Onko kellään mulla kokemusta tai ootteko kuullut että joku ei sietäisi ollenkaan rasvaista ruokaa?
Itselläni tuli muutamia vuosia sitten kaikesta vähänkään rasvaisesta ruuasta todella kovat mahakivut, jotka kestivät aina parisen tuntia, tuntui ihan että taju lähtee. Keliakiat ym. testattiin mutta mitään ei löytynyt. Niinpä päädyin itse jättämään tiettyjä ruoka-aineita pois ja nyt on kivut hallinnassa. Toisinaan vaan teettää ongelmia saada sopivaa ruokaa vierailuilla, ravintoloissa ym. kun ei pysty syömään mitään lihaa, kanasta käy broilerin rintafile (kunhan ei ole pannulla eli rasvassa paistettu), lätyt ym. jää automaattisesti pois ja kasvispihveissä ym. tuntuu kans rasvaa löytyvän sen verran että se on siinä ja siinä viitsiikö ottaa riskiä niiden syömisessä. Kohtalotovereita tai muita apuja miten helpottaa tilannetta?
Rasvaiselle yliherkkä?
3
401
Vastaukset
- anskutin_89
En usko, että ruoka-allergian mekanismilla voisi tuollaista tulla. Varmaan muuntyyppinen ruoansulatusongelma. Siinä mielessä olet väärällä palstalla. En uskalla alkaa heittämään mitään diagnosia, koska en ole alan ihminen, mutta ruoka-allergiat tunnen kuin omat taskuni - ja sitä tuo ei ole.
- se ei
kyllä ole, vatsasi ei vaan jostain syystä siedä rasvaista ruokaa. Ei ole ihan harvinaistakaan, itselläkin kovin rasvaiset ruoat ja etenkin grilliruoka aiheuttaa vatsanväänteitä niin paljon, että välttelen ko. ruokia.
- masuvaivainen
Itselläni on ihan samalla tavalla renaava vatta. Just ravintolan rasvaiset pizzat, pihvit, kaikki upporasvassa paistetut perunat sekä hese & mäkkärisafkat saa mun pakkini sekaisin about tunnin sisällä syömisestä. Tuon kun tiedän osaan välttää noita ruokia.
Lisäksi mulla on laktoosi-intoleranssi (ei tosin lekurilla todettu, mutta itse hyvinkin todettu), maitohappobakteerit rauhottaa jonkin verran masua, mutta laktoositonta ruokaa syömällä säästyy ilmavaivoilta ja ripulilta.
Näillä mennään :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2104154
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m921966Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek321702- 1671467
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.101404Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut251376Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1041203Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit2121180- 391172
Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk1331125