uusi Focus tdci webasto

uutta etsimässä

Uutta diesel farkkua etsimässä ja tommoinen Focus kiinnostaaa, koska siinä on webasto kellolla vakiona.
Käsittääkseni muissa saman luokan autoissa tätä ei ole (n 2000 Eur lisävaruste).

Onko niin, että ei tarvitse tämän lisäksi lohkoa/sisätilanlämmitintä?

27

10749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      Kyllä sen saa toimimaan myös ennen ajoon lähtöä, kun vaan muistaa, että akun kapasiteetti on rajallinen. Volvossa myös kait systeemi on vakiona, mutta onpa saman firman tuotteita pienellä "Volvo-hintalisällä"

      • aaaaabbbb999

      • Taky
        aaaaabbbb999 kirjoitti:

        http://autola.wihuri.fi/autola!/tuoteryhmat/ajoneuvolammittimet/

        http://autola.wihuri.fi/autola!/tuoteryhmat/ajoneuvolammittimet/
        ----

        Erona noihin jälkiasennettuihin mitään lisälaitteita mm kaukokäynnistintä ei saa koska auton oma järjestelmä ohjaa lämmitintä.

        Muuten ihan toimiva peli kelloineen kaikkineen.


    • MikkoWN

      Moi, webaston takia ei focusta kannata ostaa. Focuksen hinta putoaa niin paljon nopeammin kuin esim. octaviassa ja golffissa, että vaikka ostaisit em. kaksikkoon webaston lisävarusteena, jäisit silti huomattavasti voitolle esim. 3 vuoden päästä.

      Fokkerin laatu on mitä on, ja se näkyy hinnassa. Piste.

      • uutena halvempi

        ..ja parempi auto ajella kun kumpikaan mainitsemasi auto, että kyllä fokus on nimenomaan järkihankinta.

        Vaihto octaviaan ja golffiin maksaa monta tonnia enemmän, koskaan sitä rahaa ei saa niistä takaisin.


      • diesel farkku
        uutena halvempi kirjoitti:

        ..ja parempi auto ajella kun kumpikaan mainitsemasi auto, että kyllä fokus on nimenomaan järkihankinta.

        Vaihto octaviaan ja golffiin maksaa monta tonnia enemmän, koskaan sitä rahaa ei saa niistä takaisin.

        Ostin vuonna 1999 Focus 1.8 diesel farmarin. Auto maksoi varusteineen ja toimituskuluineen 24 000 €. Vastaava Golf TDI olisi ollut 2000 € kalliimpi (käytän nyt selvyyden vuoksi euroa vaikka silloin oli markat).

        Mittarissa on nyt 260 tkm ja olen ollut tyytyväinen autoon. Niin tyytyväinen, että hieron kauppoja uudesta Focuksesta. Myyn itse vanhan pois ja ostan uuden ilman vaihtoautoa hyvillä alennuksilla. Mitä katselee käytettyjän hintoja, on Golfin hinta suurempi, mutta ei edes tuota 2000 euroa, jonka se maksoi uutena enemmän. Itse sijoitin tuon 2000 € vuonna 1999. Nyt se on kasvanut jo 4000 euroon. Focus on tilavampa kuin Golf ja parempi ajaa. Tämän lisksi se on tullut huomatavasti edullisemmaksi.

        Uutta valitessani katsastin taas Octavian ja Golfin, mutta se ovat edelleen selvästi kalliimpia.

        Kaikki farmareja:
        - Focus 1.8 TDCi Trend 22 830 €
        - Octavia 1.9 TDI Ambiente 24 240 €
        - Golf 1.9 TDI Trendline 24 530 €

        Focus on yhä edullisin. Jos sijoitaan taas säästetyn rahan, kasvaa se 9:ssä vuodessa noin 4000 €:n suuruiseksi. Kumpikaan VAG autoista ei pidä niin paljon paremmin hintaansa.

        Vaikkei rahakaan ei ratkaisisi, on Focuksen suorituskyky parempi ja sitä on todella ilo ajaa.


    • esa234

      mulla on nyt ollut tuo uusi faceliftattu Focus tdci ja sen webasto. tai siis oikeastaan se on eberi, mutta samanlainen naftatoiminen lämmitin kuitenkin.
      periaatteessa se korvaa lohkolämmittimen. sehän lämmittää sekä moottorin jäähdytysnesteet että käyttää auton omaa tuuletuspuhallinta ja puhalytaa lämmintäö ilmaa kabiinin täyteen. siinä on joitainb eroja lohkolämmittimeen verrattuna, tääs kokemuksiani:

      plussat:
      -ei riippuvainen sähkötöpselistä, toimii vaikka kadunvarrella
      -ajastettavissa, kerrotaan laitteelle koska haluaa auton olevan käyttövalmis. 2 vakioaikaa (päivittäin/viikonpäivittäin) ja lisksi yksi kertalämmitys asetettavissa ajotietokoneeen valikoista
      -säästyy lohkolämmittimen sisäpistokkeen hankinnalta

      miinukset:
      -ohjaus tapahtuu ajotietokoneelta, eikä ohjausvalikkoon pääse kuin moottorin käydessä. Joten eipä onnistu laittaa autoa lämpenemään tuolla kertalämmitysasetuksella starttaamatta sitä, jos ei ole tiennyt lähtöaikaansa/tarvettabnsa kun auton viimeksi sammutti. Tämä on mielestäni idioottimainen moka, joka suuresti vähentää satunnaisen lämmityksen käyttömahdollisuutta.
      KOMMENTTEJA MUILTA; ONKO MULLA JOKU MAANANTAIPÄIVÄN OHJELMA AJOTIETOKONEESSA VAI ONKO SE NÄIN TYHMÄ??
      -lämmityskäyttö kuluttaa auton auukua tosi rankasti, joten sen käytössä tulee olla eri tavalla huolellinen kuin lohkolämmittimen kanssa
      -ja eberi ei kai noin päästömielessä ole yhtään parempi kuin ruohonleikkuukoneet yms pikkuiset polttomoottorilasitteet yleensäkään.

      • aaaaabbbb999

        "-ohjaus tapahtuu ajotietokoneelta, eikä ohjausvalikkoon pääse kuin moottorin käydessä" omistajan käsikirja "s.93"avain virtalukko sisään ja asentoon 2 tietonäytöt park heater- "active now"


      • Taky

        -ohjaus tapahtuu ajotietokoneelta, eikä ohjausvalikkoon pääse kuin moottorin käydessä.
        ----

        Ei tarvitse käynnistää, virtojen kytkentä avaimesta riittää.

        Sinällään olisi näppärämpää kun voisi ajastaa ilman virtojen kytkemistä.

        Oliko niin että eberi kuluttaa 0,2l/h?, siis käyttö kustantaa jos puoli tuntia lämmittää 0.10l = 12,5cent/kerta naftan hinnan ollessa 1.25€/litra

        Lohkolämmitin sisälämppäri = 2500w kun Kwh on 10cent tulee sen käytölle hintaa/kerta kun moottorilämppäriä sisälämppäriä saa käyttää 2 tuntia jotta päästään samaan "lämmitystilaan" noin 25 cent/kerta.

        Siis eberin käyttö edullisempaako - laskuvirhekkö?


      • naperi
        Taky kirjoitti:

        -ohjaus tapahtuu ajotietokoneelta, eikä ohjausvalikkoon pääse kuin moottorin käydessä.
        ----

        Ei tarvitse käynnistää, virtojen kytkentä avaimesta riittää.

        Sinällään olisi näppärämpää kun voisi ajastaa ilman virtojen kytkemistä.

        Oliko niin että eberi kuluttaa 0,2l/h?, siis käyttö kustantaa jos puoli tuntia lämmittää 0.10l = 12,5cent/kerta naftan hinnan ollessa 1.25€/litra

        Lohkolämmitin sisälämppäri = 2500w kun Kwh on 10cent tulee sen käytölle hintaa/kerta kun moottorilämppäriä sisälämppäriä saa käyttää 2 tuntia jotta päästään samaan "lämmitystilaan" noin 25 cent/kerta.

        Siis eberin käyttö edullisempaako - laskuvirhekkö?

        Kyllä se vain on niin ,että kyllä täällä kirjoittavat ovat ihan pökiöitä,eivät älyä päivänselviä asioita.


      • asia
        naperi kirjoitti:

        Kyllä se vain on niin ,että kyllä täällä kirjoittavat ovat ihan pökiöitä,eivät älyä päivänselviä asioita.

        ..on, että nykydieselit ei tarvitse nykyajan pakkasilla mitään esilämmitystä. Ne lähtevät todella hyvin käyntiin ja lämpiävät nopeasti lisälämittimen ansiosta. Moottorin kulumaan kylmäkäynnistyksellä ei juuri ole merkitystä, vähän polttoainetta menee lämmityksen aikana.

        Itselläni on mondeo dieseli, vaikka ajastin on , en sitä ole käyttänyt kuin koemielessä etukäteen lämmittämisessä.


      • lämmintä
        asia kirjoitti:

        ..on, että nykydieselit ei tarvitse nykyajan pakkasilla mitään esilämmitystä. Ne lähtevät todella hyvin käyntiin ja lämpiävät nopeasti lisälämittimen ansiosta. Moottorin kulumaan kylmäkäynnistyksellä ei juuri ole merkitystä, vähän polttoainetta menee lämmityksen aikana.

        Itselläni on mondeo dieseli, vaikka ajastin on , en sitä ole käyttänyt kuin koemielessä etukäteen lämmittämisessä.

        Kysessä onkin mukavuus tekijä kun lämmin kabiini liikkelle lähdettäessä ja ikkunat puhtaat.


      • kyllä
        lämmintä kirjoitti:

        Kysessä onkin mukavuus tekijä kun lämmin kabiini liikkelle lähdettäessä ja ikkunat puhtaat.

        ..annan periksi.


      • esa234
        aaaaabbbb999 kirjoitti:

        "-ohjaus tapahtuu ajotietokoneelta, eikä ohjausvalikkoon pääse kuin moottorin käydessä" omistajan käsikirja "s.93"avain virtalukko sisään ja asentoon 2 tietonäytöt park heater- "active now"

        totta, noinhan se on. Muistin pikkuisen epätarkasti.
        Konetta ei tarvitse käynnistää, mutta ei tuo silti fiksua ole.
        Tuo asento on ns. sytytysvirta päällä asento, ja siinä on hehkutus päällä.
        Eli jos haluat asettaa lämmittimen niin aina hehkutat koneen, vaikka et ghalausi startata autoa sillä kerralla, ainoastaan asettaa ajan.


      • Niin on
        esa234 kirjoitti:

        totta, noinhan se on. Muistin pikkuisen epätarkasti.
        Konetta ei tarvitse käynnistää, mutta ei tuo silti fiksua ole.
        Tuo asento on ns. sytytysvirta päällä asento, ja siinä on hehkutus päällä.
        Eli jos haluat asettaa lämmittimen niin aina hehkutat koneen, vaikka et ghalausi startata autoa sillä kerralla, ainoastaan asettaa ajan.

        Fiksumpi olisi kun systeemin saisi lisävarusteena kaukosäätimen niin autoon ei tarvitsisi koskea ollenkaan, mutta nyt ei saa rahallakaan.


      • s
        kyllä kirjoitti:

        ..annan periksi.

        Ostin eilen focuksen jossa eberi. Ohjekirjasta ei selvinnyt millä puhallusteholla puhaltaa auton sisälle lämmintä ilmaa. Ilmeisesti manuaali-ilmastoinnissa jätetään puhallintehovipu haluttuun asentoon, millä sisätilaan tulee lämmintä ilmaa, mutta onko tosa automaatti-ilmastoinnissa sekin toiminto automaattinen?


      • 121
        s kirjoitti:

        Ostin eilen focuksen jossa eberi. Ohjekirjasta ei selvinnyt millä puhallusteholla puhaltaa auton sisälle lämmintä ilmaa. Ilmeisesti manuaali-ilmastoinnissa jätetään puhallintehovipu haluttuun asentoon, millä sisätilaan tulee lämmintä ilmaa, mutta onko tosa automaatti-ilmastoinnissa sekin toiminto automaattinen?

        Itse olen kokeillut säätää lämpötilan etukäteen esim 19 asteeseen mutta mielstäni autoon tullessa on paljon lämpimämpi ja lämpötila tasoittuu sitten ilmastoinnin avulla. Tehoa en tiedä mutta luulen että teho on vakio ja yleensä lämpotila suht sama. Tehokas joka tapauksessa on mutta vaatinee aina noin puolen tunnin ajon jotta akku latautuu. Ei siis sovi lyhyemmillä matkoilla.


      • voortiaei
        Niin on kirjoitti:

        Fiksumpi olisi kun systeemin saisi lisävarusteena kaukosäätimen niin autoon ei tarvitsisi koskea ollenkaan, mutta nyt ei saa rahallakaan.

        varsinkin pakkasella, siis silloin kun Eberiä tarviii, hankalta käyttää. Eli jos et tiedä milloin olet lähdössä liikkeelle, niin pitää mennä autoon, vääntää virrat päälle, kakkosasentoon asti. Sen jälkeen voi käyttää ajotietokonetta ja ohjelmoida ajastimen tai asettaa Eberin käynnistymään samantien. Ongelmana on vain se, että pakkasella tuo ajotietokoneen näyttö on sikahidas ja siitä ei tahdo saada selvää.

        Mitä käynnistymiseen pakkasessa tulee, ei käynnistynyt Focus kun pakkasta oli -29, piti käyttää muutama minuutti Eberiä, sitten käynnistyi vaivoin.


      • suunnilleen
        Taky kirjoitti:

        -ohjaus tapahtuu ajotietokoneelta, eikä ohjausvalikkoon pääse kuin moottorin käydessä.
        ----

        Ei tarvitse käynnistää, virtojen kytkentä avaimesta riittää.

        Sinällään olisi näppärämpää kun voisi ajastaa ilman virtojen kytkemistä.

        Oliko niin että eberi kuluttaa 0,2l/h?, siis käyttö kustantaa jos puoli tuntia lämmittää 0.10l = 12,5cent/kerta naftan hinnan ollessa 1.25€/litra

        Lohkolämmitin sisälämppäri = 2500w kun Kwh on 10cent tulee sen käytölle hintaa/kerta kun moottorilämppäriä sisälämppäriä saa käyttää 2 tuntia jotta päästään samaan "lämmitystilaan" noin 25 cent/kerta.

        Siis eberin käyttö edullisempaako - laskuvirhekkö?

        5kW tehoinen lämmitin kuluttaa noin 0,5 litraa tunnissa, eli puolen tunnin lämmitys vie 0,25 litraa ja maksaa siis noin 25 senttiä, sähköllä maksaisi saman verran pienemmällä teholla mutta pidemmän aikaa.

        Itsellä on vähän samoja tuntemuksia Fordin ohjaamasta Eberistä. Valikkoon olisi kiva päästä ilman että laittaa virrat päälle, samoin sinne voisi olla kiva päästä myös ajaessä, vaikka onhan se jonkilainen turvallisuusristi ajastaa ajon aikana.

        Sisäpuhallusta ei sitten kannata käyttää kuin ykkösellä ja korkeintaa kakkosella. Itse unohdin kerran neloselle ja sitten olikin auto lämmin, mutta ei jaksanu pyörittää enää käyntiin, tosin tuolloin oli alla jo monta päivää pätkäajoa ja pakkasta oli kokoajan yli 20 astetta. Vahingosta viisastuneena olen oppinu pitämään sisäpuhalluksen ykkösellä tai nollalla, varsinkin jos ajot on ollu lyhkäsiä.

        Kaukosäädin olisi huippujuttu, yleensä olisi kätevämpää startata lämmitin kaukosäätimen napista, kuin ajastaa tai mennä autoon käynnistämään lämmitystä. Jos saisin valita ajastuksen ja kauko-ohjaimen startin välillä, niin ehdottamasti jälkimmäinen.


      • hukka niin pientä
        asia kirjoitti:

        ..on, että nykydieselit ei tarvitse nykyajan pakkasilla mitään esilämmitystä. Ne lähtevät todella hyvin käyntiin ja lämpiävät nopeasti lisälämittimen ansiosta. Moottorin kulumaan kylmäkäynnistyksellä ei juuri ole merkitystä, vähän polttoainetta menee lämmityksen aikana.

        Itselläni on mondeo dieseli, vaikka ajastin on , en sitä ole käyttänyt kuin koemielessä etukäteen lämmittämisessä.

        Ei omani ainakaan lähde kovin helposti käyntiin kylmiltään 25 asteen pakkasella.

        Itse olen ainakin pitäny apulämmityksen käytössä kaiken aikaa, eli lisälämmitin lähtee aina automaattisesti käyniin auton käynnistyessä mikäli moottori on kylmä. Tuo nopeuttaa moottorin ja hytin lämpeämistä oleellisesti. Kovalla pakkasella pelkkä moottori ei edes riitä pitämään lämpöjä ylhäällä esimerkiski ruuhakaisessa kaupunkiajossa, vaan lisälämppäri tarvitaan apuun.


      • ja kerro
        s kirjoitti:

        Ostin eilen focuksen jossa eberi. Ohjekirjasta ei selvinnyt millä puhallusteholla puhaltaa auton sisälle lämmintä ilmaa. Ilmeisesti manuaali-ilmastoinnissa jätetään puhallintehovipu haluttuun asentoon, millä sisätilaan tulee lämmintä ilmaa, mutta onko tosa automaatti-ilmastoinnissa sekin toiminto automaattinen?

        Itse kuulin että automaatti-ilmastointi puhaltelee lämmityksen aikana niin kuin itse haluaa. En pitäny toivottavana toimintatapana, joten valitsin auton manuaali-ilmastoinnilla. Manulla saa puhaltimen nollille, jolloin auto lämmittää vain moottorin.

        Jos kylmä auto yrittää automaatilla apinan raivolla lämmittää hyttiä, niin taitaa olla aika usen akku tyhjänä?


      • Napillakäyvä
        suunnilleen kirjoitti:

        5kW tehoinen lämmitin kuluttaa noin 0,5 litraa tunnissa, eli puolen tunnin lämmitys vie 0,25 litraa ja maksaa siis noin 25 senttiä, sähköllä maksaisi saman verran pienemmällä teholla mutta pidemmän aikaa.

        Itsellä on vähän samoja tuntemuksia Fordin ohjaamasta Eberistä. Valikkoon olisi kiva päästä ilman että laittaa virrat päälle, samoin sinne voisi olla kiva päästä myös ajaessä, vaikka onhan se jonkilainen turvallisuusristi ajastaa ajon aikana.

        Sisäpuhallusta ei sitten kannata käyttää kuin ykkösellä ja korkeintaa kakkosella. Itse unohdin kerran neloselle ja sitten olikin auto lämmin, mutta ei jaksanu pyörittää enää käyntiin, tosin tuolloin oli alla jo monta päivää pätkäajoa ja pakkasta oli kokoajan yli 20 astetta. Vahingosta viisastuneena olen oppinu pitämään sisäpuhalluksen ykkösellä tai nollalla, varsinkin jos ajot on ollu lyhkäsiä.

        Kaukosäädin olisi huippujuttu, yleensä olisi kätevämpää startata lämmitin kaukosäätimen napista, kuin ajastaa tai mennä autoon käynnistämään lämmitystä. Jos saisin valita ajastuksen ja kauko-ohjaimen startin välillä, niin ehdottamasti jälkimmäinen.

        Joku pellepeloton voisi keksiä miten saadaan kaukosäädin tuohon vehkeeseen.


      • s

      • Oil of ulei
        asia kirjoitti:

        ..on, että nykydieselit ei tarvitse nykyajan pakkasilla mitään esilämmitystä. Ne lähtevät todella hyvin käyntiin ja lämpiävät nopeasti lisälämittimen ansiosta. Moottorin kulumaan kylmäkäynnistyksellä ei juuri ole merkitystä, vähän polttoainetta menee lämmityksen aikana.

        Itselläni on mondeo dieseli, vaikka ajastin on , en sitä ole käyttänyt kuin koemielessä etukäteen lämmittämisessä.

        Siis väitätkö, että lisälämmitin on vain mukavuusvaruste?
        Kyllä se niin on, että ilman lisälämppäriä moottorin voiteluöljyä on aikamoista vaseliinia heti käynnistymisen jälkeen, -20 pakkasella. Ja osa moottorista jää hetkeksi ilman voitelua. Tosi mukavaa!!
        Nyrkkisääntö (jos et usko niin tulee nyrkistä) voi pitää 1kylmäkäynnistys -20asteessa = 1tkm ajoa.


      • mitenkään
        Napillakäyvä kirjoitti:

        Joku pellepeloton voisi keksiä miten saadaan kaukosäädin tuohon vehkeeseen.

        Eber on kuulema auton älyn ohjauksessa ja liityntä vielä väylän kautta, joten ei siihen väliin taida ihan helposti päästä, ellei sinne ole vartavsten järjestetty valmiiksi mahdollisuutta ulkoiselle starttisignaalille. Jos sellainen mahdollisuus olisi, niin eiköhän joku sen jo tietätäisi ja levittäisi tietoa.


    • Aleksiis
      • focus3

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

      Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      47
      5146
    2. Pyhäinpäivän aamua

      Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      326
      1918
    3. Nainen, se auttaisi jo paljon minua

      tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin
      Ikävä
      113
      1838
    4. Anja ja Janne

      Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut
      Tuusniemi
      70
      1517
    5. Tässä epämiellyttävä totuus

      Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät
      Ikävä
      68
      1467
    6. Miksi olet niin ehdoton mies?

      Yksi virhe ja heti pihalle?
      Ikävä
      81
      1214
    7. Elämäni rakkaus

      Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh
      Ikävä
      32
      1213
    8. Entä jos sinäkin?

      Ehkä sinäkin ajattelet minua?
      Ikävä
      36
      1056
    9. On vaikea uskoa

      Että hän olisi niin syvästi rakastunut
      Ikävä
      42
      1035
    10. Mikä sinussa on parasta

      Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä
      Ikävä
      21
      984
    Aihe