"Keliakian tyypillisiä oireita ovat erilaiset vatsavaivat, väsymys ja anemia. Keliakia voi ilmetä myöskin iholla voimakkaasti kutisevana pienirakkulaisena ihottumana (ihokeliakia eli dermatitis herpetiformis)."
Tuntuu, että olen väsynyt yhtenään, vaikka nukun säännöllisesti. Ulosteen mukana tulee välillä hieman verta, kerran tuli enemmänkin. Yritän lihoa, mutta tuntuu, että mikään ei auta. Tuota pienirakkulaista ihottumaa minulla on ollut molemmissa käsivarsissa jo ainakin 5 vuotta (lievenee tosin, kun muistan laittaa kosteusvoidetta ja olla raapimatta).. kuin myös verta ulosteen mukana. Lääkärillä kävin äskettäin, eri asiasta tosin, mutta verikokeet otettiin ja lääkäri sanoi tuloksien olevan kunnossa. Eikö verikokeesta olisi selvinnyt myös, jos minulla olisi keliakia?
Keliakiaako?
missä vika
2
891
Vastaukset
- missä vika
isälläni on keliakia.. Periytyvää?
- hdh
Riippuu verikokeesta. Otettiinko sulta "endomysiumvasta-aineet" (vai miten se kirjotetaan)? JOs tuosta verikokeesta vasta-aineet koholla --> gastroskopiaan ja sitten otetaan koepaloja ohutsuolesta --> selviää onko sulla keliakia.
Keliakia on hyvin suurella todennäköisyydellä perinnöllistä.
Mene uudestaan lääkäriin ja pyydä keliakia-verikokeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2735112- 514117
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii933609- 502709
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua461863- 191847
- 1051697
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘981491- 711085
PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden1461063