Mikähän olisi sopiva tuntipalkka lastenhoitjalle joka tulee kotiimme hoitamaan?
Hoitaja on opiskelija.
Hoidettava on yksi lapsi alle 2v.
Hoitaja saa ruuan ilmaiseksi joka päivä.
Työ on Ma-Pe klo.6.30-16 välisenä aikana n.8 tuntia päivässä.
Asumme pohjanmaalla,(joten ei vertailukelpoista pk seudun palkkoihin).
Lastenhoitajan palkka
22
7453
Vastaukset
- myös..
matkakulut. Asuuko tämä opiskelija lähellä teitä?
Vauva vaatii enemmän työtä kuin esim. leikki-ikäinen.
Itse en kehtaisi alle 5€/h tarjota.- Musikutteri
Ainakin tulee olla 10 € / h. Työ erittäin vaativaa ja vastuullista. Pennut ei ole aina helppoja, vanhemmista puhumatattakaan.
- fkjsaoöjsaoö
vähintään 8e koska työ tosiaan vaativampaa kuin isompien kanssa ja enintään 10e sillä hän on opiskelija, mutta matkakulut pitää muistaa!
- tietysti vähintäänkin
Ihan normaali palkka.
Teette kirjallisen työsopimuksen. Maksatte sotut ja vakuutukset ja saatte hoitajasta kotitalousvähennyksen.
Tuota en laskisi juuri miksikään, koska ei sillä ole niin merkitystä, kun ei lounastaukoakaan taida olla.- .............
Siis ruoka aika arvoton ilman ruokarauhaa.
- annakaisaeloniira
............. kirjoitti:
Siis ruoka aika arvoton ilman ruokarauhaa.
MLL:n välittämä ja taksa on 6,20 tunti. Ja hoidettavana on 8kk vauva. Hoitaja on käynyt MLL:än lastenhoitokurssin sekä vauvanhoitokurssin.
Eli nuo 8-10euroa tunnilta voit unohtaa, eivät koulutetutkaan lastenhoitajat niin paljoa ansaitse. - annakaisaeloniira
annakaisaeloniira kirjoitti:
MLL:n välittämä ja taksa on 6,20 tunti. Ja hoidettavana on 8kk vauva. Hoitaja on käynyt MLL:än lastenhoitokurssin sekä vauvanhoitokurssin.
Eli nuo 8-10euroa tunnilta voit unohtaa, eivät koulutetutkaan lastenhoitajat niin paljoa ansaitse.Eikä matkakuluistakaan tarvitse enää MLL:llä maksaa. Ennen piti.
- kokenut lastenhoitaja
Eli nuo 8-10euroa tunnilta voit unohtaa, eivät koulutetutkaan lastenhoitajat niin paljoa ansaitse.Vertailun vuoksi: minä olen kokenut lastenhoitaja ja veloitan 12€/h (Pohjois-Suomi). Maksaisin opiskelijalle ehkä 7-8€/h.
- jep jep
kokenut lastenhoitaja kirjoitti:
Vertailun vuoksi: minä olen kokenut lastenhoitaja ja veloitan 12€/h (Pohjois-Suomi). Maksaisin opiskelijalle ehkä 7-8€/h.
12e tunti???? No huh huh!!!! Pientä rajaa nyt sentään siinäkin...
- jpg
jep jep kirjoitti:
..tienaan 11e/h. Tosinkin kaupungilla työskennellen. Kyllä minusta 10e/h on kohtuullinen vaatimus. Mikäli koulutetun haluaa. En minä ainakaan lähtisi pois päiväkodista perheeseen, josta saisin huomattavasti vähemmän korvausta.
12e/h ei ole liioittelua. Lasten hoito, kasvatus ja huolenpito on hyvin vastuullista ja toisinaan melko vaativaakin puuhaa. - kokenut lastenhoitaja
jep jep kirjoitti:
Kai tässäkin työssä pitäisi koulutetulle tai kokeneelle maksaa enemmän, ihan niinkuin muillakin aloilla? Kaikki perheet eivät halua maksaa 12 euroa, joten he silloin valitsevat niistä kokemattomammista hoitajista. Minä tiedän oman arvoni, ja perheet mielellään maksavat 12€/h ammattitaidostani.
- z
kokenut lastenhoitaja kirjoitti:
Kai tässäkin työssä pitäisi koulutetulle tai kokeneelle maksaa enemmän, ihan niinkuin muillakin aloilla? Kaikki perheet eivät halua maksaa 12 euroa, joten he silloin valitsevat niistä kokemattomammista hoitajista. Minä tiedän oman arvoni, ja perheet mielellään maksavat 12€/h ammattitaidostani.
Riippuu varmaan hoitajan koulutuksesta ja iästä ja työajasta.
Itse nuorena noin 14-17 -vuotiaana kävin hoitamassa kylälläni muutamassa perheessä lapsia. Töitä oli noin 2-5h kerrallaan ja keskimäärin 4-5 iltana kuussa. Veloitin tuolloin 5€/h.
Joskus vanhemmat antoivat enemmänkin.
Yleensä sain kuitenkin käteen illasta 20-40 € ja se oli hyvin nuorelle tytölle.
Jos hoito on kouluttamattoman tytön tapa kerätä rahaa omiin harrastuksiin ja menoihin, voi mielestäni maksaa vähän vähemmänkin. Mutta jos palkkaisin jonkun ihan vakituisiin töihi tai esim kesätöihi tai pidemmäksi ajaksi maksaisin varmaan n. 8€/h.
Mielestäni se on hyvä tuntipalkka.
Henkilökohtaisena avustajana keski-ikäiselle naiselle sain 18-vuotiaana 8,5€/h miinus tietenkin verot, joten ei lastenhoitajan tarvitse saada enempää (on kuitenkin vähän helpompi työkin). - vghjkljjb
z kirjoitti:
Riippuu varmaan hoitajan koulutuksesta ja iästä ja työajasta.
Itse nuorena noin 14-17 -vuotiaana kävin hoitamassa kylälläni muutamassa perheessä lapsia. Töitä oli noin 2-5h kerrallaan ja keskimäärin 4-5 iltana kuussa. Veloitin tuolloin 5€/h.
Joskus vanhemmat antoivat enemmänkin.
Yleensä sain kuitenkin käteen illasta 20-40 € ja se oli hyvin nuorelle tytölle.
Jos hoito on kouluttamattoman tytön tapa kerätä rahaa omiin harrastuksiin ja menoihin, voi mielestäni maksaa vähän vähemmänkin. Mutta jos palkkaisin jonkun ihan vakituisiin töihi tai esim kesätöihi tai pidemmäksi ajaksi maksaisin varmaan n. 8€/h.
Mielestäni se on hyvä tuntipalkka.
Henkilökohtaisena avustajana keski-ikäiselle naiselle sain 18-vuotiaana 8,5€/h miinus tietenkin verot, joten ei lastenhoitajan tarvitse saada enempää (on kuitenkin vähän helpompi työkin).8€/tunti,
- MLLn hoitaja
Eli nuo 8-10euroa tunnilta voit unohtaa, eivät koulutetutkaan lastenhoitajat niin paljoa ansaitse.MLL:n palkka on nykyisin 8,2e/h. Sunnuntaista tulee tuplana.
- s
Riippuu työstä, jos lastenhoitajalla on esim 2-3 h aikaa vaan löhöillä kun lapsi nukkuu en itse kyllä maksa tästä täyttä hintaa.
Maksoin edelliselle hoitajallemme 8e/h. Mutta tähän hintaan sisältyi päiväunien aikana siivousta.- hyväksikäytetty
on sukua täti/ iso täti, sitä ei arvosteta kovin suuresti, vaikka lapsia kolme hoidossa 2-5 vuotiaita vilkkaita naperoita ei niistä tartte maksaa mitään, ei edes ruokarahaa!
- -nnn-
Mieti mitä olet valmis maksamaan tuntemattomalle joka hoittaa Maailman tärkeintä aarrettasi ?!
- m
Koulutettu lastenhoitaja saa noin 12-13e/h, tosin itse maksaisin yhdestä lapsesta opiskelijalle 9e/h.
- -mkos-
m kirjoitti:
Koulutettu lastenhoitaja saa noin 12-13e/h, tosin itse maksaisin yhdestä lapsesta opiskelijalle 9e/h.
Moi! Itse olen 15-vuotias tyttö ja olen hoitanut lapsia n.vuoden. Olen ollut ja olen vieläkin perheessä jossa on 6 lasta(1,4,5,7,8,9 vuotiaat). Hoidan heitä yleensä viikonloppuisin,mutta arki-päivinäkin melko useasti. Saan palkkaa 3e/h ja jos menee yli 5tunnin niin niistä ylimenevistä tunneista 5e/h. Esim. jos olen lauantaina 9-17 saan siitä 30e,mutta jos olen vaikka lauantaina 9-12 niin saan siittä 9e. Ja olen alkanut miettimään tätä palkkaa. Onko se oikeasti sopiva?? Minusta se on liian pieni,sillä teen myös kotitöitä siellä samalla mm. Tiskikoneen täyttöä/tyhjennystä, lasten huoneiden siivousta,ruoan laittoa,imurointia yms. Heillä on myös hevosia joten joudun joskus viemään niille vettä ja heinää.Kertokaa te mitä itse saatte palkkaa ja mitä joudutte siihen tekemään?? .. ja tähän loppuun vielä voisin mainita että jos jollakulla olisi tarjota minulle hoitoon lapsia,niin olisin kiinnostunut erittäin paljon.(Haluaisin perheeseen hoitamaan lapsia,jossa ei olisi ihan näin montaa lasta..kotitöitä yms. voisin kyllä tehdä.) Minulla on kokemusta myös vauvojen hoidosta 4kk:ikäisestä eteenpäin(äidin kaverin vauva ollut minulla useasti hoidossa joka on vasta 4kk).Jos tarvitsette lapsellenne/lapsillenne luotettavaa ja hyvää hoitajaa ottakaa yhteyttä sähköpostilla.
[email protected] - jee_
-mkos- kirjoitti:
Moi! Itse olen 15-vuotias tyttö ja olen hoitanut lapsia n.vuoden. Olen ollut ja olen vieläkin perheessä jossa on 6 lasta(1,4,5,7,8,9 vuotiaat). Hoidan heitä yleensä viikonloppuisin,mutta arki-päivinäkin melko useasti. Saan palkkaa 3e/h ja jos menee yli 5tunnin niin niistä ylimenevistä tunneista 5e/h. Esim. jos olen lauantaina 9-17 saan siitä 30e,mutta jos olen vaikka lauantaina 9-12 niin saan siittä 9e. Ja olen alkanut miettimään tätä palkkaa. Onko se oikeasti sopiva?? Minusta se on liian pieni,sillä teen myös kotitöitä siellä samalla mm. Tiskikoneen täyttöä/tyhjennystä, lasten huoneiden siivousta,ruoan laittoa,imurointia yms. Heillä on myös hevosia joten joudun joskus viemään niille vettä ja heinää.Kertokaa te mitä itse saatte palkkaa ja mitä joudutte siihen tekemään?? .. ja tähän loppuun vielä voisin mainita että jos jollakulla olisi tarjota minulle hoitoon lapsia,niin olisin kiinnostunut erittäin paljon.(Haluaisin perheeseen hoitamaan lapsia,jossa ei olisi ihan näin montaa lasta..kotitöitä yms. voisin kyllä tehdä.) Minulla on kokemusta myös vauvojen hoidosta 4kk:ikäisestä eteenpäin(äidin kaverin vauva ollut minulla useasti hoidossa joka on vasta 4kk).Jos tarvitsette lapsellenne/lapsillenne luotettavaa ja hyvää hoitajaa ottakaa yhteyttä sähköpostilla.
[email protected]Mkos, jos et ole trolli, niin herranjumala, en ikinä suostuisi sinuna, hoidat KUUTTA lasta kolmen euron tuntipalkalla? Ja teet kotityöt päälle? Huh. Ei onnistuisi kyllä, jotain arvostusta sentään.
Itse hoidan kahta lasta, toinen 6kk ja toinen 2v (samassa perheessä siis), tuntipalkka on 7 €. Toisessa perheessä sain kuudesta yöstä 200 €, menin kun lapsi nukkui/oli menossa nukkumaan ja lähdin kun se edelleen nukkui.
- Kokenut opiskelija.
Olen itse opiskelija (16v) ja olen jo muutaman vuoden ajan hoidellut lapsia vaihtelevalla tuntipalkalla. Olin tässä nyt etsimässä sopivaa tuntipalkkaa työhakemukseen. Sillä olen saanut luvan laittaa ilmoitukseni päiväkodin ilmoitustaululle. :D yritin etsiä tuntipalkkaa joka olisi tarpeeksi minulle muttei liikaa vanhemmille. Olen enimmkseen pitönyt 7e tunti jaminulla on mll.n lastenkaitsemiskurssi käytynä sekä paaaaljon kokemusta eri ikäisitä tutuista sekä tuntemattomista lapsista ja olen päätynyt tulokseen että se 7-8e tunti on opiskelijalle hyvä palkka jos hän asuu 10-20 km säteellä.. jos tulee kauempaa niin sitten ehkä 8-10 e tunti :D
- Ammattilainen
Olen koulutettu ja kokenut kasvatusalan ammattilainen pääkaupunkiseudulta. Opiskelijana sain 6-8 euroa/tunti. Mielestäni 8 euroa opiskelijalle sopiva tuntipalkka. Ja ammattilaisena tuntipalkkatoiveeni on 10 euroa/tunti. Enempää en kehtaisi pyytää ja matkat on hoitajan omaa aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1802025
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1601745Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461696- 1231473
Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1561248Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia541145Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen581010- 70919
Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P26897- 15889