelmaa tarpeeksi, jos kerran niin kiire on ...;DDD

      • kawe

        noin, kun oikein lempi leiskuu niin paitakin unohtuu ja molemmat kärsii.
        ":)


    • sanonta miulle, - liekö paita jääny oven väliin? Hi..

      • Lisbet

        Eipä naurattaisi jos "liippaisi" liian läheltä ;)


      • Lisbet kirjoitti:

        Eipä naurattaisi jos "liippaisi" liian läheltä ;)

        siis työntekoon liittyvä kehoitus, luin vasta nyt edelliset vastaukset :)

        Eipä tuo muuten enää, - näillä kymmenillä..jne..:)


      • Lisbet
        Pirrejuupas kirjoitti:

        siis työntekoon liittyvä kehoitus, luin vasta nyt edelliset vastaukset :)

        Eipä tuo muuten enää, - näillä kymmenillä..jne..:)

        Ja jos sattuisit kasteessa saamaan tuon nimen :)

        Johan sille naureskelen, vaan muistampa kuinka
        vihainen lapsena olin, olihan se tavallaan "ilkeyttä" hokuna.

        Ja einiin etteikö sopisi minunkin välillä
        "muistaa" tarkoitus;).


      • Lisbet kirjoitti:

        Ja jos sattuisit kasteessa saamaan tuon nimen :)

        Johan sille naureskelen, vaan muistampa kuinka
        vihainen lapsena olin, olihan se tavallaan "ilkeyttä" hokuna.

        Ja einiin etteikö sopisi minunkin välillä
        "muistaa" tarkoitus;).

        Oon mä kuullu täällä pohojamaalla ku piika takkuu oli sanonu trengille notta: Pane ny jos panet tai mee pois mun päältäni. Eli liioon kahareen tapaasta, tämäki tapaus,hih.
        terv. minä ja Tiitu kulta.


    • ohrankukkia

      ...isäni joskus käytti tuota sanontaa esim. kun äiti kaatoi kahvia kuppiin, ja oli olevinaan hyvin vitsikäs.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1013
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      927
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      807
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      97
      770
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      673
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      141
      602
    Aihe