Metalax

suklaapallo

Tietääkö kukaan, paljonko mahtaa maksaa tuo Metalax apteekissa? Luin jostain, että sitä saa ilman reseptiä, mutten yhtään tiedä paljonko maksaa. Jos joku asiasta tietävä voisi auttaa. :)

11

7680

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • looloo

ostin sitä tänään ja makso jotain vähä yli 7 euroo.

• looloo

jaa saa tosiaan ilman reseptiä..meet vaa kauppaa ja nappaat hyllystä..:)

• suklaapallo
        looloo kirjoitti:

jaa saa tosiaan ilman reseptiä..meet vaa kauppaa ja nappaat hyllystä..:)

Siis saako niitä ihan tavallisesta kaupasta? Luulin että apteekista... En siis vielä ole niitä ehtinyt ostamaan, kun jotenkin tavallaan hävettää. Mutta pakko ainakin ennen viikonloppua käydä ostamassa.

• EI..........

LAIHDUTA!!!!!!!!! turhaan tuhlaatte rahanne ja pilaatte elimistönne. jäätte niihin koukkuun -> pakko käyttää koska muuten suoli ei enää toimi normaalisti ja kauheat mahakivut-> normi annokset ei enää toimikaan, täytyy koko ajan suurentaa -> kierre on valmis ja aineenvaihdunta sekasin.

laksat siis ei laihduta. ruoka ehtii imeytyä jo ennen paksusuolta. paskannatte siis kaiken imeytyneen ruuan pois nesteet kehostanne, tästä syystä vaaka näyttää hetken pienempää lukua, mutta nousee taas takaisin entiselleen kun keho saa nestettä.

• suklaapallo

Tiedän kyllä, etteivät ne laihduta, mutta niistä saa niin "kevyen olon". Mahakin näyttää edes hetken aikaa ihanan litteältä. Joten en aio ostaa niitä laihdutustarkoitukseen, vaan muuten. =)

• Caramelle.

Monet ulostuslääkkeet vaikuttavat vain paksusuolen liikkuvuuteen (peristaltiikkaan), mutta Metalax on sellainen ulostuslääke, että se vaikuttaa koko suoliston liikkuvuuteen, eli lisää sen supistuskykyä, eli ruoka kulkee vauhdilla koko suolen läpi.. myös ohutsuolen.

Vatsalaukun toimivuuteen se EI vaikuta, mutta vatsasta EI myöskään IMEYDY ruoka, vaan vatsalaukun tehtävänä on SULATTAA ruoka niin että se voi imeytyä ohutsuolesta!!

"Runsaasti hiilihydraatteja sisältävä ruoka poistuu mahasta varsin nopeasti, proteiinipitoinen ruoka jonkin verran hitaammin ja runsaasti rasvaa sisältävä ruoka kaikkein hitaimmin. Aterian jälkeen mahalaukku tyhjenee noin neljässä tunnissa. Mahalaukkuun mahtuu ruokaa noin 1,5 litraa. Tyhjänä mahalaukku vetäytyy aivan pieneksi."

!!!Hiilihydraatit, proteiinit ja rasvat pilkkoutuvat ja imeytyvät ohutsuolessa!!!!

(http://opetus.ruokatieto.fi/Suomeksi/Nuoret/Ravitsemus/Ruuansulatus)

Itse luulin aiemmin että metalax vaikuttaa vain paksusuoleen, mutta lääkäri vahvisti vahingossa luulon vääräksi:
        Olin vähän huolissani kun ruoka ei sula mulla kunnolla, ulosteessa saattaa olla ruoan paloja, selvästi näkyvissä ja ihmettelin sitä ääneen, lääkäri sanoi että se luultavasti johtuu sittä kun olin metalaxia ottanut, se sanoi että ruoka ei ehdi imeytyä koska se tulee niin vauhdilla koko suoliston läpi ja minähän kysyin ihmeissäni, että vaikuttaako metalax siis myös ohut suoleen ja lääkäri vastasi kyllä.
        Eli.. ikävä kyllä.. nyt olen sitten koukussa. :SSSS

En jaksa nimittäin kaikkea oksentaa, ja otan aina metalaxia.. paino tahtoo laskea kokoajan, eli se siis auttaa. Mutta en suosittele- olo on aivan hirveä ja kun mulla muutenkin kalium meinaa laskea, niin metalax lisää kaliumin poistumista elimistöstä. Ja lisäksi voin tosi pahoin koko ajan, metalaxia menee nimittäin ruokalilun jälkeen 5-10 tbl kerralla!! EI HYVÄ.

• eräs onneton_

Itse käytän noita metalax peräpuikkoja (4,90€)ei tarvi oottaa monta tuntia, vatsa alkaa toimimaan jo puolessa tunnissa.

Ikävämpi juttu että niihin jää koukkuun joten en todellakaan suosittele aloittamaan. Tiedän tasan tarkkaan, ettei laksat laihduta, koska tiedän jotain ihmisen fysiologiasta. Ne poistaa ulosteen peräsuolesta ja nestettä lähtee samalla joten olo on ihanan kevyt, ikävä kyllä. Ja siihen ihanan keveeseen oloon jää koukkuun vaikka se johtuuki vain nesteen ja kuonan poistumisesta.

• Liiankauan

Pieni paketti maksaa n.6e (30kpl) ja iso paketti n.15e (100kpl) en suosittele aloittamaan sen käyttöä, koska toleranssi kasvaa äkkiä ja loppujen lopuksi ilman Metalaxia et enää pärjää koska suoli lakkaa toimimasta kokonaan.Jos olisin arvannut mihin kierteeseen joudun niin palaisin ajassa taakse päin.

• missy.pissed

Jos et ole vielä ostanut niin kamppaile vastaan jotta et kokeilisikaan. Kyllä se suoli hyvin tyhjenee ja tämä psyykkisesti sekä fyysisesti järjetön toimenpide tuo hienon olon. (Kyllä suolen toiminta laiskistuu ja saattaa ilmetä oikeasti ummetusta ja turvotusta) Pahinta on itselläni ollut pitkäaikaisen käytön tuoma ulosteen valuminen pidätyskyvyttömyyden johdosta. Ei ole mukava kun töissä/koulussa, ilman varoitusta, huomaa, että takapuolenkohdalla paistaa ruskea lämmin läikkä. Jos alat käyttämään niin varaudu pitämään kuukautissiteitä ns. vaippoina ja hommaa joku takapuolen peittävä vaate mukaasi jos vahinkoja sattuu. Eihän toki ensimmäisistä kerroista näin käy (vaikka ekakerroilla se uloste sieltä tulee hyvin nopealla syöksyllä ja voit toki hetken pidättää). Koukkuun näihin jää. Hyvissä tapauksissa saattaa pidätyskyky palautuakkin (en tiedä voiko normaaliksi saakka?). En siis suosittelisi.

• mmandariini

Niin siis itse olen vetänyt naamaani 4kk yhteensä 150metalax pilleriä. Eivät laihduta mutta suolen kyllä puhdistavat yliannostuksena oikein hyvin. Mutta turha toivo laihdutukseen siis. Ja sit noista haittavaikutuksista, niin ei mulla ainakaan ole suolentoiminta olenkaan heikentynyt vaikka olenkin noita aika paljon vetänyt lyhyen ajan sisällä, joka tapauksessa olen nyt päättänyt että enää niitä en osta! ..Sillä himo ahmia vain kasvaa kun tietää että muka saa ne pois niin helposti..

• metalax
        mmandariini kirjoitti:

Niin siis itse olen vetänyt naamaani 4kk yhteensä 150metalax pilleriä. Eivät laihduta mutta suolen kyllä puhdistavat yliannostuksena oikein hyvin. Mutta turha toivo laihdutukseen siis. Ja sit noista haittavaikutuksista, niin ei mulla ainakaan ole suolentoiminta olenkaan heikentynyt vaikka olenkin noita aika paljon vetänyt lyhyen ajan sisällä, joka tapauksessa olen nyt päättänyt että enää niitä en osta! ..Sillä himo ahmia vain kasvaa kun tietää että muka saa ne pois niin helposti..

metalaxia ei myydä enää, tai se on ainakin poistumassa. liian vaarallinen (=tehokas)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2213
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    4. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1534
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      117
      954
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      883
    Aihe