taitaa vaikuttaa kirjoitetussakin sanassa, vai miten hyvät ystävät selitätte sen, että Esko H:n hyvin rankka teksti "Irti Baabelista" ei herätä minkäänlaista keskustelua ja paheksuntaa, mutta graniittisydämen vastaava saa aikaan oikein myrskyn vesilasissa?
Ja nyt kiitos ASIALLISIA analyyttisia vastauksia, ei haukkumisia ja heittoja.
Pyhä Henki
8
417
Vastaukset
- mutsi
Kun ladotaan hyvin tiheästi ilman kappalejakoa, niin lukija ei löydä varsinaista pointtia jota voisi kannattaa tai vastustaa...
Kyllähän henki on aistittavissa myös siitä, miten sanansa asettelee kirjoitetussakin viestissä. - Höm
että niin sairas avaus kuin "graniittisydän" herättää kuhinaa.
- ACIM
Syy siihen että en useinkaan vastaa Eskon juttuihin on että ne ovat valtavan pitkiä. Toisekseen Eskoon on vaikea saada keskustelukontaktia koska hän harvoin vastaa mihinkään mitä muut kirjoittavat. Edelleen toivon että jos kukaan ei reagoi Eskon teksteihin niin ehkä hän viimein huomaa että tämän palstan tarkoitus on keskustelu eikä saarnojen kopiointi. Tuo tapa käyttää kirjoitustilaa on mielestäni hiukan ylimielinen. Ja ehkä raukkamainenkin, kun ei keskustele niin ei joudu kyseenalaistetuksi. Itse yritän osallistua mielipiteitäni koskeviin keskusteluihin niin pitkälle kuin vain voin. Minusta se on reilua näitä toisia keskustelijoita kohtaan. Esko luo itselleen hiukan saman tilanteen kuin se joka on vuoren huipulla, sieltä on helppo heitellä kiviä alaspäin mutta toisten ei ole yhtä helppo heittää takaisin. Toisaalta Eskon teksteissä on paljon hyvää asiaa. Niitä voi lukea ihan sellaisenaankin ja ottaa opikseen.
Graniittisydämen kirjoittajan kohdalla kokeilin ensin että reagoiko hän mitenkään, heitin pätkän korintolaiskirjeestä maisteltavaksi. Olen tässä pohtinut itsekseni tuota Paavalin sanomaa nyt päivän pari. Kun kirjoittaja ei reagoinut rupesin epäilemään provoa vl-vihaajien taholta. Toisaalta myönnän että annoin tälle aivan liian vähän aikaa.
Ehkä sieltä tulee vielä vastauksiakin.
Se mikä sai minussa negatiivisen tunteen aikaiseksi tuossa graniittisydämessä oli se että siinä syytettiin muita kuin Rauhanyhdistyksen tilaisuuksia saatanasta oleviksi. Tässä soivat sisälläni varoituskellot, en usko että tuollaista väitettä tulee Pyhältä Hengeltä. Miksi Pyhä Henki rajoittaisi itsensä toimimaan vain Rauhanyhdistyksen kautta kun koko maailma on hengellistä hätää täynnä? Ethän sinäkään, joka olet vanhoillislestadiolainen väittäisi tuollaista?
Jumala antakoon anteeksi graniittisydämen kirjoittajalle sillä hän ei tunnu tietävän mitä puhuu. Vaikka hän sattuisikin olemaan vl-ihminen hän ei ilmeisesti tiedä mistään muusta
kuin Rauhanyhdistyksestä. Laajempi kokemus kristityistä ihmisistä saisi hänet ymmärtämään asioita ihan toisella tavalla.- VL.
Luulin, ettei kukaan kaipaa lisävastauksia, mutta tässä sellainen. Jeesus antoi opetuslapsilleen käskyn saarnata parannusta syntien anteeksisaamiseksi hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Jo Esaias kysyy Raamatussa Herralta: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" Usko on myöskin epäuskoisen maailman silmissä hullutus, sillä Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat". Elävä usko on myöskin hullutus maailman silmissä, Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Maailma ei tunne opetuslapsia, mutta Jeesus onkin sanonut, että ei maailma teitä tunne, koska ei he tunteneet minua, eikä häntä, joka minut lähetti.
Eivätkä kaikki ihmiset tosiaankaan pelastu. Toinen otetaan ja toinen jätetään. Yksi hyvä vertaus luettavaksi on hääjuhla vertaus, siinä ihmisiä kutsutaan häihin. Häät kuvaavat vertauskuvallisesti taivasta. Mutta häävieraat keksivät erilaisia tekosyitä olla tulematta häihin.
Myös Jeesus tiesi sen, että kaikki ihmiset eivät tule pelastumaan. Kun hän näki ison kansanjoukon hänen tuli heitä sääli, hän sanoi opetuslapsilleen, eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän, rukoilkaa siis Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseen. - n-n
VL. kirjoitti:
Luulin, ettei kukaan kaipaa lisävastauksia, mutta tässä sellainen. Jeesus antoi opetuslapsilleen käskyn saarnata parannusta syntien anteeksisaamiseksi hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Jo Esaias kysyy Raamatussa Herralta: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" Usko on myöskin epäuskoisen maailman silmissä hullutus, sillä Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat". Elävä usko on myöskin hullutus maailman silmissä, Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Maailma ei tunne opetuslapsia, mutta Jeesus onkin sanonut, että ei maailma teitä tunne, koska ei he tunteneet minua, eikä häntä, joka minut lähetti.
Eivätkä kaikki ihmiset tosiaankaan pelastu. Toinen otetaan ja toinen jätetään. Yksi hyvä vertaus luettavaksi on hääjuhla vertaus, siinä ihmisiä kutsutaan häihin. Häät kuvaavat vertauskuvallisesti taivasta. Mutta häävieraat keksivät erilaisia tekosyitä olla tulematta häihin.
Myös Jeesus tiesi sen, että kaikki ihmiset eivät tule pelastumaan. Kun hän näki ison kansanjoukon hänen tuli heitä sääli, hän sanoi opetuslapsilleen, eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän, rukoilkaa siis Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseen.Tosiaankin mietiskelin eilisen illan, onko "graniittisydän"-kirjoitus provo. Ajattelin, voisiko uskovaisen ajatuksenjuoksua jäljitellä. Tämä kirjoitus on "parempi" kuin eilis-iltainen. Ehkä tätä on harkittu enemmän. Voin kyllä allekirjoittaa kaiken, mitä VL nyt kirjoittaa.
- ACIM
n-n kirjoitti:
Tosiaankin mietiskelin eilisen illan, onko "graniittisydän"-kirjoitus provo. Ajattelin, voisiko uskovaisen ajatuksenjuoksua jäljitellä. Tämä kirjoitus on "parempi" kuin eilis-iltainen. Ehkä tätä on harkittu enemmän. Voin kyllä allekirjoittaa kaiken, mitä VL nyt kirjoittaa.
..se Rauhanyhdistykseen liittyvä väite pois mikä oli "graniittisydämessä". Hyvä.
- Utelias
VL. kirjoitti:
Myös Jeesus tiesi sen, että kaikki ihmiset eivät tule pelastumaan. Kun hän näki ison kansanjoukon hänen tuli heitä sääli, hän sanoi opetuslapsilleen, eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän, rukoilkaa siis Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseen.joka kirjoitti SAIRAAN avauksen otsikolla "graniittisydän"
???
- vakas@M
37. Ja Isä, joka minun lähetti, hän todistaa minusta. Ette ole koskaan hänen ääntänsä kuulleet eli hänen muotoansa nähneet,
38. Ja ei teillä ole hänen sanansa pysyväinen; sillä ette usko sitä, jonka hän lähetti.
39. Tutkikaat Raamatuita; sillä niissä te luulette teillänne ijankaikkisen elämän olevan, ja ne ovat, jotka todistavat minusta.
40. Ja ette tahdo tulla minun tyköni, että te saisitte elämän.
41. En minä pyydä kunniaa ihmisiltä;
42. Vaan minä tunnen teidät, ettei teissä ole Jumalan rakkaus.
43. Minä tulin Isäni nimeen, ja ette minua ota vastaan; jos joku tulee omalla nimellänsä, niin te sen otatte vastaan.
44. Kuinka te taidatte uskoa, jotka otatte kunnian toinen toiseltanne, ja sitä kunniaa, joka ainoalta Jumalalta tulee, ette etsi?
45. Älkäät luulko, että minä minä kannan Isän edessä teidän päällenne: se on, koka teidän päällenne kantaa, Moses, johonka te turvaatte.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905785
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h804752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1113077Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv902976Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p252734Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.612049Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska252006- 321533
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191486- 1891348