Hei!
Kärsin tammikuusta lähtien keskivaikeasta masenuksesta, mieleni on tehnyt kauan jo ottaa koira. Ystäväni vähän kummastelivat ajatusta, ilmeisesti luulivat etten jaksa koiraani hoitaa, mutta päinvastoin on käynyt, koira on tuonut mulle elämän voimaa ja energiaa? Miksi ihmiset paheksuvat, eikö masentuneella voi olla koiraa? Luulisin että on samat oikeudet kuin muillakin ihmisillä?? Minulle sanottiin että entä jos joudut sairaalaan ym. mutta eihän niin voi elämäänsä elää peläten että joutuu sairaalaan, onhan tässä elettävä niinkuin muutkin ihmiset. Minulle ainakin tuo koira tuo lohtua ja sisältöä elämääni, joten onko väärin olla siitä onnellinen...
Masennus ja koira
11
807
Vastaukset
- ...
voihan koirasta voi olla toipumisessa apuakin - olisi joku jonka takia tulisi lähdettyä ulos joka päivä. Minulla ei ole. Jos olisin ystäväsi tarjoutuisin ainakin sitten auttamaan koiran kanssa jos joutuisit sairaalaan...
- koirallinen12
koirasta on ollut minulle todella paljon seuraa... tuo on vielä pentu niin vikeltää jokapaikassa... en kadu yhtään että olen sen hankkinut. En halua ajatella sairaalaan joutumista, onneksi on päiväsairaala vaihtoehtojakin olemassa, joten uskon ettei koirani joudu kärsimään masennuksestani ainakin siihen pyrin.
- koiraihmeinen
koirallinen12 kirjoitti:
koirasta on ollut minulle todella paljon seuraa... tuo on vielä pentu niin vikeltää jokapaikassa... en kadu yhtään että olen sen hankkinut. En halua ajatella sairaalaan joutumista, onneksi on päiväsairaala vaihtoehtojakin olemassa, joten uskon ettei koirani joudu kärsimään masennuksestani ainakin siihen pyrin.
Minä sain koiran, kun muutin omaan asuntoon. Olin ollut vakavasti masentunut.
Minua se auttoi, olisin varmaan vieläkin masiksessa, jos tuo pikku otus ei olisi tullut! :) Ei sitä pitäisi paheksua..
Minkä rotuinen koirasi on?
;) - koirallinen12
koiraihmeinen kirjoitti:
Minä sain koiran, kun muutin omaan asuntoon. Olin ollut vakavasti masentunut.
Minua se auttoi, olisin varmaan vieläkin masiksessa, jos tuo pikku otus ei olisi tullut! :) Ei sitä pitäisi paheksua..
Minkä rotuinen koirasi on?
;)koirani on sekarotuinen, sellainen pieni palleroinen... pentu vasta eli kyllä siinä hoitamista on, mutta tuo elämänilo ja energia mikä koirassa on, se tarttuu.. olen jo niin rakastunut koiraani että teen kaikkeni jotta voin pitää sen. Itse olen huomannut myös, että masennukseni on helpottunut huomattavasti tuon pennun myötä ja olen paljon energisempi. Pennussani on chihuahuaa ja springerspanielia.. :-)
- mulla
koirallinen12 kirjoitti:
koirani on sekarotuinen, sellainen pieni palleroinen... pentu vasta eli kyllä siinä hoitamista on, mutta tuo elämänilo ja energia mikä koirassa on, se tarttuu.. olen jo niin rakastunut koiraani että teen kaikkeni jotta voin pitää sen. Itse olen huomannut myös, että masennukseni on helpottunut huomattavasti tuon pennun myötä ja olen paljon energisempi. Pennussani on chihuahuaa ja springerspanielia.. :-)
on cavalier uros.
Ois voinu mennä lenkille joskus :D - koirallinen12
mulla kirjoitti:
on cavalier uros.
Ois voinu mennä lenkille joskus :DMiksei sitä lenkille olis voitu mennä... ihan hyvin, mutta voi olla ettei asuta lainkaan samassa kaupungissa, ikävä kyllä tuo ei oo vielä saanu sitä vahvistusrokotetta niin en anna sen vielä olla muiden koirien kans tekemisissä.. :-)
- ymmärrettävää
koirallinen12 kirjoitti:
Miksei sitä lenkille olis voitu mennä... ihan hyvin, mutta voi olla ettei asuta lainkaan samassa kaupungissa, ikävä kyllä tuo ei oo vielä saanu sitä vahvistusrokotetta niin en anna sen vielä olla muiden koirien kans tekemisissä.. :-)
se on sitten niin pieni:) oma koira tuli vasta vuodenikäisenä, niin en tiedä oikein noista pentu jutuista mitään:)
asun helsingissä
- laurel
Ymmärrän sinua täysin.Nauti koirastasi:)Itselläni kävi niin,että kun koirani kuoli,meni ystävän lisäksi siinä paljon elämän iloa.Ei sinun tarvitse selitellä kenellekkään mikä tekee sinut iloiseksi ja auttaa jaksamaan.Ehkä ihmiset vain kummastelevat miten masentunut jaksaa hoitaa koiraa,koska onhan siinä eläimessä paljon työtä.Älä muista välitä.Kivaa kevättä!
- koira ois hyvä idea
moi, en tiedä auttaako tämä mitään, mut laitan tähän oman tarinani, miten selvisin masennuksesta,ahdistuksesta ja peloista. jos haluat kokeilla jotain luontaishoitoja lääkkeiden sijaan, niin ne ovat todellakin auttaneet monilla, älä luovuta, toivoa on! ja mun mielestä koira olisi hyvä idea, koiranomistajillahan kerrotaan olevan vähemmän masennusta yms, ehkä jotenkin vaistomaisesti alitajuisesti tunnet, että koira helpottaisi oloasi. ja luontaishoidoista vielä, silloinkin on ollut apua kun masennuslääkkeet eivät auttaneet, joten aina kannattaa kokeilla! tässä se on;
mä sain apua eri luontaishoidoista, jotka auttoi masennukseen, ahdistukseen, pelkoihin,pakkoajatuksiin yms, kun en uskaltanut masennuslääkkeitä käyttää, ja luin paljon mitkä luontaistuotteet auttaa mielenterveyden ongelmiin, tässä kaikki jutut mitä käytin (ja nämä ihan oikeasti auttoivat): mäkikuismaa (masennukseen) valeriaanaa ja kärsimyskukkaa (ahdistukseen, jännitykseen, pelkotiloihin, rauhoitti ja rentoutti). E-EPA-kalaöljyä (myös pellavansiemenöljy on kuulemma hyvä, siinä samoja omega 3-öljyjä) ja sinkkiä, magnesiumia ja dolomiittia (tutustuin ortomolekulaariseen lääketieteeseen jossa mielenterveyden ongelmia hoidetaan vitamiinein, mineraalein ja rasvahapoin, ja näin tasapainotetaan ja hoidetaan aivoja ja hermojärjestelmää ja näin mieli paranee) ja bachin kukkatipat olivat mulle tosi suuri apu: bachin kukkatippoja on 38 erilaisiin ongelmiin, kuten masennukseen, pelkoihin, päättämättömyyteen, ahdistukseen, vihaan yms ja niiden käyttö on tosi helppoa; 2 tippaa jokaista valittua kukkatippaa (samanaikaisesti voi käyttää 5 eri tippaa) lasiin vettä ja pari kulausta päivän mittaan. esim. mimulus ja aspen auttavan pelkoihin, rock rose kauhuun, cherry plum kun pelkää tulevansa hulluksi ja menettävänsä kontrollin ja tekevänsä jotain mitä ei halua, kun ei vaan kestä enää, white chestnut mieleen tunkeutuviin epämielyttäviin ajatuksiin, joista ei pääse eroon, mustard syvään masennukseen, gentian ja gorse toivottumuuteen jne. näitä tippoja saa luontaistuotekaupoista, noita yrttejä ja E-EPA:aa saa apteekeista. lisäksi jätin kaiken kofeiinin ja suurimmaks osaks sokerit, lisäaineet ja valkoiset vehnäjauhot (ortomolekulaarisessa lääketieteessä vitamiinien yms. ohella suositellaan myös gluteenitonta dieettiä, koska gluteiini aiheuttaa joissakin paitsi fyysisiä, myös psyykkisiä oireita, jos gluteeniallergia on voimakas, esim. autismista kärsiviä gluteeniton dieetti on auttanut paljon, se on suosittu ja hyväksikoettu apu). oon lukenut paljon netistä ja kirjoista mielenterveyden ongelmien luonnonmukaisesta hoidosta, ja toivottomissakin tilanteissa ovat monet apua saaneet. kirja joka auttoi mua tosi paljon oli tommy hellstenin "saat sen mistä luovut" se helpotti oloa ja toi levollisuutta ja rauhaa. toivon sulle joka tapauksessa kaikkea hyvää ja että elämä hymyilisi sulle, joku sanoi joskus että kun on ollut tarpeeksi sadetta, on auringon aika. - Lemmikki!
Hyvä kun otit koiran,se on aina vilpitön ystävä ulos on mentävä oli ilma mikä hyvänsä,pidä huolta itsestäsi ja uudesta lemmikistä,se vaatii huolen pitoa niinkuin me kaikki!kaikkea hyvää teille molemmille!
- koirallinen12
En, ole katunut lainkaan että otin koiran! Päinvastoin olen saanut elämääni tarkoitusta, koirani on se joka nostaa minut aamuisin ylös sängystä, kun tuntuu ettei ole mitään tarkoitusta nousta. Nyt minulla on tarkoitus. Kaikkea hyvää sinullekin! :-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043085Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881342
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481206Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze120992Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793