Näkymän luominen

Ekseli

Miten saan tehtyä uuden näkymän jo tehdystä taulukosta? Consolidate kelpais muuten, mutta siinä ei ole mahdollista siirtä tekstiä.

Lähtötiedot:
AA BB CC DD EE
aa bb cc dd ee
ab bc cd de ef
ac bd ce df eg
ad be cf dg eh

Tämmöseksi pitäisi saada eri sheetille
AA CC EE
aa cc ee
ab cd ef
ac ce eg
ad cf eh

5

448

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Calcissa tuollaisen tekee piilottamalla sarakkeet. Varmaan Excelistä löytyy sama toiminto.

• Ekseli

Uusi taulukko tulee uudelle sheetille, saa toki uudellakin sheetillä piilotettua sarakkeita. Millä tuon taulukon siirtää sinne, jos alkuperäisestä taulukosta poistaa, lisää tai muokkaa rivejä, niin vaikutus näkyisi myös toisessa sheetissä.

• Ekseli kirjoitti:

Uusi taulukko tulee uudelle sheetille, saa toki uudellakin sheetillä piilotettua sarakkeita. Millä tuon taulukon siirtää sinne, jos alkuperäisestä taulukosta poistaa, lisää tai muokkaa rivejä, niin vaikutus näkyisi myös toisessa sheetissä.

Jos siis et voi käyttää sitä yhtä ja alkuperäistä laskentataulukko välillä sarakkeet piilossa ja välillä kaikki esillä, niin meneenhän se vaikeammaksi, jos vielä pitää olla päivittyvät taulut.
        Kahdessa ikkunassa esitettynä sama laskentataulukko on muotoilultaankin samanlainen, joten se ei anna uutta, vaikka siinä päivitys toimii.
        Löytyisköhän sitten joku linkitysvaihtoehto? Kytkeminen ulkoiseen tietolähteeseen toimii jotenkin Calcissa, mutta siinäkin ilmeisesti vaatii tallennusta, että päivittäisi.

Raaka kopiointikaavojen käyttö tieteinkin ajaa asian, siis tyyliin, että taulukon2 solussa a1 on kaava =Taulukko1.A1 joka levitetään riittävälle alueelle ja sitten "turhat" sarkkeet piiloon tai vain tarpeelliset sarakkeet kopioidaan.

Ja makroilla saa kans tehtyä vaikka mitä. Voi tietenkin olla vielä joku fiksumpi tapa toimia.

• kopioitavan taulukon moduuliin...
      kopioi nyt TAul2, muuta sopivaksi

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
      Cells.Copy Destination:=Sheets("Taul2").Range("A1")

End Sub

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      18
      3863
    2. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3561
    3. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      485
      1845
    4. Mitä haluaisit kysyä

Kaivatultasi?
      Ikävä
      139
      1604
    5. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      149
      1551
    6. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      577
      1473
    7. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      217
      1427
    8. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      113
      1375
    9. Oot nainen kaunis

muista hymyillä jatkossakin.
      Ikävä
      49