Honda CR-V diesel hiukkassuodattimen regenerointi

Juusos70

kuinka usein muilla toi hiukkassuodatin regeneroituu? Voiko siihen vaikuttaa mitenkään? Ärsyttää kun ajaa paljon myös lyhyttä pätkää ja just kun on kotio pääsemässä toi regenerointi alkaa ja pitäs ajaa ylimääräinen 15 min lenkki jotta ehtis tehdä hommat. Muutenhan se aloittaa seuraavana päivänä alusta...

34

19178

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin..

      se tekee ja kun et anna, niin seuraavaksi menet merkkikorjaamolle ja ne tekee sen.. ;)

    • Välitä

      regeneroitumisesta. Ajan autolla ajoni, enkä voi alkaa elämään auton halujen mukaisesti. Onhan takuu kolme vuotta.

    • merkinvaihto

      Minä olen ajanut vm 2007.CRV:llä 75000 km eikä minkäänlaista merkkiä regenoinnista kunnes viikko sitten löi kerralla vedon pois jä syttyi regenointi valo korjaamo poltti karstatpois, ajoin 250 km ja taas sama juttu korjaamo sanoi, että syy on moottoriöljyssä koska olen käyttänyt Mobilin sae 5w-50 täytyisi olla 5w30. vaihdoin öljyn ja ajoin 200 km taas syttyi valo ja veto loppui. Myös takuu loppui. Uusi hiukkassuodatin maksaa n. 4000 €.

      • Anonyymi

        Hiukkassuodattimen hinta on vuonna 2024 alle 400€,


    • 1,5v cr-v

      Itsellä on tammikuussa -08 ostettu cr-v ja on tehnyt tuon muistaakseni abouttia neljä kertaa. Ensimmäisen kerran 8kk oston jälkeen ja sen jälkeen on tehnyt tuon muistaakseni kolmisen kertaa lyhyemmällä aikavälillä.

      Sekä pitkän matkan ajossa kesken kaiken että lyhyemmällä matkalla.

      Merkkihuollon poikien kanssa olen siitä keskustellut useammankin kerran ja sanovat vaan että pitäisi ajaa niin kauan että auto saa sen puhdistettua. Jos ei aja niin saattaa tukkeutua kokonaan ja sittenpä autolla ei ajeta vaan mennään sinne huoltoon.

      • meneekö takuu

        Onko huollossa mainittu mitään mitä moottoriöljyä käytät. Jos on väärä öljy takuu raukeaa. Onko kellään kokemusta miten hiukkassuodatin saadaan puhdistettua, että ei tarvitseisi panna rahaa likoon 4000 € ???


      • 1,5v cr-v
        meneekö takuu kirjoitti:

        Onko huollossa mainittu mitään mitä moottoriöljyä käytät. Jos on väärä öljy takuu raukeaa. Onko kellään kokemusta miten hiukkassuodatin saadaan puhdistettua, että ei tarvitseisi panna rahaa likoon 4000 € ???

        Itse en naisena todellakaan mene mitään öljyjä autosta vaihtamaan :D Se on miesten hommaa! (ja oma on niin saamaton tunari etten anna vaihtaa) Joten mun autossa ainakin on sitä öljyä mitä merkkihuollossa siihen ovat laittaneet, kun huollossa käytin.

        Joten jos ovat väärää merkkiä laittaneet ja takuu sen vuoksi raukeaa niin taatusti tämä emäntä ei ihan hiljaa huollossa ole jos suodattimen joutuu vaihtamaan takuuaikana ja rahaa vaativat...

        Aion vaihtaa auton pois takuuajan loputtua joten auton sen jälkeinen elämä on jonkun muun käsissä.


    • Elegance

      Kerran on putsannut eli regenroinut, mikä mielestäni aivan liian vähän... no talvella se sitten teki stopin ja huollossa putsasivat. Päivittivät softaa mutta ei ole mitään auttanut! Veikkaan, että talvella jälleen tukossa ja kun takuu lähenee loppua niin laitan moisen romun kiertoon! Taitaa vaan arvo pudota niin paljon, että kannattaisi ajaa itse paalaamoon.

      Öljyt ovat huolto-ohjelman mukaista kamaa, kun merkkihuollettu...

      • CRV omistaja

        Kyllä siellä nyt miehet ja naiset panikoi turhaan. Kaikissa uusissa Diesel autoissa on hiukkassuodatin ja niiden puhdistusjärjestelmä. Diesel autollanne voitte ajaa useita satoja tuhansia kilometrejä ilman hiukkassuodattimen vaihtoa!!!

        Olen omistanut eri merkkien Dieseleitä (Kaikki Vehon Tuotteita). Esim CDI Mersussa oli tuo kierrätysjärjestelmä usein tukossa joten ei muuta kuin moottoritielle ja kierrokset tappiin...ajaa hetken aikaan niin taas pelittää.

        Joten turha panikointi pois ja välillä ajaamyös isommilla kierroksilla.


      • Diesel09
        CRV omistaja kirjoitti:

        Kyllä siellä nyt miehet ja naiset panikoi turhaan. Kaikissa uusissa Diesel autoissa on hiukkassuodatin ja niiden puhdistusjärjestelmä. Diesel autollanne voitte ajaa useita satoja tuhansia kilometrejä ilman hiukkassuodattimen vaihtoa!!!

        Olen omistanut eri merkkien Dieseleitä (Kaikki Vehon Tuotteita). Esim CDI Mersussa oli tuo kierrätysjärjestelmä usein tukossa joten ei muuta kuin moottoritielle ja kierrokset tappiin...ajaa hetken aikaan niin taas pelittää.

        Joten turha panikointi pois ja välillä ajaamyös isommilla kierroksilla.

        Juuri näin, tämä ei ole jonkin merkin vika vaan kaikkien hiukkassuodattimien tapa toimia. Mm. VW foorumilla asiasta:
        http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=10229


      • uusiauto

        Haluan vaint tähän väliin kehasta että on tuo CR-V kaikilla varusteilla aika hieno peli näin viikon jälkeen kun sanon :)


      • Anonyymi
        CRV omistaja kirjoitti:

        Kyllä siellä nyt miehet ja naiset panikoi turhaan. Kaikissa uusissa Diesel autoissa on hiukkassuodatin ja niiden puhdistusjärjestelmä. Diesel autollanne voitte ajaa useita satoja tuhansia kilometrejä ilman hiukkassuodattimen vaihtoa!!!

        Olen omistanut eri merkkien Dieseleitä (Kaikki Vehon Tuotteita). Esim CDI Mersussa oli tuo kierrätysjärjestelmä usein tukossa joten ei muuta kuin moottoritielle ja kierrokset tappiin...ajaa hetken aikaan niin taas pelittää.

        Joten turha panikointi pois ja välillä ajaamyös isommilla kierroksilla.

        Helvetti! Mul on hiukkassuodatin jatkuvasti tukossa! Honda CRV 2008!


    • **tuttaa

      Pönttö meni vaihtoon CR-V:ssä. Kilsoja 175tkm...

    • ghjs

      Omalla 07:lla ajettiin 110 tkm, onka jälkee oma suodattimen poltto ei onnistunut. Huollossa saivat pariksi viikoksi toimimaan jonka jälkeen ongelma uusiutui. Tulos : syyllinen ongelmaan ruiskun vuotava suutin, joka rikkoi katalysaattorin. Hinta : 3500 e. Onneksi maahantuoja tuli vastaan ja takuun päättymisen jälkeenkin maksoin vain työt.

    • kjgkjö

      cr-v diesel moottorissa joku suunnittelu vika. autollani ajettu 130 tkm
      hiukkassuodatin vaihettu kertaalleen ajettu vaihdon jälkeen 4 tkm
      nyt vasta ruvetaan tutkimaan minkä takia hiukkassuodatin tukkeutuu.
      todennäköinen syy on että dieseliä pääsee moottoriöljyn sekaan ja
      kun öljyä on liikaa moottorissa sotkee hiukkassuodattimen

      • surkeeta

        omassa vaihdettiin niin pönttö kuin katalysaattori ja ajettu 120 000 ja tonneja paloi..
        näinköhän tehdään taas 100 000 km jälkeen.

        täysin toimimaton koko systeemi...


      • Anonyymi

        Itsellä egr ja dpf aikanaan tuhottiin. Ja tuo dieselin pääseminen moottoriöljyn sekaan loppui kuin seinään. Sitä ennen turhaan vaihdettiin polttoainesuuttimet kovaan hintaan. Kyse on siitä, että polttaakseen dpf:stä noet auton tietokone alkaa syöttämään enemmän polttoainetta moottoriin kuumnetaakseen dpfää polttokuumuuteen. Ja siinä puristuu dieseliä ,jota on sylinterissä hiukan liikaa, männänrenkaiden ohi öljytilaan.


    • feke

      itse vaihdoin kyseisen auton pois kun oli vaihdettu jo suuttimet ja hiukkaspönttö,kustannus 6500 euroa ja seuraavana talvena alkoi sama vaiva. Sai sitten varmasti tarpeeks jalkaa,ei auta.Uudella omistajalla sama vaiva jatkuu.

    • SusiDiesel

      Itsellä -07 / 75tkm ajettu ja samojen ongelmien kanssa olen paininut. 3xpakkopoltettu ja juuri vaihdettiin tuo ruisku tiiviste.

      Ilmeisesti täytyy laittaa pikapikaa kierton tai tulee kallis lasku tänä talvena. . .
      Todella hyvä auto mutta sillä voi jäädä taas tienposkeen koska vaan suodattimen tukkeutumisen takia.

      Mainostivat oikein huollossa, että nyt suodattimia saa puoleen hintaan eli "vain" 2000e työ ja että tuo olisi jatksa "pakollinen" eli huolto-ohjelmaan kuulva vaihto 120tkm kohdalla. Kallista on Hondalla ajaa.

      • elämä on halpaa ;)

        Kun sen dpf:än pesee joko dpf pesuaineella tai muulla nokea liuottavalla pesuaineella,jopa pelkkä vesi riittää niin ei maksa kuin vaivan!Niin tein itse ja aikaa menee noin tunti!Erittäin helppoa jos ei oo peukalo keskellä kämmentä,työkaluiksi riittää nejntoistamillin lenkki/hylsy,tongit ja ei oikeestaan muuta!Paineanturien letku liitokset irti,lämpötila-anturin pistoke irti...pytty pois,armaton pesu ja takas paikalleen!Auto tulille...valo yhä palaa mutta sammuu kun ajaa hetken,ei tarvinu mulla vikamuistia nollata...


      • Tee se itse
        elämä on halpaa ;) kirjoitti:

        Kun sen dpf:än pesee joko dpf pesuaineella tai muulla nokea liuottavalla pesuaineella,jopa pelkkä vesi riittää niin ei maksa kuin vaivan!Niin tein itse ja aikaa menee noin tunti!Erittäin helppoa jos ei oo peukalo keskellä kämmentä,työkaluiksi riittää nejntoistamillin lenkki/hylsy,tongit ja ei oikeestaan muuta!Paineanturien letku liitokset irti,lämpötila-anturin pistoke irti...pytty pois,armaton pesu ja takas paikalleen!Auto tulille...valo yhä palaa mutta sammuu kun ajaa hetken,ei tarvinu mulla vikamuistia nollata...

        Mulla alkoi myös temppuilla tuo pytty. Onko tosiaan niin, että tuon putsaushomman voi tehdä itse ja missä kohden tuo puhdistettava pytty tarkalleen sijaitsee?


      • Tee se itselle
        Tee se itse kirjoitti:

        Mulla alkoi myös temppuilla tuo pytty. Onko tosiaan niin, että tuon putsaushomman voi tehdä itse ja missä kohden tuo puhdistettava pytty tarkalleen sijaitsee?

        Pesemisellä saat vain tekohengitettyä suodatinta. 500-15000 km ja sama homma edessä (kokemusta on). Helpommalla pääsee, kun tyhjää pöntön ja laitattaa autoon räätälöidyn softan, jolloin auto lopettaa pakkopoltot eikä kaipaa suodatinta. Murheet häipyy ja kulutus laskee.
        Tältäkin foorumilta näyttää löytyvän keskustelujen lomasta muutamien pajojen yhtetystietoja, jotka tuota tekee.


      • elämä on...
        Tee se itselle kirjoitti:

        Pesemisellä saat vain tekohengitettyä suodatinta. 500-15000 km ja sama homma edessä (kokemusta on). Helpommalla pääsee, kun tyhjää pöntön ja laitattaa autoon räätälöidyn softan, jolloin auto lopettaa pakkopoltot eikä kaipaa suodatinta. Murheet häipyy ja kulutus laskee.
        Tältäkin foorumilta näyttää löytyvän keskustelujen lomasta muutamien pajojen yhtetystietoja, jotka tuota tekee.

        Juu pytyn saa helposti tyhjäksi,mutta vedellä lähtee uutta vastaavaksi jos ei "jaksa"käydä optimoinnissa!jokainen taaplaa tyylillään!Eikä se muuten mitää meinaa vaikka auto tyhjää pönttöä regeneroisikin...


      • pyttyä pyttyä
        elämä on... kirjoitti:

        Juu pytyn saa helposti tyhjäksi,mutta vedellä lähtee uutta vastaavaksi jos ei "jaksa"käydä optimoinnissa!jokainen taaplaa tyylillään!Eikä se muuten mitää meinaa vaikka auto tyhjää pönttöä regeneroisikin...

        pytty pukee hondaa


    • Vikaajavikaa

      On se mukavaa, kun muillakin on noita samoja penteleen ongelmia ollut.
      Ostakaa aina huolenpitosopimus ja mahdollisimman pitkä sellainen jos Hondan ostatte.

    • antreas1

      Voi helekutti noita nykyajan vehkeitä,olin just ostamassa 08 CRV.n ajettu 80tkm mutta taidanpa pitää taalat taskussa ja kurnutan vanhalla bensa crv llä.
      Luulis että maahantuojaa kiinnostaa hiukkassuodin viat. Enpä ole kuullut olevan noin paljon vikoja muilla merkeillä.Mulla vaihtuu nyt automerkki.

      • Honda kusee

        nykyään pahasti


    • Hondalla ajetaan

      Hiukkasloukku on ainakin i-ctdi koneissa periaatteessa tyyppivika. Loukku sijaitsee liian kaukana katalysaattorista, jolloin pakolämmöt jäähtyvät liiaksi tuottaakseen kunnollisen suodattimen tyhjennyspolton. Näin olen ymmärtänyt.

      Onneksi softapajat ovat heränneet tähän ongelmaan ja tarjoavat huokeampaa ratkaisua, kuin uuden suodattimen osto.

      Itsellä crv odottaa vielä lopullista tukkeentumista ja sen jälkeen siirtyy ohjelmoitavaksi. En aio maksaa marmorille tuhansia euroja. Ainakin sellainen kuin optimoiautosi.fi niminen firma tuntuu tämän foorumin perusteella touhuavan noiden asioiden kimpussa

      • Veho Sucks

        Joo tuli testattua tuo optimoiautosi.fi firma ja kyllä ne lupaukset piti paikkansa!! Loukku tyhjennettiin ja ajettiin uusi ohjelma moottoriin ja nyt ei pala keltainen valo ja kulkee niin perk...sti, noin 180hv pitäisi olla. Joutui vain ajaan Jyväskylästä Tampereelle kun eivät täällä osaa tehdä :( Suosittelen muillekin Hondamiehille!


    • honda 2007

      i-ctdi
      tässä koneessa ei ole hiukkasloukkua
      on vasta vm 2008 lähtien

    • I-CTDI Diesel

      I-CTDI moottoreissa on hiukkassuodatin vakiona Suomeen tuotavissa malleissa koskien Civic:iä ja CR-V:tä vuodesta 2007 alkaen eli CR-V III-korimalli. I-CTDI Accordissa ei ole hiukkassuodatinta missään maassa. I-DTEC moottorin yhteydessä hiukkassuodatin on kaikissa Hondan malleissa.

    • Olkku Itärajalta

      itselläni tuli Suzuki SX4 autossa (diesel) vastaan sama ongelma hiukkassuodattimen tukkeutuminen niin ettei regenerointi enää onnistunut,ja merkkihuollon ainut ohje oli että vauhda koko hiukkassuodatin hintaan 3700e(arvaa vaihdoinko?)
      Teeseitsemiehenä otin koko suodattimen irti autosta ja pesin sen painepesurilla,aloittaen pöntön TAKAPÄÄSTÄ pienellä paineella,ja sitten pelkällä vesiletkun paineella etupäästä,ja mustaa nokimörjää tuli joka päästä kun vaihtelin suihkutussuuntia,mutta pitää olla tarkkana,koska ainakin ko.auton suodattimessa on takapäässä metalliverkko ja etupäässä jokin keraaminen tms.verkko joka ei välttämättä kestä kovin rajua vedenpainetta pestäessä,kuten takapään verkko,ja ko.pesun jälkeen poistin moottorin vikakoodin merkkivalon omalla nollaajallani,eikä ainakaan toistaiseksi ole valo uudelleen syttynyt eikä muitakaan ongelmia ole ilmennyt.Joten henkilökohtaisesti ainakin pidän melkomoisena paskapuheena ja rahastuksena (merkki)-korjaamojen yms.tahojen "neuvoja"suodattimen vaihdosta, ainoasta oikeasta toimenpiteestä.

      • Poiston kannalla

        Eipä tuo pesu kauaa iloa tuo! Viikko tai kaksi niin taas on valot taulussa.
        NIM. Kokemusta useasta pesusta ja merkistä.


    • Anonyymi

      Cr-v III diesel. Useiden regenerointien ja pesun jälkeen oli pakko lopulta tuhota dpf uusintaohjelmoinnin kera. Erikoista oli, että polttoaineen vuoto moottoriöljyn sekaan loppui siihen. Sitä ennen meni pitkä penni polttoainesuuttimiin ja aivan turhaan. Eivät huollossa ymmärtäneet tuota yhteyttä. Hiukkasten poltto kun vaatii polttoaineen lisäsyöttöä. Ja kun pönttö on tukossa, niin syöttö on jatkuvaa. Nyt toimii hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Theermannilla kulkee!

      Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      7420
    2. Näin unta viime yönä

      Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      50
      5578
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

      https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      62
      3122
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

      Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      7
      2573
    5. Kuhmo tekisi perässä

      Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1608
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

      Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      201
      1433
    7. Olen jälleen pahoillani

      Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      93
      1119
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

      Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      325
      1077
    9. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

      Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      244
      1037
    10. Oot vaan niin hellä

      Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      926
    Aihe