Koneessa 11kk kanssa

kaksoset matkaan

Olemme lähdössä Kreetalle ja lentomatka sinne on n. 4 tuntia. Miten teillä muilla on mennyt lentomatkat 11kk lapsen kanssa?

30

2663

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentomatka

      Olemme lentäneet 11kk kanssa Thaimaaseen n. 13 tuntia ja lento meni loistavasti vaikka etukäteen pelkäsin sillä lapsemme oli juuri alkanut kävelemään ja pari viikkoa aiemmin todettu korvatulehdus.
      Laskun ja nousun aikana annoin juotavaa pullosta, ei mitään ongelmia korvien kanssa. Aika pian nousun jälkeen nukahti ja nukkui melkein perille asti, ei itkun itkua koko lennon aikana. Kun lapsi oli hereillä syötiin ja luimme kirjaa, taisimme tehdä pienen jaloittelu kierroksenkin. Ottakaa mukaan jotain mieluista syötävää ja jokin kiva kirja niin hyvin menee ja jos lento sopivasti sattuisi vaikka päiväuniaikaan niin voisi ottaa torkut.

      • totuus kaukana

        totooden häivää. 11 kk ikäiset ei kävele vai onko teille joku ihme lapsi kuten ne yleensä on.Vai ei huutanut? Kannattaa käyttää lääkärissä sillä kukaan lapsi ei lentokoneessa nuku 13 tuntia sillä 3 tuntiakin on pitkä aika ilman huutoa.Minä veikkaan ettei ole edes lasta saati lentänyt. Kerrot että nukkui melkein perille asti ja sitten kuitenkin välillä söitte, kävelyä jne.Ja höpö höpö mutta saahan sitä haaveilla. 4 tunnin lento ei ole mitään ja sen tekee tuhannet vauvat joka päivä.


      • lapsia olla
        totuus kaukana kirjoitti:

        totooden häivää. 11 kk ikäiset ei kävele vai onko teille joku ihme lapsi kuten ne yleensä on.Vai ei huutanut? Kannattaa käyttää lääkärissä sillä kukaan lapsi ei lentokoneessa nuku 13 tuntia sillä 3 tuntiakin on pitkä aika ilman huutoa.Minä veikkaan ettei ole edes lasta saati lentänyt. Kerrot että nukkui melkein perille asti ja sitten kuitenkin välillä söitte, kävelyä jne.Ja höpö höpö mutta saahan sitä haaveilla. 4 tunnin lento ei ole mitään ja sen tekee tuhannet vauvat joka päivä.

        Kukin uskoo mitä haluaa. Sinulla ei kuitenkaan taida olla omia lapsia kun et tiedä miten lapset nukkuvat ja kehittyvät.


      • mummopää
        totuus kaukana kirjoitti:

        totooden häivää. 11 kk ikäiset ei kävele vai onko teille joku ihme lapsi kuten ne yleensä on.Vai ei huutanut? Kannattaa käyttää lääkärissä sillä kukaan lapsi ei lentokoneessa nuku 13 tuntia sillä 3 tuntiakin on pitkä aika ilman huutoa.Minä veikkaan ettei ole edes lasta saati lentänyt. Kerrot että nukkui melkein perille asti ja sitten kuitenkin välillä söitte, kävelyä jne.Ja höpö höpö mutta saahan sitä haaveilla. 4 tunnin lento ei ole mitään ja sen tekee tuhannet vauvat joka päivä.

        Oma lapseni alkoi kävellä 10 kk vanhana ja lapsen-
        lapseni 11 kk vanhana,eivät ihmelapsia lainkaan.
        Kokemus Bangkokin lennolta maaliskuulta,edessäni
        matkusti perhe kaksi pientä lasta toinen 3 vuotias
        toinen juuri täyttänyt vuoden.Matka meni aivan
        loistavasti,pientä itkua ennen nukahtamista ja
        joskus jotain "tuhinaa",vanhemmat huolsivat lapsiaan
        hienosti,lukivat,lauloivatkin,kävelivät jne.
        mutta suurimman osan matkasta pienin lapsi nukkui.
        Ei pidä yleistää asioita.
        Kannustan perheitä matkustelemaan jos mahdollista.
        Matkailu avartaa.


      • miksi sitten
        mummopää kirjoitti:

        Oma lapseni alkoi kävellä 10 kk vanhana ja lapsen-
        lapseni 11 kk vanhana,eivät ihmelapsia lainkaan.
        Kokemus Bangkokin lennolta maaliskuulta,edessäni
        matkusti perhe kaksi pientä lasta toinen 3 vuotias
        toinen juuri täyttänyt vuoden.Matka meni aivan
        loistavasti,pientä itkua ennen nukahtamista ja
        joskus jotain "tuhinaa",vanhemmat huolsivat lapsiaan
        hienosti,lukivat,lauloivatkin,kävelivät jne.
        mutta suurimman osan matkasta pienin lapsi nukkui.
        Ei pidä yleistää asioita.
        Kannustan perheitä matkustelemaan jos mahdollista.
        Matkailu avartaa.

        että oma koti kullan kallis ja mitä kokemuksia 11 kk ikäinen saa Thaimaasta? Vai onko lapsi niin nero että omaksuu kaikki ja oikeasti tuon ikäisen mieli avartuu kuten sanoit. Minun mielstä alle 3 vuotiaita ei saisi edes viedä noin kauas kotoa.Ja oliko niin hyvä tuuri että lennolla oli vain yksi vauva? kun yleensä niitä on 10-20 ja meno on kuin olisi synnytyslaitos matkalla.


      • tietaa
        miksi sitten kirjoitti:

        että oma koti kullan kallis ja mitä kokemuksia 11 kk ikäinen saa Thaimaasta? Vai onko lapsi niin nero että omaksuu kaikki ja oikeasti tuon ikäisen mieli avartuu kuten sanoit. Minun mielstä alle 3 vuotiaita ei saisi edes viedä noin kauas kotoa.Ja oliko niin hyvä tuuri että lennolla oli vain yksi vauva? kun yleensä niitä on 10-20 ja meno on kuin olisi synnytyslaitos matkalla.

        Voisiko joku vauva/lapsi matkustajista hairiintynyt kirjoittaja kertoa.

        Matkustatteko aina yksin kun tuntuu olevan niin, ettei teilla ole matkakumppania esim. tyttoystavaa mukana, jonka kanssa aika menisi huomattavasti rattoisammin *peiton suojissa hiplaillessa, suukotellen, viinia maistellen, ehka kymppikerhoon liityessa, jne.* kun nyt nayttaa olevan niin surkea tilanne, etta kaiken huomionne saavat vauvat ja lapset?


      • 12df68ts7+
        totuus kaukana kirjoitti:

        totooden häivää. 11 kk ikäiset ei kävele vai onko teille joku ihme lapsi kuten ne yleensä on.Vai ei huutanut? Kannattaa käyttää lääkärissä sillä kukaan lapsi ei lentokoneessa nuku 13 tuntia sillä 3 tuntiakin on pitkä aika ilman huutoa.Minä veikkaan ettei ole edes lasta saati lentänyt. Kerrot että nukkui melkein perille asti ja sitten kuitenkin välillä söitte, kävelyä jne.Ja höpö höpö mutta saahan sitä haaveilla. 4 tunnin lento ei ole mitään ja sen tekee tuhannet vauvat joka päivä.

        No, meillä on täällä 10 kuukautta vanha poikalapsi, joka myöskin kävelee. Eivätkä ole neuvolasta lähteneet Guinessin ennätysten kirjaan soittelemaan, eli eiköhän näitä tapauksia aina jokunen löydy.


    • kanssa..

      meni 13h lentomatka tosi hienosti molempiin suuntiin. Taisi muu perhe enemmän jännittää. Tuttia söi nousuissa ja laskuissa, pitkät unet yöllä kun lennettiin ja pari uutta lelua. Ei itkua eikä häiriöitä ainakaan meiltä aiheútettu ollenkaan. Enemmän meidän lennollla huonorakkoiset ihmiset häiriköi.:)

      • selitäppä tarkemmin

        Mikä on "huonorakkoinen" ihminen? Pitkän lennon aikana useimmat juovat, kuten suositus on, vettä kohtuullisen paljon, joten eikö ole luonnollista, että sitä nestekiertoa hoidetaan käymällä välilä vessassa. Katsos kun aikuisilla ei ole vaippoja, kuten teidän herttileilillä.

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ne "vaiennetut" kakarat eivät ole normaaleja. Mitä lie rauhoittavaa heille on syötetty tai juotettu. Jos alle vuoden ikäinen nukkuu 13 tuntia tai on muuten täysin hiljaa, siinä kyllä joku haisee ja pahasti.


      • 3 lasta
        selitäppä tarkemmin kirjoitti:

        Mikä on "huonorakkoinen" ihminen? Pitkän lennon aikana useimmat juovat, kuten suositus on, vettä kohtuullisen paljon, joten eikö ole luonnollista, että sitä nestekiertoa hoidetaan käymällä välilä vessassa. Katsos kun aikuisilla ei ole vaippoja, kuten teidän herttileilillä.

        Olen ehdottomasti sitä mieltä, että ne "vaiennetut" kakarat eivät ole normaaleja. Mitä lie rauhoittavaa heille on syötetty tai juotettu. Jos alle vuoden ikäinen nukkuu 13 tuntia tai on muuten täysin hiljaa, siinä kyllä joku haisee ja pahasti.

        ja menisin kiireesti lääkäriin mukulan kanssa sillä kaikki ei voi olla kohdallaan tai sitten on itse vaikuttanut siihen että saa "nukkumaan" Siinä koneen hälinässä ei alle vuoden ikäinen nuku kuin lyhyitä pätkiä ja on kuule kokemusta 3 pienen lapsen kanssa matkustamisesta.


      • "selitäppä tarkemmin...
        3 lasta kirjoitti:

        ja menisin kiireesti lääkäriin mukulan kanssa sillä kaikki ei voi olla kohdallaan tai sitten on itse vaikuttanut siihen että saa "nukkumaan" Siinä koneen hälinässä ei alle vuoden ikäinen nuku kuin lyhyitä pätkiä ja on kuule kokemusta 3 pienen lapsen kanssa matkustamisesta.

        Tultiin tässä hiljakkoin Teneriffalta, lento kesti tosin vain reilun 6 tuntia, mutta en voinut olla ihmettelemättä vieressä istuneen pariskunnan muutaman kuukauden ikäistä tenavaa, joka oli täysin tainnoksissa koko matkan. Ei vaihdettu vaippoja, lapsi inahti ensimmäisen kerran Helsinkiin laskeutumisen yhteydessä. Itse asiassa kesti pitkään, ennenkuin tajuttiin, että siellä on pieni vauva. Söpö kuin mikä, mutta ei jumankekka, jo pelkästään vrk-rytmiä ajatellen, NORMAALI vauva pysy kuutta tuntia vieraassa ympäristössä tainnoksissa ilman apuja. Se tenava ei nähdäksemme syönyt eikä juonut matkan aikana yhtään mitään, hyvin oli doupattu. Noinhan tehdään myös koneessa kulkeville eläimille, eli ne rauhoitetaan kemiallisesti, jotta kestävät matkan.


      • kylläpä fiksuja ihmisiä
        "selitäppä tarkemmin... kirjoitti:

        Tultiin tässä hiljakkoin Teneriffalta, lento kesti tosin vain reilun 6 tuntia, mutta en voinut olla ihmettelemättä vieressä istuneen pariskunnan muutaman kuukauden ikäistä tenavaa, joka oli täysin tainnoksissa koko matkan. Ei vaihdettu vaippoja, lapsi inahti ensimmäisen kerran Helsinkiin laskeutumisen yhteydessä. Itse asiassa kesti pitkään, ennenkuin tajuttiin, että siellä on pieni vauva. Söpö kuin mikä, mutta ei jumankekka, jo pelkästään vrk-rytmiä ajatellen, NORMAALI vauva pysy kuutta tuntia vieraassa ympäristössä tainnoksissa ilman apuja. Se tenava ei nähdäksemme syönyt eikä juonut matkan aikana yhtään mitään, hyvin oli doupattu. Noinhan tehdään myös koneessa kulkeville eläimille, eli ne rauhoitetaan kemiallisesti, jotta kestävät matkan.

        kirjoittelee näillä sivuilla, ei voi muuta kuin ihmetellä näitä kommentteja


      • surkea yritys
        "selitäppä tarkemmin... kirjoitti:

        Tultiin tässä hiljakkoin Teneriffalta, lento kesti tosin vain reilun 6 tuntia, mutta en voinut olla ihmettelemättä vieressä istuneen pariskunnan muutaman kuukauden ikäistä tenavaa, joka oli täysin tainnoksissa koko matkan. Ei vaihdettu vaippoja, lapsi inahti ensimmäisen kerran Helsinkiin laskeutumisen yhteydessä. Itse asiassa kesti pitkään, ennenkuin tajuttiin, että siellä on pieni vauva. Söpö kuin mikä, mutta ei jumankekka, jo pelkästään vrk-rytmiä ajatellen, NORMAALI vauva pysy kuutta tuntia vieraassa ympäristössä tainnoksissa ilman apuja. Se tenava ei nähdäksemme syönyt eikä juonut matkan aikana yhtään mitään, hyvin oli doupattu. Noinhan tehdään myös koneessa kulkeville eläimille, eli ne rauhoitetaan kemiallisesti, jotta kestävät matkan.

        provosoida keskustelua.
        Älkää välittäkö pienten lasten vanhemmat.
        Aina näitä ilkeitä ihmisiä löytyy.


      • mutta ei
        surkea yritys kirjoitti:

        provosoida keskustelua.
        Älkää välittäkö pienten lasten vanhemmat.
        Aina näitä ilkeitä ihmisiä löytyy.

        mutta ei tasokkaita myöskään kysyjät sillä suurin osa uusavuttomia äiti raukkoja jotka ovat tyhmiä kuin aasit.


      • ihan
        mutta ei kirjoitti:

        mutta ei tasokkaita myöskään kysyjät sillä suurin osa uusavuttomia äiti raukkoja jotka ovat tyhmiä kuin aasit.

        kuin sammakoita siellä kopassaan. Kyyläävät kuin liskot. Sinapit housuissaan.
        Äidit niitä ylpeinä nostelevat: kato!, mulla on VAUVA !


      • kajahtaa..
        ihan kirjoitti:

        kuin sammakoita siellä kopassaan. Kyyläävät kuin liskot. Sinapit housuissaan.
        Äidit niitä ylpeinä nostelevat: kato!, mulla on VAUVA !

        Minä voin olla ylpeä lapsistani mutta mistä sinä olet ylpeä.. älykkyydestäsi?? Tuskin..:)


      • minusta ei?
        kajahtaa.. kirjoitti:

        Minä voin olla ylpeä lapsistani mutta mistä sinä olet ylpeä.. älykkyydestäsi?? Tuskin..:)

        niitä muutaman kk ikäisinä rahdata maailman ääriin vaikka olisi kuinka ylpeä?


      • kerro muutama
        minusta ei? kirjoitti:

        niitä muutaman kk ikäisinä rahdata maailman ääriin vaikka olisi kuinka ylpeä?

        syy..

        Oletko kokeillut viedä lasta lämpimään ja kauas vai miten puhut syvällä rintaäänellä.

        Minä olen ja kokemus todella positiivinen. matkat meni hienosti. Pikkunen rakastui uimiseen ja veteen. Paikalliset hemmottelivat ja koko perhe oli monessa jutussa etusijalla pikkusen varjolla. Meillä ihana ja rentouttava loma koko perheellä ja kerrankin aikaa olla yhdessä kaikkien ilman mitään ulkopuolisia häiriöitä. Harvoin voi koko perhe olla kahta viikkoa vain yhdessä ja ennenkaikkea nauttia ilman nurmikonleikkuuta, siivousta, kaupassakäyntiä, työtä, kännykkää, tietsikkaa yms.

        Matkan jälkeen kylpyhommat yms helpompia koska rakkaus veteen syntyi matkalla uudelleen ja sauna on aivan ykköspaikka nykyään.

        Kukaan perheestä ei sairastanut, polttanut eikä vahingoittanut itseään ja meillä oli aivan taivaallinen loma.

        Pitäisi monen puhua täälläkin siitä mitä tietää eikä luoda omassa ahtaassa päässä mielikuvia..


      • minun mielipide
        kerro muutama kirjoitti:

        syy..

        Oletko kokeillut viedä lasta lämpimään ja kauas vai miten puhut syvällä rintaäänellä.

        Minä olen ja kokemus todella positiivinen. matkat meni hienosti. Pikkunen rakastui uimiseen ja veteen. Paikalliset hemmottelivat ja koko perhe oli monessa jutussa etusijalla pikkusen varjolla. Meillä ihana ja rentouttava loma koko perheellä ja kerrankin aikaa olla yhdessä kaikkien ilman mitään ulkopuolisia häiriöitä. Harvoin voi koko perhe olla kahta viikkoa vain yhdessä ja ennenkaikkea nauttia ilman nurmikonleikkuuta, siivousta, kaupassakäyntiä, työtä, kännykkää, tietsikkaa yms.

        Matkan jälkeen kylpyhommat yms helpompia koska rakkaus veteen syntyi matkalla uudelleen ja sauna on aivan ykköspaikka nykyään.

        Kukaan perheestä ei sairastanut, polttanut eikä vahingoittanut itseään ja meillä oli aivan taivaallinen loma.

        Pitäisi monen puhua täälläkin siitä mitä tietää eikä luoda omassa ahtaassa päässä mielikuvia..

        myös pieniä lapsia mutta tärkempi on lähteä puolison kanssa tai ystävien 2 viikoksi lomailee kuin ottaa 3 huutavaa lasta joita saa hoitaa ja paimentaa joka päivä kotona. Ja kyllä näkyy hermot olevan tiukoilla mitä olen matkoilla seurannut ja siitä on ihanuus kyllä mitä viime Thaimaan matkalla erästä perhettä seurasin. Minun vastaus on että lapset kotona ja vasta kouluijässä mukaan jos edes sitten.


      • mummomia
        minun mielipide kirjoitti:

        myös pieniä lapsia mutta tärkempi on lähteä puolison kanssa tai ystävien 2 viikoksi lomailee kuin ottaa 3 huutavaa lasta joita saa hoitaa ja paimentaa joka päivä kotona. Ja kyllä näkyy hermot olevan tiukoilla mitä olen matkoilla seurannut ja siitä on ihanuus kyllä mitä viime Thaimaan matkalla erästä perhettä seurasin. Minun vastaus on että lapset kotona ja vasta kouluijässä mukaan jos edes sitten.

        sitähän se perhe-elämä on lasten paimentamistakin.
        Nykyisin pitää vanhempien päästä ottamaan omaa
        aikaa lomalle,että jaksaisivat lapsia hoitaa ja
        parisuhde myös lomalla hoituisi.
        Kuka hoitaa lapset? Milloin lapset pääsevät lomalle?
        Vasta isoinako?Menkäähän itseenne.
        Ihailen ja kannustan perheitä jotka lomailevat
        yhdessä ja matkustavat.
        Lapsenlapsia hoidan mielelläni,mutta kannustan
        matkustamaan yhdessä.Niin minäkin tein jo aikoinaan.


      • mieltä
        mummomia kirjoitti:

        sitähän se perhe-elämä on lasten paimentamistakin.
        Nykyisin pitää vanhempien päästä ottamaan omaa
        aikaa lomalle,että jaksaisivat lapsia hoitaa ja
        parisuhde myös lomalla hoituisi.
        Kuka hoitaa lapset? Milloin lapset pääsevät lomalle?
        Vasta isoinako?Menkäähän itseenne.
        Ihailen ja kannustan perheitä jotka lomailevat
        yhdessä ja matkustavat.
        Lapsenlapsia hoidan mielelläni,mutta kannustan
        matkustamaan yhdessä.Niin minäkin tein jo aikoinaan.

        Meillä on kaksi pientä lasta ja lähdemme viikon päästä etelään koko perhe. Saamme viettää aikaa yhdessä ilman kotitöitä ja muuta työtä. Monilla on se "onnellinen" tilanne että lapset voidaan viedä hoitoon ja esim. isovanhemmat asuvat lähellä,meillä ei sitä mahdollisuutta ole. Mutta joka tapauksessa me odotamme reissua innolla =)


      • minäkin..
        mieltä kirjoitti:

        Meillä on kaksi pientä lasta ja lähdemme viikon päästä etelään koko perhe. Saamme viettää aikaa yhdessä ilman kotitöitä ja muuta työtä. Monilla on se "onnellinen" tilanne että lapset voidaan viedä hoitoon ja esim. isovanhemmat asuvat lähellä,meillä ei sitä mahdollisuutta ole. Mutta joka tapauksessa me odotamme reissua innolla =)

        lapsia ei ole pakko tehdä ja kun ne on saanut osataan me ainakin nauttia niistä. Tosin voidaan joskus käydä miehenkin kanssa mutta ollaan myös lomailtu lasten kanssa ja hienoa se on.

        Ehkä jos heidän seurassaan kärsii olisi kannattanut jättää hankkimatta..?


      • Sotavento
        minäkin.. kirjoitti:

        lapsia ei ole pakko tehdä ja kun ne on saanut osataan me ainakin nauttia niistä. Tosin voidaan joskus käydä miehenkin kanssa mutta ollaan myös lomailtu lasten kanssa ja hienoa se on.

        Ehkä jos heidän seurassaan kärsii olisi kannattanut jättää hankkimatta..?

        Kyllä ne lapsetkin lomaa tarvitsevat. Aamulla roudataan päiväkotiin, illalla takaisin omaan kotiin. Hyvänen aika, nehän tekevät täyden työpäivän siinä, missä me aikuisetkin ja se yhteinen relaaminen on ihan ansaittua. Vanhempien parisuhdetta voinee hoitaa muillakin tavoilla, ellei satu olemaan kunnossa.


      • sairasvaari
        mummomia kirjoitti:

        sitähän se perhe-elämä on lasten paimentamistakin.
        Nykyisin pitää vanhempien päästä ottamaan omaa
        aikaa lomalle,että jaksaisivat lapsia hoitaa ja
        parisuhde myös lomalla hoituisi.
        Kuka hoitaa lapset? Milloin lapset pääsevät lomalle?
        Vasta isoinako?Menkäähän itseenne.
        Ihailen ja kannustan perheitä jotka lomailevat
        yhdessä ja matkustavat.
        Lapsenlapsia hoidan mielelläni,mutta kannustan
        matkustamaan yhdessä.Niin minäkin tein jo aikoinaan.

        Olet aivan ihana.Niin minäkin kannustan perheitä
        matkustamaan yhdessä ja lapset pienestä pitäen
        mukaan.Tähän ikään olen matkoillani nähnyt monta
        onnellista lapsiperhettä lomalla ja tuntuu,että
        ne yleistyvät,rahaa on käyttää matkailuun ja nykyiset lapset osaavat käyttäytyä ja lisää oppivat
        jos mahdollisuus suodaan.
        Myös minä hoidan mahdollisuuksien mukaan lapsenlapsia ihan mielelläni,mutta olen samaa mieltä
        PERHEET YHDESSÄ LOMALLE ja vaikka Thaimaahan asti.
        Kekseliäs pari järjestää kahdenkeskeistä aikaa.
        Kokemusta on 3 lapsen isänä ja nyt olen 5 pienokaisen vaari.


      • sanonko mitä?
        Sotavento kirjoitti:

        Kyllä ne lapsetkin lomaa tarvitsevat. Aamulla roudataan päiväkotiin, illalla takaisin omaan kotiin. Hyvänen aika, nehän tekevät täyden työpäivän siinä, missä me aikuisetkin ja se yhteinen relaaminen on ihan ansaittua. Vanhempien parisuhdetta voinee hoitaa muillakin tavoilla, ellei satu olemaan kunnossa.

        6 -11 kk ikäinen vauvakin lomaa? Jos edes joskus mietit mitä sanot vai oletko jo vanhuudenhöperö. On eri juttu 5-12 vuotiaat mutta 6 kk ikäinen ei tarvitse kuin tissiä.


      • pappapöö
        sanonko mitä? kirjoitti:

        6 -11 kk ikäinen vauvakin lomaa? Jos edes joskus mietit mitä sanot vai oletko jo vanhuudenhöperö. On eri juttu 5-12 vuotiaat mutta 6 kk ikäinen ei tarvitse kuin tissiä.

        Läheisyyttä ja tissiä,niinpä niin.Aika vaikea on
        tissittää jos lapsi ei ole mukana.....
        voithan sitä yrittää ärsyttää,mutta emme piittaa.
        Lennämme ympäri maailmaa ja lapsistamme kasvaa
        sinua fiksumpia.Olen varma.


      • matkustaja

        oltiin maaliskuulla teneriffalla 3kk ikäisen pojan kanssa.ei mitään ongelmia ollut,meillä oli etupaikat,oli vähän enemmän jalkatilaa.Pystyin hyvin imettämään poikaa, eikä siihen kukaan ulkopuolinen nähnyt:)Poika nukkui suurimman osan matkasta, joten nousu ja laskut ei häirinnyt pientä matkustajaa.Lapsi ei syö tuttia, ei oo koskaan syönytkään.
        Turhaan jännitin reissua, kaikki meni paremmin kun osas odottaa:) ei muuta kun uutta reissua miettimään:)


      • äippä
        matkustaja kirjoitti:

        oltiin maaliskuulla teneriffalla 3kk ikäisen pojan kanssa.ei mitään ongelmia ollut,meillä oli etupaikat,oli vähän enemmän jalkatilaa.Pystyin hyvin imettämään poikaa, eikä siihen kukaan ulkopuolinen nähnyt:)Poika nukkui suurimman osan matkasta, joten nousu ja laskut ei häirinnyt pientä matkustajaa.Lapsi ei syö tuttia, ei oo koskaan syönytkään.
        Turhaan jännitin reissua, kaikki meni paremmin kun osas odottaa:) ei muuta kun uutta reissua miettimään:)

        Lennettiin syksyllä 06 Kreetalle, kyseessä oli aamulento...
        Tyttärellä alkoi vauvarokko matkaa edeltävänä iltana ja nukkui koko lentomatkan...


      • eläimistä
        "selitäppä tarkemmin... kirjoitti:

        Tultiin tässä hiljakkoin Teneriffalta, lento kesti tosin vain reilun 6 tuntia, mutta en voinut olla ihmettelemättä vieressä istuneen pariskunnan muutaman kuukauden ikäistä tenavaa, joka oli täysin tainnoksissa koko matkan. Ei vaihdettu vaippoja, lapsi inahti ensimmäisen kerran Helsinkiin laskeutumisen yhteydessä. Itse asiassa kesti pitkään, ennenkuin tajuttiin, että siellä on pieni vauva. Söpö kuin mikä, mutta ei jumankekka, jo pelkästään vrk-rytmiä ajatellen, NORMAALI vauva pysy kuutta tuntia vieraassa ympäristössä tainnoksissa ilman apuja. Se tenava ei nähdäksemme syönyt eikä juonut matkan aikana yhtään mitään, hyvin oli doupattu. Noinhan tehdään myös koneessa kulkeville eläimille, eli ne rauhoitetaan kemiallisesti, jotta kestävät matkan.

        Öö siis ainakaan koirille ei tietääkseni saa antaa rauhoittavia lennon ajaksi, paineenvaihteluiden kanssa niillä voi olla kohtalokas vaikutus.


    • ***

      Me käytiin 11kk-ikäisen kanssa kanarialla (lentoaika n. 6h) ja hyvin meni!! Ollaan sitten isommankin kanssa käyty ja kivasti menee, kun on kuitenkin sen verran lyhyt matka. Nukkuu ison osan ajasta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      95
      2575
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1645
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1578
    8. 83
      1512
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      113
      1398
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe