"Keliakian tyypillisiä oireita ovat erilaiset vatsavaivat, väsymys ja anemia. Keliakia voi ilmetä myöskin iholla voimakkaasti kutisevana pienirakkulaisena ihottumana (ihokeliakia eli dermatitis herpetiformis)."
Tuntuu, että olen väsynyt yhtenään, vaikka nukun säännöllisesti. Ulosteen mukana tulee välillä hieman verta, kerran tuli enemmänkin. Yritän lihoa, mutta tuntuu, että mikään ei auta. Tuota pienirakkulaista ihottumaa minulla on ollut molemmissa käsivarsissa jo ainakin 5 vuotta (lievenee tosin, kun muistan laittaa kosteusvoidetta ja olla raapimatta).. kuin myös verta ulosteen mukana. Lääkärillä kävin äskettäin, eri asiasta tosin, mutta verikokeet otettiin ja lääkäri sanoi tuloksien olevan kunnossa. Eikö verikokeesta olisi selvinnyt myös, jos minulla olisi keliakia?
Keliakiaako?
missä vika
2
900
Vastaukset
- missä vika
isälläni on keliakia.. Periytyvää?
- hdh
Riippuu verikokeesta. Otettiinko sulta "endomysiumvasta-aineet" (vai miten se kirjotetaan)? JOs tuosta verikokeesta vasta-aineet koholla --> gastroskopiaan ja sitten otetaan koepaloja ohutsuolesta --> selviää onko sulla keliakia.
Keliakia on hyvin suurella todennäköisyydellä perinnöllistä.
Mene uudestaan lääkäriin ja pyydä keliakia-verikokeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait773392Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41284Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani41071- 261036
Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68810Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es42760Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60744Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä45729Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t29683Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4667