vetävätkö kovasti

kapea hihna

Vetävätkö vinttikoirat paljon olleenkaan kun oon huomannut, et niillä on tosi kapea hihna???

6

1134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • terristi

      kait se vinttikin on ja harvoin ne lenksalla näyttelyhihnalla käy. Normihihna meillä ainakin on ja opetettu olemaan vetämättä, vaihtelevalla menestyksellä tosin, eli saaliiksi kuvittelemansa perään saattaa tehdä äkkinykäisyn. Vilkaiseppa joskus millainen panta vintillä on, harvoin niillä on kapeaa pantaa vaan erityinen vinttaripanta joka on paikoitellen leveämpi kuin tavallinen panta, tämä mm. estää hieman kaularangan vammoja noissa kovissa nykäisyissä.

      • summerwoman_86

        koirapuistossa kahdella salukilla sellaset leveät


      • taas tätä
        summerwoman_86 kirjoitti:

        koirapuistossa kahdella salukilla sellaset leveät

        Leveä vinttikoirapanta on paljon turvallisempi vinttikoiralle. Ne jotka rakastavat vinttareitaan, hankkivat sellaisen.

        Vinttikoirat ovat ihan samanlaisia kuin muutkin koirat vetämisen kohdalla. Toiset vetää ja toiset eivät.


      • Pelle peloton
        taas tätä kirjoitti:

        Leveä vinttikoirapanta on paljon turvallisempi vinttikoiralle. Ne jotka rakastavat vinttareitaan, hankkivat sellaisen.

        Vinttikoirat ovat ihan samanlaisia kuin muutkin koirat vetämisen kohdalla. Toiset vetää ja toiset eivät.

        Tarpeettoman vetämisen ym huonon käytöksen opetettua helpommin pois kuin vinttikoirilta.


      • Vinttipää
        Pelle peloton kirjoitti:

        Tarpeettoman vetämisen ym huonon käytöksen opetettua helpommin pois kuin vinttikoirilta.

        Oma vinttari kulkee nätisti, paitsi silloin kun on kylmä tai erikoisen kova hätä päästä tekmään pissat hyvään paikkaan. Nykimisestä se ei pidä ollenkaan. Valjaat hyvät jos on paljon pupuja liikenteessä niin kaulaan ei kohdistu sitä kaikkea voimaa minkä se saa aikaan parilla juoksu askelella, sitten on ihan pakko pysähtyä itsekkin.LEVEÄ vinttari mallinen panta miellyttävä ja saa myös kauniin näköisinä. Pantakin pysyy päässä. Omalla koipeliinilla on puoli kuristavakin tosin se ei pahemmin kurista vaan ylettyy tiukaksi pannaksi jos pääsee vetämään, esim kiinnostuu lentävistä roskista tai ei haluaisi mennä portaita ylös ym... jolloin tavallinen panta voi luiskahtaa suipon pään yli.
        Vinttari on herkkä koira joka ei tarvitse kovaa koulutusta eikä omaa miellyttämishalua. On myös itsepäinen ja älykäs, mutta kiintynyt laumaansa ja rauhallinen sisällä, energinen ulkona. Ainakin meidän vinttipäät.


      • koirulu
        Vinttipää kirjoitti:

        Oma vinttari kulkee nätisti, paitsi silloin kun on kylmä tai erikoisen kova hätä päästä tekmään pissat hyvään paikkaan. Nykimisestä se ei pidä ollenkaan. Valjaat hyvät jos on paljon pupuja liikenteessä niin kaulaan ei kohdistu sitä kaikkea voimaa minkä se saa aikaan parilla juoksu askelella, sitten on ihan pakko pysähtyä itsekkin.LEVEÄ vinttari mallinen panta miellyttävä ja saa myös kauniin näköisinä. Pantakin pysyy päässä. Omalla koipeliinilla on puoli kuristavakin tosin se ei pahemmin kurista vaan ylettyy tiukaksi pannaksi jos pääsee vetämään, esim kiinnostuu lentävistä roskista tai ei haluaisi mennä portaita ylös ym... jolloin tavallinen panta voi luiskahtaa suipon pään yli.
        Vinttari on herkkä koira joka ei tarvitse kovaa koulutusta eikä omaa miellyttämishalua. On myös itsepäinen ja älykäs, mutta kiintynyt laumaansa ja rauhallinen sisällä, energinen ulkona. Ainakin meidän vinttipäät.

        Oisko skotista vetokoiraksi, en tarkoita että oikee harrastettas mut potkuri ja pulkan vetoa
        eihän koira siitä rasitu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1228
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      88
      800
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      759
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      117
      517
    Aihe