Viimeinkin löysin tuotteen ilmavaivoihini ja vatsan turvotukseen. Lähes kaikki epätoivoa myöten on tullutkin kokeiltua. Mutta lääkärini selitti perusteellisesti, mikä saa aikaan ilmavaivat. Eivät rasvat tai proteiinit, vaan sulamattomat hiilihydraatit, jotka paksusuolen bakteeristo saa käymään. Toki rasvainen ruoka voi lisätä ilmavaivojen pahaa hajua.
Alfa-galaktosidaasi on entsyymi, jota monet kasvikset, viljatuotteet ja vihannekset sekä hedelmät sisältävät, mutta eivät riittävissä määrin ja kun ruoka-aineita kuumennetaan, tuo entsyymi hajoaa. Tuota noissa terveellisissä ruoissa olevia pitkäketjuisia sokereita pystytään pilkkomaan kuitenkin ravintolisänä saatavalla alfa-galaktosidaasilla (Sinaire Forte on yksi kauppanimi; tämä ei ole mainos!), joka on ainakin minut pelastanut. Se pilkko sulamattomat hiilarit sulavaan muotoon ja estää näiden jäämisen käymistilaan paksusuoleen.
Toki tupakointi ja purukumin syöminenkin voivat pahentaa paineentunnetta vatsassa ja lisätä ilmavaivoja, mutta pääsyy on nuo hiilarit. Ja terveellinen ruokavalio vain nyt sisältää noita hiilihdydraattia ja siitä haluan nauttia. Kiitos, tälle lääkärille, joka selitti minulle perusteellisesti tätä "tadinkuvaa". Nyt otan Sinairen ennen jokaista terveellistä ruokaa ja saan nauttia siitä ilman vatsanturovtuksia ja ilmavaivoja ja istua kokouksessa ihan rauhassa häiritsemättä muita ja häiriintymättä itse :)
alfa-galaktosidaasi
15
5142
Vastaukset
- vastauksia....
Voitko antaa paremmin tietoa valmisteesta.
1. Paljonko se maksaa?
2. Mistä saa?
3. Montako pilleriä on mukana ja miten usein sitä pitää ottaa?
4. Missä ajassa ongelmat vähenivät?
5. Missä lääkärissä tuota suositeltiin?- tuote
minullakin.ei mitään ongelmia ole enään ollut suoliston kanssa!
ei tarvitse enään ottaa lääkettä kuin sillointällöin jää monta päivää väliinkin lääkkeistä kun suolisto pelaa hyvin.kaksi viikkoa käytin säännöllisesti nyt vain tilapäisesti.kaikki toimii ja olen tosi virkeä nykyjään.en huomaa suoliston olemassaoloa enään ollenkaan koska se ei häiritse minua. - ex-turpoaja
1. Paljonko se maksaa?
Sinaire löytyy sekä 30 ja 100 tablettin, jota itse käytään, pakkauksissa. Isomman paketin hinta on siinä 30 euron luokkaa. Mutta en tarvitse sitä aina - ainoosataan kyn syön niitä ruokavalioita (hedelmiä, vihanksia (parsa ja sipuli minulle pahimmat), viljatuotteita ja palkokasveja)
2. Mistä saa?
Apteekista
1-3 riippuen annostuksesta pari kertaa päivässä. Oma kulutus n. 2-3 tabl/päivä
Minulla 1-2 päivässä. Ystävättärerni nautti ensimmäisen peruna-aterian 5 vuoteen ilman oireita eli vaikutus oli välitön.
5. Missä lääkärissä tuota suositeltiin?
Mikkelin tk:ssa - kokeeksi ostaa
ex-turpoaja kirjoitti:
1. Paljonko se maksaa?
Sinaire löytyy sekä 30 ja 100 tablettin, jota itse käytään, pakkauksissa. Isomman paketin hinta on siinä 30 euron luokkaa. Mutta en tarvitse sitä aina - ainoosataan kyn syön niitä ruokavalioita (hedelmiä, vihanksia (parsa ja sipuli minulle pahimmat), viljatuotteita ja palkokasveja)
2. Mistä saa?
Apteekista
1-3 riippuen annostuksesta pari kertaa päivässä. Oma kulutus n. 2-3 tabl/päivä
Minulla 1-2 päivässä. Ystävättärerni nautti ensimmäisen peruna-aterian 5 vuoteen ilman oireita eli vaikutus oli välitön.
5. Missä lääkärissä tuota suositeltiin?
Mikkelin tk:ssaOstin kokeeksi kyseistä tuotetta eli laitan varmaan palautettakin siitä tähän aiheeseen.
- R.potilas
Tuo kyllä tiedetään mistä ilmavaivat johtuvat, mutta toi lääke kiinnostaa minuakin.
Mua harmittaa kun en voi syödä sorpitolia tai ksylitolia sisältäviä karkkeja tms. ne kun aiheuttaa laksatiivisia oireita. - sanopa
"1 tabletti (400 mg) sisältää: α-galaktosidaasia (lähde Aspergillus niger) 300 GalU.
Makeutusaineet: sorbitoli, asesulfaami k
Muut aineet: aromiaineita, paakkuuntumisenestoaineita, karboksimetyyli- selluloosaa, kasvisperäistä magnesiumstearaattia, piidioksidia."
Aika ristiriitaista, kun laitetaan TABLETTIIN paakkuuntumisenestoainetta... Miksi????
Minkälaisia paakkuuntumisenestoaineita ne ovat, niet täytyisi lukea kans! E536 aiheuttaa yskän mulle kaikissa jauhotuotteissa. Mut miksi tosiaan tablettimuotoisessa valmisteessa sitä on?????- tyytyväinen käyttäjä
Sinaire toimii ainakin mulla, apua on kyllä haettu monesta valmisteesta ja ohjeistuksesta. Sairastan ärtynytä paksusuoli oireihdintaa, jota ei edees lääketiedä kunnolla tunnusta; sanotaan että sulla on ärtunyt paksusuoli kun mitään ei löydy.
Tullaient E536 -kysymykset yms. ovat mun kannalta marginaalikysymyksiä,jos vain valmiste toimii. Kannattaa kokeilla!
- helpotusta saanut
Kiitos vinkistä. En ollut kuullutkaan kyseisestä tuotteesta. Nyt käytän päivittäin 4-6 tablettia. Ei enää vatsanturvotusta ja ilmavaivoja. Ja saan syödä niitä ruokia, jotka ennen olivat pannassa.
- Onko jollain tietoa?
Mitä tuo alfagalaktosidaasi on muuta, kuin entsyymi ? Ei kai sillä ole mitään tekemistä alfa alfa:n , eli sinimailasen itujen kanssa, joille jotkut autoimmuunisairaat ja sle-tautiset ovat yliherkkiä, tai se laukaisee kyseisiä sairauksia ?
Onko ed.mainitulla galaktoosi-intoleranssilla tekemistä mainitsemani allergian tms. kanssa ?- Pierumaisteri
Nyt on apu löytynyt minullekin! olen viikon verran syönyt alfa-galaktosidaasia. Olen pystynyt syömään ihan mitä vain. Ei pierun pierua. Täytyy sanoa, että sinnikäs etsintä- ja kokeilutyö palkittiin. Onkin tätä rapomista kestänyt tosi pitkään. Kaikki on tutkittu, tähystetty on monesti. Miksi lääkärit ei käske kaikkien ilmavaivaisten kokeilla tuota?
- vatsaan sattuu
Pierumaisteri kirjoitti:
Nyt on apu löytynyt minullekin! olen viikon verran syönyt alfa-galaktosidaasia. Olen pystynyt syömään ihan mitä vain. Ei pierun pierua. Täytyy sanoa, että sinnikäs etsintä- ja kokeilutyö palkittiin. Onkin tätä rapomista kestänyt tosi pitkään. Kaikki on tutkittu, tähystetty on monesti. Miksi lääkärit ei käske kaikkien ilmavaivaisten kokeilla tuota?
Sinaire toimi mulla takavuosina ja nyt olisin tarvinnut taas. Mutta eipä ole myynnissä
- Super Alfa
vatsaan sattuu kirjoitti:
Sinaire toimi mulla takavuosina ja nyt olisin tarvinnut taas. Mutta eipä ole myynnissä
Luontaistuotekaupoista löytyy Bioteekin Super Alfagalaktosidaasi, jos Sinairea ei ole enään saatavilla.
- Entinen_IBS
Enzymedican Digest Gold:ssa on myös tuota samaa entsyymiä monen muun hyödyllisen entsyymin lisäksi. Kannattaa ostaa tota Digest Goldia! iHerb.comista saa tilattua halvalla 90tabletin purkin. Täs viel alekoodi millä saa vähän alennusta AHN4322
- Anonyymi
Muutamia vuosia alfagalaktosidaasia käyttäneenä vinkkaan, että vahvuudeltaan 600 GaIU:n tablettia löytyy kotimaiselta valmistajalta nimellä "Keto alfagalaktosidaasi / ruoansulatusentsyymi" (Via Naturale). 60 tabl. maksaa noin 7 eur. Luontaistuoteosastoilta löytyy (mm. Minimani) ja joistakin verkkokaupoista.
Apteekissa myös Nogasin -alfagalaktosidaasia (eri vahvuuksia ja purkkikokoja), mutta se on hintava tuote.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1016931- 474606
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542596Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän41949Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101018Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911001Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j138994Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai241827Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30816Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?176736