kalan savustaminen rivitalossa

sallitteko

Mitäs mieltä olette puukäyttöisestä savustuspöntöstä rivitalon takapihalla? Etäistyys naapurin tuuletusikkunaan vajaa 5 metriä! Näitä ihmetyksiäkin on olemassa, ainakin täällä päin!! Miten savustajien naapurit sietävät moista?

24

5903

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • röökaaminen hyväksytään

asuntojen lähistöllä, ei ruuanvalmistamisesta aiheutunut hajuhaitta liene se isoin ongelma!

• Älä mussuta

Kala on terveellistä, myös savustettuna.

Jos kyseessä ei ole ammattisavustamo, ÄLÄ VALITA!

• tipi83

Entäpä kun naapuriin sattuu kalaallergikko..pelkkä kalan haju jo ainakin itselle aiheuttaa rajut oireet, tyyliin ei henki kulje.

• Joko taas!!!
        tipi83 kirjoitti:

Entäpä kun naapuriin sattuu kalaallergikko..pelkkä kalan haju jo ainakin itselle aiheuttaa rajut oireet, tyyliin ei henki kulje.

Allergikot eivät voi alkaa määräämään naapureidensa elämistä ja siitä mitä he syövät ja miten valmistettuna. Ellet siedä kalaa, etkä sen tuoksua, voit muuttaa vaikka Siperiaan. Mutta sielläkin taidetaan kalastaa ja syödä kalaa.

• timttui83
        Joko taas!!! kirjoitti:

Allergikot eivät voi alkaa määräämään naapureidensa elämistä ja siitä mitä he syövät ja miten valmistettuna. Ellet siedä kalaa, etkä sen tuoksua, voit muuttaa vaikka Siperiaan. Mutta sielläkin taidetaan kalastaa ja syödä kalaa.

voi luoja, tulipas taas siinä joidenkin ihmisten typeryyys todistetuksi!voin vaan sanoa, että kukaan ei taatusti ole allergioitaan valinnut tai halunnut. Ei sille mitään mahda, jos sattuu syntymään allergikoksi, eikä se elämä silloin niin helppoa ole. Juuri tuollaissten sinun kaltaistesi pitäisi muuttaa sinne siperiaan.Tervemenoa!

• Anonyymi
        tipi83 kirjoitti:

Olen allerginen naapureille.
        Eli voisitte vähin äänin painua jonnekin pois mun asunnon lähistöltä. Vaikka Venäjälle.

• älä jätä!!!!!!!!

On se nyt yks vittu jos tupakoitsijat saa vaarantaa terveyden imemällä sätkää ties kuinka monta kertaa pvässä pihalla, mutta ei sais muka kalaa savustaa. Itse olen allerginen tupakan savulle, niin vitun kiva asua rivarissa kun kummallekkin puolelle on muuttanut tupakoivia. Taidan hakea lehmän paskaa kasan pihalle ja käännellä sitä naapureiden harmiksi puolen tunnin välein. Eipä nekään varmaan halua enää oviaan takapihalle avata. Miten kukaan viitsii polttaa tupakkaa siinä ei ole mitään positiivista.

• ajattelematonta ja itsekästä

En minä ainakaan haluaisi hajuhaittoja pihalleni jos vaikka nautiskelisin kauniista päivästä parvekkeellani. Entäs astmaatikot??? Savustuksessahan savuaminen kestää parikin tuntia. Ikkunoiden ja tuuletuskanavien kautta savu kuitenkin tulee sisälle samoin kuin tupakansavukin.
      Savustus sopii vain omakotialueelle tai möikille, jossa naapuri ei ihan vieressä.

• tuntia ?

Johan siinä ajassa savustaa naapureittenkin kalat.

• kestää näin kauan
        tuntia ? kirjoitti:

Johan siinä ajassa savustaa naapureittenkin kalat.

Kyllä tossa seinänaapurissa takapihalla savustuspönttö käryää sen kaks tuntia vähintään, ne lisää pökköä pesään monesti. Tekevätkö kiusallaan vai miks, en tiiä. Ja matalapaineella savut jää leijailemaan ja tunkeutuu hyvin sisälle.

• Savukala on pop

mainitsemasi savustin rivitalon takapihalla. Eipä ole tähän mennessä kukaan vielä valittanut siitä, vaikka onkin toiminut kohta viisi vuotta. Päinvastoin, meillä niin huiput naapurit että mielellämme savustaessamme tarjoamme myös heille savustettua kalaa.

Eihän kukaan normaali asukas savusta päivittäin, ammattikseen sitä tekevät ja myyvät ovat asia erikseen. Korkeintaan kerran kaksi kahden viikon aikana ja yleensä vain kesäisin. Se tuskin on naapurustosi välillä suurin ongelma. Jotenkin voisin ajatella, että haluat vain näpäyttää naapuriasi jostakin ihan muusta syystä alkaneesta asiasta.

Sitä paitsi, on todella outoa jos teillä päin tuulee aina samaan suuntaan eli teille. Meillä nimittäin tuuli määrittelee sen minne päin savustamisesta lähtevä tuoksu leijailee.

Oletko kenties kirjoittanut viestisi provoksi? Vai kateellinen naapurillesi?

• mulle kalaa kanssa

Sano naapurille että sinullekkin kalaa kun tulee niin kova savu,leveä hymy huulilla,mitä tulee tupakointiin niin mitä urputatte vai eikö teillä ole autoa,minä tupakoin eikä ole autoa,kumpi saastuttaa jumalauta enemmän häh,

• Anonyymi
        mulle kalaa kanssa kirjoitti:

Sano naapurille että sinullekkin kalaa kun tulee niin kova savu,leveä hymy huulilla,mitä tulee tupakointiin niin mitä urputatte vai eikö teillä ole autoa,minä tupakoin eikä ole autoa,kumpi saastuttaa jumalauta enemmän häh,

Sinä saastutat enemmän. Mulla ei autoa enkä saastuta tupakallakaan.
        Tupakoitsijoiden terveydenhoito kuuluu tupakoitsijalle itselleen. Keuhkosyöpää tai muitakaan tupakkasairauksia ei saa hoitaa muiden rahoilla.

• isännöitsijä kieltänyt

Asun kaupungin vuokratalossa, jossa on savuttavien tulisijojen käyttö kielletty. Näin siis isännöitsijältä tulleessa kirjeessä lukee. Mutta eipä tuota kukaan noudata.

• jos kaikki hyväksyy

Mutta jos yksikin valittaa savusta isännöitsijälle, niin jos savustaja ei usko ja jatkaa savustamista, niin häätöhän siitä seuraa.

• Kala terveellistä
        jos kaikki hyväksyy kirjoitti:

Mutta jos yksikin valittaa savusta isännöitsijälle, niin jos savustaja ei usko ja jatkaa savustamista, niin häätöhän siitä seuraa.

Muuta jonnekin korpeen, jos normaalia ruuanlaittoa et kestä.

• Anonyymi
        Kala terveellistä kirjoitti:

Muuta jonnekin korpeen, jos normaalia ruuanlaittoa et kestä.

Ei se tunnu normaalilta ruuanlaitolta, kun koko koti on kuin savustamo.
        Minun rivitalonaapurini savustelee aina joskus kesällä ja talvella terassillaan, joka on minun terassini kyljessä ja joudun asumaan kauheassa savussa, vaikka kaikki ikkunani ja oveni ovat kiinni.

• Anonyymi
        jos kaikki hyväksyy kirjoitti:

Oon savustanut ja grillannut kaasugrillillä vuosikymmeniä parvekkeella.
        Ja jatkan edelleen vuosikymmeniä.
        Avaan parvekelasit aina kun teen ruokaa parvekkeella jotta ruuan käryt menee omalta parvekkeelta pois.
        Jos ei kaupunkimainen kerrostaloasuminen maistu niin ainahan voit muuttaa pois.

• saa savustaa

Savustetun kalan tuoksu on herkullinen. Tulee siitä itsellekin nälkä. Tulee mieleen maaseutu ja mummola, ah. Samoin kun naapurit lämmittävät saunaa puulla, tulee arki-illan lenkillä ollessani ihana kesäsauna ja ilta-aurinko mieleen.

Senkus savustat, on nipoa porukkaa jos ei kertaa, paria sulata. Ihmetyttää minuakin vielä tuo tupakoitsijoiden etuoikeus jyrätä. Ja miksi, oi miksi sitä spaddua pitää vetää juuri ikkunoiden alla? Siksi kun ei viitsi kauemmas lähteä! Muutin edellisestä kämpästä kun nuoripari porvarikersat vetivät tupakkaa kaksin käsin. Minulla kaksi tuuletusikkunaa, molemmat vierekkäin. Kesähelteillä oli sitten mukavaa!

Kala on terveellistä! Kala kuuluu kesään! Hyviä savustushetkiä!

• haju

Savukalan ja savustamisen haju on todella yököttävä.
        Joissain kauppojen pihalla kun savukalaa myydään, meinaa oksennus tulla. En todellakaan haluaisi omassa rivitalokodissani haistella savustushajuja. Hyi helvetti!!!!

• tupakoitsijoiden terroria

nykyaikana! Ei voi kodissaan tuulettaa ilman, että koko kämppä alkaa haisemaan naapurin tupakansavulle. Pakko jotenkin kyllä saada nuo savuttelijat aisoihin asuintaloissa. Ei voi meno jatkua näin, että ympärilläolijat kärsivät näiden addiktioiden takia! :P

• muttei
        tupakoitsijoiden terroria kirjoitti:

nykyaikana! Ei voi kodissaan tuulettaa ilman, että koko kämppä alkaa haisemaan naapurin tupakansavulle. Pakko jotenkin kyllä saada nuo savuttelijat aisoihin asuintaloissa. Ei voi meno jatkua näin, että ympärilläolijat kärsivät näiden addiktioiden takia! :P

häiritse jos naapuri polttaa,polttakoon vaikka kotonaan.Itse en ulos menisi pällisteltäväksi mikäli polttaisin.

• Anonyymi

Kalan tuoksu on hyvä, savustetunkin, mutta jos naapurin savustaessa tuntuu, kuin hän savustaisi asunnossasi, niin se ei ole terveellistä.

• Anonyymi
        haju kirjoitti:

Savukalan ja savustamisen haju on todella yököttävä.
        Joissain kauppojen pihalla kun savukalaa myydään, meinaa oksennus tulla. En todellakaan haluaisi omassa rivitalokodissani haistella savustushajuja. Hyi helvetti!!!!

Kaikkea voi savustaa.
        Eri kalat on vain osa savustettavia tuotteita.
        Kanaa, lihaa, kasviksia ja juureksia...
        Savustettu grillikylki, nam. Taidan laittaa savustukseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      325
      7788
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2186
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      177
      1876
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1432
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1297
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1271
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      170
      1241
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1220
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1091
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1039
    Aihe