Juu, elikkä synnyttäneet äidit, kertokaa mulle että mistä tietää koska tulee lähteä laitokselle? Siis millaset oireet, kui tiheään tulee supistukset jne???
Itse synnytys ajatuksena ei pelota juurikaan, vaan juuri tämä että mistä voin olla varma että kyseessä on juuri synnytyksen käynnistyminen? Matkaa lähinpään synnytys sairaalaan on n. sata kilsaa, ja tämä huolettaa.
Liekö pelkään ja panikoin vaan turhaan...????
synnyttäneet
10
2149
Vastaukset
- rv 36
Synnytyksen alkamisen tietää siitä kun supistukset muuttuvat säännöllisiksi ja kivuliaiksi. Noin 10 min välein säännöllisesti, esim. ½-1 tunnin aikana esiintyneet supistukset ovat aihe lähteä synnytysairaalaan.
Voi olla että kyseessä on väärä hälytys, mutta jos pelottaa paluu takaisin 100 km:n päähän niin voitko jäädä yöksi jollekin sukulaiselle? TAi vaatia että saat jäädä sairaalaan..? pitkään matkaan vedoten..
Onko sinulla vielä ollut supistuksia ollenkaan? Supistus on sitä, kun koko vatsa kiristyy kivikovaksi. Siihen liittyy joksus kipuakin, ja kun synnytyksen aika alkaa olla, kivut ovat joka supistuksella mukana, ovat kyllä sen sortin kipuja ettei niihin voi olla reagoimatta. Hengitys meinaa salpaantua, pitää hokea itselleen: hengitä.- mamma
Mulla supistukset oli kivuttomia. Vasta vesien mentyä alkoi kipuja olla..
- kohta taas mennään
moikka
se on niin yksilöllistä että varmaa aikaa/oireita on paha sanoa mutta... neuvolasta sanottiin että sairaalaan kun supistelee 5-10 min välein ja supistus kestää vähintään 30 sekunttia ja tätä on tapahtunut parin tunnin verran MUTTA!!!!! jos kivut ovat kovat HETI sairaalaan silloin ei jäädä aikaa ottamaan... sairaalaan HETI myös jos lapsivedet menee. jos kaikki hyvin ja vain supistelee niin kannattaa soittaa sairaalaan kun rupeaa mietityttämään että pitäisiköhän nyt lähteä siellä kätilö kyllä kertoo mitä tehdä. itse tässä odottelen 3 lapsen tuloa muutaman päivän yli lasketunajain on jo *huokaus* onnea loppu odotukseen :)- minna
joka sä sait vauvan??
mä odottelen täällä kotona että minun esikoiseni pääsisi pois sairaalasta, kun hän syntyi jo viikolla 30 mutta paino on noussut todella hyvin ja lääkärit lupaili että prinsessa pääsisi kotiin perjantaina...
kirjoittele mun sähköpostiin [email protected]
- äiti x 3
Minä pelkäsin ihan samaa ensimmäisen kohdalla, mistä tietäisin olisiko tämä nyt sitä itseänsä..
Mutta pelko osoittautui täysin turhaksi. Mitenkään sinua pelottelematta, supistukset ovat ihan jotain uutta, uudenlaista ja kokonaisvaltaista kipua. En nyt kyllä muista, että mikä mahtoi olla se supistusten aikaväli, jolloin ensisynnyttäjän täytyi laitokselle lähteä. Olikohan 5 min? Olen itse päässyt suht helpolla, ilman kipulääkityksiäkin, mutta usko minua; tiedät kyllä milloin sinun on aika lähteä sairaalaan. Mikäli sinua arveluttaa, voithan aina soittaa synnytyssaliin ja kysyä. Minäkin ensimmäisen kohdalla soitin, kun päivän supisteli enkä tiennyt pitäisikö lähteä jo laitokselle. Käskivät odotella ja niinpä sitten yöllä pasahtivatkin kunnon supistukset eikä enää ollut epäilystäkään siitä, että lähdenkö.
Aikaa sinulla varmasti on, se on niin pieni prosentti, joka tunnin sisään synnyttää ja ambulanssihlökuntakin on nykyään niin osaavaa, jos sattuisit välille synnyttämään. :)
En tiedä saitko nyt tästä minkäänlaista tietoa, pääasia kuitenkin tässä viestissä oli se, että kyllä sinä huomaat, kun synnytys käynnistyy. Toivotaan, että lähtee lapsiveden menolla käyntiin niin saat heti lähteä laitokselle. :)
Onnea matkaan, äläkä turhaan stressaa! :)- Taina
Mulle hoettiin koko raskauden ajan,että kyllä sinä sitten tiijät kuhan pitää lähteä.Mulla kyllä alkoi synnytys kun aloin vuotamaan verta,mutta avautuminen yheksään senttiin asti oli minun mielestäni vain vähän kivuliasta,joten epäilenpä,että kotisynnytys olisi tullut,jos olisin jäänyt supistusten kovenemista odottamaan
- kolmen äiti
Kyllä tiedät kun alkaa tuntua,että nyt tarvis lähteä..kai sitä luonto hoitelee,äidin vaisto.Onnea matkaan ja reipasta mieltä!
- kerttuli
Jos synnytys käynnistyy sillä, että lapsivesi menee, ei tarvitse enää miettiä lähteäkö nyt vai kohta.
- äippä-82
Sitä on vaikea sanoin kuvailla, miltä tuntuu kun supistukset alkavat. Mutta voin sanoa, että kyllä sen tunnet kun ne alkavat. Niitä ei voi olla huomaamatta!
Odottele rauhassa!- miija
Mulla eka vauva oli niin sitkeä, että synnytys alkoi vasta käynnistämällä. Lapsivedet tuli kerta humauksella kaikki, kun käynnistyksen alusta oli noin 12 tuntia.
Toka alkoi tulemaan niin vaivihkaa, että en meinannut älytä. Kaksi viikoa ennen laskettuaaikaa yön perästä aamulla housuni kastuivat pikkuisen, vain sen verran, että juuri ja juuri piti kosteuden takia housut vaihtaa. Pari kertaa vaihdoin ja sitten soitin äidilleni (ihana hän oli vielä silloin elossa, kuoli syöpään, kun tämä syntyvä lapsi täytti tasan yhdeksän kuukautta), että mikä on kun kolmatta kertaa pitäisi housut vaihtaa. Äiti sanoi, että se on lapsivettä ja nyt kutsu ambulanssi. Siitä se alkoi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h42726Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938