kuinka usein muilla toi hiukkassuodatin regeneroituu? Voiko siihen vaikuttaa mitenkään? Ärsyttää kun ajaa paljon myös lyhyttä pätkää ja just kun on kotio pääsemässä toi regenerointi alkaa ja pitäs ajaa ylimääräinen 15 min lenkki jotta ehtis tehdä hommat. Muutenhan se aloittaa seuraavana päivänä alusta...
Honda CR-V diesel hiukkassuodattimen regenerointi
34
19486
Vastaukset
- niin..
se tekee ja kun et anna, niin seuraavaksi menet merkkikorjaamolle ja ne tekee sen.. ;)
- Välitä
regeneroitumisesta. Ajan autolla ajoni, enkä voi alkaa elämään auton halujen mukaisesti. Onhan takuu kolme vuotta.
- merkinvaihto
Minä olen ajanut vm 2007.CRV:llä 75000 km eikä minkäänlaista merkkiä regenoinnista kunnes viikko sitten löi kerralla vedon pois jä syttyi regenointi valo korjaamo poltti karstatpois, ajoin 250 km ja taas sama juttu korjaamo sanoi, että syy on moottoriöljyssä koska olen käyttänyt Mobilin sae 5w-50 täytyisi olla 5w30. vaihdoin öljyn ja ajoin 200 km taas syttyi valo ja veto loppui. Myös takuu loppui. Uusi hiukkassuodatin maksaa n. 4000 €.
- Anonyymi
Hiukkassuodattimen hinta on vuonna 2024 alle 400€,
- 1,5v cr-v
Itsellä on tammikuussa -08 ostettu cr-v ja on tehnyt tuon muistaakseni abouttia neljä kertaa. Ensimmäisen kerran 8kk oston jälkeen ja sen jälkeen on tehnyt tuon muistaakseni kolmisen kertaa lyhyemmällä aikavälillä.
Sekä pitkän matkan ajossa kesken kaiken että lyhyemmällä matkalla.
Merkkihuollon poikien kanssa olen siitä keskustellut useammankin kerran ja sanovat vaan että pitäisi ajaa niin kauan että auto saa sen puhdistettua. Jos ei aja niin saattaa tukkeutua kokonaan ja sittenpä autolla ei ajeta vaan mennään sinne huoltoon.- meneekö takuu
Onko huollossa mainittu mitään mitä moottoriöljyä käytät. Jos on väärä öljy takuu raukeaa. Onko kellään kokemusta miten hiukkassuodatin saadaan puhdistettua, että ei tarvitseisi panna rahaa likoon 4000 € ???
- 1,5v cr-v
meneekö takuu kirjoitti:
Onko huollossa mainittu mitään mitä moottoriöljyä käytät. Jos on väärä öljy takuu raukeaa. Onko kellään kokemusta miten hiukkassuodatin saadaan puhdistettua, että ei tarvitseisi panna rahaa likoon 4000 € ???
Itse en naisena todellakaan mene mitään öljyjä autosta vaihtamaan :D Se on miesten hommaa! (ja oma on niin saamaton tunari etten anna vaihtaa) Joten mun autossa ainakin on sitä öljyä mitä merkkihuollossa siihen ovat laittaneet, kun huollossa käytin.
Joten jos ovat väärää merkkiä laittaneet ja takuu sen vuoksi raukeaa niin taatusti tämä emäntä ei ihan hiljaa huollossa ole jos suodattimen joutuu vaihtamaan takuuaikana ja rahaa vaativat...
Aion vaihtaa auton pois takuuajan loputtua joten auton sen jälkeinen elämä on jonkun muun käsissä.
- Elegance
Kerran on putsannut eli regenroinut, mikä mielestäni aivan liian vähän... no talvella se sitten teki stopin ja huollossa putsasivat. Päivittivät softaa mutta ei ole mitään auttanut! Veikkaan, että talvella jälleen tukossa ja kun takuu lähenee loppua niin laitan moisen romun kiertoon! Taitaa vaan arvo pudota niin paljon, että kannattaisi ajaa itse paalaamoon.
Öljyt ovat huolto-ohjelman mukaista kamaa, kun merkkihuollettu...- CRV omistaja
Kyllä siellä nyt miehet ja naiset panikoi turhaan. Kaikissa uusissa Diesel autoissa on hiukkassuodatin ja niiden puhdistusjärjestelmä. Diesel autollanne voitte ajaa useita satoja tuhansia kilometrejä ilman hiukkassuodattimen vaihtoa!!!
Olen omistanut eri merkkien Dieseleitä (Kaikki Vehon Tuotteita). Esim CDI Mersussa oli tuo kierrätysjärjestelmä usein tukossa joten ei muuta kuin moottoritielle ja kierrokset tappiin...ajaa hetken aikaan niin taas pelittää.
Joten turha panikointi pois ja välillä ajaamyös isommilla kierroksilla. - Diesel09
CRV omistaja kirjoitti:
Kyllä siellä nyt miehet ja naiset panikoi turhaan. Kaikissa uusissa Diesel autoissa on hiukkassuodatin ja niiden puhdistusjärjestelmä. Diesel autollanne voitte ajaa useita satoja tuhansia kilometrejä ilman hiukkassuodattimen vaihtoa!!!
Olen omistanut eri merkkien Dieseleitä (Kaikki Vehon Tuotteita). Esim CDI Mersussa oli tuo kierrätysjärjestelmä usein tukossa joten ei muuta kuin moottoritielle ja kierrokset tappiin...ajaa hetken aikaan niin taas pelittää.
Joten turha panikointi pois ja välillä ajaamyös isommilla kierroksilla.Juuri näin, tämä ei ole jonkin merkin vika vaan kaikkien hiukkassuodattimien tapa toimia. Mm. VW foorumilla asiasta:
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=10229 - uusiauto
Haluan vaint tähän väliin kehasta että on tuo CR-V kaikilla varusteilla aika hieno peli näin viikon jälkeen kun sanon :)
- Anonyymi
CRV omistaja kirjoitti:
Kyllä siellä nyt miehet ja naiset panikoi turhaan. Kaikissa uusissa Diesel autoissa on hiukkassuodatin ja niiden puhdistusjärjestelmä. Diesel autollanne voitte ajaa useita satoja tuhansia kilometrejä ilman hiukkassuodattimen vaihtoa!!!
Olen omistanut eri merkkien Dieseleitä (Kaikki Vehon Tuotteita). Esim CDI Mersussa oli tuo kierrätysjärjestelmä usein tukossa joten ei muuta kuin moottoritielle ja kierrokset tappiin...ajaa hetken aikaan niin taas pelittää.
Joten turha panikointi pois ja välillä ajaamyös isommilla kierroksilla.Helvetti! Mul on hiukkassuodatin jatkuvasti tukossa! Honda CRV 2008!
- **tuttaa
Pönttö meni vaihtoon CR-V:ssä. Kilsoja 175tkm...
- ghjs
Omalla 07:lla ajettiin 110 tkm, onka jälkee oma suodattimen poltto ei onnistunut. Huollossa saivat pariksi viikoksi toimimaan jonka jälkeen ongelma uusiutui. Tulos : syyllinen ongelmaan ruiskun vuotava suutin, joka rikkoi katalysaattorin. Hinta : 3500 e. Onneksi maahantuoja tuli vastaan ja takuun päättymisen jälkeenkin maksoin vain työt.
- kjgkjö
cr-v diesel moottorissa joku suunnittelu vika. autollani ajettu 130 tkm
hiukkassuodatin vaihettu kertaalleen ajettu vaihdon jälkeen 4 tkm
nyt vasta ruvetaan tutkimaan minkä takia hiukkassuodatin tukkeutuu.
todennäköinen syy on että dieseliä pääsee moottoriöljyn sekaan ja
kun öljyä on liikaa moottorissa sotkee hiukkassuodattimen- surkeeta
omassa vaihdettiin niin pönttö kuin katalysaattori ja ajettu 120 000 ja tonneja paloi..
näinköhän tehdään taas 100 000 km jälkeen.
täysin toimimaton koko systeemi... - Anonyymi
Itsellä egr ja dpf aikanaan tuhottiin. Ja tuo dieselin pääseminen moottoriöljyn sekaan loppui kuin seinään. Sitä ennen turhaan vaihdettiin polttoainesuuttimet kovaan hintaan. Kyse on siitä, että polttaakseen dpf:stä noet auton tietokone alkaa syöttämään enemmän polttoainetta moottoriin kuumnetaakseen dpfää polttokuumuuteen. Ja siinä puristuu dieseliä ,jota on sylinterissä hiukan liikaa, männänrenkaiden ohi öljytilaan.
- feke
itse vaihdoin kyseisen auton pois kun oli vaihdettu jo suuttimet ja hiukkaspönttö,kustannus 6500 euroa ja seuraavana talvena alkoi sama vaiva. Sai sitten varmasti tarpeeks jalkaa,ei auta.Uudella omistajalla sama vaiva jatkuu.
- SusiDiesel
Itsellä -07 / 75tkm ajettu ja samojen ongelmien kanssa olen paininut. 3xpakkopoltettu ja juuri vaihdettiin tuo ruisku tiiviste.
Ilmeisesti täytyy laittaa pikapikaa kierton tai tulee kallis lasku tänä talvena. . .
Todella hyvä auto mutta sillä voi jäädä taas tienposkeen koska vaan suodattimen tukkeutumisen takia.
Mainostivat oikein huollossa, että nyt suodattimia saa puoleen hintaan eli "vain" 2000e työ ja että tuo olisi jatksa "pakollinen" eli huolto-ohjelmaan kuulva vaihto 120tkm kohdalla. Kallista on Hondalla ajaa.- elämä on halpaa ;)
Kun sen dpf:än pesee joko dpf pesuaineella tai muulla nokea liuottavalla pesuaineella,jopa pelkkä vesi riittää niin ei maksa kuin vaivan!Niin tein itse ja aikaa menee noin tunti!Erittäin helppoa jos ei oo peukalo keskellä kämmentä,työkaluiksi riittää nejntoistamillin lenkki/hylsy,tongit ja ei oikeestaan muuta!Paineanturien letku liitokset irti,lämpötila-anturin pistoke irti...pytty pois,armaton pesu ja takas paikalleen!Auto tulille...valo yhä palaa mutta sammuu kun ajaa hetken,ei tarvinu mulla vikamuistia nollata...
- Tee se itse
elämä on halpaa ;) kirjoitti:
Kun sen dpf:än pesee joko dpf pesuaineella tai muulla nokea liuottavalla pesuaineella,jopa pelkkä vesi riittää niin ei maksa kuin vaivan!Niin tein itse ja aikaa menee noin tunti!Erittäin helppoa jos ei oo peukalo keskellä kämmentä,työkaluiksi riittää nejntoistamillin lenkki/hylsy,tongit ja ei oikeestaan muuta!Paineanturien letku liitokset irti,lämpötila-anturin pistoke irti...pytty pois,armaton pesu ja takas paikalleen!Auto tulille...valo yhä palaa mutta sammuu kun ajaa hetken,ei tarvinu mulla vikamuistia nollata...
Mulla alkoi myös temppuilla tuo pytty. Onko tosiaan niin, että tuon putsaushomman voi tehdä itse ja missä kohden tuo puhdistettava pytty tarkalleen sijaitsee?
- Tee se itselle
Tee se itse kirjoitti:
Mulla alkoi myös temppuilla tuo pytty. Onko tosiaan niin, että tuon putsaushomman voi tehdä itse ja missä kohden tuo puhdistettava pytty tarkalleen sijaitsee?
Pesemisellä saat vain tekohengitettyä suodatinta. 500-15000 km ja sama homma edessä (kokemusta on). Helpommalla pääsee, kun tyhjää pöntön ja laitattaa autoon räätälöidyn softan, jolloin auto lopettaa pakkopoltot eikä kaipaa suodatinta. Murheet häipyy ja kulutus laskee.
Tältäkin foorumilta näyttää löytyvän keskustelujen lomasta muutamien pajojen yhtetystietoja, jotka tuota tekee. - elämä on...
Tee se itselle kirjoitti:
Pesemisellä saat vain tekohengitettyä suodatinta. 500-15000 km ja sama homma edessä (kokemusta on). Helpommalla pääsee, kun tyhjää pöntön ja laitattaa autoon räätälöidyn softan, jolloin auto lopettaa pakkopoltot eikä kaipaa suodatinta. Murheet häipyy ja kulutus laskee.
Tältäkin foorumilta näyttää löytyvän keskustelujen lomasta muutamien pajojen yhtetystietoja, jotka tuota tekee.Juu pytyn saa helposti tyhjäksi,mutta vedellä lähtee uutta vastaavaksi jos ei "jaksa"käydä optimoinnissa!jokainen taaplaa tyylillään!Eikä se muuten mitää meinaa vaikka auto tyhjää pönttöä regeneroisikin...
- pyttyä pyttyä
elämä on... kirjoitti:
Juu pytyn saa helposti tyhjäksi,mutta vedellä lähtee uutta vastaavaksi jos ei "jaksa"käydä optimoinnissa!jokainen taaplaa tyylillään!Eikä se muuten mitää meinaa vaikka auto tyhjää pönttöä regeneroisikin...
pytty pukee hondaa
- Vikaajavikaa
On se mukavaa, kun muillakin on noita samoja penteleen ongelmia ollut.
Ostakaa aina huolenpitosopimus ja mahdollisimman pitkä sellainen jos Hondan ostatte. - antreas1
Voi helekutti noita nykyajan vehkeitä,olin just ostamassa 08 CRV.n ajettu 80tkm mutta taidanpa pitää taalat taskussa ja kurnutan vanhalla bensa crv llä.
Luulis että maahantuojaa kiinnostaa hiukkassuodin viat. Enpä ole kuullut olevan noin paljon vikoja muilla merkeillä.Mulla vaihtuu nyt automerkki.- Honda kusee
nykyään pahasti
- Hondalla ajetaan
Hiukkasloukku on ainakin i-ctdi koneissa periaatteessa tyyppivika. Loukku sijaitsee liian kaukana katalysaattorista, jolloin pakolämmöt jäähtyvät liiaksi tuottaakseen kunnollisen suodattimen tyhjennyspolton. Näin olen ymmärtänyt.
Onneksi softapajat ovat heränneet tähän ongelmaan ja tarjoavat huokeampaa ratkaisua, kuin uuden suodattimen osto.
Itsellä crv odottaa vielä lopullista tukkeentumista ja sen jälkeen siirtyy ohjelmoitavaksi. En aio maksaa marmorille tuhansia euroja. Ainakin sellainen kuin optimoiautosi.fi niminen firma tuntuu tämän foorumin perusteella touhuavan noiden asioiden kimpussa- Veho Sucks
Joo tuli testattua tuo optimoiautosi.fi firma ja kyllä ne lupaukset piti paikkansa!! Loukku tyhjennettiin ja ajettiin uusi ohjelma moottoriin ja nyt ei pala keltainen valo ja kulkee niin perk...sti, noin 180hv pitäisi olla. Joutui vain ajaan Jyväskylästä Tampereelle kun eivät täällä osaa tehdä :( Suosittelen muillekin Hondamiehille!
- honda 2007
i-ctdi
tässä koneessa ei ole hiukkasloukkua
on vasta vm 2008 lähtien - I-CTDI Diesel
I-CTDI moottoreissa on hiukkassuodatin vakiona Suomeen tuotavissa malleissa koskien Civic:iä ja CR-V:tä vuodesta 2007 alkaen eli CR-V III-korimalli. I-CTDI Accordissa ei ole hiukkassuodatinta missään maassa. I-DTEC moottorin yhteydessä hiukkassuodatin on kaikissa Hondan malleissa.
- Olkku Itärajalta
itselläni tuli Suzuki SX4 autossa (diesel) vastaan sama ongelma hiukkassuodattimen tukkeutuminen niin ettei regenerointi enää onnistunut,ja merkkihuollon ainut ohje oli että vauhda koko hiukkassuodatin hintaan 3700e(arvaa vaihdoinko?)
Teeseitsemiehenä otin koko suodattimen irti autosta ja pesin sen painepesurilla,aloittaen pöntön TAKAPÄÄSTÄ pienellä paineella,ja sitten pelkällä vesiletkun paineella etupäästä,ja mustaa nokimörjää tuli joka päästä kun vaihtelin suihkutussuuntia,mutta pitää olla tarkkana,koska ainakin ko.auton suodattimessa on takapäässä metalliverkko ja etupäässä jokin keraaminen tms.verkko joka ei välttämättä kestä kovin rajua vedenpainetta pestäessä,kuten takapään verkko,ja ko.pesun jälkeen poistin moottorin vikakoodin merkkivalon omalla nollaajallani,eikä ainakaan toistaiseksi ole valo uudelleen syttynyt eikä muitakaan ongelmia ole ilmennyt.Joten henkilökohtaisesti ainakin pidän melkomoisena paskapuheena ja rahastuksena (merkki)-korjaamojen yms.tahojen "neuvoja"suodattimen vaihdosta, ainoasta oikeasta toimenpiteestä.- Poiston kannalla
Eipä tuo pesu kauaa iloa tuo! Viikko tai kaksi niin taas on valot taulussa.
NIM. Kokemusta useasta pesusta ja merkistä.
- Anonyymi
Cr-v III diesel. Useiden regenerointien ja pesun jälkeen oli pakko lopulta tuhota dpf uusintaohjelmoinnin kera. Erikoista oli, että polttoaineen vuoto moottoriöljyn sekaan loppui siihen. Sitä ennen meni pitkä penni polttoainesuuttimiin ja aivan turhaan. Eivät huollossa ymmärtäneet tuota yhteyttä. Hiukkasten poltto kun vaatii polttoaineen lisäsyöttöä. Ja kun pönttö on tukossa, niin syöttö on jatkuvaa. Nyt toimii hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227