pesupähkinät

hei, itse ostin kun kuulin että SA-MU pesupähkinät joita luontaistuotekaupoista saa ovat hyvä hiusten pesuaine.

keitetään liuos ja käytetään shampoon tavoin, minä pesen sillä pari kertaa viikossa ja muulloin riittää pelkkä huuhtelu vedellä, pitkätkin hiukset selvittyvät pesun jälkeen tosi helposti.

ärtyvä päänahkani on hyvä nykyään, samoja pähkinöitä käytetään myös pyykin pesuun ja omasta pyyhepyykistäni tuli ihanan pehmeätä
21057
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Olen käyttänyt pyykin pesuun jo n. vuoden verran pesupähkinää jauheen muodossa.

Ruohonjuuresta ostan.

Pesupalloon vaan vettä ja laitetaan mikroon kuumenemaan ja sitten 2 tl jauhetta sekoitetaan joukkoon. Annetaan tekeytyä jonkun minuuutin ja avot tulee puhdasta, pehmeää ja hyväntuoksuista pyykkiä.

Ja on todella ekologista eikä sotkeennu pyykkikone sakasta.

Äänestä

saponiinia, joka on noiden pähkinöiden se vaikuttava aine, ole myös Suomessa yleisessä puutarhakasvissa, suopayrtissä. Se on villiintynyt jkv niinkuin lupiinikin mutta ei ihan niin paljoa. Kauniit vaaleanpunaiset kukat.

http://koti.mbnet.fi/~akvanet/suopayrtti.htm

Äänestä

Kommentoi aloitusta

käyttäjä kirjoitti:

hei, itse ostin kun kuulin että SA-MU pesupähkinät joita luontaistuotekaupoista saa ovat hyvä hiusten pesuaine.

keitetään liuos ja käytetään shampoon tavoin, minä pesen sillä pari kertaa viikossa ja muulloin riittää pelkkä huuhtelu vedellä, pitkätkin hiukset selvittyvät pesun jälkeen tosi helposti.

ärtyvä päänahkani on hyvä nykyään, samoja pähkinöitä käytetään myös pyykin pesuun ja omasta pyyhepyykistäni tuli ihanan pehmeätä

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu