alhainen verenpaine lääkkeestä

huimaaja

minulla oli 80 mg telmisartanumia sisältävää lääkettä korkeaan verenpaineeseen. se laskettiin 40 mg, koska minulla laski yllättäin paineet todella alhaiseksi ja tuli rintakipuja yöllä mm. Nyt yhä paineet ovat keskipäivällä 95/65 ja on huono olo vieläkin. illalla paineet kohoavat ja myös sitten kun on ollut esim stressitilanteessa ja mittaa paineet sen jälkeen ( 135/89), nyt minua häritsee jotenkin, miksi se heittelee näin. onko jollakin tietoa, voiko tuota tablettia ottaa esim 20 mg aamulla ja iltapäivällä toiset 20 mg? olen todella väsynyt ja masentunutkin, mikä ei ole luonteelleni tyypillistä.kaiken huippuna lääkärini ei älynnyt että verenpaineeni voi olla liian alhainen kotona vaan lähetti minut rintakipujen vuoksi ekg:en ja verensokerit tarkistettiin.siellä verenpaine oli 130/89 kun mittasivat paineet ( tosin olin juonut kahvia ja juossut lääkärille kiireessä...oman ehdotukseni ja kotimittaus listan vuoksi suostuivat vihdoinkin alentamaan lääkemäärää.olisin onnellinen, jos joku neuvoisi minua!

2

1044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutkittu kilpirauhanen?

      Häiriöt kilpirauhasen toiminnassa voivat vaikuttaa myös verenpaineeseen. Kannattaa vaikka googlettaa Kilpirauhasfoorumi, saat lisää tietoa sieltä.

    • heittelee

      ja pyörryttää.Siis uusi lääke tai uusi sairaus jne.
      En tunne mainitsemaasi lääkeainetta,mutta kokemusta on lääkkeiden "jengaamisesta" sopiviksi, että toimivat sekä sydänsairauteeni, että aiemmin normaaliiin paineeseeni.

      Ihan hyväja normaalia, että otettiin EKG ja muita rutiineja. "Juokseminen" tuskin parantaa tilannetta ennen mittausta.

      Neuvoisin,jos osaisin, mutta toivon, että pian pääset tasapainoon. Lääkkeiden vaikutus tasaavasti ei ole aina huippunopeaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe