Kirjoittelinkin jo aiemmin tänne kun leukosyyttini ovat olleet pian kaksi vuotta koholla arvot ovat olleet aina 11-15välillä, nyt viimeksi oli 12. terveyskeskuksessa olen ravannut säännöllisin väliajoin, ja tietenkin lääkärit vaihtuvat koko ajan ja aina uusi lääkäri määrää vain kontrolleja eli uusia verikokeita. itseäni alkaa jo hermostuttamaan kun asiaa ei tutkita tarkemmin, että mistä leukosytoosini mahtaa johtua. nyt on taas lääkäri vaihtunut kun pitäisi keskustella leukosyytoosistani huomenna, toivottavasti tämä lääkäri määräisi minut sisätautilääkärille ja asiaa alettaisiin selvittämään. Onko siis kellään muulla ollut vastaavaa ja oletteko päässeet tutkimuksiin helpolla?
Leukosyytit koholla
8
21660
Vastaukset
- Suotta?
Me kaikkihan emme mahdu verikokeiden viitearvoihin.
Oma leukosyyttiarvoni on aina ollut tuota luokkaa. En ole siitä koskaan ollut huolissani. Viimeksi työterveyslääkäri halusi tutkia asiaa lisää. Yksi verikoe lisää, josta otettiin leukosyyttien erittely. Ei syöpään viittaavaa. Yksi mahdollinen selitys on melko lievä allergiataipumukseni tai sitten se, että tässä kohtaa poikkean valtaväestöstä. - myöskin
asiaa pitäisi selvittää, jos sinulla on koko ajan kahden vuoden ajan ollut tuo leukosytoosi. On joitain veritauteja (esim. krooninen myelooinen leukemia tai krooninen lymfaattinen leukemia) jotka voivat vuosikausia näkyä vain hieman kohonneena leukosyyttitasona. Koita saada se lähete sisätautilääkärille, tai sitten voisit yksityisesti käydä. Todennäköisestihän mitään sairautta ei taustalla ole, mutta hyvähän se on mielenrauhankin vuoksi silti sulkea vakavat syyt pois.
Mahdatko muuten tupakoida, se on aika yleinen leukosytoosin aiheuttaja.- *Inka
eli kannattaa pyytää lääkäriä selvittämään leukkarien erittelyjakauma, se paljastaa kyllä onko jotain pielessä. Noilla arvoilla leukosyytit ovat varsin lievästi koholla.
- ap.
*Inka kirjoitti:
eli kannattaa pyytää lääkäriä selvittämään leukkarien erittelyjakauma, se paljastaa kyllä onko jotain pielessä. Noilla arvoilla leukosyytit ovat varsin lievästi koholla.
mulla on joka kerta tety tuo erittelylaskenta ja en nyt muista ovatko aina olleet samat arvot koholla. tänään sain viimeisimmät tulokset joissa leukosyyttien kokonaisarvo oli 9.2 ja b-liuskatumaiset oli lievästi koholla. tähänastisista verikokeistani nämä arvot olivat lähinnä normaalia kuin koskaan aiemmin. viimeksi kuukausi sitten arvot olivat 12 b-liuskatumaiset koholla ja sitten b-lymfasyytit matalalla.
Ja tottahan toki itseäni mietityttää että mistä moinen johtuu ja ilmeisesti se lääkäreitäkin askarruttaa kun aina niitä verikokeita ja kontrolleja määräävät. huomenna olisi lääkärin soittoaika ja toivon että saisin lähtteen tarkempiin tutkimukiin jos pienintäkään epäilystä jostakin sairaudesta on. - ap.
*Inka kirjoitti:
eli kannattaa pyytää lääkäriä selvittämään leukkarien erittelyjakauma, se paljastaa kyllä onko jotain pielessä. Noilla arvoilla leukosyytit ovat varsin lievästi koholla.
mulla on joka kerta tety tuo erittelylaskenta ja en nyt muista ovatko aina olleet samat arvot koholla. tänään sain viimeisimmät tulokset joissa leukosyyttien kokonaisarvo oli 9.2 ja b-liuskatumaiset oli lievästi koholla. tähänastisista verikokeistani nämä arvot olivat lähinnä normaalia kuin koskaan aiemmin. viimeksi kuukausi sitten arvot olivat 12 b-liuskatumaiset koholla ja sitten b-lymfasyytit matalalla .
Ja tottahan toki itseäni mietityttää että mistä moinen johtuu ja ilmeisesti se lääkäreitäkin askarruttaa kun aina niitä verikokeita ja kontrolleja määräävät. huomenna olisi lääkärin soittoaika ja toivon että saisin lähtteen tarkempiin tutkimukiin jos pienintäkään epäilystä jostakin sairaudesta on. - ap.
ap. kirjoitti:
mulla on joka kerta tety tuo erittelylaskenta ja en nyt muista ovatko aina olleet samat arvot koholla. tänään sain viimeisimmät tulokset joissa leukosyyttien kokonaisarvo oli 9.2 ja b-liuskatumaiset oli lievästi koholla. tähänastisista verikokeistani nämä arvot olivat lähinnä normaalia kuin koskaan aiemmin. viimeksi kuukausi sitten arvot olivat 12 b-liuskatumaiset koholla ja sitten b-lymfasyytit matalalla .
Ja tottahan toki itseäni mietityttää että mistä moinen johtuu ja ilmeisesti se lääkäreitäkin askarruttaa kun aina niitä verikokeita ja kontrolleja määräävät. huomenna olisi lääkärin soittoaika ja toivon että saisin lähtteen tarkempiin tutkimukiin jos pienintäkään epäilystä jostakin sairaudesta on.tänään sitten lekuri minulle soitti ja totesi ettei jatkotutkimuksia tai kontrolleja enään tehdä, vaihtelu arvoisa on kuulemma normaalia ja leukosytoosini on niin lievää ettei ole aihetta epäillä mitään vakavaa sairautta. kortisonipiikin sain helmikuussa ja siitä kuulemma aiheutui leukosyyttien nousu ja erittelylaskennan vaihtelut. onneksi nyt ei tarvitse enään juosta sitten verikokeissa.
- *Inka
ap. kirjoitti:
tänään sitten lekuri minulle soitti ja totesi ettei jatkotutkimuksia tai kontrolleja enään tehdä, vaihtelu arvoisa on kuulemma normaalia ja leukosytoosini on niin lievää ettei ole aihetta epäillä mitään vakavaa sairautta. kortisonipiikin sain helmikuussa ja siitä kuulemma aiheutui leukosyyttien nousu ja erittelylaskennan vaihtelut. onneksi nyt ei tarvitse enään juosta sitten verikokeissa.
Hus pois huolet ja murheet =)
Aurinkoista alkukesää.
*Inka
- kohtalotoveri
Juotko vettä tarpeeksi. Yksi mahdollisuus on ettet saa nestettä riittävästi. Näin minulle sanottiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431444
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402