Mikä vaivaa nurmikkoani?

Tepa71

Nurmikko kylvetty viime vuonna, ja lähti tosi hyvin kasvamaan. Nyt lumien sulettua ei ala vihertämään millään (paitsi reunoilta), vaikka olen haravoinut kauttaaltaan. Mistähän johtuu, ja mitä tälle pitäisi tehdä? Onko toiveita, että lähtee kasvamaan ihan itsekseenkin?

5

1259

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiaan...... :)

Palatkaamme asiaan kesäkuussa: jos SITTEN ei viherrä koko nurmikko, niin sitten mietitään! Nurmikon vihertymisen nopeus on TÄYSIN riippuvaista siitä, millaisella paikalla nurmikko sijaitsee, onko täysin auringossa vai varjossa kokonaan tai osin jne. Älä vielä stressaa, äläkä vaan mene repimään nurmikkoa pois hätäisenä!

• Tepa71

naapureilla vihertää jo kunnolla, ja meidän nurmikko on ihan kamala... =( Luulisi, että edes suunnilleen samaan tahtiin kasvaisi viereisessä pihassa... ?

• vaikuttaa
        Tepa71 kirjoitti:

naapureilla vihertää jo kunnolla, ja meidän nurmikko on ihan kamala... =( Luulisi, että edes suunnilleen samaan tahtiin kasvaisi viereisessä pihassa... ?

Onko molempien pihojen nurmikot kylvetty samaan aikaan? Onko samanlainen multa, onko huolehdittu mullan kastelusta sekä ennen nurmikon kylvämistä että kylvämisen jälkeen ja kasvukaiden aikana? Onko syys-/kevätlannoitukset tehty? Kalkitus?

Nurmikon kasvu heijastaa aika hyvin maaperän kuntoa, eli siitä kasvupohjasta kannattaa pitää hyvin huolta.

• edelliseen...
        vaikuttaa kirjoitti:

Onko molempien pihojen nurmikot kylvetty samaan aikaan? Onko samanlainen multa, onko huolehdittu mullan kastelusta sekä ennen nurmikon kylvämistä että kylvämisen jälkeen ja kasvukaiden aikana? Onko syys-/kevätlannoitukset tehty? Kalkitus?

Nurmikon kasvu heijastaa aika hyvin maaperän kuntoa, eli siitä kasvupohjasta kannattaa pitää hyvin huolta.

Myös haravoinnilla on suuri merkitys, eli jos nurmikkoa haravoi sitä mukaa kuin se lumen alta paljastuu, niin sitä nopeammin nurmikko alkaa vihertää. Jos haravoi vasta sitten kun joka paikasta on lumet lähteneet, niin vihertyminen alkaa tietenkin myöhemmin - johtuu muunmuassa siitä, että lumien lähdettyä ei mistään tule enää kosteutta - siis jos ei satele vettä.

• jospas***

erot naapuriin saattavat selittyä myös nurmikoiden ikä-perusteella. Eli sinun nurmi on perustettu viimevuonna ja naapurin vaikka vuosia sitten. Naapurin nurmikko on ns. paikkansa ottanut ja sinulla vielä hakee paikkaansa.
      Kyllä se sinunkin siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      145
      1125
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      117
      1017
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      765
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      213
      758
    5. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      25
      706
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      63
      705
    7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      135
      696
    8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      57
      612
    9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      38
      588
    10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
      Pyhäjärvi
      57
      541
    Aihe