Köynnös kiinni aitaan?

entiedämiten

Kysyn nyt tältä puolelta, kun tuo Kärhö-osasto on niin hiljainen..

Tarkoitus olisi istuttaa pari kärhöä aidan eteen. Ajatuksena on, että köynnös kasvaisi aitaa pitkin. Miten saan köynnöksen tarttumaan aitaan? Pitääkö sitä sitoa jollain narulla tms?
Olen ensikertalainen näissä puutarha-asioissa ja siksi kysyn ehkä tyhmiäkin :)

3

816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiipeilevät parhaiten säleikössä, verkoissa sekä puissa ja pensaissa. Joku imukärhiviini saattaisi takertua rosoiseen ja karheaan lauta-aitaan.

    • Kun Kärhöt ovat kasvaneet noin 50 cm, voit vähän avittaa ja laittaa ne menemään aitaan siten niinkuin itse haluat. Loppu onkin sitten helppoa, Kärhöt kiipeilevät aika hyvin kun alun laittaa aidalle. Voit myös välillä korjata jos menevät väärään suuntaan. :)

      • Niin tai näin

        Muovitetulla vihreällä ohuella rautalangalla olen joitakin kärhöjä löysästi kiinnittänyt. Tiimarista olen ostanut askarteluun tarkoitettua lankaa, luonnonvihreää, siinäkin on sisällä ohut rautalanka. Ne eivät näy lehtien alta ja niillä on helppo tehdä pieniä apukiinnityksiä.
        Joskus kärhönpuska on niin iso, että valahtaa kovassa tuulessa alas, mulla on monenlaisissa "virityksissä" niitä.
        Kärhöt pysyvät kyllä aika hyvin ritilöissä ym. kun vahvimmat pääoksat on hyvin pujottautuneet ritilään ja sitä voi auttaa ohjaamalla.
        Kauneimmmaan kärhöt ovat vapaan ja rennon näköisesti tukialustassaan, oli se mikä oli.
        Ihan kaikki kärhöt eivät tykkää, kun niitä käy irroittelemaan ja siirtämään toiseen suuntaan, mutta pienten oksanversojen ohjaileminen onnistuu hyvin.
        Mantsuriankärjöni ryöppyilee loppukesällä niin paljon, että
        sitä on autettava tukilangoilla toistaiseksi, kun en ole keksinyt, mitä sopivaa viereen istuttaisin, joka antaisi tukea ja mihin se voisi kiertyä. Mm. korkeita ruusuja olen ajatellut, päättämisen vaikeus, vaihtoehtoja on paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe