ja pöhö olo koko ajan. Joudun erään kroonisen sairauteni takia syömään jatkuvaa pientä kortisoniannosta -ja sen aikana (n. puoli vuotta) olen lihonut 10 kg. Kun lähtöpainokin oli jo 25 kg yli normaalin - niin tätä menoa ei hyvältä näytä!
Onko kellään kokemusta vastaavasta ja loppuiko lihominen, kun kortisoni jäi pois?
Itseinho on valtava ja ennenkaikkea alkaa olla rasittavaa liikkua, selkä aina kipeä ja nivelet kovilla...
Helppiä!
KUKA LIHONUT KORTISONISTA?
6
7685
Vastaukset
- ja lihonu
Kyllä, liki kymmenen vuotta jouduin syömään kortisonia 5-25 mg /vrk ja välillä enemmän kuureina. Mitään muuta toimivaa lääkitystä ei löytynyt. Paino noussut 20kg, ja olo on kamala. Kortisoni myös turvottaa ja pyöristää kasvoja. Mulla pitkä aikainen vaikutus myös luustoon eli osteoporoosi alta nelikymppisenä. Painon pudotus ei onnistunut kortisonin loputtua. Päin vastoin, tuntuu että aineenvaihdunta heikkeni noiden 10 vuoden aikana, tosin rinnalle tuli myös hormoonilääkitys toiseen vaivaan.
Kuvittelin ennen sairauttani olleeni lihava ja itkin kuinka pullukka olenkaan. Palkaksi sain sen, että tänä päivänä todella olen sitä. Ennen en todellakaan ollut. Hävettää oma turhamaisuus, olis voinu nauttia kun vielä voi.- kuukasvo
Olen syönyt kortisonia yli 10 vuotta .Annokset välillä 5-25mg päivä.Painoa on tullut lisää tänä aikana 20 kg en hanki vieläkään tunnistaa itseäni kun katson peiliin.
Viimeksi kun lääkärillä ollessani valitin tästä turpeudesta niin hän sanoi suoraan että parempi hengissä vaikkakin pyöreänä.Se sai miettimään asioita uudessa valossa,vaikkakaan en voi oikein edelleenkään hyväksyä muuttunutta olemustani.
koita hakea elämääsi pieniä onnenhetkiä joka päivään niin minäkin teen ja kortisonia joudun syömään lopun elämääni.Vielä en ole 40 täyttänyt.
Tsemppiä.
- Minäkinpä
Kortisoonia nyt kahden kk:n ajan 25 mg pv, ja painoa tullut 10 kg. Jokapaikka oikein höllyy...
No parempi tämäkin kuin jatkuva kipu, kait? - läskiläskiläskiläski
lihoin 14kg, eikä siitä eroon pääse, vaikka oon ollu jo puoli vuotta ilman kortisonia. ja söin sitä vielä turhaan. nyt toimiva lääke, joka ei ees lihota :)
harmittaa vaan nää läskit, mut pääasia, että on edes fyysisesti siedettävä olo - sarssi
Söin sydänleikkaiksen jälkeen puoli vuotta kortisonia ja lihoin uskomattomat 35kg siihen vielä myötävaikutti pahin mahdollinen mieliala lääke remeron joka on pahin lihottaja..nyt olen lopettanut molemmat eikä paino lähde millään putoamaan..tämä on aivan kamalaa kun olen 7v sitten ollut vielä ammattitanssija niin kroppa ei taivu mihinkään ja sydämmen vajaatoiminta ei helpota tilannetta ollenkaan..olen 36v ja kammoan joka päivä kun katson peiliin,olen aina kärsinyt vääristyneestä minäkuvasta ja nyt se vasta onkin vääristynyt..yök! En ole muuta voinut kun totutella ajatukseen että pysyn ehkä lopunikää pullerona kun en voi riehua ja heilua ollenkaan kuin ennen sydän ei jaksa :( enkä voi ihmedieteille alkaa kun syd.oireet voi pahentua...nyt viimeaikoina kun olen korvannut 1 aterian ateriankorvikkeilla ja syönyt hyvin proteiini pitoista ruokaa on jo vähän pudonnut,4kg mutta hyyyvin hitaasti...olen haaveillut etelän matkasta ja uimarannoista vaan en kyllä tämän näköisenä uikkareihin ahtaudu ja kun vielä on kudoksia revennyt nopean turpoamisen takia niin jälki on karmeaa reisissä on nivusista polviin asti leveät railot jotka ei häviä koskaan ihan kiva..katselen vanhoja mallikuviani kaiholla,ei niistä niin kauan ole...perkl... :( mutta elämän on jatkuttava kun kerran hengissä selvisin... :)
- ?????????????
Eli te ette siis osaa tehdä ruokavalio muutoksia, kun syötte kortisonia ? Eikös niissä pakkauksissa lue että aiheuttavat turvotusta, joten vähäsuolainen ruokavalio. Ja tunnen ihmisiä jotka syövät kortisonia, mutteivat liho, turvotusta tulee muttei kymmeniä kiloja läskiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1021717
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151541- 1401454
- 981420
- 781351
- 1181205
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2741111- 691011
- 38982
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18975