Rasvaiselle yliherkkä?

kipeä

Onko kellään mulla kokemusta tai ootteko kuullut että joku ei sietäisi ollenkaan rasvaista ruokaa?
Itselläni tuli muutamia vuosia sitten kaikesta vähänkään rasvaisesta ruuasta todella kovat mahakivut, jotka kestivät aina parisen tuntia, tuntui ihan että taju lähtee. Keliakiat ym. testattiin mutta mitään ei löytynyt. Niinpä päädyin itse jättämään tiettyjä ruoka-aineita pois ja nyt on kivut hallinnassa. Toisinaan vaan teettää ongelmia saada sopivaa ruokaa vierailuilla, ravintoloissa ym. kun ei pysty syömään mitään lihaa, kanasta käy broilerin rintafile (kunhan ei ole pannulla eli rasvassa paistettu), lätyt ym. jää automaattisesti pois ja kasvispihveissä ym. tuntuu kans rasvaa löytyvän sen verran että se on siinä ja siinä viitsiikö ottaa riskiä niiden syömisessä. Kohtalotovereita tai muita apuja miten helpottaa tilannetta?

3

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anskutin_89

      En usko, että ruoka-allergian mekanismilla voisi tuollaista tulla. Varmaan muuntyyppinen ruoansulatusongelma. Siinä mielessä olet väärällä palstalla. En uskalla alkaa heittämään mitään diagnosia, koska en ole alan ihminen, mutta ruoka-allergiat tunnen kuin omat taskuni - ja sitä tuo ei ole.

    • se ei

      kyllä ole, vatsasi ei vaan jostain syystä siedä rasvaista ruokaa. Ei ole ihan harvinaistakaan, itselläkin kovin rasvaiset ruoat ja etenkin grilliruoka aiheuttaa vatsanväänteitä niin paljon, että välttelen ko. ruokia.

    • masuvaivainen

      Itselläni on ihan samalla tavalla renaava vatta. Just ravintolan rasvaiset pizzat, pihvit, kaikki upporasvassa paistetut perunat sekä hese & mäkkärisafkat saa mun pakkini sekaisin about tunnin sisällä syömisestä. Tuon kun tiedän osaan välttää noita ruokia.

      Lisäksi mulla on laktoosi-intoleranssi (ei tosin lekurilla todettu, mutta itse hyvinkin todettu), maitohappobakteerit rauhottaa jonkin verran masua, mutta laktoositonta ruokaa syömällä säästyy ilmavaivoilta ja ripulilta.
      Näillä mennään :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4853
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1520
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1161
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1136
    Aihe