Itikan puremiin???????

isot tulehtuneet paukamat

Epäilen mäkäräistä tms. hyttynen ei koskaan ole saanut aikaan tällaista. Kutiaa sairaasti ja tosi isot paukamat (koko tulehtunut alue halkaisijaltaan 5 cm->. Mitä voisin sivellä, jotta kutina hellittäisi? Osan olen kynsinyt verille öisin. Auttakaa Please? Hydrocortison-voide ei auta.

5

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haravoinut?

Tehnyt puutarhatöitä? Epäilen lintukirppuja, mäkäräiset eivät ole vielä pitkään aikaan paikalla. Kutinaa voisit hillitä kortisonivoiteen lisäksi myös antihistamiinitabuilla. Jos ne paukamat tulehtuvat, on syytä mennä lääkäriin. Olen nähnyt muutaman massiivisen punaisen patin työkaverillani kerran ja ne olivat lintukirpun aikaansaannoksia. Ne erehtyvät kohteesta ;)

• kukkapenkkejä ym.

Luinkin juuri aiheesta ja olenkin melko varma että
        juuri tämä on kyseessä. KAUHIA kutina ja yksi tosi
        tulehtunut paha paukama.

• minulla

Minulla on myös juuri ollut kaksi todella suurta tulehtunutta paukamaa, koskaan aikaisemmin ei ole ollut. Itikoita on jo, ja yksi mahdollisuus on myös lintukirppu, koska niitä on joskus löytynyt kissastani. En tiedä kumpi on, mutta suuremman paukaman halkaisija oli tuo 5 cm ja ajattelin, että pitääkö tästä lähteä päivystykseen. Vasta nyt viiden päivän päästä on alkanut parantua. Hydrokortisoni auttoi jonkin verran kutinaan.

• edelliseen

Kyllä puremien täytyi olla minulla lintukirpun aiheuttamia, koska luin juuri, että on kaksi puremajälkeä aivan vierekkäin ja minulla on juuri niin.

• alkuperäinen kirjoittaja
        edelliseen kirjoitti:

Kyllä puremien täytyi olla minulla lintukirpun aiheuttamia, koska luin juuri, että on kaksi puremajälkeä aivan vierekkäin ja minulla on juuri niin.

Kyllä on lintukirppu ollut asialla. Se iso paukama on reidessä, muut kintussa peräkkäin.
        Ostin Etono-puikkosalvan apteekista ja otin Zyrteciä, joka auttoi myös kutinaan. Empä haravoi enää huhti-toukokuussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      114
      4920
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1962
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      138
      1393
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      105
      1224
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      91
      1198
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      182
      1032
    7. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      65
      1000
    8. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      27
      969
    9. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      45
      957
    10. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      851
    Aihe