"Keliakian tyypillisiä oireita ovat erilaiset vatsavaivat, väsymys ja anemia. Keliakia voi ilmetä myöskin iholla voimakkaasti kutisevana pienirakkulaisena ihottumana (ihokeliakia eli dermatitis herpetiformis)."
Tuntuu, että olen väsynyt yhtenään, vaikka nukun säännöllisesti. Ulosteen mukana tulee välillä hieman verta, kerran tuli enemmänkin. Yritän lihoa, mutta tuntuu, että mikään ei auta. Tuota pienirakkulaista ihottumaa minulla on ollut molemmissa käsivarsissa jo ainakin 5 vuotta (lievenee tosin, kun muistan laittaa kosteusvoidetta ja olla raapimatta).. kuin myös verta ulosteen mukana. Lääkärillä kävin äskettäin, eri asiasta tosin, mutta verikokeet otettiin ja lääkäri sanoi tuloksien olevan kunnossa. Eikö verikokeesta olisi selvinnyt myös, jos minulla olisi keliakia?
Keliakiaako?
missä vika
2
910
Vastaukset
- missä vika
isälläni on keliakia.. Periytyvää?
- hdh
Riippuu verikokeesta. Otettiinko sulta "endomysiumvasta-aineet" (vai miten se kirjotetaan)? JOs tuosta verikokeesta vasta-aineet koholla --> gastroskopiaan ja sitten otetaan koepaloja ohutsuolesta --> selviää onko sulla keliakia.
Keliakia on hyvin suurella todennäköisyydellä perinnöllistä.
Mene uudestaan lääkäriin ja pyydä keliakia-verikokeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat331309Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar691095- 105945
41000 kavallettu rahaa
uutisoi Kaleva ja iltasanomat vuosina 2020-2022 välisenä aikana hävinnyt toi summa tuomittu nainen 1971 syntynyt.42889- 66745
Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö56739- 42736
Fantasioista
Suurimmalla osalla meistä on jonkinlaisia eroottisia fantasioita. Miten sinä suhtaudut fantasioihin? Ruokitko niitä vai100689Se riisuu suosimasi paatoksen, paljastaa egosi tyhjäksi
Idän fisosofian vihaaja kirjoitti: "Muuten tämä idän-uskontojen mekaniikka hävitää ja hautaa tästä kaiken hyvän paatoks302666- 29645