Paljon minulla on autoja ollut, mutta Volvo 240 on ollut ehdottomasti kokonaisuutena paras. Jaksaa vetää vaunua, tarpeeksi tilaa, talvella lämmin, kesällä viileä. Halvat hulto- ja korjausosat. Ko. auton turvallisuus on pelastanut kerran henkeni, kun raskas kalusto ajoi perääni! Jos huollat tällaista autoa asiallisesti, ei se ikinä jätä sinua välille. Voi olla, että taloudellisempia löytyy tai parempia ajaa, mutta nyt puhunkin kokonaisuudesta.
Paras auto ikinä
11
2559
Vastaukset
- markustaja
hommasimpa minäkin moisen, ja ensimmäisenä ihmettelin että miten noin painavaan autoon laitetaan noin laiskoja moottoreita?
nyt on 2.3i ja hyvä jos jonossa pysyy mukana. mikä on tilanne 2.0:lla taikka vaunu perässä? en uskalla edes ajatella- Käyttäjä 1976
Volvo 240 kiihtyy vaunu perässä lähes samalla tavalla kuin ilman sitä... Myös 2.0 moottorilla. Välitykset ovat kuin vetoon tehty, ei lapselliseen kiihdyttelyyn. Normaalin liikenteen mukana kyllä pysyy, mutta ei kannata kiihdytellä, etenkään, jos ei osaa!
- Volvo 240 Only
Tässäpä laiskan 200 sarjan video: http://www.youtube.com/watch?v=188sEyKpIMw&feature=related
- Jukk
Onhan minullakin tuollaiset puoli miljoonaa kilometriä takana 240:n ratissa. Valmet olisi pelannut pelinsä oikein jos olisi luopunut 90-luvulla kaikenmaailman härpäkkeiden tekemisestä ja ottanut ohjelmaansa 240:n, joka on kuin nakutettu suomalaisille sivuteille. Auton peruskori on sen verran vahvaa tekoa, että olisi ollut kiva nähdä sen toimivuus nykyaikaisilla turvahöysteillä, Volvo ei ehtinyt varustamaan sitä kuin yhdellä turvatyynyllä ja alkupään ABS:llä. Onhan 240 melkoisen kevyttä tekoa nykyautoihin verrattuna, mutta .aikalaistensa joukossa se oli kuin tankki. Minun ei ole tarvinnut kertaakaan testata 240:n törmäyskestoa, mutta nuo ennakoivat ominaisuudet olivat jo vakuuttavia, autolla pystyy tosiaan väistämään kolarin. Jopa ilman kuljettajaa. Muutama huikea luisto, jossa omat temput oli jo käytetty, vahvistavat uskoa. Auton karatessa lapasesta jalan nosto kaasulta riittää ja tilanteen ollessa tosi paha voi ratin antaa hakea paikkansa ja kas kummaa hetken päästä Volvo on oikeassa kurssissa.
Talvieteneminen on uskomatonta. Muun liikenteen seistessä ei auttanut muuta kuin laittaa vilkku vasemmalle, ohittaa jonot loskan pärskyessä ja palata omalle kaistalle kun tilaa tuli, tämän jälkeen ei auttanut kuin ihmetellä, että miksi liikenne ei kulje näin hyvällä kelillä. 90- ja 2000-luvun autoilla sittemmin vastaaviin paikkoihin juuttuneena ei voi kun hämmästellä, että miten näillä pääsee kotiin tässä kamalassa kelissä.
Lämpöä riitti. Varsinkin niissä malleissa, joissa oli termostaattiohjaus lämppärissä ja kilometreja takana, vaihtoehdot olivat kuuma tai tosikuuma. Lämppärin moottorikin tuli tutuksi vuosien myötä ja veikkaan urbaanilegendan siitä, että 240 on rakennettu lämppärimoottorin ympärille, pitävän valtaosin paikkansa.
Viileys on suhteellista. Pienkitkamoottoreihin asti GL- ja DL-malleissa oli selvää eroa, edellisissä oli tummat ikkunat ja jotain muutakin kivaa ja tumma ikkuna piti lämmön loitolla, DL:ssä oli kirkkaat lasit ja olo kuin uunissa. Viimeisissä malleissa ero kaventui jo likimain puskurin koristelistaan. Jenkkien DL oli paremmin varusteltu kuin Suomen GLE, jota tänne veroparatiisiin saapui vain muutama yksilö Iran-malleja lukuunottamatta. No, olihan niissä plyysiverhoilu mutta se tekniikka...
Volvo ryssi koko malliston -86 eteenpäin. Valmistuksenhan piti loppua -86, mutta ruotsalaiset nousivat barrikadeille ja lopputulos on se, joita tieverkolla enimmäkseen liikkuu. Auton rakenteita on kevennetty, tekniikkaa yksinkertaistettu - ent.volvokuski
240 on kaikkien aikojen paras auto. Monta eri merkkiä olen omistanut, ja työautona on ollut vaikka mitä, mutta takaveto-Volvo hakkaa kaikki.
Harmi että bensan hinta pakottaa ajamaan taloudellisemmalla autolla. - vvvvvvvvvvvvvvvvv
240 on minusta varsin epäonnistunut kokonaisuus, jos sitä vertaa kantamuotoonsa eli 142:seen. Auto on painava, teho-paino suhde huono jo vertailtaessa samnhintaiseen Saab 99/90/900. Sen Volvon perä (240) on ja oli arvottoman kehyt. Autolla ei tehnyt talvisaikaan (silloin kun oli vielä talvi) paljoa. Piti olla säkki hiekkaa ja lapio mukana (tai anoppi).
Nykyisin ei tarvita paljoa lämmitystäkään.- <<<
OLISI UPEAA AIKANAAN OMISTAA KORTIN KERA MYÖS USEITA VOLVOJA < AMAZON.PV.140.240.740.850 JA KOLME PV-MALLIA 55.56.57.PV444-544 MALLIA JA SITTEN MIES HAKISI RUOTSISTA KOLME VOLVON PV-MALLIA JA KUN MIES AJAISI TURUN JA HELSINGIN SATAMASTA ULOS NIIN UKKO MENISI MALMIN VOLVOON SUORAAN SATAMASTA HAKEMAAN OSIA AUTOIHINSA JA KUN UKKO TULISI RUOTSISTA SUOMEEN 242 TURBOLLA JA 240 TURBOLLA NIIN UKKO TANKKAISI AINA GÖTEBORGISSA JA MALMÖSSÄ JA FALUNISSA
- Autoilija 240
Niin - alkupään mallit, ennen vuotta 1981 olivat hiukan kevyempiperäisiä, joka korjattiin -81 malliin erilaisella painojakaumalla. Tämän jälkeen kestää kyllä vertailun lähes kaikkiin takavetoisiin autoihin, ennen luistoneston tuloa. Saabiin verrattaessa, Volvon vääntömomentti oli isompi ja suurin vääntö saavutettiin huomattavasti maltillisimmilla kierroksilla kuin Saabin malleissa. Esim. B20- moottorin suurin vääntö oli käytössä 2300 kierroksessa vm -75. Vääntöhän kuitenkin on käytännön ajossa huomattavasti tärkeämpi kuin 0,5 sekunnin ero 0-100 km/h kiihdytyksessä? Toki 18 v. pojat ja hieman lapsen asteelle henkisessä kehityksessä jääneet sedät voivat olla asiasta vapaasti eri mieltä.
- Liianhyvä
Siinä vasta auto. 240 kyydissä melko moni Japsi kasvaa jo kolmatta ikäpolvee, mut 240 vaan menee omilla pelleillä ja tekniikalla.
Volvo turvallinen omistaa, erinomainen ajaa. - ei ikinä volvoa
olipahan niin kallis tuttavuus että en edes viitti moista muistella . ihan paska auto. onneks ostin toyotan hiacen ni loppu murheet ja korjaamolaskut. Volvon huolto ihan paska ja kallis paikka valohoito yksikkö.
- <<<
OMA UNELMAPELINI OLISI PUNAINEN 740 TURBO JA ITALIASTA TUOTUNA KAIKILLA VARUSTEILLA TAIKKA RUOTSISTA TUOTU PV444-56
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841