Niin onko kokemuksia kellään, kuinka kestää maali ja seinä? Aion itse laittaa uudelle puuseinälle Uulatuotteen keittomaalia, joten olenko tehnyt valinnan oikein?
Uulan keittomaaleista
9
11820
Vastaukset
- Sepi
Aito keittomaali, mitä Uulan tuote on, on parasta mitä seinälleen voi tarjota. Höylätyssä paneelissa maali ei vain hyvin pysy, jos pintaa ei karhenna hiomalla tai vanhenna pitämällä seinällä vaikka vuoden maalaamatta. Sahalaudalle oivallinen valinta ja helppo työstää seinälle.
- Nina
Maalasimme kolmisen vuotta sitten talousrakennuksen Uula Tuotteen keittomaalilla. Samana kesänä maali hilseili pois. Keittomaalin luonteeseenhan kuuluu vuosikymmenien saatossa tapahtuva kauhtuminen ei ikinä missään olosuhteissa hilseily. Uula Tuotteen edustaja kävi paikan päällä toteamassa, että tämä hilseily kuuluu asiaan. Laitoimme nurkkalautoihin vuoden päästä Uula Tuotteen öljymaalin, se lohkeili pois. Soitin Uula Tuotteeseen, missä sanottiin toimitusjohtajan ottavan yhteyttä; tätä soittoa odotan yhä. Tästä on jo kaksi vuotta. Myöhemmin keitimme itse keittomaalin, emmekä voisi tyytyväisempiä olla. Keittäminen on helppoa ja saa sitä mitä tekee. Karjaan Billnäs'issä Rakennusapteekilla oli aikaisemmin Uula Totteen edustus; oman talon maalin pois rapsutuksen jälkeen ei ole ollut Uula Tuotteen edustusta.
- Joppe2
Olen itse maalannut jonkin verran Uulan
öljymaalilla, enkä ole havainnut minkäänlaista
hilseilyä ym. ongelmia. Tosin ikkunanpokani
(maalattu Uulan valkoisella pellavaöljymaalilla)
ovat olleet paikallaan vasta 2 vuotta, mutta yllä
olevan perusteella niiden pitäisi olla jo hilseillyt
pois.
Keittomaali kannattaa silti keittää itse,
sillä homma on helppoa ja hauskaakin,
ja tietää, mitä saa.
Karjaan Rakennusapteekin maaliedustuksilla tuskin
on mitään tekemistä maalin laadun kanssa, eiköhän
takana ole ennemminkin kaupalliset syyt. He selvästi haluavat myydä vain sellaista kamaa,
johon heillä on käytännössä yksinmyyntioikeus, ja
Uulaa saa nykyään jopa Bauhausin hyllystä.
Yrittäkääpä sen sijaan löytää Rakennusapteekin
edustamia Tikkurilan vastaavia perinnemaaleja (esim. Lin-pellavaöljymaali) jostain muusta liikkeestä
hyllystä. Ei löydy ei. Ja niitä tuotteita ei edes
mainita Tikkurilan esitteissä tai tuoteluetteloissa... - joku
Maalasin vajarakennuksen kolme vuotta sitten Uulan punamullalla. Mitään ongelmia ei ole ollut, tietysti aikakin on kovin lyhyt. Lauta on normaalia ulkopaneelia, jossa sahapinta, ponttien kohdalla myös höyläpintaa ja niissäkin maali on pysynyt. Monestihan kehoitetaan, että maalaus olisi hyvä tehdä vasta laudoitusta seuraavana kesänä. Itse maalasin kyllä samana kesänä.
- Kanu Paila
ovat Uulatuotteen tuotteet. Suomessa on vain näitä lettipää-ekologeja, jotka piehtaroivat luonnonmukaisuudessaan ja ties missä kaikessa. Uulatuotteilla epäonnistuneita kohteita on niitäkin todella paljon, mutta ekologista kunnianhimoa seuraava häpeäntunne työn epäonnistumisesta tukkii suut. Kaupunkilehtien sivuilla esiintyvä Panu Kaila hehkuttaa, tosin henkilökohtaisista nepotismisyistä, Uulatuotteiden puolesta, mihin hänellä on tietysti täysi oikeus että myöskin tosi tarve. Muuten, nämä luonnonmaalit eivät välttämättä ole kovinkaan ihmisystävällisiä.
- jeesmies
Ihan on omakohtainen kokemus. Savonlinnan asuntomessuilla on yksi talo käsitelty (huom. en kehtaa sanoa että maalattu) kyseisellä litkulla, ja vuoden jälkeen on huomattavissa homepilkkuja yms pintavirhettä. Ja vika ei ole suorituksessa, työn suoritti virallinen maalausurakoitsija.
Ja milläs tämä panukaila meinaa laittaa laudat kiinni seinään, jos ei ole hirsitalo kyseessä? Tämä litku ei kestä naulan kannassa kiinni. Nyt on hyvännäköinen talo kun sinkityt naulat kiiltää auringossa.
Onneksi Uulatuote on vastuussa asiasta. Muuten kävisi urakoitsijaa sääliksi.
- mualari
et keittele itse maalia. Saisit paljon halvemmalla ja taatusti parempaa lientä?
- maalari
Ovatko kaikki Uulan maalit yhtä huonoja. Olimme ajatelleet maalata pellavaöljymaalilla. Entä millä sitten kannattaisi (lateksi-ja akrylaattimaalit voitte unohtaa)?
- uula
Keittomaali on ainoa oikea ulkomaali ainakin uulan mielestä (en liity mitenkään tuohon kaiman tuotteeseen).
Perinteinen keittomaali, kestää, on edullista ja lisäksi hyvän näköistä. Suosittelen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Natomaa hyökkäsi Iraniin
Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu7242401Trump aloitti III maailmansodan tänään.
Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?3442017Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä261883Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o101693Rakas tiedät, että toivoisin
Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja581498Viesti miehelle
Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise121042Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu181019- 55870
- 63865
Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?2818