onko kukaan onneton joutunut samaan tilanteeseen. tutkimusten jälkeen todettu että ainoa keino poistaa homeongelma talostamme(rintsikka) on imeä pois kaikki purueristeet ala -väli ja yläpohjasta ja laittaa uudet eristeet. tietysti myös pintamateriaalit on uusittava ja koskaanhan ei voi tietää rakenteiden kuntoa kun paikat on avattu....pelottaa paljonkohan kaikki tuo tulee maksamaan...onko kellään antaa minkäänlaista arviota, jos jollain vaikka olisi kokemusta samanlaisesta remontista.
hometalon remontti
9
1694
Vastaukset
- ei kade
Harmittaa teidän puolesta. Ellette halua helvetillistä vuotta niin ehdottaisin pistämään talon kokonaan matalaksi ja miettimään pakettihintaa.
Meillä on todellinen kokemus täydellisestä rt:n korjaamisesta. Rahat menee kaikki ja työ ei lopu koskaan. Hyvällä lykyllä maksat lainaa ja asut vuokralla samaan aikaan. Jos sinulla on lapsia niin voi itku. Jos itse osaat niin saat halvemmalla.
Selvitä halpoja hintoja ja koita ostaa yksityiseltä. Sahoilla on myös kakkosluokan puutavaraa mikä menee yhtä hyvin kuin priima ja saattaa olla puolet halvempaa.
Kilpailuta kaikki minkä vain jaksat ja yritä palkita talkoo porukkaa silloin tällöin. Tämä porukka tulee olemaan perhettäsikin läheisimpiä.
Kun tällaisen remontin saat valmiiksi alkaa perhe-elämän korjaaminen, lepääminen ja mahdollinen fysiikan romahtaminen.
Vaikea antaa arviota mutta kaikki ulkopuolinen apu maksaa ja paljon. Mitä enemmän teet itse sen enemmän säästät.
Jo pelkästään kaatopaikkatavaraa tulee huomattavasti enemmän kuin sitä uutta tavaraa. Ja muista rintsikassa on tuhannesti enemmän nauloja ja isompia kuin nykyisissä taloissa.
Meillä on itse tehtynä mennyt tähän asti kaikkine kuluineen lähemmäksi 30 000 ja ei vieläkään riitä.
Tätä meidän taloa ei ikä maailmassa kannata myydä. Talo on vienyt vuoden aikana kaiken elämän ja rahat. Ikinä ei tulisi voittoa tekemään remontin jälkeen. Ihmettelen kokemustemme jälkeen mikä ihmisillä kiinnostaa vanhoissa puutaloissa.
Idyllikö? pahasti metsässä.
Mutta tsemppiä teille urakassa. Toivotaan että pääsette vähemmällä kuin pahemmalla. - KR 007
ei poistu vaikka eristeet vaihdetaan,rakeinteissa on jotain vikaa onko vanha hyvä rakenne pilattu liian tiiviillä materiaalilla,puru on hyvä eriste jos se saa henkittää,epäillen että talonne on joskus pilattu remontilla,vanha talo on parempi kuin kassillinen uusia,tutki talon korjaus historiaa.
- suuremmanpuoleinen
että olemmeko tekemässä saman virheen. Tilanne on parempi, mutta kuitenkin kun kuntokartoittajat eivät
avaa rakenteita. Esim jos kellaritiloissa on pitkäaikanen kosteus (ja mikrobeja on todettu) ja sitä on paneloitu, on muovimattoa ja muuta mukavaa, niin kuinka iso mahdollisuus on että home pääsee alakerran kautta luikertelemaan asumistiloihin (1.krs) ? Nähtävästi
kellarin ja 1 krs välipohja voisi olla riskivyöhykkeellä ?
Silti taitaa tulla aika kalliiksi salaojitus/kellari/eristys etc rempat ? - Ramppaaja112
suuremmanpuoleinen kirjoitti:
että olemmeko tekemässä saman virheen. Tilanne on parempi, mutta kuitenkin kun kuntokartoittajat eivät
avaa rakenteita. Esim jos kellaritiloissa on pitkäaikanen kosteus (ja mikrobeja on todettu) ja sitä on paneloitu, on muovimattoa ja muuta mukavaa, niin kuinka iso mahdollisuus on että home pääsee alakerran kautta luikertelemaan asumistiloihin (1.krs) ? Nähtävästi
kellarin ja 1 krs välipohja voisi olla riskivyöhykkeellä ?
Silti taitaa tulla aika kalliiksi salaojitus/kellari/eristys etc rempat ?Toivottavasti teillä tulevaisuus näyttää paremmalta. Itselläni on kokemusta rintamamiestalosta, jossa oli home -ongelma. Kaikista tärkein asia on, että pysyy rauhallisena, toiseksi tärkein on se, että ottaa talon myyneen ihmisen mukaan keskusteluihin heti kun kosteusvaurio on saatu dokumentoitua.
Tämän jälkeen alkaa asian sovittelu ja korjaaminen. Älkää missään nimessä käyttäkö homekoiria!!
- nm hm
Tässä vaihtoehtoja asteittain, ylempänä parempi lopputulos mutta kalliimpi hinta. Selvitä näiden vaihtoehtojen hinnat, ja operaation jälkeinen talon arvioitu jälleenmyyntiarvo, niin siltä pohjalta voi sitten lähteä miettimään...
1. Pura kaikki perustuksia myöten. Tee omat pohjaluonnokset nykyisen pohjan perusteella, ja kilpailuta esim. avaimet käteen-firma tekemään uusi talo. Jos on esim. ok-kuntoinen tiilikatto, niin totta kai kannattaa kattotiilet säästää ja käyttää uudestaan, samoin nykyisen talon runkorakenteista saa hyvät telineet ja tuet. Jos ulkoverhoilulaudat on ok, niin nekin voi harkita käyttävänsä uudelleen, jne. Saat kuin uuden talon, mutta säästät muutaman kymppitonnin perustuksia, kattotiiliä yms.
2. Pura kaikki paitsi puurunko (ja ehkä kattorakenteet, jos ovat terveitä) ja tee uusi sisä- ja ulkoverhoilu ja eristykset ja lattiat. Vaihda rungosta ne osat jotka eivät ole terveitä. Säästät lisäksi rungon ja sen pystytyksen hinnan, jonka arvo talopakettitoimittajalta on ehkä joku 40000 euroa.
3. Kuten 2, mutta älä pura ulkoverhoiluakaan, vaan pelkästän sisältä ulkopuolisiin pahveihin asti kaikki pois ja uusiksi. Säästyy ehkä kymppi lisää .
4. Tee väliaikaisremontti minimitoimenpitein ja mahdollisimman halvalla, tietäen että jonkun ajan kuluttua joudut tekemään jotain vaihtoehdoista 1-3...- apua meille
meill ei edes otettu näytteitä seinistä...asiantuntija sanoi että yleensä seinät tuulettuvat niin hyvin etteivät homehdu.meidän talosta oli ulkovuori uusittu jokunen vuosi ennenkuin sen ostimme ja samalla lisäeristetty. tiedän toki etä mahdolliset hyvät rungotkin ala vali ja yläpohjasta pitää jotenkin desinfioida eristeen uusinnan lisäksi.jotenkin vaan kustannukset pelottaa mutta terveys ei anna periks jättää hometta eikä yhtään lisää lainaa voi ottaa...
- Remppaaja112
Oliko Teillä jokin ammattilainen tekmässä tuon korjausarvion??
- hometalossani
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 664195
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121226Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006